سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
گاهی به معضلات استفاده از پوشش ساپورت های چسبان دربین برخی بانوان

جستجوی ناآگاهانه محبوبیت با غفلت از هویت خودی

ساپورت پوشان


اگر چه بر این باور نیستیم که مسئله حجاب به یک مسئله پلیسی و امنیتی تبدیل شود،بلکه بیشتر کارشناسان امور فرهنگی بر این باورند که حجاب باید در حیطه دغدغه های فرهنگی اولویت داده شده و با تبلیغات و برنامه

های فرهنگی در بدنه خانواده ها و آحاد جامعه نهادینه شود.

گزارش از گالیا توانگر




به گزارش خبرنگار طنین یاس - اگر چه بر این باور نیستیم که مسئله حجاب به یک مسئله پلیسی و امنیتی تبدیل شود،بلکه بیشتر کارشناسان امور فرهنگی بر این باورند که حجاب باید در حیطه دغدغه های فرهنگی اولویت داده شده و با تبلیغات و برنامه های فرهنگی در بدنه خانواده ها و آحاد جامعه نهادینه شود. با این حال بر هیچکس پوشیده نیست که بد حجابی آن هم از نوعی که امروز شاهدش هستیم تا چه حد می تواند برای بانوانی که آگاهانه یا ناآگاهانه به این ناهنجاری تن داده اند،خطر آفرین باشد.

ساعت 10 صبح-جاده هراز- اتوبوس مسافربری تهران- ساری

 دختری که موهای طلایی رنگش را از زیر شال صورتی خود بر باد داده و مانتوی نخی نازکی به تن دارد،آنچنان که گویی "رب دوشامی" بی دکمه پوشیده باشد،از اتوبوس "وی آی پی" پیاده می شود. ساپورتی با نقش گلدار که بیشترطرح آن ذهن را سمت بی جامه های داخل خانه سوق می دهد به پا کرده است.

ساپورت پوشان

پوشش ساپورت چسبان و مانتوی رهای او آنچنان جلب توجه می کند که تقریبا قریب به اتفاق اهالی اتوبوس به سمت ردیف پنجره هایی که او را نشان می دهند،کشانده است!

می آید از عرض جاده عبور کند و وارد اتومبیلی شود که در آن سوی جاده پارک شده است.دقایقی بعد صدای جیغ او بر سینه جاده طنین انداز می شود. دو جوان موتوری ضمن مزاحمت فیزیکی برای او سعی دارند کیف کولی اش را قاب بزنند.

هویت پوشالی و عزت نفس وارداتی

اسماعیلی جامعه شناس در مورد پوشش در اندک زمان فرا گیر شده ساپورت(جوراب های رنگارنگ و چسبان) به جای شلوار در بین بانوان می گوید:«در مورد آنانی که آگاهانه سر عناد با حجاب دارند که نمی توان نظری داد اما بخشی از افرادی که از چنین پوشش هایی تبعیت دارند،صرفا به خاطر همرنگ شدن با جماعت به خیال خودشان شیک پوش و مد روز است.

ساپورت پوشان

در دنیای مصرف گرایی فعلی مد به یک عرصه رقابتی تبدیل شده ،برخی بانوان خیال می کنند چنانچه از این الگوهای به روز - که غرب در واقع برای فروش بیشتر محصولات خود ترویج کننده اش است - تبعیت نکنند ،اُمُل و عقب مانده به حساب می آیند و مورد توجه قرار نمی گیرند.این خصیصه جدا ناپذیر جوان است که می خواهد همواره محل توجه باشد و آن را به هر قیمتی به دست آورد.»

وی ادامه می دهد:«از سوی دیگر با نمایش برنامه های ماهواره ای و افتادن در موج تبلیغات شرکت های غربی گریزی از خرید محصولات مد روز،استفاده اجباری و تبعیت کور کورانه نیست.چرا که در غیر این صورت افرادی که باورهای لرزانی نسبت به دلایل زندگی در رشد و کمال انسانی دارند ،بخش مهمی از هویت پوشالی و عزت نفس وارداتی خود را از دست خواهد داد.»

گرایش به ظواهر به جای پذیرش اصالت ها

سارا سلیمانی یک جوان محجبه نیز می گوید:«الان ظاهر گرایی و پسند ظاهر افراد در انتخاب دوست ،همسرو یا حتی رفیق کاری به صورت یک اصل درآمده است. ما از اصل به حدی دور افتاده ایم که صرفا یک ظاهر پر رنگ و لعاب برایمان محل پذیرش و تحسین شده است.»

رمضانی یک طراح لباس نیز بر این اعتقاد است که ما اصلا در جامعه خود تعریف درستی از مد ارائه نداده ایم. شیک پوشی و مد روز بودن به این معنا نیست هر چیزی که امروز در بازارهای خارجی رواج دارد ،باید به تن ما برازنده باشد. برای هر گروه سنی،وزن و قدی یک نوع پوشش مناسب است. شاید اگر برخی افراد از این فاکتورها و معیارهای شیک پوشی به درستی با خبر شوند ،دیگر به پوشیدن لباس های نامتجانس با وضعیت فیزیکی شان تن در ندهد.

ساپورت پوشان

به هر جهت این یک حقیقت انکار ناپذیر است که نمی توان با وجود غریزه جنسی در نهاد بشری این انتظار را داشت که با لباس های خانگی و حتی مناسب محیط های خصوصی تر در انظار عمومی ظاهر شویم و هیچ تجربه تلخ و بدی را از تعدی سایرین به حریم خصوصی با خود به خانه نبریم!

گزارش از گالیا توانگر



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/7/7 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک