سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

سناریو تکراری غرب علیه ایران این بار در استانه برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها
ژاژخایی انگلیس پیرامون نقض حقوق بشر در ایران
علیرضا مالمیر - طنین یاس

 اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس درباره نقض حقوق بشر در ایران
این که می گویند:حرف های قدیمی ها رو باید با آب طلا نوشت  پربیراه نیست. برای مثال همین ضرب المثل "کل اگر طبیب بودی سرخود دوا نمودی" که مصداق موضوع این یادداشت ما شده است.
مساله ازاین قراره که روباه رسانه ای -شما بخوانید بی بی سی-  دو روز پیش به نقل از وزیر امورخارجه دولت روباه پیر در سایت خود نوشت
( "ویلیام هیگ"، وزیر امور خارجه "بریتانیا"، آنچه را نقض گسترده حقوق بشر شهروندان ایران خواند، محکوم کرده و گفته است که تداوم این روند یک ننگ ، رسوایی و نمادی از رفتار شرم‌آور و موجب بی‌آبرویی رهبران ایران است! )
  جای تعجب داره! آقای هیگ،‌ نسبت به نقض حقوق بشر از سوی ایران در ماه‌های گذشته، ابراز نگرانی کرده است!
واقعا انسان از درک این همه دغدغه بشر دوستانه دولتمردان  بریتانیا درقبال حقوق بشر عاجز می ماند!
آقای هیگ، نسبت به  آزار و شکنجه در ایران و بخصوص درمورد اقلیت های دینی هم افاضاتی داشتند و به اعدام افراد مجرمی که قانون شکنی کرده و به حکم دادگاه محکوم شده اند؛ اعتراض و برای این مجرمین و بزهکاران اشک تمساح می ریزد.

ایشان همچنین، پیگیری موارد نقض حقوق بشر را از مجامع بین المللی و کشورهای جهان  درمورد جمهوری اسلامی ایران  در خواست کرده است!
وزیر  امورخارجه  انگلیس اقدام ایران در تداوم آزار و اذیت گسترده اقلیت‌های قومی، مدافعان حقوق بشر و زندانیان سیاسی را یک ننگ و رسوایی قلمداد و آن را به عنوان نمادی از رفتار شرم‌آور رهبران ایران می داند!
این اولین و آخرین موضعگیری خصمانه دولت فخیمه در قبال جمهوری اسلامی ایران نبوده و نخواهد بود. بلکه پیشتر هم ما شاهد اتخاذ مواضع اینچنینی در طول حیات انقلاب اسلامی  از جانب دشمنان نظام بوده ایم.
برای مثال در فتنه سال 88 رسانه های وابسته به "خاندان سلطنتی بریتانیا" نسبت به وارونه جلوه دادن وقایع بعد از انتخابات از هیچ کوششی فروگذار نکردند. مرگ از  قبلا طراحی شده "ندا اقا سلطان" گرفته تا موضوع  مشکوک و مبهم "ترانه موسوی" و مرگ های تشریفاتی برای به چالش کشیدن نظام اسلامی  در آن برهه از زمان، خود گواه این مدعاست.
دولت  انگلیس بارها اعلام کرده که در مسائل داخلی هیچ کشوری ازجمله ایران دخالت نخواهد کرد. با این وجود اگر اعتراض به احکام صادره در مورد متهمین و مجرم سرک کشیدن  در امور داخلی ایران ، دخالت تلقی نمی شود؛ پس چه نامی می توان بر آن گذاشت؟
بهتر است دولت بریتانیا به جای پیگیری موارد نقض حقوق بشر در ایران، نگاهی به اطراف خود بیاندازد تا ببیند در دنیا چه میگذرد!

جناب اقای هیگ! می دانید در بحرین چه خبر است؟ می دانید "آل خلیفه "برای خوشحالی و جلب رضایت شما همان حقوق انسانی را که شما به دنبالش هستید نقض می کند  و جوانان را به جرم آزادی خواهی به شهادت می رساند و شهروندان را با گازهای شیمیایی ، زندانی، شکنجه و آزار می دهد ؟
خوب می دانیم شما آنجا هم یکی مانند احمد شهید - گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل - دارید که مراقب اوضاع  و احوال است که خدای ناکرده شکم بارگان - شما بخوانید آل خلیفه - دست از پا خطا نکنند تا شما زیر سوال بروید؛ چون همانطور که ما ایرانی ها می دانیم (سگ زرد برادر شغال است!)
جناب وزیر! می دانید درعربستان چه خبر است؟ دولت خبیث "آل سعود" حقوق شهروندی را نقض کرده است! می دانید جرم افرادی مانند "شیخ نمر" روحانی مبارز شیعی که به قول هم پالگی هایتان ، نظم و امنیت عربستان را برهم زده است صرفا احیای همان حقوق بشری است که شما به دنبالش هستید؟
می دانید دوستان وهابی شما به همین جرم –فعالیت های مخل امنیت- ایشان و جوانان مسلمان را در عربستان زندانی ، شکنجه و قتل عام می کند ؟ به نظر می رسد، عدم داشتن حق رای و رانندگی زنان  در کشور عربستان در راستای  همین حفظ حقوق شهروندی به سبک انگلیسی است!
راستی جناب هیگ! می دانید "ارتش آزادیبخش سوریه" همان پیاده نظام شما در منطقه خاورمیانه – باز هم بخوانید "القاعده، سلفی ها، وهابی ها" - حقوق بشری را که شما به دنبالش هستید؛  رعایت نمی کنند .
 دیده بان حقوق بشرتان کجاست ببیند جنایتکاران ارتش آزادیبخش سوریه - که همه قشر آدم  از کشورهای مختلف مثل عربستان و قطر در این ارتش وجود دارد - به راحتی هرچه تمام تر حقوق انسانی مردم مظلوم سوریه را نقض  می کند؟
جناب وزیر! از طرح ریاضت اقتصادی و سقوط پوند و بازار ارز و بورس انگلستان خبردارید؟ از معترضین به سیاست های دولت فخیمه که توسط پلیس "اسکاتلند یارد"به شدت مضروب و مجروح شدند، چطور؟ اصلا امکان ندارد در کشوری مثل بریتانیای کبیر با آن همه  ید طولای استعماری و استثماری ذره ای حقوق شهروندی نقض شود!
باورش سخت است! شما راست می گویید هرچه نقض حقوق است برای ایران است و گر نه شما که پیگیر حقوق از دست رفته مردم دنیایید! هنوز زحمات بی بدیلتان در "افغانستان "و "عراق" برای احیای حقوق شهروندی- بخوانید قتل و عام مردم بی دفاع – از اذهان پاک نشده است.
یادتان است چند روزی بیشتر نیست" شهرزاد میرقلی خانی" از زندان های مخوف آمریکا برای یک اتهام واهی بعد از 5 سال آزاد شده است.
هنوز خون "مروه شربینی "-شهید حجاب درالمان - برای همان حقوق شهروندی که شما دادش را در ایران سر می دهید روی زمین جاریست.
هنوز زخم های شکنجه عمال خبیثتان بر کالبد "هدی ایات القرمزی" مجاهد بحرینی خود نمائی می کند. هنوز فرزندان و نوجوانان عراقی  و افغان دارند بدون مادر و پدر؛ بزرگ می شوند چون در همان احیای حق شهروندی - جنگ عراق وافغانستان - والدینشان را از دست دادند.
هنوز مزدورانتان در سوریه مردم را به جرم حمایت از دولت "اسد" سر میبرند و به رگبار می بندند.
خواهش می کنم؛  کمی با خودتان صادق باشید و نگویید در حوادث سوریه ما دخالتی نداریم . هر چند که می دانیم ؛ گفتنش برایتان چقدر سخت است .
چقدر مضحک می شود؛ اگر قرار باشد روباه و صداقت در کنار هم قرار بگیرند .هنوز اطفال نامشروع "ملکه "پیرتان که یکی دو سال از شیطان کوچکتر است در جهان و خاورمیانه جولان می دهند و با دستور شما آماده احقاق حق و مقابله با آنچه شما نقض حقوق انسانی می خوانید؛ هستند.
شمایی که  نقض حقوق بشر در ایران را ننگ و رسوائی برای رهبران ما می دانید؛ بگویید خود شما کجای این دایره ایستاده اید. دستتان را باز کنید تا همگان ببینند خون بیگناهان تا مرفق بازوانتان می رسد.
شما روبه صفتان روی ننگ و رسوایی  را هم سفید کرده اید و حالا صفتی را که برازنده خودتان است به رهبران ایران نسبت می دهید؟ شما در کشور خودتان به اندازه حیات سیاه سیاستتان موارد نقض حقوق انسانی و بشری دارید .
درحافظه سیاسی ملت ایران  جنایت های رهبران گذشته خبیث شما در این کشور ، هنوز ثبت و ضبط است و مانند زخم چرکین هر آینه آماده دهان بازکردن است .
 انعقاد قرارداد خرید تنباکو از ایران و تلاش برای استقرار استبداد صغیر در کشور در زمان قاجار، حمایت بی دریغ در انتصاب حکومت پهلوی ، کودتای مرداد سال 32 و... نمونه های کوچکی از صدها نقض حقوق ملت ایران در  اعصار تاریخ این آب و خاک است.
به درون حاکمیت پوسیده خودتان نظری بیفکنید. روزی نیست که در شهرهای  کشور شما مردم حضور نداشته و داد اعتراض به سیاست های دولت شما را سرندهند . بهتر است شما بیشتر نگران وضعیت  نا به هنجار کشور خود باشید که عنقریب  از چالش به بحران  خواهید رسید و آن وقت خواندن "ابوعطا " هم به کارتان نخواهد امد.
وزیر محترم دولت فخیمه! ما که می دانیم درد شما از چیست !
آنقدرخود را به در و دیوار کوبیدید تا کشورها ازشرکت در "اجلاس عدم تعهد" در ایران خودداری کنند. این امر از تحت فشار قرار دادن دبیر کل سازمان ملل و... جهت عدم حضور در این نشست کاملا مشهود بود.
شما بیشتر از هرکس دیگر خوب به "قدرت نرم " جمهوری اسلامی ایران و موازنه قدرت  منطقه ای و فرا منطقه ای این کشور واقفید.
با این بهانه - نقض حقوق بشر - قصد مغشوش کردن افکار کشورهای دنیا علیه  ایران را دارید تا به وسیله این حربه ،خط فکری خودتان را به عمق استراتژیک این اجلاس نفوذ دهید و بر روند برگزاری و خط مشی آن تاثیر بگذارید.
با این دستاویز قصد دارید تا ذهن کشورهای شرکت کننده  در این نشست  از  موضوع استکبار و استعمار نوین، مساله سوریه و بیداری اسلامی دور شود و زمینه را برای به چالش کشیدن وضعیت خود پنداشته تان درمورد ایران  آماده کرده تا بتوانید با "مهندسی معکوس" بر خواسته هایتان فایق شوید.
 ولی  بدانید این بار هم به مانند گذشته دست از پا درازتر خواهید شد و دنیا بار دیگر عظمت و شکوه ایران اسلامی را به نظاره می نشیند  و سریال تکراری و تراژدی غم انگیزتان در مورد ایران  دیگر تماشاچی هم ندارد تا قطره اشکی برای حماقتتان بریزد.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/6/6 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک