سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

اداب شهوهر داری

قلمدون :‌ ورود به هر فضایی برای خود آداب و رسومی دارد . ورد به  مرحله زناشویی و تشکیل زندگی مشترک و حتی ابراز علاقه کردن و ارتباط گیری خوب و مؤثر هم فاقد آداب معاشرت با همسر نیست بلکه حتی این طرز برخورد برای خودش مهارت و فنونی خاص دارد . سعی کرده ایم در این مجال اندکی توصیه هایی که بیشتر جنبه روانشناختی دارد برایتان گردآوری کنیم .

 

1) همسراتان را به عنوان یک مرد بپذیرید و برای شناخت دنیای مردانه او دانش و آگاهی خود را افزایش دهید .

2) همسر خود را به چشم یک شی ء بی مسئولیت ننگرید بلکه به شخصیت وجودی او احترام بگذارید .

3) جنبه یا بخش هایی از شخصیت شوهرتان را که باعث تمایز او از سایرین می شود مورد توجه و تحسین قرار دهید .

4) برای اینکه همسراتان با شما رو راست باشد سعی کنید او را درک کرده و برای افکار و احساساتش ارزش قائل شوید اگر حرف ها و گفته های او مطابق میل شما نبود از خود واکنش تند نشان ندهید زیرا به این وسیله بذر بی اعتمادی در زندگی خود می کارید.

5) وقتی همسرتان با شما درد دل می کند و راز دلش را با شما در میان می گذارد احساساتش را بپذیرید و به او نگویید که اسرار درونش ناخوشایند و بی رحمانه است .

6) به طور مداوم از شوهرتان انتقاد نکنید زیرا انتقاد پیاپی باعث می شود که شوهرتان از شما فاصله بگیرد.

7) او را به درک نکردن و عدم صمیمیت و بی احساس بودن متهم نکنید زیرا او درک کردن و صمیمیت و احساس بودن را به شیوه مردانه نشان می دهد

8) نیاز واقعی شوهرتان را دریابید این امر اتفاق نمی افتد مگر این که همسرتان این نیازها را بازگو و به همین جهت در مواقع مناسب با لحن ملایم در مورد نیازهایش از وی سوال کرده و دیدگاه های واقعی وی را نسبت به خود و زندگی تان دریابید و در نهایت جوابی را که شوهرتان می دهد بدون انتقاد و جبهه گیری بپذیرید.

9) زمانی که همسرتان با شما صحبت می کند به دقت به حرف های او گوش دهید زیرا عدم توجه شما به گفته های او عدم علاقه شما را نشان می دهد .

اداب شهوهر داری

10) هیچ وقت از کارهایی که همسرتان برای جلب محبت شما انجام می دهد انتقاد نکنید برای مثال وقتی او به شما محبت می کند آن را بیش از اندازه لوس ندانید زیرا او به شیوه خود ابراز علاقه می کند .

11) او را به شیوه خودتان دوست نداشته باشید بلکه به وجود او نیز اهمیت بدهید به عنوان مثال اگر در سالگرد ازدواج تان هدیه ای به او می دهید سعی کنید از قبل در مورد هدیه مورد علاقه اش اطلاعاتی به دست آورید.

12) از همسرتان انتظار نداشته باشید که با تمامی طرح ها و ایده های شما باشد بیان نماید.

13) اصرار زیاد برای جلب محبت همسرتان نداشته باشید و این نکته را زمانی که وی عصبانی است بیشتر مراعات کنید در بسیاری اوقات حالت روحی او برای ابراز محبت به شما مناسب نیست و اصرار زیاد شما منجر به مخالفت شدید وی می شود.

14) برای همسر خود نقش یک زن حساس و شکننده را بازی نکنید زیرا این حالت شما باعث می شود که همسرتان فکر کند شما ضعیف بی طاقتید و اگر  چیزی بگوید باعث رنجش تان می شود. بنابراین سعی می کند که ارتباط کلامی کمتری داشته باشد و همین امر باعث ناراحتی شما می گردد .

15) سعی کنید که در ارتباط با همسرتان همواره هویت خود را به عنوان یک زن و همسر حفظ  کنید زنی که توجه به روابطش به قیمت از دست دادن هویتش تمام شود به خود و روابطش صدمه می زند زیرا این مسئله باعث می شود خود را بخشنده تر و دوست داشتنی تر از شوهرش ببیند و فکر کند که همسرش بی نهایت و خودخواه و ناسپاس است مردها با زن به عنوان همسر در ارتباط دائمی باقی خواهند ماند که هنویت مستقل و قوی خود را حفظ کنند.

16) اگر احساس کنید که در روابط خود با همسرتان از عزت نفس پائینی برخوردار هستید و میل دارید او را وادارید تا در این زمینه کمک کنید که از احساس خوبی برخوردار شوید اشتباه می کنید این مشکل شماست شخصا روی آن کار کنید و در صورت لزوم از یک روانشناس کمک بخواهید.

17) زمانی که همسرتان از عصبی رنج می برد سعی نکنید از لحاظ احساسی به او نزدیک شوید زیرا اگر برای صمیمیت و نزدیک شدن به او فشار آورید فقط او را عصبانی تر کرده اید و از خود دور می کنید زمانی که استرس او کم شود به حالت قبلی خود بر می گردد.

اداب شهوهر داری

18) در زندگی زناشویی خویش سعی کنید خود را مسئول خوشبختی خود بدانید زنی که مسئولیت خوشبختی زندگی مشترک را فقط بر عهده شوهرش می گذارد یک همسر آزرده و افسرده به باز می آید.

19)  او را به دوست نداشتن و گریزان بودن از همسر و زندگی متهم نکنید زیرا وی اعتفاد دارد که شریک زندگی اش را دوست دارد و از او گریزان نیست ولی به نظرش او را متهم به چیزی می کند که در موردش صدق نمی کند و این مسئله مورد کدورت در روابط می شود.

20) وقتی شما در می یابید که در ایجاد مشکلات زندگی خود سهم داشته اید اگر آن را به همسرتان بگویید عشق و محبت بار دیگر در زندگی تان شکوفا می شود زیرا بعد از آن همسرتان نیز سهم خود را می پذیرد و با کمک شما در صدد دفع مشکل بر می آید.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92/4/18 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک