سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

ترامپ رئیس جمهور وال‌استریت‌هاست/ رفتار دوگانه رسانه‌های غربی در واکنش به نتایج انتخابات ایران و آمریکا

هفت روز است که خیابان های آمریکا در تب و تاب اعتراضات خیابانی به ریاست جمهوری ترامپ می سوزد، بخشی از مردم با انزجار از ریاست جمهوری ترامپ سخن می گویند، کالیفرنیا تهدید به استقلال کرده و برخی از مردم به مکزیک وکانادا پناهنده می شوند اما رسانه های غربی به دنبال این هستند که به مردم بفهمانند که «چگونه با نتیجه غیر منتظره انتخابات کنار بیائیم»! درست رفتاری متفاوت با آشوب های فتنه 88 ایران! ..
اعتراضات علیه ریاست جمهوری ترامپ

 این روزهای خیابان های آمریکا یادآور خیابان های سال 88 ایران اسلامی بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری است. روزهایی پر از تنش و آشوب که آشوب طلبان و هرج و مرج کنندگان آن را به بدترین واقعه تاریخی انتخابات ایران بعد از انقلاب اسلامی تبدیل کردند، طوری که اینکه در تاریخ شفاهی و مکتوب مردم و مسئولان ایران " فتنه" نامیده می شود

افزایش اعتراضات به رئیس جمهوری ترامپ!

اعتراضات در آمریکا به هفتمین روز متوالی خود رسیده و در روزهای گذشته اعتراض های مردمی با گستردگی بیشتر در شهرهای آمریکا همچون فیلادلفیا، سیاتل، واشنگتن، نیویورک، پورتلند، بوستون، آستین، سانفرانسیسکو و شیکاگو ادامه یافته است. در پی به خشونت کشیده شدن تظاهرات هزاران نفری علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در شهر پورتلند ایالت شمال غربی اورگون در این کشور، پلیس اعلام کرد که اعتراض های خشونت بار در شهر پورتلند بزرگ ترین شهر ایالت اورگون به علت گسترش رفتارهای مجرمانه، خطرناک و آسیب رسیدن به فروشگاه ها و خودروها، به شورش تبدیل شده است.

پلیس لس آنجلس نیز در پی بی اعتنایی تظاهرکنندگان به اخطارها برای پراکنده شدن، 35 تن از آنان را بازداشت و با استفاده از افشانه فلفل، گلوله های لاستیکی و باتوم، معترضان را متفرق کرد.

همچنین منابع خبری به نقل از پلیس محلی آمریکا گزارش دادند که یک نفر در جریان تظاهرات علیه ترامپ در پورتلند، بزرگترین شهر ایالت اورگان آمریکا هدف تیراندازی قرار گرفت.

به گزارش رسانه های آمریکایی، علاوه بر شهرهای یادشده، دیگر شهرهای آمریکا همچون آن آربر، کلیولند، دالاس، دو موین، دیترویت، هوستون، لاس وگاس، میامی، اوماها، فونیکس، رنو، سان دیگو، سن خوزه، سالت لیک سیتی، واشنگتن، وینستون - سالم، بالتیمور، بویز، کلمبوس، گرند رپیدز، میلواکی، مینیاپولیس، نیواورلئان، پیتسبورگ، ریچموند، سانتا آنا، تامپا، آیوا سیتی، ممفیس، الیمپیا، راچستر، رویال اوک و سانتا کروز نیز شاهد اعتراض های مخالفان نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

از طرف دیگر حرکت دانش آموزان معترض به نتیجه انتخابات 2016 آمریکا که با راهپیمایی یکهزار و 500 دانش آموز یکی از دبیرستان های شهر برکلی ایالت کالیفرنیا آغاز شده بود، به سرعت فراگیر شد و نمونه اینگونه اعتراض ها توسط دانش آموزان لس آنجلس تکرار شد.

در این میان صدها تن از دانشجویان معترض به پیروزی ترامپ نیز به صف معترضان اضافه شدند که نمونه بارز آن را می توان در راهپیمایی دانشجویان دانشگاه واشنگتن مشاهده کرد.

اما کسی برای معترضین تره هم خورد نمی کند! فردی کشته می شود و رسانه ها سکوت می کنند، زنان و مردان جوان به بدترین شکل ممکن بازداشت می شوند و کسی جویای احوالشان نیست، با خانواده هایشان صحبت نمی کند، یک ایالت تهدید به استقلال می کند و هیچ رسانه ای از این استقلال خواهی و تجزیه طلبی حمایت نمی کند.!

نقش رسانه های غربی در آتش افزوی فتنه 88

آنچه جای تعجب و تأمل دارد، دو نگاه و رویکرد متفاوت رسانه ها مخصوصا رسانه های ضد انقلاب اسلامی به این دو واقعه است، در سال 88 فتنه گران ایران، "ایراندوست"، " حق طلب"، ... نامیدند و از سویی دیگر عناصر ضدانقلاب از طریق شبکه های ماهواره ای و مجازی با رهبری کردن این آشوب ها میزان دشمنی خود را با نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش نشان دادند.

بی بی سی همزمان با شروع فتنه و از همان روز پس از انتخابات، با بهره گیری از فیلم های مزدوران اجیرشده خود، روند اطلاع رسانی در زمینه اغتشاشات را شدت بخشید و نقش خود به عنوان بلندگوی رسمی فتنه گران را تثبیت کرد. لشکر بی بی سی، علاوه بر 55 خبرنگار انگلیسی که رسماً برای پوشش انتخابات ایران وارد کشور شده بودند، ترکیبی از خبرنگاران غیرحرفه ای و مجهز به دوربین های موبایل بود. هماهنگی قبلی این افراد با شبکه تلویزیونی روباه پیر زمانی رنگ واقعیت به خود می گیرد که بدانیم در جریان انتخابات لبنان، تنها 4 یا 5 هواپیمای بزرگ چارتر وظیفه انتقال لبنانی‌های مقیم انگلیس را به بیروت جهت شرکت در انتخابات از سوی دولت انگلیس برعهده داشته و سه هفته به 22 خرداد پروازهای ایران ایر با وجود جایگزین شدن پروازهای بزرگ بازهم با کمبود جا مواجه می‌شوند! این شبکه تلویزیونی نقش بی بدیلی در باورپذیر کردن دروغ تقلب بر عهده داشت.

شبکه فارسی بی‌بی‌سی بی‌تردید یکی از اصلی‌‌ترین آتش‌بیاران آشوب‌های آن ایام بود. آنچه کارشناسان در ایام فتنه ابراز می‌داشتند که شبکه فارسی بی‌بی‌سی به منظور انجام شبکه براندازی نرم و با حمایت نیروی انسانی و مالی جریانی در داخل راه‌اندازی شده است طی روزهای منتهی به انتخابات و پس از آن عملاً به اثبات رسید.

بررسی فعالیت‌های خبری شبکه تلویزیونی CNN در ایام فتنه نشان می‌دهد این شبکه تمام توان خود را در جهت بهره‌برداری از اغتشاشات بسیج کرده بود. گردانندگان CNN با قطع برنامه‌های عادی به‌طور ویژه به انعکاس تحولات ایران پرداخته و با استفاده از تصاویر دریافتی از بینندگان که قابل استناد نیست، حتی کم‌ترین معیارهای حرفه‌ای انتقال خبر را زیر پا گذاردند.

تحریک و ترغیب اغتشاشگران به ادامه خشونت و درگیری یکی دیگر از محورهایی بود که توسط CNN دنبال می‌شد. این شبکه حتی برنامه «لاری کینگ» را به موضوع ایران اختصاص داد و با تغییر ماهیت این برنامه و ادعای دریافت خبر فوری از ایران، دامن زدن به تنش و اغتشاش را پی گرفت. در این برنامه بازتاب اغتشاشات با استفاده از نظرات کارشناسان مختلف به ویژه کارشناسان غیرمنصف مورد بررسی قرار گرفت. همچنین صحنه‌هایی از زد و خورد نیروهای امنیتی به نمایش درآمد و نحوه برخورد دولت ایران در مصاحبه‌های مختلف به چالش کشیده شد.

اما همین شبکه ها در مورد اتفاقات اخیر که در پی اعتراضات درصدی از مردم آمریکا پس از اننتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور منتخب، صورت گرفته است نظری دیگر دارند و به دنبال این هستند که « چگونه با نتیجه غیر منتظره انتخابات کنار بیائیم.»

این که به روند انتخابات ما برچسب تقلب زدند آن هم با تفاوتی 13 میلیونی بین دو کاندیدای مطرح شده در حالی که هیلاری کلینتون از نظر رأی مستقیم مردم شانس بیشتری برای ریاست جمهوری داشت، از دیگر رویکردهای متفاوت این رسانه ها در خصوص اعتراضات مردمی بعد از انتخابات ایران و آمریکا است که نشان می دهند، آن اعتراضات در پس حمایت رسانه های غربی و دولتمردانشان یک فتنه و انقلاب رنگی بود.

در حالی است که فاصله نفر اول و دوم انتخابات سال 88 ایران بیش از 13 میلیون رای بود اما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیلاری کلینتون از نظر رای مستقیم مردم، شانس بیشتری داشت و چون رای بر مبنای کارت الکترال است، ترامپ بیشتر رای آورد.

رای به ترامپ، رای منفی به جریان حاکم بر آمریکاست

دکتر مسعوداخوان فرد، حقوقدان و استاد دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس، گفت: انتخاب شخص ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، ثابت کننده این بود که علرغم اینکه سبک انتخابات در کشور آمریکا طوری چیده شده است که همیشه یکی از دو حزب که متعهد  به یک سری از حداقل ها هستند و در چهارچوب آن می توانند رأی بیاورند و افراد خارج از این دو حزب جایی برای نفس کشیدن، عرض اندام و رأی آوردن ندارند، در پی نارضایتی مردم از وضع موجود در حوزه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی، انتخابات به سبک دیگری رقم خورد.

وی با تأکید بر اینکه  این انتخابات نشان داد که کسانی هستند که از وضعیت موجود ناراضی اند، از این رو، رای ترامپ را رأی منفی بر جریان حاکم بر آمریکا و شخص کلینتون بدانید، یعنی روند جریانات انتخاباتی، روند مخالفت با سیاست های جاری این کشور هست.

این حقوقدان افزود: با وجود اینکه ارگان های مختلف علیه امکان و احتمال ترامپ اقدامات و موضوعاتی را مطرح کردند؛ مثل حرکتی که FBI مطرح کرد، جریانی که به فضای کاری خانم کلینتون مربوط می شد و قابل توجیه نبود و تخلف آشکاری علیه فضای آزادی ادعایی آمریکا مطرح بود و کلیتنون علیه این جریان به نفع خود اقدام کرده بود. وقتی ترامپ این را اشاره کرد FBI  به صحنه آمد بدون اینکه مستقیم اعلام موضع کند در عمل به حمایت از کلینتون وارد شد و ترامپ از همین موضوع استفاده و آن را بیان کرد و افکار عمومی جامعه آمریکا فهمیدند که همه دست اندکاران آن امپراتوری رسانه ای، امپراتوری اجرایی و تراس ها  و اقتصادی و مالی همه دست به دست هم دادند تا از این جریان حمایت کنند.

وی افزود: انتخاب ترامپ رأی منفی به جریان امپراتوری رسانه ای، اقتصادی – مالی، کارتل ها، تراس ها و امثال اینها است.

رسوایی ایمیلی هیلاری، او را بر زمین زد

شهریوری ماه بود که  روزنامه نیویورک تایمز، مقام‌های اف بی آی به طور تفصیلی سئوالاتی را درباره استفاده هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا از ایمیل شخصی برای صحبت درباره حملات محرمانه پهپادها مطرح کرده اند.

مقام‌های اف بی آی همچنین از کلینتون درباره اجازه دادن به مشاورانش برای از بین بردن بخش زیادی از این ایمیل ها، سئوال کرده اند.

این اسناد حاوی جزییات جدیدی درباره سرور ایمیل شخصی کلینتون بوده است. یکی از مهمترین اسناد جدید فاش شده این است که یک متخصص رایانه قصد داشته است تا برای از بین بردن آرشیو ایمیل های کلینتون تلاش کند، این اقدام پس از ان صورت گرفته است که کمیته کنگره آمریکا خواستار دریافت این ایمیل ها شده بود.

در این مصاحبه 3 ساعته و نیمه با مقامهای ارشد مقابله با جاسوسی وزارت دادگستری آمریکا، کلینتون از عملکردش در استفاده از ایمیل شخصی دفاع کرده است.

استفاده کلینتون از ایمیل شخصی به جنجال بزرگی در رقابت های انتخاباتی آمریکا تبدیل شده و خوراک تبلیغاتی مناسبی را در اختیار جمهوریخواهان قرار داده است تا مکررا وی را مورد انتقاد و سرزنش قرار دهند.

از جمله یافته های مهم در اسناد اف بی آی می توان به این موارد اشاره کرد: خانم کلینتون به طور معمول و عادی مذاکرات محرمانه درباره حملات پهپادها را از طریق ایمیل شخصی اش انجام می داده است.

کالین پاول وزیر خارجه اسبق آمریکا به کلینتون توصیه کرده است که نسبت به چگونگی استفاده از ایمیل شخصی اش بسیار محتاط و مراقب باشد.

اسناد اف بی آی نشان می دهد که یک متخصص رایانه که نامش فاش نشده، آرشیو ایمیل های کلینتون را چند هفته پس از افشای استفاده وی از ایمیل شخصی در مارس 2015 میلادی، از بین برده است.

کلینتون به بازپرسان این پرونده گفته است که در دوران خدمت به عنوان وزیر خارجه آمریکا از روی سهل انگاری از ایمیل شخصی استفاده کرده است و به یاد نمی آورد که کسی به پیامدهای قانونی استفاده از ایمیل شخصی ابراز نگرانی کرده باشد.

کلینتون طی یک سال گذشته با انتقادات شدیدی به خاطر استفاده از ایمیل شخصی روبرو شده است.

کلینتون در این مصاحبه طولانی تاکید کرده است که "به خاطر نمی آورد ایمیلی دریافت کرده باشد که به نظرش محرمانه باشد."

تیم انتخاباتی کلینتون نیز از انتشار این اسناد توسط اف بی آی استقبال کرده اند. تیم انتخاباتی کلینتون با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما خوشحال هستیم که اف بی آی محتوای مصاحبه با کلینتون را منتشر کرده است، چرا که خواست ما نیز همین بود. گرچه استفاده کلینتون از ایمیل شخصی اشتباه بوده و وی نیز مسئولیت آن را پذیرفته است ولی اسناد منتشر شده نشان می دهد که علت اینکه وزارت دادگستری باور دارد پایه و اساسی برای رسیدگی قضایی به این پرونده وجود ندارد، چیست.

پاسخ های کلینتون تناقضی با آنچه که وی در هفته های اخیر درباره استفاده از ایمیل شخصی اش گفته، نداشته است ولی جمهوریخواهان بر این باورند که وی در چند مورد اساسی و مهم، شهادت خود در مقابل کنگره را نقض کرده است.

اف بی آی نیز اعلام کرده است که تحقیقات نشان می دهد که کلینتون جرمی مرتکب نشده ولی استفاده او از ایمیل شخصی برای انجام مکاتبات محرمانه، کاملا سهل انگارانه بوده است.

ترامپ از تهمت و تهدید آزار جنسی زنان برای خود فرصت ساخت

این حقوقدان با اشاره به اینکه در آمریکا فساد اخلاقی وجود دارد و اینگونه نیست که یک جناح درگیر این بحث باشد، اظهارداشت: ولی وقتی این دست اعمال تبدیل به یک حربه انتخاباتی شد و خانم کلینتون از ده تا دوازده خانم علیه ترامپ استفاده کرد، ترامپ نیز بر این جریان مسلط شد و گفت که این یک شوخی در محیط خصوصی بوده است نه یک بحث عمومی و برعکس همسر این خانم، کلینتون رئیس جمهور قبلی آمریکا این کار را انجام داده و در دادگاه حاضر شده و همین هیلاری به عنوان حامی در دادگاه از همسرش حمایت کرده است و همین امر نز یک فاکتور مثبت به این فرد و عنوان نه گفتن به جریان فساد حاکم بر این مسیر شد.

اخوان فرد در مورد در مورد پیشبینی رای آوردن ترامپ گفت: اگر اندکی احتمال می دادیم که فضای امریکا به این آزادی ادعایی متکی هستند و عمل می کنند طبعا باید کسی غیر از کلینتون رای بیاورد اما همه با احتیاط صحبت می کردند زیرا معتقد بودن که از درون کیسه انتخابات اسم فردی که قابل پیش بینی بود و آنهایی که خودشان می خواهند در می آید و اینبار با یک درصد متفاوتی ترامپ آورد.

وی در ادامه با تأکید براینکه چیزی که مورد غفلت قرار گرفته است، درصد مشارکت مردم در انتخابات آمریکا است، گفت:آمریکا بیش از  200 چند نفر جمعیت دارد که آمار دقیقی از واجب الشرایط های شرکت در انتخابات وجود ندارد، حالا اگر در چنین جامعه ای فرضا 150 میلیون نفر قابلیت رای دادن داشتند، چند درصد مشارکت کرده اند؟ که به احتمال قوی درصد بسیار پایینی را به خود اختصاص داده است که نشانگر نارضایتیاز فضای عمومی جامعه است که همان 99 درصد وال استیرت علیه یک درصد را نشان می هد.

صدای شکستن کمر مارکسیسم می‌آید!

این استاد دانشگاه با بیان اینکه  ما شاهد حاکمیت شرایط جدیدی هستیم و شاید در آن زمان که امام خمینی(ره) فرمودند در آینده نزدیک صدای شکستن مارکسیسم را از دورن موزه های تاریخ می شنویم، خیلی ها باور نمی کردند، عنوان کرد: اما اکنون می توانیم چنین احتمالی را برای کشور 50 ایالتی آمریکا شاهد باشیم، کالیفرنیا چند روز پیش ادعای استقلال داشته است و اگر کالیفرنیا امکان استقلال داشته باشد بقیه ایالت ها چرا نداشته باشند؟!

این حقوقدان ادامه داد: برخلاف «سیاست تفرقه بی انداز و حکومت کن» که آمریکا برای کل جهان اجرا می کند شاهدیم که این بار همان چاقو دست خودشان را می برد.

اخوان فرد در ادامه با بیان این مطلب که فاصله طبقاتی بین مردم آمریکا، تبعیض نژادی بین رنگین پوست ها و سفیدپوستان، تبعیض در بهره وری از امکانات در ایالت های مختلف، درصد مشکارکت را در هر ایالت از آمریکا متفاوت کرده است  از این رو در نظام انتخاباتی امریکا یک تبعیض حقوقی آشکار می بینیم با این همه باز مردم در همین تبعیض آشکار هم اعتراض خود را بیان کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در یک کلمه انتخاب "ترامپ" را به عنوان رای به یک جناح انتخاباتی نمی بینیم بلکه رای منفی و اعتراضی است از درون جامعه آمریکا به جریان فرهگنی، اجتماعی و اقتصادی حاکم بر این کشور است.

منابع:

خبرگزاری تنسیم،

پایگاه خبری تابناک

پایگاه خبری افکارنیوز

پایگاه خبری الف

پایگاه خبری فرادید

گزارش - منیره غلامی توکلی



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 95/8/26 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک