سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

چادر بهترین نوع حجاب است / چادر نشانه ملی ماست

جرعه 31  

سیر تاریخی صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص حجاب

به نظر ما ، بحث هایی که در باب پوشش زن می شود؛ بحث های خوبی است که انجام می گیرد؛ منتها باید توجه کنید که هیچ بحثی در این زمینه های مربوط به پوشش زن، از هجوم تبلیغاتی غرب متأثر نباشد ؛ اگر متأثر از آن باشد ، خراب نخواهد شد. مثلا بیاییم که خودمان فکر کنیم که حجاب داشته باشیم ، اما چادر نباشد، این فکر غلط است .

نه اینکه من بخواهم بگویم چادر ، نوع منحصر است ، نه، من می گویم چادر بهترین نوع حجاب است یک نشانه ملی ماست ، هیچ اشکالی هم ندارد هیچ منافاتی با هیچ نوع تحرکی هم در زن ندارد. اگر واقعا بنای تحرک و کار اجتماعی و کار سیاسی و کار فکری باشد ، لباس رسمی زن می تواند چادر باشد و - همانطور که عرض کردم - چادر بهترین نوع حجاب است .

البته می توان محجبه بود و چادر هم نداشت ، منتنها همین جا هم بایستی آن مرز را پیدا کرد . بعضی ها از چادر فرار می کنند ، به خاطر این که هجوم تبلیغاتی غرب دامنگیرشان نشود؛ منتها از چادر که فرار می کنند ، به آن حجاب واقعی بدون چادر هم رو نمی آورند ؛ چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار می دهد!

شما خیال کرده اید که اگر ما چادر را کنار گذاشتیم ، فرضا آن مغنعه کذایی و آن لباس های ( ولیضربن بخمرهن علی جیوبهن ) و همان هایی را که در قرآن هست ، درست کردیم ، دست از سر ما بر می دارند؟ نه ، آن ها به این چیزها قانع نیستند ، آن ها می خواهند همان فرهنگ منحوس خودشان عینا این جا عمل بشود؛ مثل زمان شاه که عمل می شد .

در آن زمان ، زن اصلا پوشش و حجابی نداشت ، حتی در این جاها وقتی نوبت به این کارها می رسد ؛ بی بند و باری خیلی بیش تر هم می شود ؛ کما این که در زمان شاه ، بی بند و باری یی که در همین شهر تهران و بعضی دیگر از شهرهای کشور ما بود، از معمول شهرهای اروپا بیش تر بود ! زن معمولی در اروپا ، لباس و پوشش خود را داشت ؛ اما در این جا آن طوری نبوده آن طور که دیده بودیم و شنیده بودیم و می دانیستیم و مناظری که از آن وقت الان جلوی نظر من هست ، انسان واقعا حیرت می کند که چرا بایستی این گونه بشود؛ کما این که در خیلی از کشورها متأسفانه عقب مانده مسلمان و غیر مسلمان هم همین طور است ، بنابر این ، باید به دقت و با نهایت کنجکاوی و بدون اغماض ، مسائل ارزشی را رعایت کرد.

دیدار با اعضای فرهنگی اجتماعی زنان ، متخصص پزشکی زنان ، مسئولان  70/01/04

حدیث ولایت ج 9 ، ص 63-62



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/3/5 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک