سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

در گفت و گوی قلمدون با مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت مالک اشتر  مطرح شد:

پیشرفت و قدرتمندی جهان اسلام در سایه سار وحدت اسلامی

نماینده ولی فقیه در ناحیه مالک اشتر تهران

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مالک اشتر سپاه تهران بزرگ: رمز حیات و جاودانگی جهان اسلام وحدت است و حلقه گم شده در این مسیر برای مقابله با دشمنی های جهان استکبار، رهبری است که محور حرکت ملت مسلمان باشد و وحدت و انسجام را بین آنها حاکم کند؛ تا شاهد یک حکومت جهانی اسلامی با ظهور ولی عصر باشیم .


علیرضا روحی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مالک اشتر سپاه محمدرسول الله (ص) در گفت و گو با خبرنگار طنین یاس با بیان اینکه  وحدت میان امت اسلامی از موضوعات مهم و اساسی جهان اسلام است گفت: رمز موفقیت و جاودانگی انقلاب رسول خدا به خاطر تلاش آن حضرت در ایجاد وحدت میان امت های اسلامی بوده است به طوری تاریخ گواه پیشرفت دین اسلام در اقصی نقاط جهان در 23 سال بعد از بعثت ایشان است.

اساس وحدت بر پایه اشتراکات دینی و فرهنگی
وی در ادامه تأکید کرد: در تاریخ پر فراز و نشیب اسلام، تفرقه میان مذاهب و ملت های مسلمان از مسائل پیچیده و خسارت باری است که ضربات سنگین مادی و معنوی را بر پیکره جهان اسلام وارد کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مالک اشتر، با استناد به آیات و روایات اسلامی، وحدت و انسجام را یکی از  ضروری ترین مسائل امروز جهان اسلام دانست و افزود: آیات و روایات اسلامی مملو از دستور وحدت و حل و فصل اختلافات بین امت اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت اراده میان دولت ها برای ایجاد میان امت مسلمان تصریح کرد: اشتراکات بسیاری میان مسلمانان وجود دارد که می تواند محور وحدت و ثبیت کننده قدرت ملت های مسلمان باشد . اشتراکاتی چون خدای یکتا ، قبله واحد، پیامبر واحد قرآن و دستورات دینی ...

وی ادامه داد: دشمنان اسلام با عدم اشتراکات دینی و فرهنگی برای دشمنی با مسلمانان متحد شده اند و متأسفانه، مسیحیت صهیونیستی برای دشمنی با اسلام و امت های اسلامی تشکیل شده است و توانسته با تفرقه افکنی ضربات زیادی را به پیکره اسلام وارد سازد.

حجت الاسلام روحی در تعریف وحدت گفت : وحدت به این معنا نیست که انتظار داشته باشیم دیگران اعتقادات ما را در تمام ابعاد بپذیرند، یا برعکس . بلکه یعنی با  شناخت مشترکات اعتقادی و فرهنگیمان شرایط وحدت و یکپارچگی را فراهم کنیم.

وحدت از منظر قرآن و روایات

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مالک اشتر سپاه تهران بزرگ اظهار داشت: برای امت مسلمان در جهان اسلام، قرآن مهم ترین محور وحدت است زیرا خدا در قرآن می فرمایید: «واعتصموا بحبل‏اللّه جمیعاً و لا تفرّقوا»..« و همگى به ریسمان خدا چنگ بزنید و متفرّق نشوید» پاره‏اى برآنند که: منظور این است که به ریسمان خدا، قرآن و اسلام است.

و قرآن جای دیگری می فرماید: إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ ؛«هر آینه مؤمنان برادرانند میان برادرانتان آشتی بیفکنید و از خدا بترسید ، باشد که بر شما رحمت آرد.»

وی با بیان اینکه اختلاف افکنان دچار عذاب الهی می شوند گفت: خداوند در آیات قرآن با صراحت می فرماید:«َلا تَکُونُوا کَالَّذِینَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَیِّنَاتُ وَأُوْلَئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ» «کسانیکه عامل اختلاف بین مسلمین هستند دچار عذاب سخت خداوند می شوند.»

حجت الاسلام روحی در ادامه با اشاره  به اینکه در احادیث بسیاری از پیامبر اکرم(ص) بر لزوم وحدت میان مسلمانان تأکید شده است، گفت: پیامبر می فرماید: «دو برادر دینی مانند دو تا دست هستند که همدیگر را می شویند و پاک می کنند» و در جای دیگری می فرمایید : «مسلمان برادر مسلمان است و حالا که برادر هستند هرگز به او ستم نمی کند و این محور وحدت است .»

این کارشناس مسائل مذهبی یکی دیگر از محورهای مهم وحدت را یاری رسانیدن مسلمانان به یک دیگر عنوان کرد و گفت: در این زمینه رسول خدا می فرماید:«وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا یُنَادِى یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛ » هر کسى فریاد و استغاثه انسانى را بشنود که مسلمانان را به یارى وکمک مى طلبد و به یارى او نرود، مسلمان نیست.» حق مسلمان بر برادر مسلمان خود این است که در حوادث سخت به کمک هم بیایند و ...


حجت الاسلام علیرضا روحی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مالک اشتر سپاه تهران بزرگ

وحدت در سیره پیامبر

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مالک اشتر با بیان اینکه سیره و رفتار پیامبر اسلام هم بر اساس وحدت اسلامی بوده است؛ از  صیغه اخوت بین مسلمانان به واسطه پیامبر اکرم (ص)، اهمیت بخشیدن به حقوق همسایه، فرق  قائل نشدن بین افراد جامعه – نهی خود بینی و تکبر بین افراد جامعه اسلامی را از جلوه های رفتاری وحدت آفرین پیامبر اسلام برشمرد.

وی ادامه داد : از طرف دیگر با دقت بر چینش احکام اسلامی می توان متوجه شد که پایه و اساس احکام اسلامی در ایجاد وحدت بوده به طوری که می توان گفت:  نماز جماعت و تأکید بر ثواب بیشتر آن  برگزاری مناسک حج، برگزاری نماز جمعه، برگزاری نماز اعیاد بزرگی چون عید فطر و عید قربان به صورت جماعت و ... بر اساس ایجاد وحدت و یکپارچگی امت مسلمان بنا نهاده شده است.

حجت الاسلام روحی در تشریح فلسفه و چرایی برگزاری برخی از آیین مذهبی به صورت جماعت گفت: یکی دیکر از ابعاد مهم برگزاری آیین ها و واجبات دینی به صورت جماعت ایجاد مودت و و حدت بین مسلمان و جویا شدن از اوضاع ممالک اسلامی و دشمن شناسی آن ها است چرا که دشمن شناسی که می تواند جهان اسلام را در برابر خدعه و نیرنگ دشمنان بیمه و از تفرقه دورشان کند.

حاکمیت اسلام بر جهان از نتایج مبارک وحدت:

این کارشناس مسائل مذهبی؛ پیشرفت های مادی و معنوی را اساس اتحاد امت های اسلامی برشمرد و افزود: اتحاد و استقامت در راه حق رمز حاکمیت اسلام است. اگر قرار باشد دنیای اسلام ، حاکمیت جهانی داشته باشد و آموزه های دینی را برای همه بشریت صادر کند  نیاز به اتحاد و استقامت مسلمانان دارد و نتیجه شیرین استقامت را در بعد ملی می توانیم در کشور خودمان ببینیم.

تضعیف ملل مسلمان نتایج نامبارک تفرقه

وی تفرقه را ناشی از رذایل نفسانی انسان ها دانست و تأکید کرد: اگر امت های اسلامی پلیدی ها، حب نفس ها، رذالت ها ،بحث قومیت گرایی را کنار بگذارند و بر اساس محورهای اساسی قرآنی عمل کنند ابعاد مختلف وحدت جلوه گری می کند .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مالک اشتر سپاه تهران بزرگ، با اشاره به رخداد فجایع انسانی در سوریه، فلسطین، باریکه عزه، عراق و افغانستان گفت: تفرقه عامل اضمحلال  و نابودی جهان اسلام است چر اکه بر اساس عدم اتحاد، برخی از کشورهای اسلامی چنان تفرقه برانگیز کار می کنند که گویی برده سایر کشورهای غیر مسلمان و استکبار هستند. اراده آنها اراده یک کشور مسلمان نیست! در واقع  اراده آنها آمریکای و اسرائیلی شده است و این یعنی بردگی ...

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مالک اشتر یکی دیگر از نتایج نامبارک تفرقه را  عقب ماندگی ها ملت ها و سقوط به ورطه ذلت دولت ها برشمرد و اظهار داشت: خدشعه دار شدن چهره واقعی اسلام و فرهنگ متعالی امت مسلمان مهم ترین بعد بین المللی تفرقه میان امت های مسلمان است چرا که شاهد این هستیم در حالیکه کشورهای استکباری تروریسم پرور هستند اما در عموم مردم طوری بیان شده که تروریسم را با عنوان مسلمانان شناخته اند...

رهبری  حلقه گم شده ملت های مسلمان

وی استقامت، صبر، بصیرت، وحدت، حضور رهبری اسلامی و ولایتمداری را رمز پیروزی و اتحاد مسلمانان برشمرد  و تصریح کرد: تاریخ مبارزه مردم الجزایر با فرانسه و پیروزی آنها بر این کشور قوی، پیروزی مردم افغانستان در برابر ارتش سرخ روسیه ، پیروزی های حزب الله لبنان و شکست اسرائیل از  مردم فلسطین نشان می دهد رمز پیروزی امت مسلمان وحدت کلمه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مالک اشتر در پایان خاطر نشان کرد: رمز حیات و جاودانگی جهان اسلام وحدت است و حلقه گم شده در این مسیر برای مقابله با دشمنی های جهان استکبار، رهبری است که محور حرکت ملت مسلمان باشد و وحدت و انسجام را بین آنها حاکم کند؛ تا شاهد یک حکومت جهانی اسلامی با ظهور ولی عصر باشیم .

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 92/10/28 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک