سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

فرمانده ناحیه مقاومت شهید محلاتی در آیین افتتاحیه نمایشگاه یاد یاران:

روحانیت دفاع ما را، "دفاع مقدس" کردند/ نقش روحانیت در دفاع مقدس مغفول مانده است

سرهنگ ایزدیان فرمانده دلاور ناحیه شهید محلاتی

  قلمدون : فرمانده ناحیه مقاومت شهید محلاتی در آیین ا فتتاحیه "نمایشگاه یادیاران" گفت: روحانیت دفاع ما را " دفاع مقدس" کردند اما متأْسفانه نقش آنان در این دوران بحرانی مغفول مانده است.


شامگاه دوشنبه نمایشگاه "یادیاران" ناحیه شهید محلاتی سپاه تهران بزرگ در پارک سمیه  بلوار ابوذر ، بعد از برپایی نماز جماعت مغرب و عشاء افتتاح شد.
در آیین افتتاح این نمایشگاه حجت الاسلام حاتم پوری قائم مقام امور مساجد کشور، دکتر نوریان شهردار منطقه چهارده، مسئولان کلانتری، حجت الاسلام و المسلمین مقدسی نماینده ولی فقیه در دانشگاه بقیة الله العظم(عج) و سرهنگ ایزدیان فرمانده ناحیه شهید محلاتی حضور داشتند.
سرهنگ حبیب اله ایزدیان فرمانده ناحیه مقاومت شهید محلاتی،  در سخنانی پیش از صحبت های سخنران اصلی این مراسم، ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس خود را میزبان و خادم شهدا معرفی کرد و در تشریح چرایی و چگونگی برپایی نمایگشاه یاد یاران گفت: مقام عظمی ولایت فرمودند :« این جنگ سراسر گنج است» بنابر این از سال گذشته با تدابیر فرمانده سپاه «محمدرسول الله تهران بزرگ» در جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به زبان هنر، نمایشگاه یادیاران در هفته دفاع مقدس در  23 منطقه تهران بزرگ برپا می شود.
فرمانده  ناحیه شهید مقاومت محلاتی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته موضوع نمایشگاه « نقش امام و رهبری، در دفاع مقدس» بود، افزود: امسال این نمایشگاه با محوریت " نقش روحانیت در دفاع مقدس " برپا شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: روحانیت از اقشاری است که  در طول دفاع مقدس شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ما با برپایی این نمایشگاه  سعی در تبیین نقش این بزرگوران به اندازه بضاعت خود داریم .
سرهنگ ایزدیان با تلاوت آیه « یا ایها الذین آمنوا اطیعواالله و اطیعوا الرسول و اولی الامرمنکم» به تشریح سیر نماشگاه پرداخت و افزود: سعی کرده ایم در قالب غرفه های مختلف به تبیین نقش محوری  پیامبر اعظم (ص) و امام علی (ع) در  دو جنگ صدر اسلام  بپردازیم و نتیجه تبعیت از رهبر و ولایت را در غزوه بدر و احد به نمایش بگذاریم.
وی، تبیین نقش روحانیت در شکل گیری نهضت های انقلابی، شکل گیری انقلاب امام خمینی (ره) در سال 1342، دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را از دیگر موضوعات این نمایشگاه برشمرد.
فرمانده ناحیه مقاومت شهید محلاتی در بخشی از سخنان خود با اشاره به این که  در دوران بحرانی شروع جنگ تحمیلی و در شرایطی که انقلاب اسلامی نوپا بود؛ این روحانیون بودند که اذهان را آماده کرد و دفاع ما را مقدس کردند، اظهار داشت: جامعه روحانیت در مقاسیه آماری بیشترین قشر جانباز و شهید را تقدیم انقلاب کرده است .
 وی نقش روحاینیت در دوران دفاع مقدس،را نقشی مؤثر دانست و افزود: روحانیون در جذب نیروهای رزمنده، پشتیبانی، تبلیغ و حتی فرماندهی نه تنها هم ردیف سایر اقشار بودند بلکه چند گامی جلوتر از سایرین قدم بر می داشتند؛اما متآسفانه این نقش و حضور مغفول مانده است.
ایزدیان که از یادگاران سال های دفاع مقدس است در بخش پایانی سخنان خود با ذکر خاطره ای از آن دوران ابراز داشت: «ما در جبهه گم شده ای داشتیم که با سختی خود را به آنجا می رسانیدم و پیدایش می کردیم»
نمایشگاه یادیاران با محوریت نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس، به مدت 5 روز در پارک سمیه از ساعت 10 صبح تا  12 و عصر هم 15 تا 19 میزبان بازدید کنندگان است .



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/7/3 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک