سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

نماینده ولی فقیه در دانشگاه بقیه الله العظم (عج) در آیین افتتاحیه نمایشگاه" یادیاران"

روحانیون ابزار اتصال رزمندگان به خدا بودند/ ده درصد از شهدای دفاع مقدس روحانی بودند


نماینده ولی فقیه در دانشگاه بقیة الله العظم(عج)، در آیین افتتاحیه "نمایشگاه یادیاران" ناحیه مقاومت شهید محلاتی گفت: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان و جوانان آمادگی اتصال به خدا را داشتند و ابزار این اتصال روحانیون بودند که از عهده این کار به خوبی برآمدند.



حجت الاسلام و المسلمین مقدسی به عنوان سخنران اصلی مراسم افتتاحیه نمایشگاه "یادیاران" با قرائت آیه 123  سوره مبارکه عمران « خداوند شما را در بدر یاری کرد  در حالی که شما ناتوان بودید پس از خدا بپرهید تا شکر نعمت او را بجا آورده باشید. » اظهار داشت: جنگ تحمیلی مصداق کاملی از این آیه شریفه است .
وی  در تبیین وضعیت جمهوری اسلامی ایران در روزها و ماه های اول شروع جنگ تحمیلی گفت: ما در ابتدای دفاع مقدس، ضعف ظاهری و عزت الهی داشتیم؛ زیرا از لحاظ سیاسی نظامی نو پا بودیم که قصد داشتیم خلاف جهت سیاست کشورهای دیگر به راه خود ادامه دهیم.
حجت الاسلام مقدسی با بیان اینکه در آن دوران، دنیا حاضر نبود کشوری خارج از سیستم جهانی را قبول کند، افزود: کشورهای دنیا به سه دسته شرقی ، غربی و سلطنتی تقسیم می شدند در حالیکه حکومت ما، حکومتی اسلامی و در واقع حرکتی بر خلاف جهت خواسته آنها بود؛ آرمان هایی که نه شرقی، نه غربی بلکه  جمهوری اسلامی را خواستار بود.
وی سپس وضعیت داخلی کشور را دچار بحران ها اصلی عدم انسجام، شورش های جریان ها و سهم خواهی گروه های مختلف، ارتشی از هم گسیخته و ضعیف و سپاهی نو پا، توصیف کرد وگفت : اقتصاد نابسمان و کمبود ذخیره ارزی کشور، لغو قراردادهای نظامی توسط بختیار مزید بر علل ناتوانی های ظاهری ایران اسلامی شده بود.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه بقیه الله العظم (عج)، در ادامه بار دیگر به آیه شریفه 123 آل عمران تمسک جست و گفت : در چنین شرایطی خداوند به مسلمنان می فرماید: « خداوند شما را در بدر یاری کرد (و بر دشمنان خطرناک پیروز شدید) در حالی که شما (نسبت به آنها) ناتوان بودید .» و این نصرت ارزشمند است و باید آن را سپاس گذار باشیم ، صدامی که قصد تصرف ایران را داشت اکنون در جهنم است و نظام اسلامی با اقتدار اهداف خود را فتح می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت : در طول دفاع مقدس عنایت خدا شامل حال رزمندگان اسلام بود؛ جنگ فرصتی شد  تا هر آنچه در توان داشتیم در راه خدا بگذاریم و خدا هم با عنایت خاصه خود بقیه توان ما را فراهم ساخت.
حجت الاسلام مقدسی با بیان اینکه در آن دوران جوانان و رزمندگان آماده اتصال به خداوند بودند و برای این اتصال ابزاری احتیاج بود،‌ از روحانیون به عنوان ابزار اتصال به خدا نام برد و ابراز داشت: در آن دوران قلوب رزمندگان پاک و آماده بذر افشانی برای رسیدن به خدا بود؛ نسیم الهی با سخنان امام خمنینی (ره) پیچیده بود  و روحانیت در این زمین آماده بذرباشی، ایمان و اتحاد برای رسیدن به خدا بود.
وی سپس به ارائه آماری از شهدا و جانبازان قشر روحانیت در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: روحانیون با اینکه یک دهم جمعیت کل کشور را تشکیل می دادند ، 10 درصد شهدای هشت سال دفاع مقدس را به خود اختصاص داده اند .
نماینده ولی فقیه در دانشگاه بقیه الله العظم ، حضور در میادین مبارزه و خطوط مقدم به عنوان رزمنده و فرمانده ،تبلیغ ، پشتیبانی و... را از نقش روحانیون رزمنده  در دوران دفاع مقدس برشمرد.
قبل از سخنرانی حجت الاسلام
مقدسی ، حجت الاسلام حاتمی پور قائم مقام امور مساجد کشور و دکتر نوریان شهردار و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس سخنرانی کردند. 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92/7/2 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک