سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

شاید به سختی بتوان باور کرد که در این روزهای پر جنب وجوش ومدت زمان بسیار کوتاه باقی مانده تا انتاخبات ریاست جمهوری مسئله ای مهمتر از این انتخابات هم در کشور وجود دا شته باشد.

 

انتخابات

اما به نظر میرسد صرف نظر از اینکه  طی روزهای آینده چه اتفاق مهمی در عرصه سیاسی کشور روی خواهد داد و  شور و نشاط عمیقی رادر تمامی عرصه های اجتماع  بوجود خواهد آورد ؛ باید از نکات مهمتری سخن گفت که انتخابات ریاست جمهوری  بر بستر این تحولات  به انجام خواهد رسید  و پرد اختن به این نکات میتواند اهمیت مضاعف این  انتخابات را  بیشتر آشکار سازد .

1_ بعد از ماجرای انتخابات ریاست جمهوری 88 ، عناصر فتنه آفرین در داخل وخارج متعهد شدند  تا دیگر اجازه برگزاری انتخابات  در ایران را ندهند اما برگزاری موفقیت آمیز انتخابات مجلس در سال 90 این ایده جاه طلبانه  آنان را نقش برآب نمود  تا جائی که برخی از  سران فتنه با حضور مخفیانه در صندوقهای اخذ رای حاشیه تهران رای خویش را به صندوق انداختند تا از مرگ سیاسی خویش  ساخته  بگریزند .

2_ تقریبا تمامی تحریم های هوشمند  وبه قول غربیها « فلج کننده» برای منصرف کردن  مردم از مشارکت  در انتخابات  طراحی شد تا نظام اسلامی از پشتوانه  مردمی خود محروم بماند .

3_ برخی  برنامه ریزی ها هم حاکی از تلاش عوامل  خارجی وداخلی اردوگاه استکبار برای بحران آفرینی اقتصادی وایجاد تلاطم در  معیشت مردم و خصوصا در بحث تامین کالاهای اساسی خانواده ها ودر نهایت فتنه آفرینی اقتصادی  در چهارچوب سناریوی نجات ملی است .

4_ جنبش های بیداری اسلامی که در سطح منطقه با محوریت مطالبات اسلام خواهانه و صهیونیسم ستیز  شکل گرفت و امروزه  در تمامی منطقه  شاهد امواج کنترل ناپذیر تضعیف جبهه استکبار _ صهیونیست  هستیم .

5_ آغاز دوران افول قدرت آمریکا در خاورمیانه  و قدرت یابی جمهوری اسلامی در سطح منطقه و الگو آفرینی نظام جمهوری اسلامی برای مردم انقلابی سایر کشورها  که مدتها است این حرکت آغاز شده و با توجه به تلاش گسترده  اردوگاه سلطه در جهت عدم  الگو پذیری از ایران، آنچه در میدان عمل  مشاهده میشود  الگو شدن ایران است که نمود آن خصوصا  در  حرکتهای انقلابی بانوان بحرینی و یمنی ومصری  است که دقیقا مبتنی بر الگوی موفق زنان ایرانی  در دفاع از انقلاب اسلامی شکل گرفته است و لا اقل انکار این بخش از  الگو شدن جمهوری اسلامی حتی برای دشمنان هم مقدور نیست .

6_ شکل گیری فضای چهار قطبی در انتخابات ریاست جمهوری ( اصلاح طلبان ، اصولگرایان، حامیان دولت، مستقلین) که دقیقا بر خلاف  تصور اردوگاه نظام سلطه شکل گرفت که آرزوی رقابتی درون اصولگرایان ( با هدف کاستن از  مشارکت مردم و عدم خلق حماسه سیاسی) داشتند و  بنا به آخرین برآوردهای صورت گرفته  وتمامی قرائن  و شواهد ، میزان مشارکت بالای مردمی  در این انتخابات   پیامهای ویژه ای را برای غرب خواهد داشت .

7_ دست برتر  ایران  در مذاکرات هسته ای و به انفال کشاندن  گروه 1+5 و مقاومت مبتنی بر عزت ، تدبیر ومصلحت  در مذاکرات هسته ای که  تاکنون به جز اسباب انفعال و سردرگمی برای غرب در بر نداشته است .

حالا به موارد فوق  میتوان دهها مورد دیگر نیز اضافه کرد  تا در نهایت ایمان بیاوریم   که آنچه از انتخابات ریاست جمهوری  آینده اهمیت بیشتری دارد  همانا اراده و همت مردمی است  که با رهبری مقتدر وحکیم  ؛ الگوی مقاومت  در جهان  شده اند  و  کمتر حرکت انقلابی در جهان  وجود دارد که لااقل بخشهائی از آن  از ایران  و مردمشان الگو نگرفته باشد .

اگر به نبرد  اراده ها اعتقاد داشته باشیم که این روزها در تمامی جهان شاهد آن هستیم  بی شک آینده از آن انسانهای با ارده  و مصمم است که دقیقا در اینجا _ ایران_  انبوهی نامتناهی از اراده های آهنین  شکل گرفته  تا نهضت جهانی اسلام همچنان  برای فتح سنگرهای کلیدی دنیا  تداوم یابد .

دقیقا همین اراده های مصمم وانقلابی والهام بخش است که  برای ما حتی از انتخابات ریاست جمهوری هم مهمتر است . والسلام

نویسنده : محمد علی عباس زاده



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/3/6 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک