سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

«من تعجب می کنم آمریکایی ها خجالت نمی کشند اسم حقوق بشر را می آورند. هر کس دیگری در دنیا ادعا بکند طرفدار حقوق بشر است دولت مردان آمریکا نباید این ادعا را بکنند.»  امام خامنه ای (مدظله العالی)



سیرصعودی 240 ساله نقض حقوق بشر توسط آمریکا

بنابر آمار و اسناد مختلف بین المللی و حتی داخلی آمریکا و به گواه وکلا و حقوقدانان برجسته و شناخته شده  این کشور،  مدال « بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان» به آمریکا تعلق دارد.

این درحالی است که ارتش ایالات متحد آمریکا با 240 سال قدمت به 70 ملت مستقل دنیا حمله کرده و جنایات جنگی بی شماری را رقم زده است، حال اگر تاریخ برده داری و کشته شدن حدود 10 میلیون آفریقایی بر اثر این تجارت و نسل کشی سرخ پوستان را به این آتش افروزی ها اضافه کنیم به نگاه و تفسیر آمریکایی از حقوق بشر، پی خواهیم برد.

روند نقض حقوق بشر در طول عمر آمریکا سیری صعودی دارد به طوری که سال 2014 میلادی یکی از سیاه ترین دوران آمریکا در نقض حقوق بشر محسوب می شود.

انتشار اسناد شکنجه های وحشیانه سازمان اطلاعاتی سیا، انتشار گزارش کمیته ضد شکنجه سازمان ملل در خصوص استفاده از شکنجه در بازداشتگاه های این کشور، جاسوسی های وسیع از دولت ها و مقامات سایر کشورها، حمایت گسترده از رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه و گروهک تروریستی داعش که فجیع ترین جنایات علیه بشریت را در سوریه و عراق مرتکب می شود، از جمله موارد نقض گسترده حقوق بشر توسط آمریکا می باشد که سال 2014 را به لکه ننگ دیگری برای این کشور در حوزه حقوق بشر تبدیل کرده است و به این آمار می توان 1 میلیون و 800 هزار کشته و 6 میلیون آواره در جنگ عراق را نیز اضافه کرد. 

طنز تاریخ در این نکته است که  این سردمدار بزرگ جنایات بشری، پر سروصداترین مدعی حقوق بشر در جهان است، حقوق بشری از آن برای توجیه لشکرکشی ها و رقم زدن جنایات جنگی خود و هم پیمانانش استفاده می کند.

مدعی حقوق بشری که عضو هیچ کنوانسیون حقوق بشری نیست!

جدول فوق و بسیاری دیگر از آثار و نتایج نقض حقوق بشر توسط آمریکا در اقصی نقاط جهان، نشان می دهد که حقوق بشر آمریکایی، بزرگ ترین دروغ و فریب دنیای ماست .چرا که این بزرگترین مدعی "حقوق بشر"  حتی به صورت نمادین هم خود را ملزم به عضویت در کنوانسیون های مرتبط با حقوق بشر چون « کنوانسیون حقوق کودک، کنوانسیون حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، پروتکل اختیاری کنوانسیون منع شکنجه، کنوانسیون بین‌المللی حمایت از افراد در برابر ناپدید شدن اجباری، کنوانسیون رم در خصوص اساسنامه دیوان کیفر بین‌المللی، کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان و کنوانسیون حقوق بشر بین‌المللی» ندانسته و به بهانه‌های متعدد از الحاق به معاهدات حقوق بشری خودداری می کند!

ابعاد مختلف نقض حقوق بشر توسط آمریکا

با نگاهی تیتروار به عملکرد چند گانه آمریکا در نقض حقوق بشر در جهان می توان گفت که این کشور در ابعاد مختلف

1) نظامی: « حمله مستقیم و غیرمستقیم به کشورهای دیگر، حمایت از تروریسم و تروریسم پروری، حمایت از رژیم جعلی صهیونیستی، کشتارهای بی رحمانه و نسل کشی مسلمانان...»

 2) سیاسی و جاسوسی: « دخالت در امور کشورها و ملت ها، کودتا علیه دولت های قانونی، شنود مکالمات شهروندان و دولتمردان سایر کشورها،  تربیت جاسوس و نفوذ آنها در سایرکشورها و ..»

3) اقتصادی: « تحریم های شدید تجاری، مالی و بانکی علیه ملت ها و بلوکه کردن و دستبرد غیرقانونی به اموال کشورها ... »

4) حقوقی و انسانی « زندان گوآنتانامو و شکنجه هایی غیرانسانی آنها و تجاوز به زندانیان و ...»

سرمنشا همه رفتارهای ضد حقوق بشری دنیاست.

جدول زیر بخشی دیگر  از جنایات آمریکا را در صد سال گذشته نشان می دهد :

سرایت ویروس بیماری کشنده نقض حقوق بشر از آمریکا به سایر کشورها

البته جنون رفتارهای ضدبشری آمریکا با سیاست های مداخله جویانه و شیطانی دولتمردان این کشور، مرزهای آمریکا را در نوردیده و گریبانگیر بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی شده است، کشورهایی مانند رژیم آل خلیفه در بحرین، رژیم ال سعود در عربستان، یمن، تندروهای سومالی و همپیمان قدیمی اش اسرائیل .. که تحت حمایت آمریکا قرار دارند.

برای مثال

  1. حمایت از چهره تروریستی، رژیم جعلی صهیونیستی در غصب اراضی مردم فلسطین، بی خانمان کردن هزاران فلسطینی و  به شهادت رساندن 2143 نفر در اثر حملات هوایی و دریایی و زمینی ارتش  رژیم صیونیستی به نواز غزه در طول فقط 51 روز از بارزترین حمایت های ضدحقوق بشری آمریکا است.
  2. حمایت تسلیحاتی و مالی از رژیم صهیونیستی در  حمله ژوئیه 2006 اسرائیل به لبنان و بمباران 33 روزه‌ای که به طور متوسط روزانه 166 کشته و زخمی غیرنظامی لبنانی برجای گذاشت، و بیش از هفت میلیارد دلار خسارت به بار‌آورد، کنگره آمریکا و دولت‌های پیاپی این کشور می دانستند جنگ افزارهایی که در اختیار اسرائیل قرار می‌دهند در راه تحمیل خواست اسرائیل به لبنان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
  3. سیاست منفعلانه آمریکای مدعی حقوق بشر در قبال کشته شدن هزاران مسلمان میانماری و طفره  رفتن این کشور از قبول نسل کشی مسلمانان این کشور، هلاری کلینتون در سفری به میانمار تیر خلاص را بر پیکره مجروح مسلمانان میانمار نشاند و از رئیس جمهور این کشور خواست تا به اصلاحات در این کشور ادامه بدهند تا ثابت کنند که با جامعه جهانی همراه هستند.  پس از این دیدار  تین سین در یک سخنرانی اعلام کرد: مسلمانان روهینگیا باید از کشور اخراج و به اردوگاه‌های پناهندگان سازمان ملل منتقل شوند.
  4. حمایت تسلیحاتی و بین المللی از جنایات عربستان در یمن، بنابر گزارشات دیدبان حقوق بشر بقایای بمب جی‌پی‌یو31 هدایت‌شونده با ماهواره در  مناطق بمباران شده یمن پیدا شده است که این بمب‌های 907کیلوگرمی را آمریکا در اختیار عربستان قرار داده است. عربستان سعودی از تاریخ 6 فروردین ماه سال 1394 حملات هوایی خود را با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصارالله به خاک یمن آغاز کرد و به گفت? منابع داخلی یمن، در حملات مرگبار ریاض که عمدتاً مناطق غیرنظامی را هدف می‌گیرد، بیش از 28 هزار یمنی کشته شده‌اند.
  5. سکوت آمریکا و رفتار منفعلانه او در کشتار مردم بی گناه بحرین توسط رژیم آل  خلیفه و حمایت های نیابتی عربستان از این رژیم سفاک در این بین غیرانسانی تر از کتشار مردم بی گناه  ورود  دلال ها و قاچاقچیان اعضای بدن به این کشور و غارت اعضای بدن شهدا و مجروحان بحرینی و انتقال آنها به فلسطین اشغالی و همچنین برخی از کشورهای اروپایی است، چیزی که آمریکای مدعی حقوق بشر چشم خود را بر آن بسته و تا کنون واکنشی نسان نداده است!
  6.  تراژدی اشغال افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم بعد از نمایشنامه ناموفق 11 سپتامبر که منجر به ورود سربازان آمریکایی به افغانستان و جنایات بی شمار آنها علیه مردم بی دفاع این کشور شد، در این سال ها 2008 سیاه ترین سال حضور آمریکایی ها برای مردم افغان بود. بمباران های مراسم عزاداری و یا شادی مردم، تخریب خانه های آنان، ایجاد زندان های خصوصی، دستگیری های خود سرانه، شکنجه و آزار و اذیت مردم، زندانی کردن شمار زیادی از کودکان 11 تا 13 ساله با عنوان ""جنگجویان دشمن" از موارد نقض حقوق بشر است که از سوی نیروهای خارجی در افغانستان انجام شد.
  7.  و در نهایت، تولد تروریستی بین المللی به اسم " داعش" و حمایت از آن که آثار و اخبار وحشی گری های این گروه انسان نما را می تواند در انواع اعدام های عجیب از غرق کردن کودک دو ساله تا انفجار سر پیرمردهای کهن سال، بریدن سر جوانان و تجاوز به زنان و دختران عراقی، سوری، در اخبار دید و شنید. تروریست هایی که تا کنون جان صدها هزار نفر را گرفته و خاک سوریه و عراق را به خاکستر بدل کرده اند. پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ نوشت: واشنگتن همه گروه‌های تروریستی شناخته شده و گروه‌های فرعی فعال در سوریه و مناطق دیگر را ایجاد کرده است و از آنها حمایت می کند، بنابر این گزارش داعش نمی توانند بدون حمایت خارجی، تامین سلاح، کمک مالی، آموزشی و کمک های دیگر - آمریکا - باقی بمانند.


ادامه دارد...



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 95/4/8 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک