سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

ناخن کشی رسانه های غربی به چهره اسلام با انگشت اتهام به نحوه زندگی زن مسلمان

نشست تخصصی نقش رسانه های غربی در اسلام ستیزی

 

سه شنیه هفته جاری، پنجمین سالگرد شهادت "دکتر مروة الشروینی" شهید راه حجاب بود. بانوی که در نخستین روز از ماه ژوئیه سال 2009 میلادی در دادگاه آلمان، کشوری مدعی حقوق بشر، جلوی چشم قاضی با 18 ضربه
چاقوی  "الکس دبلیو"
روس تبار با ریشه‌های آلمانی که در سال 2003 به آلمان مهاجرت کرده بود به شهادت رسید.

از نکات قابل تأمل در نحوه شهادت این بانو، حضور پلیس در محل دادگاه و حتی ممانعت پلیس و تیراندازی آنها به شوهرش برای نجات مروة است، حرکتی که اگر چه ذهن اسلام ستیز غرب آن را بر می تابد اما کودک سه سال مروة هیچ وقت به خون غلتیدن مادرش را فراموش نخواهد کرد!

"مروة " دکتر داروسازی که توسط این فرد ضارب در پارک  مورد توهین قرار گرفته و به خاطر حجابش او را (ترویست و فاحشه اسلامی) خطاب کرده بود  زمانی که از "الکس" به دادگاه شکایت کرد، هرگز به فکرش نرسید، قانون حقوق بشر و آزادی غربی نه تنها او را حمایت نمی کند بکله با شقاوت به کشته شدنش نگاه خواهند کرد.

او زن مسلمان محجبه و بارداری بود که قربانی اسلام ستزی رسانه های غربی شد (به قول مادر الکس: رسانه های غربی در نشان دادن چهره خشن از مسلمانان و اسلام ستیزی، نقش زیادی در جنایت فرزندش داشتند.)

زبان الکن حقوق بشر غربی که هنوز نتوانسته است تعریفی از " بشر" ارائه دهد و در سطر اول دایرة المعارفش، حقوق یعنی " منافع آنها " و "بشر" یعنی " فردی اروپایی" !‌ نگاه خشن آنها به اسلام و مسلمان، نقشه های شوم آنها برای تضعیف جهان اسلام و توطئه این صاحبان این تفکر برای زن مسلمان زیر چتر دلسوزی و حمایت دروغین از " نحوه زندگی زن مسلمان و حقوق نقض شده اش"  نشان از " اسلام هراسی" آنها دارد. تمدن اسلامی که به قول اکثر اندیشمندان تمدن پیروز در جهان خواهد بود.

 

 

 


نشست تخصصی نقش رسانه های غربی در اسلام ستیزی

سه شنبه هفته جاری همزمان با 5 سالگرد شهادت مروة الشروینی، در فرهنگسرای اندیشه همایشی با حضور جمعی از بانوان نخبه، فعالان حقوق بشر، حجاب و عفاف و فعالان اجتماعی و فرهنگی مراکز دولتی و غیر دولتی ، برگزار شد در این همایش " دکتر حسن عابدینی" در خصوص ( نقش و شیوه رسانه های غربی در اسلام ستیزی) سخنرانی کرد.

او با باز خوانی یک سیر تاریخی از جنگ جهانی دوم تا حال ابتدا به چرایی اسلام هراسی و بعد به شیوه های اسلام ستیزی غرب در دنیای کنونی اشاره کرد و گفت: غرب بعد از جنگ جهانی دوم برای همسان سازی فکری در سه محور نظامی گری ، اقتصاد و فرهنگ بر سه اصل نظامی گری مبتنی بر بمب اتم، فرهنگ مبتنی بر لیبرال دمکراسی که تلاش دارد فرهنگ غربی را در سراسر دنیا مستولی کند و اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد،‌استوار شد.

اما این پایه های این ستون چندان محکم نبود چرا که با وقوع انقلاب اسلامی ایران که انقلابی مبتنی بر دین بود، تمام تلاش و معادلاتی را که جهان غرب طی 300 سال  و بلوک شرق در 70 سال برای دین زدایی  بر جهان مستولی کرده بودند  بر هم زد. و فروپاشی  حکومت الحادی مبتنی بر مارکسیسم  در سال 1990 نخستین تأثیر انقلاب اسلامی بر معادلات بین المللی را با حذف بلوک شرق رقم زد.  

نشست تخصصی نقش رسانه های غربی در اسلام ستیزی

از این تاریخ به بعد بود که  اندیشمندان کشورهای غربی سه محور 1) دیانت مبتنی بر اندیشه های انسان محور، 2) توسعه پایدار مبتنی بر جهانی سازی  با تبدیل موضوعات ساده به موضوعات جهانی  3)  ارتباطات مبتنی بر رسانه های فراگیر را جای گزین محورهای دروان بعد از جنگ جهانی دوم کردند.

برای رسیدن به این اهداف، رسانه ها در نقش مهم ترین بازوان جهانی شدن موضوعات، مورد استفاده قرار گرفتند و از ده دوم قرن 21 این موضوع علنی تر دیده می شود.

این امر بر کسی پوشیده نیست که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عملا هویت نوین فرهنگی و دینی وارد معادلات بین المللی شد و تولد شبکه خبری CNN  همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی نخستین گام های اسلام هراسی با پوشش خبری گروگان گیری و تصرف لانه جاسوسی  شگل گرفت.

چاپ  کتاب موهن "آیات شیطانی" که نخستین و بزرگترین هجمه علیه جهان اسلام بود  آغاز اندیشه ای شد که  آرام آرام شکل می گرفت تا در مقابل موج اسلام گرایی که غرب را فرا گرفته و توانسته بود با شکل دهی یک انقلاب خود را به منصه ظهور برساند، پیروز شود.

 همینطور 11  سمپتامبر به عنوان نقطه عطف اسلام ستیزی و اسلام هراسی نوین بود؛  اخراج دختر دانش آموز محجبه فرانسوی به دلیل تهدید لائیسیته، منع پوشیه در فرانسه ، چاپ و نشر کاریکاتورهای موهن در دانمارک، ساخت فیلم ضد اسلامی توسط کارگردان هلندی و بر افروختن آتش جنگ در افغانستان و عراق به بهانه های مبارزه با تروریسم و از بین بردن سلاح های کشتار جمعی از دیگر اتفاقات و برنامه های بود که با پرداختن رسانه ها به آنها به عنوان همجه های وسیعی علیه جهان اسلام صورت گرفت.

به این ترتیب می توان گفت : اگر شاهد هستیم که افراد علیه جهان اسلام صحبت می کند برخاسته از فکر یک نفر نیست بلکه تئوریزه شده و هدفمند است چرا که ساموئل هانتینگتون می گوید:( خطوط گسل بین تمدن ها؛ مرزهای درگیری آینده را نشان می دهد) هانتینگتون، معتقد بود تمدن اسلامی، غربی، بودایی و تمدن روم باستان مرزهای آینده را شکل می دهند و تمدن اسلامی بزرگترین تهدید برای تمدن غرب است.

در دنیای ارتباطات رسانه ها به عنوان بازوی دیپلماسی عمومی سیاست مداران و نظام غرب، بنا را بر این گذاشتند که باید با مهم ترین گسل و تمدنی که در آینده، مقابل تمدن غربی قرار می گیرد مبارزه کنند و آن هم اسلام است و سیاستمداران غربی در مبارز با تمدن اسلامی، کارکرد بسیار زیادی برای رسانه ها قائل هستند.

امروزه  قدرت سخت ، قدرت نرم ( عملیات روانی )، قدرت هوشمند( تلفیقی از قدرت نرم و قدرت سخت) و قدرت هنرمندانه (از طریق عملیات روانی و راسانه ها زمینه برای پذیریش برخی از موضوعات قبول کنیم ) به عنوان چهار قدرت آکادمیک هستند که از اهمیت بالایی برای سیاست مداران غربی برخوردار هستند تا جایی که جدیدا شبکه هایی تحت عنوان " شبکه های استراتژیک" به وجود آمده است که مبتنی بر قدرت هنرمندانه هستند و امروزه تلاش می کنند تا به گونه ای فرهنگ ،آداب ،هنر و موضوعات بومی را دست خوش تغییرات کنند.

در مورد ایران اسلامی نیز از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان راه اندازی شده اند که از بین آنها می توان به " زمزمزمه " به عنوان یکی از شبکه های مختص بانوان اشاره کرد.

شبکه ای که به منظور تمرکز بر مخاطب زن، ایجاد تغییرات اجتماعی و فرصتی برای افتتاح شبکه اختصاصی زنان با پخش 24 ساعت سریال و فیلم، به وجود آمده  است.

نشست تخصصی نقش رسانه های غربی در اسلام ستیزی

آمار و ارقام نشان می دهد که نام های سریال های پخش شده از این شبکه چون ویکتوریا، همسر یا دردسر، همسر دلخواه من، فرار از زندان، سفری دیگر، خواهر کوچک من، باران دروغ، 63 درصد به بصورت مستقیم به  اسامی زنانه یا واژه هایی مربوط به این قشر اشراره می کند.

محورهای ارائه شده در سریال ها و فیلم های این شبکه مربوط به  سقط جنین، ر ابطه نامشروع،  دوستی پیش از ازدواج، تجاوز، خیانت به همسر، نوزاد نامشروع را از محورهای این فیلم ها است و فیلم ها ساخته شده کشورهایی چون آمریکا، کره، کلمبیا و مکزیک هستند که در آنها موضوعاتی چون فمنیسم، لیبرالیسم، اومانیسم( انسان محوری)، سکولاریسم( جدایی دین از سیاست) همجنس گرایی، لائیسم به عنوان تفکر امروز غرب منتشر می شود.  

در خصوص کارکرد رسانه در ترویج این محورها می توان گفت‌: بهداشت سازی واژهایی چون سقط جنین و همجنس گرایی را از کارکرد های رسانه ای باری مقبولیت این گونه اعمال است. رسانه های غربی " سقط جنین" ار تحت عنوان " حمایت از خانواده" و " همجنس گرایی" را تحت عنوان " برابری ازدواج" ترویج کرده و افکار عمومی را هدایت می کنند.  

به طور کلی در دنیایی قرار داریم که تمام هم و غم رسانه های غربی بر اساس خدشع وارد کردن بر چهره اسلام برنامه ریزی شده و در این راستا یکی از اصلی ترین موضوعاتی که می تواند  نقش مهمی ایفا کند، گرفتن انگشت های اتهام بر روی نحوه زندگی زن مسلمان از حجاب، قصاص، دیه و ... است.

، عملکرد و نقش  رسانه های غربی در اسلام ستیزی نباید ساده گرفت بلکه آن  اقدام هوشمندانه مبتنی بر برنامه بر اساس یک تصمیم استراتژیک بر گرفته از اندیشکده ها است تا جایی که کشته شدن زن مسلمان در دادگاه های آلمان بدون واکنش رسانه ها و سیاستمدارن  نتیجه آلودگی زیاد افکار عمومی غرب علیه اسلام است که به راحتی می توانند دست به چنین اعمالی بزنند..

انتهای پیام/غ



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 93/4/12 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک