سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

 

در پی بداخلاقی ها تبلیغاتی - اتنخاباتی برخی از نامزدهای ریاست جمهوری دوازدهم

تبلیغات با طمع دروغگویی و هراس افکنی ممنوع!


انتخابات نماد تمام عیار دموکراسی در یک کشور است. میزان مشارکت مردم در انتخابات اقبال مردم به یک نظام یا حکومت را نشان می دهد و یکی از مهم ترین انتخابات برگزار شده در هر کشوری "انتخاب ریاست جمهوری" است. انتخابی که می تواند علاوه بر تأثیرگذاری های کلان داخلی، افزایش اقتدار بین المللی یک کشور را به دنبال داشته باشد یا برعکس!

آنچه که می توان درباره انتخابات ایران به عنوان کشوری که نظام خود را بر پایه اسلامیت و جمهوریت، استوار کرده است، گفت این است که در تمامی صحنه ها « میزان رأی ملت است » به طوری که بنابر اذعان کارشناسان سیاسی ایران تنها کشور دموکراتیک نمونه در خاورمیانه می باشد.

اما نکته ای که نباید فراموش کرد این است که انتخابات زمانی به نفع ملت و کشور و نظام انجام می شود که "بصیرت" مفهومی که از پس آن شناخت درست از مطالبات مردم، شناخت کافی و درست از کاندیداها و برنامه های شان، دشمن شناسی و ... متبلور است در بهبوهه تبلیغات و منفعت طلبی به فراموشی سپرده نشود.

انتخابات در واقع یک چاقوی دو لبه است که اگر نادرست از آن استفاده کنی قطعا آسیب رسان است، مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت این موضوع فرموده اند: « انتخابات یکی از زمینه‌هایی است که هم می‌تواند مایه‌ی اعتلا و آبروی کشور شود و هم می‌تواند مایه‌ی ضعف و سستی و ایجاد مشکلات شود.»

اگر مشارکت در انتخابات مخصوصا انتخاب رئیس جمهوری را با عقلانیت و اسلامیت انجام دهیم قطعا شاهد دولتی مقتدر و کارآمد خواهیم بود. ولی وقتی عقلانیت نادیده گرفته شده، احساساتی که بیشتر جنبه خودخواهانه،  منفعت طلبانه و به دور از واقع گرایی بر تصمیم گیری رجحان پیدا کند به طور حتم شاهد انتخاباتی با تبلیغاتی ناسالم و گزینش فردی خواهیم شد که صلاحیت تشکیل دولت را ندارد.

در این میان « خود خواب زدگی» قشری از جامعه که باید آنها را طیف زاویه دار با خواسته اکثریت مردم برشمرد راه را برای عرض اندام ها و شعارها و ادعاهایی باز می کند؛ که سرتاپایش فریب و نیرنگ بازی است، فریبی که می تواند حتی قشر خاکستری جامعه را نیز خواسته و نا خواسته با خود همراه سازد.

در  تبلیغات دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری که با ثبت نام دوباره رئیس دولت اعتدال و امید و یکی از معاونانش در حال برگزاری است، شاهد این مردم فریبی در قالب « رقیب هراسی، دروغ پراکنی، جنگ هراسی، تحریم هراسی، ادعاهای کذب در رونق اقتصادی، رفع مشکلات معیشتی بخشی از مردم مثل دهداران، پیامک واریز یارانه به کسانی که یارانه های آنها قطع شده است در چند روز مانده به انتخابات، بداخلاقی های اجتماعی، سیاسی... » هستیم.

نمونه بارز این دست اقدامات اظهرمن الشمس که در مقابل دیدگان طرفداران حزب کلیداران! انجام می شود و آنها هم برایش سوت و کف می زنند و قشر خاکستری جامعه را نیز با مبلغانی  ریالی! فارغ از دغدغه های سیاسی همراه این موج می کنند، می توان در « توزیع هدایا به اسم یک رقیب از منبعی متبرک چون امام رضا (علیه السلام)، توهین به آن امام رئوف و سیاسی کردن ایشان،  استفاده از امکانات بیت المال برای برگزاری میتینگ های تبلیغلاتی، استفاده از جنسیت ها و تعصبات قومیتی و زبانی، آوردن اسامی هنرمندان، ورزشکاران مرحوم در لیست کسانی که از دولت حمایت کرده اند، استفاده ابزاری از نام سرداران شهید و خانواده های آنها در لیست های حمایتی... دید.

      

نمونه های بروشورهای تبلیغاتی برخی از کاندیداها نیز قابل توجه است، که در آن نه تنها با شعور مردم بلکه با اقتدار نظام و اصل ارزش های انقلاب اسلامی نیز مغایرت دارد.

در این بروشور تبلیغاتی شاهد دلایل رأی دادن به کاندیدایی هستیم که در تمام 4 سال خلاف جهت این خواسته ها عمل کرده است.

برای مثال بسته شدن کارخانه جات، بی کاری کارگران، غرق بازار توسط کالاهای چینی، کم شدن صادرات، بالا رفتن رکود، بالارفتن میزان قاچاق، از بین رفتن جایگاه و شأن مشاغل کوچک و کارگری و رانت خواری و حقوق های نجومی و دست اندازی اعضای خانواده دولتمردان به بیت المال ... کدام یک با بندهای اقتصادی این بروشور همخوانی دارد.

اینکه زنان ایرانی در کشورهای خارجی تحت عناوین مختلف چون بازرسی بدنی در فرودگاه تفلیس لخت می کنند، پسرانمان را در فرودگاه عربستان سعودی مورد تعرض قرار می دهند، زائران و حج گذارانمان را به خاک و خون می کشند، سربازان وطن را در مرزهای کشور به شهادت می رسانند و حتی می ربایند، در مقابل کشورهای ذره بینی در سازمان ملل وزیر امور خارجه مان زانو می زند! .. با کدام یک از عناوین عزت آور و اقتدار گونه این بروشور همخوانی و همراهی دارد!؟

اینکه به ارگان های نظامی و نظامیان تحت عنوان " چکمه پوشان" توهین شود ،  اقدار نیروهای مسلح به عنوان یک تهدید برای مردم بازگو شود، یک شهر را نماد انتخابات عقلانی و بقیه کشور را انسان هایی بدون تدبیر و عقل خواند .. و در نهایت از  از جملات معکوس برای نشان دادن عمل کرد 4 ساله استفاده شود کدام یک کف و سوت و هورا دارد .. کدام یک می تواند دلیلی برای انتخاب دوباره این دولت باشد!؟

کاش مصداق این جمله نشویم که « تا ابله در جهان است ، مفلس در نمی ماند. »

انتهای پیام/ ت 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 96/2/25 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک