سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست


 "خوشبختی" واِژه ای مرکب که در ادبیات به آن مرکب مرخم می گویند.

"خوشبختی" حلقه گم شده در زندگی خیلی از ما که در تمام عرصه های زندگی به دنبال آن هستیم/

" خوشبختی" در نظر برخی از افراد نوعی از شانس که فقط یک بار ممکن است در خانه هر کسی را بزند و آن زمان هم اکثرا در خانه نیستند!

"خوشبختی" رسیدن به کسی که دوستش داری، رسیدن به چندمین پله پلکان موفقیت که آن را دست نیافتنی می بینی یا اینکه هر چه بالا می روی آن بالاتر قرار دارد.

" خوشبختی" همان سپید بختی که مادربزرگ هایمان بابت هر کاری دعاگویان طلبش را از خدا برایمان دارند و داشته اند و داشتند.

به راستی چرا وقتی این واژه مرکب مرخم در قالب خواستگاری که مثل باشانس! درب منزل ما را زده و ما هم پشت در معطلش نکرده ایم  بر ما نازل شده و حلقه ای زرین را  دستانمان فرو کرده باز هم گمش می کنیم !‌ باز هم به دنبالش هستیم !‌ چرا خوشبختی برای برخی از ما گذران است و گاها نمی توانیم در مشت نگهش داریم...!

ازدواج و استحکام پیوند زناشویی


به راستی دعاهای مادربزرگ دیگر اثر ندارد!؟ ما از نوردیدن پلکان زود خسته می شویم؟! حسش خوشبختی را از دست می دهیم ؟!‌شانس را اشتباه گرفته ایم؟!‌ و ....   

کارشناسان در خصوص رابطه زن و شوهر و احساس خوشبختی معتقدند: ایجاد تفاهم و درک حس خوشبختی میان زن و مرد امری اکتسابی است و باید شرایط آن توسط زوج ها فراهم شود.

تشکیل خانواده مقدس ترین و در عین حال آسمانی ترین پیوند میان انسان ها است از این رو  هر چقدر فهم، درک، گذشت، بینش و خداترسی بین زن و شوهر بیشتر باشد، قدرت و توان مقابله و رویارویی آنان با حوادث، ناملایمات و اختلافات بیشتر می شود.

از طرفی احترام نگذاشتن به خواسته های معقول همسر و خودرأیی از مهم ترین دلایل اختلافات بین زن و شوهر و کم رنگ شدن حس خوشبختی بین آنها است.  ضعف شخصیتی، کوته فکری، تک روی، تنگ نظری و در نظر نگرفتن رضای خداوند به مرور زمان باعث ایجاد اختلافات شدید بین زوج ها و در دراز مدت باعث از بین رفتن علاقه و ایجاد دلسردی و در نهایت بی تفاوتی نسبت به یکدگیر می شود.

اما واقع بینی، نگرش الهی به بنیان خانواده و احترام متقابل زن و شوهر نسبت به یکدیگر  از عوامل قوام دهنده به کانون گرم خانواده است، چه بسا کم رنگ شدن اعتقادات، چشم و هم چشمی،  فراهم کردن شرایط دخالت دیگران در مسائل شخصی، تندزبانی، ناسپاسی و اعتیاد به مواد مخدر از نکاتی است که می تواند به راحتی کانون گرم خانواده ها را حتی در میانسالی دچار تشویش و از هم گسیختگی کند.

احترام، گذشت در قالب عشق و ایثار رمز درک احساس خوشبختی طولانی مدت میان زوج ها است همچنین، عمل به احکام الهی، برنامه ریزی درست برای زندگی، انصاف، مشورت، عشق ورزیدن به خانواده ، نشاط و شادمانی و امید و اعتماد متقابل به هم دیگر از عوامل مؤثر در خوشبختی و تدام خانواده ها است.

انتهای پیام/ ت

برگرفته از گفت و گوی قلمدون با کارشناس مسائل اجتماعی و خانوادگی




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92/11/8 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک