سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
یک مشاور فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار طنین یاس:

کربلا، صحنه ظهور و بروز تربیت ام البنین (س)/ همسران و مادران شهدا مبلغان تربیت و فرهنگ در جامعه اسلامی

روز تکریم مادران شهید

  یک مشاور فرهنگی با بیان اینکه کربلا صحنه ای برای ظهور و بروز خصایل نیکو، بصیرت و ولایتمداری فرزندان ام البنین(س) بود، اظهار داشت: رسالت امروزه مادران و هسمران شهدا شناخت جایگاه والای خود و انتقال ارزش های انقلابی و اسلامی به جوانان است.


شناخت حق ولایت ، ایمان و اداب والا میراث گران بهای ام البنین (س)

حجت الاسلام بهزاد قیاسی کنگاوری مشاور فرهنگی با بیان اینکه شاخص ترین ویژگی ام البنین (س) معرفت به حق ولایت و امامت امام علی (ع) بود، اظهار داشت: ایمان استوار، اداب والا و صفات نیکو، میراث گران بهای این بانو برای فرزندانش بود، میراثی که در صحنه عاشورا به منصه ظهور رسید.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه کلابیه (س) را باید ام الفضائل نامید گفت: بعد از شهادت حضرت زهرا(س) این بانوی بزرگ توسط عقیل برادر امام علی (ع) که از وی بانویی از طایفه دلاوران خواسته بود معرفی و خواستگاری شد تا فرزندی دلیر به دنیا آورده و  سالار شهیدان را در کربلا یاری کند.

مشاور فرهنگی آسایشگاه خیر کهریزک در ادامه ادب و معرفت  این بانوی بزرگ را برگرفته از خاندان دلاورش دانست و افزود: در تاریخ آمده است که پدر ام البنین (س) در سفارشی به دختر خود گفت: (جایگاه شما، جایگاه است که پاره تن رسول الله در آن بوده است؛ باید خدمتگزار بچه های ایشان باشید.) و این نحوه حضور در خانه علی (ع) است که ایشان با شناخت از جایگاه و شأن خود، فرزندانی چون عباس بن علی (ع) را تربیت می کند.

همسری که برای فرزندان فاطمه (س) عاشقانه مادری کرد

حجت الاسلام قیاسی کنگاوری توجه مادرانه، دلسوزانه و همراه با اکرام حضرت ام البنین (س) به فرزندان فاطمه (س) را از کمالات والای این بانو دانست و گفت: این ویژگی و خصلت در تاریخ کم نظیر است که زنی اینچنین فرزندان همسر را اکرام کند.

وی با بررسی ویژگی ها حضرت ام البنین(ع) ایشان را مادر ادب و بصیرت نامید و ادامه داد: نخستین ویژگی این بانوی بزرگ در خانه حضرت علی(ع) احترام به همسر و فرزندان همسر است. همسری که ولایت و امامت زمان را دارد و فرزندانی که پاره تن دختر رسول خدا(س) هستند. این احترام و محبت به حدی است که فاطمه کلابیه از امام علی (ع) خواست جهت مراعات حال فرزندان فاطمه (س) او را ام البنین صدا کند.

کربلا صحنه بروز و ظهور تربیت ام البنین (س)

مشاور فرهنگی آسایشگاه خیر کهریزک با استناد به حدیثی از حضرت علی (ع) گفت: فاطمه کلابیه دارای عقلی سترگ، ایمان استوار، آداب والا و صفات نیکو بود و این صفات را در تربیت فرزندان خود به عنوان ارثیه ای ارزشمند برای آنها به ودیعه نهاد.

حجت الاسلام قیاسی کنگاوری، اظهار داشت :کربلا صحنه ای برای ظهور و بروز خصایل نیکو، بصیرت و ولایتمداری فرزندان ام البنین(س) است.

مویه ام الشهدا، مبارزه ای علیه بنی امیه

وی ادامه داد، ایثار، ولایتمداری و شجاعت به نمایش گذاشته شده در کربلا در جریانات بعد از ورود اسرا به مدینه و برگزاری مراسم سوگواری توسط ام البنین (ع) در جهت معرفی ستمکاری بنی امیه به  نوعی انقلاب ضد بنی امیه را به راه انداخت و  باعث بصیرت افزایی و آگاهی مردم از ژرفای مصیبت شد.

این مشاور فرهنگی، شدت علاقه به حسین (ع) و فرزندان فاطمه (س) را از علو مرتبه فاطمه کلابیه(س)  در ایمان و قوت معرفت به مقام امامت عنوان کرد.

شناخت جایگاه همسری ولایت و مادر شهدا رمز ماندگاری ام البنین (س)

حجت السلام قیاسی کنگاوری، مقام صبر و بصیرت و ایمان والای ام البنین(ع) را یکی دیگر از ویژگی های ایشان عنوان کرد و اظهار داشت: ام الفضائل فاطمه کلابیه با شناخت جایگاه و شأن خود و با بصیرتی زاییده از ایمان والا و ولایتمداری توانست در بین زنان به عنوان الگویی کم نظیر معرفی شود .

وی با ارج نهادن به انتخاب روز رحلت این بانو به عنوان روز اکرام مادران و همسران شهدا گفت: مادران و همسران شهدا به عنوان الگوهای عینی بانوان جامعه امروزی با تأسی از سیره حضرت ام البنین (س) باید جایگاه خود را شناخته و به عنوان فردی تأثیرگذار فرهنگی در عرصه های مختلف وارد شوند.

مادران و همسران شهدا، مبلغان تربیتی و فرهنگی

این مشاور فرهنگی، مادران و همسران شهدا را اسوه های صبر، مقاومت، ایثار و معلمان ولایت مداری و بخشی از مبلغان فرهنگی و تربیتی جامعه نامید و افزود: این بزرگواران چراغ هدایت گر جامعه هستند.

وی رسالت امروزه مادران و هسمران شهدا را  شناخت جایگاه والای خود و انتقال ارزش های انقلابی و اسلامی به جوانان  عنوان کرد.

اکرام و بهره گیر از فضائل خانواده شهدا وظیفه آحاد مردم ایران

حجت الاسلام بهزاد قیاسی کنگاوری در ادامه شناخت خانواده شهدا، بهره گیری از فضائل و اندیشه های والای آنها، اکرام و تقدیر از این بزرگواران و تبیین و نشر سیره عملی و نظری آنها را  بالاترین وظیفه مردم و به طور اخص مسئولین در قبال خانواده معظم شهدا دانست.

انتهای پیام/ت

پ.ن: این گفت و گو در سایت طنین یاس استفاده شده است.

پ.ن این گفت و گو در سایت زنان نیوز استفاده شده است.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/1/24 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک