سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

تیغ برنده سیاست های دوگانه آمریکا بر گردن آزادی بیان/ جاسوسی بدون مرز آمریکا با متادیتا

 "از افشاگری های ادوارد اسنودن"، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا NSA درباره جاسوسی های گسترده واشنگتن سه سال می گذرد و این سال ها، مردم اروپایی هرگز متوجه نشده اند که دلایل حقوقی مقامات کشورهای آمریکا، انگلستان با همکاری سه کشور نیوزلند، کانادا، استرالیا برای نقض حریم شهروندی آنها چه بوده است.

اسناد منتشر شده نشان می دهد که دامنه این جاسوسی ها بسیار گسترده تر از آن چیزی است که مردم تصور می کردند و اطلاعات بسیاری از شهروندان کشورهای اروپایی، آمریکایی و حتی ایرانی! از طریق دزدی اطلاعات اینترنتی و شنود مکالمات تلفنی برروی میز اوباما قرار می گرفته است.

 حال با گذشت بیش از سه سال از این افشاگری و بی نتیجه ماندن تلاش های برخی از کشورها به ویژه آلمان در محدود کردن این دست جاسوسی ها که حتی عواقب آن دامن مردم خود کشورهای جاسوس را نیز گرفته و همچنان می گیرد، باید پرسید بحث  آزادی بیان و دموکراسی کجای این داستان قرار دارد؟

استاد سیدهاشم میرلوحی نویسنده کتاب "رویای آمریکایی" در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس در خصوص مسئله آزادی بیان مطبوعات در آمریکا با اشاره به سیاست دو گانه این کشور در قبال بسیاری از مسائل، گفت: سیاست دوگانه آمریکا در قبال آزادی بیان، مانند سایر سیاست های اوست! در آمریکا علناً قوانینی وجود دارد که خبرنگاران و رسانه ها از آن خط قرمز ها نمی توانند، بگذرند. صحبت از آزادی بیان در غرب و به ویژه آمریکا برای من مانند جوکی که ساعت ها  باید بنشنیم به آن بخندم .

استاد سید هاشم میرلوحی


 

این نویسنده که چندین کتاب درباره بحث حقوق بشر و آمریکا و دموکراسی آمریکایی دارد، افزود:  آمریکا می گوید:« ما هر آنچه می گویم؛ آن است! می گویم آزادی اینگونه است، پس این گونه است! آمریکا به سایر کشورها می گوید: آنچه ما می گویم آزادی و دموکراسی است نه آنچه شما می گوید و می خواهید!».

وی ادامه داد: برای مثال اگر مردم فلسطین می گویند ما می خواهیم اینگونه زندگی کنیم، این گونه باشیم، آمریکا می گوید: نه! این آزادی نیست؛این فعلا محمود عباس است! در خصوص کشور مصر و انقلاب مردم آن هم دیدید که چه اتفاقی افتاد.

میرلوحی، با اشاره به برخی از اقدامات نقض کننده ادعای آزادی بیان و  حقوق شهروندی در آمریکا، گفت: اگر آمریکا  صحبت از آزادی می کند، قضیه متادیتا (Metadata) چیست؟ ضبط مکالمات تلفنی افراد و طبقه بندی کردن اطلاعات آنها، چه سنخیتی با آزادی دارد؟ ضبط 125 میلیارد مکالمه تلفنی مردم اروپا و حتی سیاستمداران آنها مانند مرکل صدراعظم آلمان و هم  زمان با  آن ضبط 1 میلیارد و 73 تلفن ایرانی چه ربطی به حفظ حقوق شهروندی و آزادی بیان دارد؟

این استاد دانشگاه ادامه داد: - وقتی سه سال پیش- مردم آمریکا متوجه این موضوع شدند و صدای اعتراضشان بالا گرفت، رئیس جمهور اوباما گفت: «مردم آمریکا نگران نباشید، این ها متادیتا (Metadata) هستند!» یعنی اطلاعات در جعبه سیاه ذخیره می شود و هر زمان که دوست داشته باشیم اطلاعات آن را بیرون می کشیم.

نویسنده کتاب « آمریکا بدون نقاب» با بیان اینکه در سال 2014 رئیس سازمان تروریستی سیا((CIA خبرداد: «ما بر اساس متادیتا افراد را می کشیم!» افزود: به این ترتیب که افراد به چه کسانی زنگ می زنند، در چه بازه زمانی تماس ها صورت می گیرد، چقدر بر روی خط تلفن هستند به شخصیت آنها پی برده و متوجه می شوند که فرد مورد نظر چه کاره است و بر اساس این مدادیتا فرد را می کُشند.!

وی تصریح کرد: برای این دست ترورها برپایی هیچ دادگاه و محکمه ای نیاز نیست، هم مردم ایران و هم مردم غرب از این اطلاعات بی خبر هستند چرا که کمتر کسی از مردم اروپا و آمریکا به دنبال چنین حقایقی است، آنها بیشتر به دنبال شهوت و دمی خوش بودن، هستند.!

میرلوحی با بیان اینکه این قضایا چیز جدیدی در آمریکا نیست و همیشه اینگونه بوده است، گفت: «من بارها در صحبت ها و برخی از کتاب هایم به این نکته اشاره داشته ام، آمریکا – در نقض آزادی بیان - همیشه با پنبه سر می برد و چنان قضایا را پیاده سازی می کند که برای بسیاری از افراد محسوس نیست به طوری که حتی اگر اسناد و مدارکی هم در این خصوص ارائه شود، برای بسیاری از مردم، باور کردنی نخواهد بود.»  

این استاد دانشگاه که بیش از بیست سال از عمر خود را در آمریکا سپری کرده است، در توضیح این مطلب گفت: زمان ریاست جمهوری "فرانکلین روزولت" و در جریان جنگ جهانی دوم، فرد متفکری به اسم "ادرا پونت"، مخالف شرکت آمریکا در این جنگ بود، روزولت در قبال این سرسختی و اعتراض پَوند، گفت «ما شهید نمی خواهیم»، یعنی نمی خواست با او برخورد شدید داشته باشد و با کشتنش یک قدیس برای مردم درست کند؛ با این سیاست  به "پویت" انگ دیوانگی زد و او را به مدت 13 سال و نیم در دیوانه خانه انداخت! و بعد او را از آمریکا بیرون کرده و در ایتالیا درگذشت. او کسی بود که چهار دست پروده اش از جمله " ارنست همینگوی" جایزه نوبل ادبی را گرفته بودند.


نویسنده کتاب « یوسرائیل و صهیوناکراسی» در ادامه به جریان ساختگی خودکشی وکیل بیل کلینتون اشاره کرد و گفت: "وینسنت فافتر" وکیل بیل کلینتون در ایالات آرکانزاس بود و اطلاعات زیادی از او و خانواده اش داشت، بعد از ریاست جمهوری کلینتون در سمت مشاور به کاخ سفید وارد شد، چون از برملا شدن اطلاعات در دست او نگران بودند، طی برنامه ریزی ابتدا اطلاعات و مدارکش را از دفتر کارش دزدیده و جنازه اش را در پارک واشینتون سی تی، رها کردند! و با کمک رسانه ها به ویژه شبکه CBS  با مستندی ساختگی مرگ او را خودکشی اعلام کردند.

وی در ادامه به اتفاقی که برای "ایرن روسو" یک یهودی صاحب کاباره و کارگردان فیلم در آمریکا اشاره کرد و افزود: وی توسط یکی از دوستانش 11 ماه قبل از جرای سناریوی یازده سپتامبر از این واقعه و برنامه های بعد از آن برای افغانستان و نفت عراق، آگاه شد. هیچ کس تصور نمی کرد " "ایرن روسو" این قضایا را لو بدهد، در نتیجه چیزی به خورد او دادند و وی با سرطان مثانه فوت کرد. –ترور بیولوژیک-

میرلوحی در پاسخ به این سؤال که وضعیت آزادی بیان در کشورهای اروپایی به چه شکلی است، خاطرنشان کرد: همین موارد در اروپا هم هست، چه بسیار از خبرهایی که اجازه پخش نمی دهند و این وارد نه برای امروز بلکه از چندین دهه قبل وجود داشته است . در کتاب "آمریکا بدون نقاب" نوشتم، سانسور خبر در  آمریکا به عنوان یک قانون - خبرهایی که از نظر آنها پخش شدنشان امنیت ملی را به خطر می اندازد –  صورت می گیرد و اگر کسی این مطالب را به صورت نوشتاری یا گفتاری پخش کند، تحت عنوان افترا زندانی شده و بلایی سرش می آورند.! 

این استاد دانشگاه به سرنوشت خانم خبرنگار سیسیلیو اشاره کرده که به خاطر انتشار عکس های جنازه های سربازان آمریکایی در "روزنامه نیویورک تایمز" که از عراق با هواپیما به آمریکا برده می شدند، زندانی و سپس به همراه همسرش از آمریکا اخراج شد.! 

نویسنده کتاب" رویای آمریکایی" ادامه داد: مگر انتشار موارد فوق الذکر آزادی بیان نیست؟ این دست اعمال را چه باید نامید؟

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما که پس چطور آمریکا و کشورهای اروپایی از واژه آزادی و آزادی بیان برای اعمال نظر و رسیدن به اهداف خود در کشورهای دیگر استفاده می کنند، تصریح کرد: ما اگر خیلی بخواهیم مودبانه در این مورد صحبت کنیم باید گوییم:« آمریکا یک سیاست دوگانه را اعمال می کند.» و این دوگانه عمل کردن در بسیاری از موضوعات دیده می شود و موضوع آزادی و آزادی بیان یکی از بخش های این سیاست است.

نویسنده کتاب " آمریکا بدون نقاب" در پایان به موضوع صدمات و جنایات آمریکا نسبت به مردم ایران در ادوار مختلف از 28 مرداد گرفته تا آموزش ساواک برای شکنجه و کشتن مردم انقلابی ایران اسلامی و تشویق و حمایت صدام برای حمله به خاک ایران اشاره کرد و گفت: با وجود اذعان آمریکایی ها در دست داشتن در تمام این جنایات اما شاهد هستیم که حتی یک ریال نیز به مردم ما غرامت نپرداخته اند، در حالی که ایران اسلامی را بدون مدرک برای کشته شدن 247 آمریکایی در بیروت به پرداخت 2   میلیارد و 56 میلیون دلار جریمه کرده و این مبلغ را از اموال ملت ایران اخاذی می کنند.

انتهای پیام/ غ





نوشته شده در تاریخ شنبه 95/3/22 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک