سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
یادداشت /

بدپوششی با پاکی درون ؛ پارادکسی مثل آراستگی بی منظور!‌/ مه رویان خیابانی با زیبایی های مصنوعی

بدحجابی و پاکی درون

کسی که پاکی درون دارد مسلما ظاهرش نیز پاک است. این تضادها به هم نمی خورند ز یرا که ظاهر و باطن این چنین متفاوت،‌خبر از ذاتی نیکو نمی دهند آنکه درونش پر باشد از وجود پروردگارش،‌بیرونش نیز چنین خواهد بود وا گر نباشد آنکه هزاران دل را به ناپاکی می کشاند، چگونه مدعی پاکی است؟

 

 به قلم زهرا کریمی

نگاه های پاک دلان به حجاب

دلت باید پاک باشد وگرنه حجاب که یک مقدار پارچه است که اصلا به حساب نمی آید ما اهل ریاکاری نیستیم از درون بسیار پاکیزه ایم. خب نگاهمان نکنند مگر خداوند در قرآن نفرموده که مردان نگاه نکنند؟ ما که قصد بدی نداریم برای دل خودمان آراسته می شویم. و از خانه بیرون می زنیم.

این ها حرف هایی است که کم و بیش به گوش می رسد تازه اگر با انسانی سر و کار داشته باشید که اهل اخم و تخم کردن نباشد . جالب است جدید از مانی که با چادر بیرون می روی سنگینی نگاه های بسیاری از همین  پاک دلان را مشاهده می کنی. چنان نگاهت می کنند که تا مدت ها به این فکر می کنی مبادا خبط و خطایی کرده ای و خود نمیدانی؟

به راستی اگر کسی با بهانه های واهی حرام خدا را حلال کند چه می شود؟

"وَلاَ تَقُولُواْ لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُکُمُ الْکَذِبَ هَـذَا حَلاَلٌ وَهَـذَا حَرَامٌ لِّتَفْتَرُواْ عَلَى اللّهِ الْکَذِبَ إِنَّ الَّذِینَ یَفْتَرُونَ عَلَى اللّهِ الْکَذِبَ لاَ یُفْلِحُونَ"

"و شما نباید از پیش خود به دروغ چیزی را حلال و چیزی را حرام گویید و به خدا نسبت دهید تا بر خدا دروغ بندید، که آنان که بر خدا دروغ بندند هرگز روی رستگاری نخواهند دید.

واقعا عده ای از مردم دقیقا مصداق همین آیه اند و به راحتی حلال خدا را حرام و حرامش را حلال می کنند.

کسی که بی تفاوت به آیه حجاب دو دستی از آیه نگاه های آلوده و دستور برای عدم نگاه  می چسبد در حالی که اعتقادی ندارد که اگر داشت حتما آیه پوشش را در ذیل آن می دید.

آراستگی های بی منظور؟

واقعا ممکن است زنی خود را بیاراید  اما برای نامحرم نباشد؟ یعنی نگاه او را طلب نکند؟

این امکان وجود ندارد زنان برای رفع این نیاز یعنی نیاز به دیده شدن علاقه بسیاری به اراستن دارند. اما آراستن با آراستن فرق دارد. می توان خود را آراست اما به شیوه ای که الهی و پسندیده باشد.

نگاه مردان بر هم زننده طهارت جامعه

اما در کنار این ها آیا واقعا مردان هم اصلا نگاه نمی کنند؟ و آیا نگاه نکردن مردان مجوزی برای آراستگی های خارج از حد است؟

مسلما اسلام هیچ گاه طهارت روح را فراموش نکرده است.

قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ

وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ

به مردان با ایمان بگو: دیده فرو نهند و پاکدامنى ورزند، که این براى آنان پاکیزه‏تر است، زیرا خدا به آنچه مى‏ کنند آگاه است

و به زنان مؤمن بگو که چشمان خویش را ببندند و شرمگاه خود را نگه ، دارند

اگر دقت کنیم میبینیم که به موازات نگاه مردان نگاه زنان و پوشش زنان پوشش مردان هم مد نظر است. این چنین نیست که یک طرف آزاد باشد و طرف دیگر در حال رعایت اصول. ممکن است کم تر و بیشتر باشد اما اصل و پایه و فرمان الهی برابر است زیرا که طهارت روح اهمیت ویژه ای دارد.

اما... باید دقت کرد که چه بخواهیم و چه نخواهیم علاقه و کشش و انواع امیال به سمت جنس مخالف وجود خواهد داشت در مردان بیشتر و در زنان کم تر بنابر این ...

حور العین بهشتی  مثالی برای نیاز های جنسی

در بسیاری از آیات قران کریم زمانی که در ارتباط با بهشت صحبت می شود عموما از حوری های بهشتی هم سخن گفته میشود. بارها گفته شده که تعریف بهشت از طرف خداوند قرار است ما را جذب بهشت کند. خداوند هیچ گاه از اندام زنان بهشتی نگفته همیشه فرموده که آنان باکره و مستورند اما همین قدر بسنده که که لفظ حوری را به ببرد یعنی با چشمانی مشکی همچون دری در صدف. پس از همین جا مشخص می شود که مردان با همین مسائل هم می توانند علاقه مند شوند خداوند بندگانش را بهتر از ما می شناسد مطمئنا این نیاز را در مردان دیده و برای رقع آن  چنین مثال هایی را زده.

تحریک جنسی حتی با یک وجب

کسانی که می گویند مگر بایک وجب از دست ما یا پای ما کسی تحریک می شود؟یا مثلا اگر آرایش کنیم مگر کسی با یک آرایش تحریک می شود باید بگویم که به سند قرانی بله. منتهی مردان نیز باید نگاه های خود را حفظ کنند. به واقع نیم  بیشتری از خودآرایی های زنان از  نگاه ناپاک مردان است.

آیه ای که گفتیم و فرمود:  نگاه نکنید و خود را نیارایید برای همین بود. زیرا که نگاه های منحرف گروه مقابل را برای آراستگی بیشتر آماده می کند. اگر زنی خود را بیاراید اما هیچ نگاهی دنبال او نباشد آیا مجددا این کار را خواهد کرد؟ کسی که به او بها بدهند کار خود را تکرار خواهد کرد او که با چند تار مو حرف های عاشقانه می شنود برای بار دوم سعی می کند تا بیشتر خود را بیاراید.

اما نگاه پاک مردان متأهل

این خیلی اهمیت دارد که مردانی که ازدواج کرده اند نگاه های خود را بیشتر کنترل بکنند. با وجود وضع اسفناک  حجاب این مقوله الحق که سخت است اما جهاد اکبر همین است و باید جنگید.

نگاه های ناپاک بسیاری از مردان متأهل باعث بروز دو حالت می شود.

یا اینکه همسرش انسان مؤمنی است و خود را جز برای همسرش نمی آراید بدین ترتیب در بیرون از خانه زمانی که با ساده ترین چهره و با حجابی کامل ظاهر می شود نمی تواند ، نگاه های همسرش را تاب بیاورد و حتما دچار مشکلاتی خواهند شد و اگر در حالت دوم همسر این مرد انسان مؤمنی نباشد ، خود را برای بهتر نشان دادن در چشم همسرش زیباتر خواهد آراست و گناهش افزن خواهد شد.

پس نگاه مردان تا این حد می تواند اهمیت داشته باشد. زیرا منجر به از هم پاشیدگی زندگی می شود و از طرفی گناه عده ای را افزوده می کند. البته این را هم بگویم که هرکس مسئول اعمال خویش است اما به هرحال برخی مسائل تسریع کننده گناه هستند و این هم یکی از همین مسائل است.

پس هم یک نگاه میتواند ویرانگر باشد و هم اندکی آراستگی.

افزایش بی غیرتی

اما یکی دیگر از دلایل بی حجابی زنان افزایش بی غیرتی در میان مردان است. مردی که راضی میشود دخترش همسر و یا خواهرش با پوششی زننده وارد خیابان شود  کنارش راه میرود و احساس مباهات نیز می کند زیرا که نه پوشش او نه نگاه های تند دیگران به ناموسش برایش ارزشی ندارد.

یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا
اى پیامبر، به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو: «پوششهاى خود را بر خود فروتر گیرند. این براى آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند [به احتیاط] نزدیکتر است، و خدا آمرزنده مهربان است.

با هیچ کلمه ای در این آیه کاری نداریم جز نساء المونین. فرمان داده شده به زنان مردان مومن. چرا؟ زیرا غیرت مردان ارزش بالایی داشته خداوند با این کار دست روی غیرت مردان گذاشته.

اگر مردی در مقابل بی بندو باری های ناموسش بایستد جامعه دیگر نگران بی حجابی نخواهد بود.

انواع زیبایی های مصنوعی

جدا از عوارض این عمل های زیبایی و هزینه هایش باید گفت تحولات ایجاد شده را هر کسی نمی تواند داشته باشد و هرکسی مبلغی برای انجام این کار ها ندارد. هر کسی پول ندارد، بدهد برایش گونه بکارند و پلکش را بالاتر بکشند ابرو هایش را مو بکارند مژه مصنوعی برایش بکارند و موهایش را اکستیشن کنند. هرکسی نمی تواند و چون نمی تواند و عده ای می توانند نگاه ها به آن عده جلب می شود آراستگی هایی که از حد توان خارج است که حتی نمی توان معادلش را در منزل ترتیب داد.  نمی توان لب ها را تزریق کرد و یا پروتز های گونانگون گذاشت افزایش این چنین تولیدات و عمل های زیبایی یعنی هیچ توجهی در این زمینه وجود ندارد . این یکی از دیگر از معایب بی بندو باری در جامعه است.

 

نگاه های پاک و پوشش های کامل نویدگر زندگانی بهتر هستند

کسی که نگاهش را  کنترل کرده باشد جامعه ای که زنان و مردانش حجاب هایی به اندازه داشته باشند از لحاظ زندگی وضعیت بهتری خواهند داشت یکی از آفات اصلی بد حجابی چنان که گفته شد از هم پاشیدگی های خانوادگی است نگاه های ناپاک یک مرد و حجاب های ناقص زنان می تواند زندگی ها را از هم بپاشاند مردی که بیرون از خانه با انواع زیبایی های عمدتا تصنعی رو به رو میشود اگر نگاهش با طهارت نباشد اگر اهل مقایسه کردن باشد همسرش را با آنان مقایسه خواهد کرد و زندگی را به کام خود و او تلخ خواهد کرد.  پس خداوند با شناختی که از ما و نیازهایمان دارد حجاب و عفاف را مطرح میکند زیرا که خانواده ارزشمند ترین بنیان نزد خداست.

از بین رفتن قبح ماجرا

کسی که پای انواع فیلم های ماهواره ای نشسته باشد بی حجابی در حد مو و آرایش برایش حکم امام زاده را دارد. ادامه این روند در سطح جامعه منجر میشود تا قبح ماجرا برای عده های دیگر نیز از بین برود. بنابر این هرچه پیشتر برویم اوضاع نابسامان تر خواهد شد اگر همین روند را در پیش گیریم.یعنی دیگر بعد از مدتی بی حجابی یک خانم اهمیتی ندارد چنان که دیدیم چندی  پیش دخترانی که با ساپورت مشاهده شدند چه در حرف ها در ارتباط با آن ها گفته شد اما اکنون برای همه جا افتاده و ساپورت های کلفت در بالا شهر ها تبدیل به جوراب های نازک و بدن نما شده زیرا که قبح ماجرا از بین رفته و نگاه ها عادت کرده حالا اگر کمی بیشتر شود بازهم نگاه ها عادت خواهد شد.

در اروپا همه همین گونه اند

بارها گفته شده که در اروپا همه همین گونه اند و زنان با وضعی اسفناک  در خیابان ها تردد میکنند و کسی با آن ها کاری ندارد.

مردانی که با این زن ها کار ندارند دو دسته اند یا اینکه به طور کامل از لحاظ جنسی ارضا شدند یا اینکه مریضند و گرنه مردی که سالم است نمیتواند زنی را در وضعیتی نا مناسب ببیند نگاهش هم پاک نباشد اما تحریک نشود البته ناگفته نماند چنین حرف هایی تبلیغات های بی حد ماهواره است آن چنان که از فیلم های غرب بر می آید اتفاقا زن وسیله ای است برای پیش برد اهداف شوم جنسی و نه جز این. پس با وجود چنین آثار هنری که مطمئنا برگرفته از فضای آن جامعه است نمی توانند فریاد پاکی سر دهند و یا اینکه عده ای در داخل بگویند که با وجود چنین وضعی اتفاقات گوناگون نمی افتد. آزار های جنسی و انواع استفاده های  ابزاری از زن در غرب نشان دهنده وضعیت نابسامان این قسمت از کره زمین است. نابسامانی هایی که عده ای سعی دارند آن را سامان یافته ترین نقطه زمین نشان دهند.

تولیدات اشتباه

بسیاری از تولیدات پوشاک خود باعث بی بند و باری است مثل تولید انواع مانتو با آستین هایی تا آرنج. مثل تولید شلوار های جین با فاق های کوتاه مثل تولید ساپورت های مردانه مثل تولید شال هایی که حتی روی سر را هم کامل نمی گیرد ، مثل تولید مانتو هایی که تنها یک بند در مقابل دارد یا مانتوهایی که  حکم پیراهن مردانه را دارد یا بلوز های پسرانه با یقه هایی بسیار باز و...

با وجود افزایش چنین تولیداتی نباید توقع داشت تا شاهد افزایش حیا و عفاف در جامعه باشیم زیرا که با تولیدات اشتباه عده ای مشغول تلاش برای افزایش بی حیایی هستند و خود بی خبرند. یعنی این تولیدات هدف دار است یا نه اما اینکه کنترل نمیشود جای سوال است. شاید هم با خبر. الله اعلم.

 

درپایان...

در آخر باید گفت کسی که پاکی درونی دارد مسلما ظاهرش نیز پاک است. این تضاد ها به هم نمی خورند زیرا که ظاهر و باطنی این چنین متفاوت خبر از ذاتی نیکو نمیدهد آنکه درونش پر باشد از وجود پروردگارش بیرونش نیز چنین خواهد بود و اگر نباشد آنکه هزاران دل را به ناپاکی می کشاند چگونه مدعی پاکی می شود؟حرفها بسیار است اما باید گوش های شنوا نیز بسیار باشند تا زمانی که این حرف ها تنها مقاله ایست برای سایت های گوناگون و مسئولی گوش شنوا نداشته باشد اتفاقی حاصل نخواهد شد. حرکت های ضربتی نیز نمیتواند مانع افزایش بی حجابی باشد چنان که تا به حال نتوانسته حجاب فرهنگ سازی میخواهد نسل ما که قربانی شدند به فکر نسل های آینده باشید یک شبه نمی شود فرهنگ چند ساله را تغییر داد بازهم مراجعه کنیم به یک حکم خداوندی. حکم تحریم شراب به صورت کامل 17 سال پس از بعثت داده شد زیرا که مردم عرب با آن خو گرفته بودند. حال اگر به دنبال رفع این مشکل که بسیار هم خانمان برانداز است هستیم باید آستین ها را بالا زده و از همین اکنون یا علی بگوییم که فردا دیر است.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/4/22 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک