سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

دیروز هدیل اسمر رئیس سازمان خانواده و جمعیت سوریه، مهمان ما1 بود. صبح زود در باغ موزه دفاع مقدس، طی یک استقبال و تشریفات رسمی علاوه بر دیدن باغ موزه دفاع مقدس در نشست هم اندیشی " زن و مقاومت" شرکت کرد.

ابتدا قرار بود که همسر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه مهمان ما باشد اما ایشان نماینده خود خانم اسمر را با هیئت بلندپایه سوری عازم ایران کردند تا علاوه بر آشنایی با عملکرد بانوان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس ، تجربیات زنان ایرانی را در روزهای بحران شنیده و در کشور خود پیاده سازی کنند.

خانم اسمر که به نظرم بانوی شیک پوش و بسیار مهربان می زد هنگام دیدن باغ موزه دفاع مقدس بسیار تحت تأثیرقرار گرفته بود و در گفت و گوی کوتاهی که با هم داشتیم گفت: « شما با جنگ زندگی کردید » وقتی این صحبت را می کرد، علاوه بر احساس در نگاهش یک تفکر قوی نیز می دیدم، تفکری که همه اندیشه های ما را در حفظ آثار دفاع مقدس تحسین می کرد و اوج آن را در رد شدن از سازه پل متحرک فاو - اروند- نشان داد و آن را بسیار تأثیرگذار دانست.

رئیس سازمان خانواده و جمعیت سوریه هنگام بازدید از باغ موزه تنها جایی که بسیار دقیق تر از همیشه به آن خیر شد، نمونه ای از وصیت نامه شهید بود که از مترجم خود خواست تا آن را برایش به زبان عربی ترجمه کند.!
اسمر بعد از این بازدید از باغ موزه که بنابر شرایط و قوانین آنجا اجازه عکس برداری نبود - البته من یواشکی و گاها هم علنی، عکس می گرفتم - در راه رو به سوالاتم پاسخ داد یکی از سؤالاتی که از دیروز دلم می خواست خیلی خودمانی از او بپرسم، بیان احساسش درباره سه کلید واژه  وطن، مدافع حرم، مقام معظم رهبری - متن کامل این گفت وگو را به زودی روی سایت می ذارم - او مدافعان حرم را انسانهایی ایثارگر و شجاع نامید و در توضیح این سؤالم که ما رهبر معظم انقلاب اسلامی را " آقا" ، " سید" می نامیم و معتقدیم که ایشان رهبر معنوی جهان اسلام هستند ، قاطعانه سه بار پشت سر هم گفت: ( ایضاً، ایضاًٌ ایضاً من صحبت ها و کتاب های ایشان را پیگیری کرده و می خوانم.....)

بعد از صرف صبحانه که کمی دیرتر از زمان معمول سِرو شد و نکته جالب در آن طرح تزئین شیرینی ها به رنگ پرچم سوریه بود ! عازم نشست هم اندیشی زن و مقاومت شدیم.

بعد از صبحت های خانم اصلان رئیس بسیج جامعه زنان کشور، خانم اسمر طی سخنانی گفت: ما به ایران آمدیم تا یاد بگیریم چطور جنگ را پشت سر بگذاریم، مقاومت کنیم و قدرتمندتر باشیم. ما این‌ها را اینجا دیدیم و واقعاً خوشحال هستیم بابت شرایط مشابهی که اینجا به ما عرضه می‌شود. هر لحظه مطالب جدیدتر و برتری را از تجارب گذشته می‌بینیم.

وی ادامه داد: امروزه ما زنان مقاومی در سوریه  داریم، زنانی که خودشان می‌جنگند یا در کنار مردان کار می‌کنند. زنان هنرمند، پزشک و همچنین زنانی که  در عرصه دیپلماسی و در مقابل سازمان ملل و جنگ دنیا علیه سوریه مبارزه می‌کنند و من افتخار می‌کنم به حضور بانوی اول سوریه، خانم "اسما اسد" که در کنار جوانان و زنان سوریه ایستادگی کردند و این‌ها را پشتیبانی و رهبری می‌کند.

"هدیل اسمر" افزود: امروزه رسانه‌ها، یک سانسور خبری دارند و وضعیت موجود در سوریه را غیر از آنچه که در سوریه هست، به تصویر می‌کشند. رسانه‌های شما در کنار ما هستند و شما مبارزانی مانند مدافعان حرم دارید که در کنار ما هستند و امیدواریم بتوانیم به‌عنوان فرزندان این سرزمین(سوریه) یک تصویر واقعی را به شما برسانیم.


اسمر در ادامه به آخرین  انفجاراتی که در یک شهر تاریخی و باستانی سوریه صورت گرفت اشاره کرد و گفت: این خسارات به‌هیچ‌وجه قابل جبران نیست چرا که اینها نمودهای تمدن اسلامی بود که از بین رفت.


وی در پایان خاطرنشان کرد:  به دنبال این هستیم که چطور می‌توانیم این بحران‌ها را پشت سر بگذاریم و به نقطه قبلی خود بازگردیم. به آن حالت اجتماعی خودمان و اتحاد ملی که بین ما وجود داشت. من شکرگزار هستم که دولت ما، دولتی قوی است، الحمدالله به مدد آن وحدت اقلیمی که بین ما وجود دارد؛ دولت ما توانست در برابر این‌ها قدرتمند بایستد.

بعد از ظهر حول و  حوش ساعت 4 با هیأت عالی رتبه سوری به سمت  پایگاه های مقاومت بسیج خواهران مسجدالنبی تهران رفتیم تا از نزدیک با زنان بسیجی سال های دفاع مقدس و زنان و دختران بسیجی امروز و نوع عملکرد آنها آشنا شوند.

به نظرم این دیدار از نزدیک برای خانم اسمر از آن سخنرانی ها و ... مفید تر بود . شاید برای شما وقتی این را می نویسم قابل درک نباشد اما از اینکه خانم اسمر با گفتن مرحبا مرحبا ، به دوستان دست داد احساس نزدیکی بیشتری بین خودم با مردم سوریه داشتم احساسی که شاید با وجود تمام برادری های دینی، چندان قابل لمس نبود و واقعا نگاه ها و دست دادن ها چه الفتی ایجاد می کند.

بگذریم سرتان را زیاد درد نیاوردم خانم اسمر و دوستانش ابتدا به صحبت های فرمانده پایگاه خوب گوش دادند و سوالاتی را طرح کردند و از مادران و خواهران شهدا تفقد کردند و در نهایت با دیدن نمایشگاهی از فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بانوان بسیجی از ما خداحافظی کرده و رفتند تا از خیابان هفت حوض خرید کنند:)


البته بانوان بسیجی نگذاشتند که مهمانشان دست خالی از پایگاه خارج شود و به رسم یادبود تعدادی از کارهای دستی و هنری خود را که فکر می کنم از زیورآلات بود به آنها هدیه دادند.

اینم چند تا عکس از صبح ساعت 8 تا 20

استقبال رسمی از هیأت بلندپایه سوری

 

رئیس سازمان خانواده و جمعیت سوریه د

رئیس سازمان خانواده و جمعیت سوریه د

رئیس سازمان خانواده و جمعیت سوریه د

رئیس سازمان خانواده و جمعیت سوریه د

رئیس سازمان خانواده و جمعیت سوریه د

همایش هم اندیشی زن و مقاومت با حضور دختر سردار همدانی و همسر و فرزند شهید حمیدرضا اسدالهی

رئیس سازمان خانواده و جمعیت سوریه د

رئیس سازمان خانواده و جمعیت سوریه د

رئیس سازمان خانواده و جمعیت سوریه د

بازدید از باغ موزه دفاع مقدس

رئیس سازمان خانواده و جمعیت سوریه د

رئیس سازمان خانواده و جمعیت سوریه د

رئیس سازمان خانواده و جمعیت سوریه د

رئیس سازمان خانواده و جمعیت سوریه د

بازدید از پایگاه مقاومت بسیج خواهران مسجد النبی

رئیس سازمان خانواده و جمعیت سوریه د

رئیس سازمان خانواده و جمعیت سوریه د

رئیس سازمان خانواده و جمعیت سوریه د



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94/11/7 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک