سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

اعتراض حسینی همدانی - ترک مراسم رسمی

حجت الاسلام حسینی همدانی امام جمعه محترم شهرستان کرج از استان سرافراز البرز و نماینده ولی فقیه در این استان در اعتراض به حجاب بد برخی از بانوان حاضر در نمایشگاه کتاب استان البرز در باغ گل‌های پارک شهید چمران کرج، محیط را ترک کرده است.


خود این بزرگوار در مورد حرکتشان می گویند:بنده شنبه گذشته در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حاضر شدم و بعد از اینکه دیدم فضا به علت پوشش نامناسب حاضرین مناسب نیست و نمیتوانم عذر این قبیل افراد را بخواهم خودم مجلس را ترک کردم.

شاید حرکت حجت الاسلام حسینی همدانی برای بیشتر خبرگزاری ها و مطبوعات چه کسانی که از حرکت ایشان حمایت و چه کسانی که آن را موضوعی نه چندان موجه دانسته اند و حتی با انعکاس دهندگان ای موضع گیری مهم برخورد داشته و آن ها را به هوچی گری محکوم کرده اند، به عنوان یک تیتر بسیار مهم باشد اما به راستی حجت الاسلام حسینی همدانی با کار خود چه پیامی را برای مسئولان برگزاری چنین همایش هایی و برای جامعه روحانیت و عموم مردم داشت.

به نظر من ایشان در واقع با یک موضع گیری به جا، هوشمندانه و در عین حال با بصیرت در بهترین زمان ممکن در قامت یک روحانی، یک امام جمعه، نماینده ولی فقیه، اعتراض خود را به برگزار کنندگان همایش ها، نمایشگاه ها و کنفرانس های که از سوی دولت یا مراکز مردمی حتی گاهی با برچسب حمایت از بیماران خاص یا زنان سرپرست خانوار... برگزار می شود نشان دادند که ضعف مدیریت فقط در این نیست که سین برنامه مطابق آنچه بر روی کاغذ نوشته شده انجام نشود بلکه ضعف مدیریت می تواند جلوه های بصری زیادی داشته باشد.

ایشان در مقام یک روحانی که از تریبون قوی ترین و با شکوه ترین نماز جماعت مسلمین یعنی تریبون نماز الهی سیاسی جمعه مردم را ارشاد و در نخستین جمله؛ خود و نمازگزاران را به تقوی الهی دعوت می کنند، تقوی پیشه کرده و امر به معروف را به زیباترین صورت ممکن در شأن نماینده ولی فقیه مسلمین نشان دادند.

به نظر می رسد اگر چه برخی از روزنامه ها قصد داشته باشند که این حرکت را سیاسی و یا حرکتی در مخالفت با دولتمردان نشان دهند اما در کنه مطلب که وارد می شوی این حرکت سیلی محکم، گوش نواز، بیدار کننده و ناهی از منکری بود که بر صورت بانوانی اصابت کرد که حیا را حتی در برخورد با شخصیت دینی و مذهبی چون یک روحانی نگه نمی دارند و حد بی حیایی را به جایی رسانیده اند که با نازل ترین تیپ ها و آرایشات در گفت و گو و حتی عکس گرفتن از آنها وارد عمل می شوند.

از بعد آموزشی می توان گفت: حجت الاسلام حسینی همدانی، معلم میدان بزرگی از تعلیم و تربیت شده اند آن هم نه برای من و هزاران نفر مانند من ، بلکه برای افرادی در لباس روحانیت که چشم را بر این همه هنجار شکنی بسته و نهایت تلاششان فقط خواندن روضه ای از مصیبت ها و آخرش هم تبدیل شدن به روحانی از سبک روحانیان روشنفکر نما است.

این عالم جلیل القدر شجاعت و تأثیرگذاری ائمه جمعه بر روند حاکم بر فرهنگ یک شهر ، استان و کشور را به سایر هم لباسان و همکاران خود یادآوری کرد و فتح الباب زیبایی را برای شکسته شدن حریم های رودربایستی با جامعه مسئولین خوابزده مخصوصا متولیان فرهنگی به وجودآورد.

از بعد روانشناسی این حرکت نماینده ولی فقیه در کرج نشان می دهد  بانوان و مردان ایران زمین تا چه حد هنوز برای فردیت خود احترام قائل می شوند که دیگر شاهد حضور سبک سرانه این قشر از مردمان حداقل در جایی که روحانیان و مسئولین کشور اسلامی ما حضور دارند نباشیم که جای تأسف است هنجارشکنی حتی در مساجد و امامزادگان دیده می شود.

خلاصه اینکه حمایت قشر بسیاری از بانوان، دانشجویان ، روحانیون و ... دغدغه مندان بخش فرهنگ به ویژه حجاب و عفاف نشان از این دارد که هنوز حجاب و عفاف تاج بندگی است .

 

پ.ن :

 

خلاصه اینکه حجت الاسلام حسینی همدانی متشکریم.


 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/10/25 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک