سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
فردا برای نخستین بار :
همایش بین‌المللی نیمکت‌های سوخته برگزار می شود/ پیشنهاد افتتاح دبیرخانه دائمی شهدای زن کشور در شهرستان میانه
فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان میانه از برگزاری نخستین همایش بین المللی " نیمکت های سوخته" یادواره شهدای مدرسه زینبیه، ساعت 16 فردا خبر داد و گفت: قصد داریم در این همایش پیشنهاد افتتاح دبیر خانه دائمی شهدای زن کشور در شهرستان میانه را مطرح کنیم.
نخستین همایش بین المللی نیمکت های سوخته

به گزارش طنین یاس احمدزاده فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی با بیان این مطلب گفت : این همایش یادبودی برای شهدای مدرسه زینبیه است که در سال 1365 در بمباران هوایی رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند .
وی با یادآوری این نکته که این همایش از سال 1389 بصورت استانی و در سال 1390 بصورت کشوری برگزاری شده است گفت: امسال همایش نیمکت های سوخته بصورت بین المللی و با  با حضور سردار نقدی فرمانده بسیج مستضعفین کشور،حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش ، خانواده شهدای دختران دانش آموز و مهمانانی از کشورهای فلسطین، لبنان، افغانستان که دانش آموزان آنها به شهادت رسیده اند و جمعی از مسئولین و فرماندهان بسیج خواهران کشور  در سالن اجتماعات اداره ارشاد برگزار می شود .
احمدزاده با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و احیاء  و ترویج فرهنگ شهید و شهادت، تأثیرگذارترین حرکت فرهنگی در جبهه جنگ نرم است اظهار داشت: این همایش به منظور حفظ نام و یاد شهدای دختر مدرسه زینبیه و در راستای تبیین مظلومیت مردم ایران بخصوص شهروندان غیرنظامی در طول هشت سال دفاع مقدس به نسل امروز و  فردا و نشان دادند اوج ستمکاری و زیر پا نهادن قوانین بین المللی توسط مدعیان حقوق بشر به جهانیان برگزار می شود. 
وی از مدارس استانهای آذربایجان غربی، خوزستان ، لرستان ، کرمانشاه ، فارس ، ایلام و  زنجان به عنوان دیگر مدارس بمباران شده توسط رژیم بعث عراق یاد کرد و ادامه داد: در آخرین حمله رژیم بعث 38 نفر از دختران دانش آموز دبیرستان زینبیه که از مدارس فعال در کمک رسانی به پشت جبهه بودند در بمباران هوایی از پیش اعلام شده به شهادت رسیدند از این شهدا اثار زیبا و تأمل برانگیزی باقی مانده است و قصد داریم  پیشنهاد افتتاح  "موزه شهدای زینبیه و ثارالله" برای حفظ این اثار ارائه دهیم.  
احمدزاده در ادامه از اجرای مراسم کلنگ زنی یادمان شهدای دبیرستان زینبیه در جاده ورودی شهرستان میانه ، بازدید از مدرسه بمباران شده ، حضور در مزار شهدای دانش آموز میانه ، بازدید از صحنه بازسازی بمباران مدرسه ، نخستین اجرا سرود یاد شهدای زینبیه و رونمایی از تمبر شهدای زینبیه را از دیگر برنامه های اجرایی در حاشیه این همایش برشمرد .
فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان میانه ادامه داد : در نظر داریم سرود یاد شهدای دبیرستان زینبیه را هر سال 12 بهمن ماه در سالروز عروج خونین این دختران دانش آموز در سطح مدارس شهرستان اجرا کنیم.
نخسین همایش بین المللی نیمکت های سوخته 2 بهمن ماه از ساعت 15 با حضور سردار نقدی و با تجلیل از خانواده شهدای دانش آموز دبیرستان زینبیه و دبستان ثارالله در سالن اجتماعات اداره ارشاد شهرستان میانه برگزار می شود .


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/1 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک