سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

 

 

پیام سازمان بسیج جامعه زنان کشور به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا  

دعای مادران شهداست که معبر شهادت هنوز باز است / مادران شهدا معنای کامل کلمه ایثارند

 

مادران شهدا

 

امروز رحلت بانو ام البنین (س) است. روزی که در تقویم ما به عنوان " روز بزرگداشت مادران و همسران شهدا" نام گذاری شده است.

ام البنین (س) بانوی ایثاگر که اگر چه خود در دشت کربلا حضور نداشت، اما عطر ایمان، نگاه ولایتمدار، تفکر حسینی و شجاعت ایثارگری یک مسلمان معتقد را قطره قطره در کام فرزندانش نشاند و لاله صفت چنان بارشان آورد که دشت تفتیده کربلا را همیشه تاریخ منقش به زیباترین مفاهیم سیر الی الله ، همان شهادت کردند.

...و من به خود چه مفتخرم که مادران ایران زمین در کربلای جنوب و غرب ایران، چون ام البنین (س) با تقدیم عزیزترین داشته های خود، همسران و فرزندانشان، تاریخ را به گونه ای دیگر در حمایت از حسین زمان، خمینی بت شکن؛  تکرار کردند و چه زیبا نقش آفرین بازسازی این تاریخ پرشکوه شدند. چه با وقار در دایره المعارف خداشناسی و اسلام خواهی، در عصر حاضر معنای کامل کلمه ایثار شدند.

مادرانی که اگر چه خود در خاکریزهای دفاع از کیان اسلام و خاک وطن در برابر یزیدیان زمان حضور نداشتند اما خطوط مقدم پر از رزمندگانی بود که در دامن این رادزنان پرورش یافته بودند و غریو الله اکبرشان، پاسخ هل من ناصرینصرنی نائب بر حق امام زمانشان بود.

رهروان فاطمی که پای در جای پای ام البنین "مادر چهار شهید و معلم علم دار کربلا" گذاشتند و چون او فاطمه وار هستی خود را بر سر دافع از ولایت و اسلام به درگاه خدا ارزانی داشتند .

مادرانی که از زینب (س) صبر و از ام البنین ایثار را آموخته اند و آرمانشان هنوز هم این است که فرزند شهیدشان را در ر اه خدا هدیه کرده اند .بنابراین هدیه ای را که در راه خدا داده اند ، هیچ گاه حتی با اشک هم طلب نمی کنند. با اشک دلتنگی شان را روبروی چشمان تیز بین و خرده گیر دشمنان اسلام و انقلاب نمی نشانند. در حیات طیبه خویش ققنوس وار می سوزند و دوباره از ذرات وجود و نفسشان داستان عاشقی لاله ها ، خط و مشی شان و نگاه و باورهای انقلابی آنها شنیده می شود.

در چشمانشان کبوتر دعا آشیانه دارد. از دعای آنهاست که به شب های این ملت آرامش رسیده است. از دعای آنهاست که یک دشت لاله های سرخ به پیشگاه خدا و اسلام نشانده اند اما ذره ای از خاک میهن به مالکیت دشمن در نیامد. از دعای آنهاست که این نسل و ده ها نسل بعد تر هم آرمان های انقلابی و اسلامی را بر تارک باورهایشان می نشانند و معبر شهادت را همواره گشوده نگه  می دارند.

مادران شهدا ، گمنامی هستند که برای خود هیچ نخواسته اند ، آنها از عزیز ترین بخش وجودشان ، از دلیل تنفس شان ، از فرزندانشان در راه عزت اسلام و میهن گذشتند ، تا فرزندانشان داماد معبر شهادت شود و آرامش شادباش سرنوشت این ملت باشد.

ما مدیون بغض های نشکفته ، لبخند های شجاعانه ، نفس های در سینه حبس شده ، فراق از جگر گوشه ها ، شب های پر از اشک و دعا و روزهای مقاومت و ایستادگی مادران شهدا هستیم. براستی اگر هزار بار بر این دستان سر فرود آوریم و بوسه زنیم ، کم خواهد بود. 

همسران شهدا، تربیت کنندگان و یاوران یادگاران اصحاب آخرالزمانی سید الشهدا هستند. بانوانی که دلشکسته بودند اما دل شکستن دلهای عاشق همسرانشان را نداشتند و اشک دیده را بر دل ها نشاندند تا آبدیده شود در کوران سختی های بعد از رفتن شوهرانشان.... و چه مبارک سرنوشتی بود که نقطه پایان آن عزت همیشگی و عشق جاویدان را رقم زد.

زبان برای تجلیل از این بانوان و دنیا برای درک عظمت وجودشان و روزهای تقویم برای برگزاری بزرگداشتشان عاجز است و لغات، الکن از ترجمه و تفسیر معنای واقعی ایثارشان ...

اما چه کنیم که با تمام این حقایق باز هم هیچ در دست نداریم جز لغات از پا افتاده در بیان تعظیم و تکریمشان!

در وادی حیرت زده اندیشه مان چه دست مایه ای بهتر از سخن ولی نعمتان امام خامنه ای که می فرمایند: «بدانید امروز در هیچ جاى دنیا زنانى که مثل این مادران شهداى ما، مادر دو شهید، مادر سه شهید، مادر چهار شهید باشند، نیستند. در جامعه ما، مادرانى با این خصوصیات که از پدرها بهتر و قویتر و آگاهانه‏ تر ایستادند، در این میدان بسیارند. این همان تربیت اسلامى است؛ این همان دامان پاک و مطهّر و نورانى فاطمه زهرا سلام‏ اللَّه‏ علیهاست. شما دخترانِ فاطمه هستید؛ فرزندان فاطمه زهرا هستید؛ دنباله‏ روان فاطمه زهرا هستید.»

سازمان بسیج جامعه زنان کشور ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز درگذشت حضرت ام البنین (س) مقام شامخ مادران و همسران شهدا را ارج می نهد و برای این عزیران آرزوی طول عمر و برای جامعه اسلامی بهرمندی از فضائل وجودی ایشان را دارد. درود و سلام ما بر مادران  و همسران بزرگوار شهدا از صدر اسلام تا کنون...

  

 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92/2/3 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک