سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

هنجارشکنی در روز معلم به نام دانش آموزان به کام حامیان 2030 / آدرس غلط ایجاد نشاط را چه کسی به مدارس دیکته کرده است!؟


این روزها پخش شدن فیلم رقص و پایکوبی دانش آموزان دختر یکی از مدارس کشور در فضای مجازی و حقیقی بازتاب های زیادی را به همراه داشت.
این دست فیلم ها که تقریبا 5 سالی است هر از گاهی در فضای مجازی پخش می شود بیانگر نفوذ فرهنگ غربی در مهم ترین وزارت خانه کشور است که مسئولیت تربیت و پرورش فرزندان این آب وخاک را اولی تر از آموزش حرف و اعداد بر عهده دارد.
اینکه در مدارس کشور با حضور اولیاء مدرسه و والدین دانش آموزان، جمعی از دختران با ترانه هایی که هیچ تناسبی با محیط مدرسه ندارد، به مناسبت روزهایی چون " بزرگداشت مقام معلم"، " جشن تکلیف دختران" می رقصند و جیغ و کل می کشند معنایی ندارد جز دور شدن از تربیت سالم و اسلامی ابتدا در کانون خانواده و بعد در محیط آموزشی و تربیتی چون مدرسه.
روز معلم که به پاس شأن و جایگاه معلمان در سالروز شهادت استاد دانشمند " مرتضی مطهری" از سالیان دور توسط دانش آموزان با جشن هایی درخور شخصیت معلم همراه با عزت و احترام به این قشر شریف برگزار می شد با اینگونه مراسم های سخیف تبدیل به " پارتی مدرسه ای" می شود که درزیر پای دانش آموزان دانسته ها و داشته ها و باید ها و نبایدها ، له می شود.
حلقه زدن به دور کیکی که تصاویر معلمان بر روی آن حک شده است و برداشتن چاقویی تیز برای بریدن کیک با رفتارهایی توهین آمیز، بار معنایی جز ذبح ظالمانه فرهنگ و شأن ملعم مسلمان ایرانی را ندارد.
این دست رقص و پایکوبی ها که چندی پیش در جشن تکلیف دختران نیز در فضای مجازی انعکاس یافته بود نشان دهنده اوج وقاحت رفتاری برخی از اولیاء مدارس حتی در برخورد با مناسبت های دینی و عقیدتی است که نتیجه نفوذ افسارگسیخته و ولنگاری فرهنگی در بخشی از آموزش و پرورش کشور است.
تمام این موارد در حضور والدین و با اطلاع اولیاء دانش آموزان انجام شده است و در واقع این بچه ها ابتدا در کانون خانه مسائل ضدفرهنگی را از طریق شبکه های ماهواره ای و شبکه های اینترنتی فراگرفته در مدرسه در کنار سایر دوستان این بی بندوبار رفتاری را نهادینه می کنند و این حال و روز باعث بازماندگی آنها از اهداف آموزشی و تربیتی می شود.
اهدافی که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، وزارت خانه آموزش و پروش باید « بتواند انسانهایی تربیت کند دانا باشند، توانا باشند، خردورز باشند، پارسا باشند، پرهیزکار باشند، پاکدامن باشند، کارآمد باشند، مبتکر باشند، شجاع باشند، اهل اقدام باشند، از دشمن نترسند، از تهدید نترسند، خواب‌رفتگی و غفلت پیدا نکنند؛ انسانهای این ‌جوری تربیت کند.»
دلیل اینکه برنامه های فرهنگی مدارس اینچنین مبتذل شده، الگوبرداری نادرست و منافقانه از برنامه های مثلا نشاط آور غربی است ! که بدون شک در راستای اجرای اسناد بین المللی چون 2030 صورت می گیرد. و همین امر باعث می شود مسئولین وزارت خانه آموزش و پرورش نسبت به چنین اتفاقاتی سکوت اختیار کرده و در واقع به نوعی از آن حمایت کنند! و این یعنی عقب نشینی و باز گذاشتن دست دشمن برای آرایش بیشتر جنگ فرهنگی علیه جوانان کشور.
در حالیکه از نظر مقام معظم رهبری این نشاط با نشاط مد نظر سبک زندگی ایرانی – اسلامی بسیار متفاوت است از نظر ایشان « نشاط یعنی جوان سرزنده باشد، پژمرده نشود؛ با ورزش، با فوق‌برنامه‌های آموزنده و جذّاب، با این چیزها، نه با آن کارهایی که شنیده‌ام در بعضی از مدارس میشود، البتّه اینها را باید شماها مراقبت کنید، دنبال بکنید؛ یعنی مسئولیت مستقیمش به عهده‌ی خود آموزش و پرورش است. شنیده‌ام بعضی از مدارس از این جهت وضع خوبی ندارند؛ به اسم «نشاط» [کارهایی میکنند]. «نشاط» این است که شما کاری کنید که این جوان، سرحال، سرزنده، باامید، باانگیزه، آماده‌ی به کار، پُرانرژی مشغول کار بشود، درس بخواند.»
و در پس این اتفاقات سؤال اصلی اینجاست که آیا آموزش وپرورش و حتی سازمان آموزش عالی کشور با تربیت چنین افرادی از کودکی تا جوانی می تواند مدیران ، کارگران، کارآفرینان و.. طراز انقلاب اسلامی پرورش و تربیت کنند .
ترور شخصیت فرهنگی و شخصیت روحی و روانی دانش آموزان و معلمان کشور نتیجه ای جز بازماندگی از اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی در بحث پیشرفت و اعتلای علمی و فرهنگی کشور ندارد.
انتهای پیام/*



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 98/2/22 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک