سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

 منیره غلامی توکلی

بازی دو سر باخت عربستان در یمن


 

جنگ افروزی که عربستان به راه انداخته است بازی دو سر باختی بیش برای این کشور نیست چرا که اگر در این جنگ شکست بخورد، از فقیرترین کشور با کم ترین امکانات نظامی شکست خورده و اگر هم پیروز شود چهره ای کریه و کودک کش چون اسرائیل غاصب از خود به نمایش گذاشته است، مقایسه عربستان با اسرائیل غاصب یک رسوایی بزرگ برای این کشور است و عربستان به قطع آرزوی پیروزی را چون اسرائیل با خود به گور خواهد برد.

عبدالعزیز آل سعود، بنیان گذار حکومت این رژیم گفته بود، مواظب یمن باشید، زیرا یمن بسیار خطرناک است. آل سعود همواره از اقتدار و وحدت یمن وحشت داشته اند و از طرق مختلف چون تفرقه افکنی بین قبایل و عشایر، جنگ های داخلی تا اینک حمله نظامی در سدد اعمال نفوذ های غیرمستقیم و مستقیم بر این کشور هستند.

قریب 50 روز از آغاز حمله نظامی عربستان به کشور یمن می گذرد و همچنان این کشور با نقض قوانین بین المللی در سکوت حیرت آور مدعیان حقوق بشر و سازمان ملل که در رأس آن ملل متوحش قرار دارند به جنایات خود علیه مردم مظلوم و مسلمان این سرزمین ادامه می دهد.

گذری بر تاریخ سرنگون شده ظلم و تجاوز

اگر چه نظامیان اجاره ای عربستان سعودی که بیشتر آنان را صهیونیست ها تشکیل می دهند  اکنون مدارس، درمانگاه ها، بیمارستان ها و مراکز غیرنظامی این کشور را هدف قرار داده اند اما نکته ای بیش از هر چیز کارنامه دولتمردان عربستان را سیاه و نفرت انگیز می کند، جلوگیری از ارسال کمک های بشردوستانه کشورهای همجوار یمن اعم از دارو، پوشاک و ... است.

تاریخ گواه است که تحریم به این شکلی که عربستان اکنون علیه یمن اجرا می کند بارها از سوی ظالمان و طالبان قدرت در اقصی نقاط جهان علیه مردم ظلوم و بی دفاع صورت گرفته است و نیتجه ای جز خاری و ذلت برای تحریم کنندگان نداشته است.

تحریم تازه مسلمانان از سوی کافران و منکران رسالت رسول خدا(ص) که جز خفت و خاری برای مردمان جاهل در عصر جاهلیت نداشت و ترحیم ناجوانمردانه مردم غزه از سوی صهیونیست کودک کش و جنایت کار که جز در هم شکسته شدن ادعاهای پوشالی آنان و خرد شدن پنجه آهنین مردانی سر تا پا مسلح !! در مقابل اداره پولادین مردمی مسلمان نتیجه ای به بار نیاورد همه همه ... هشدار به جنگ طلبان سعودی است که دست از جنایات خود برداشته و تاریخ را به عبرت هایشان نگاه کنند.

آیا حاکمان سعودی و حامیان آمریکایی – اسرائیلی آنان متوجه این حقیقت در ضعف ارتش ترسو عربستان نیستند که نه تنها با کمک های نیروهای ارتش اسرائیل بلکه با جدید ترین تسلیحات نظامی از هوا بر سر مردمی بی دفاع بمب های ممنوع افکنده و فرار می کنند! این نیروهای بزدل حتی در صورت آتش افزوی و کشتار مردم بی دفاع و دانش آموزان مدارس و بیماران بستری در بیمارستان ها باز هم بازندگانی بیش نیستند.

شاید این سؤال برای همگان باشد که چرا عربستان فقط بر فراز آسمان جرأت حمله نظامی داشته و دارد و بر روی زمین نه تنها مواضعی را نگرفته بلکه مواضع درون مرزی خود را نیز از دست می دهد.

جایگاه تفکر شیعی و فرهنگ عاشورایی در میان مردم یمن

جمعیت یمن در سال 2014 حدود 24 میلیون نفر بوده است که بیش از 99 درصد آنها مسلمان هستند که بین 45 تا 55 درصد دارای مذهب زیدی اند، حدود 30 درصد شافعی، حدود 10 درصد حنبلی، حدود 6 درصد شیعه هستند و زیدی ها و شیعه ها مناسبات خوبی با هم دارند.

مردم یمن اساسا اسلام خود را مدیون حضرت علی(ع) می دانند چون نخستین بار پیامبر اکرم(ص) حضرت علی(ع) و چند نفر دیگر از صحابه را برای تبلیغ اسلام به یمن فرستادند و نکته جالب توجه اینکه از جمعیت 20 میلیونی حدود 5 میلیون سادات و ذریه پیامبر بوده که 90 درصد آنها سادات حسنی و بقیه سادات حسینی اند، اعتقاد مردم یمن به ظهور منجی امام مهدی(عج) نیز بسیار قوی است به طوری که در 5 سال اخیر، کتاب عصر ظهور شیخ علی کورانی از پرفروش ترین کتاب ها در کشور یمن بوده است.

جریان الحوثی، فرزند تفکر شیعی

جریان الحوثی، جریانی شیعی در کشور یمن است که شکل گیری آن به دهه 80 باز می گردد اگر چه این جریان سرخ که شهدای زیادی را داشته است در متولد شده است اما نگاه شیعیان عربستان به این جنبش نیز برای سعودی ها زنگ خطری محسوب می شود.

شعیان در هر جای دنیا که باشند اهل بیت را دوست دارند و شیعیان عربستان نیز از این امر مستثنی نیستند از این رو به شکل خاصی طرفدار حوثی ها هستند و این باعث نگرانی آل سعود است چرا که از دو جهت شیعیان عربستان به جریان حوثی ها نزدیک ترند، اول مجاورت و همسایگی و همزبانی با مردم شیعه و مسلمان یمن و دوم مظلومیت شیعیان ...

آل سعود قبل از بر آزار و اذیت حوثی ها، شیعیان عربستان را مورد ظلم و ستم قرار می دهند ظلمی که با بیداری اسلامی و قوت گرفتن جریان ضد استکباری و ضد دیکتاتوری و فروپاشی دیکتاتورها در عراق، سودان، مصر و قذافی ...

ساختار اجتماعی و قبیله ای نقطه قوت یمنیان

مردمی کهن، انقلابی، متعهد و مقاوم هستند. صنعا نه تنها پایتخت یمن بلکه گوهری است که در ازای سال ها مبارزه و دادن هزاران شهید و معلول نصیب مردم شده است. مردم این شهر در جنگ های داخلی 1968 بین سلطنت طلب ها و جمهوری خواهان که به مدت 70 روز محاصره بودند مقاومت و استقامت سختی از خود نشان دادند و این تاریخ می تواند نسخه تعرض و حمله نظامی عربستان را بپیچد.

یکی از نقاط قوت یمن، ساختار جامعه آن است، ساختاری که خوب است عربستان با چنین ارتش مهاجم چندملیتی خود به آن توجه کنند. جامعه یمن طایفه ای و قبایل بزرگ شمال این شکور غیر از حاشد عبارتند از خیمه، ارحب، جهم، نهم، مذحج و سنحان و قبایل بزرگ جنوب عبارتند از عواذل، یافع فضلی و ضالع، دفینه، ردفان، مکلا و حامی که مردم این قبایل افرادی مسلح و جنگجو تشکیل می دهند مردمی که بنابر ضرورت در کوتاه ترین زمان ممکن بیش از 3 میلیون نفر بسیج می شوند که این پتانسیل برای عربستان سعودی نگران کننده است. در این صورت اگر عربستان بیش از این دست از پا خطا کند و مردم شریف و صلح طلب این کشور را درگیر جنگ طلبی خود کند یمن با بسیج مردمی خود می تواند به استعداد 10 لشکر، نیروی مردمی را در مرزها متمرکز کند و این هم زنگ خطری برای شاهزادگان راحت طلب و عیاش سعودی است که چنین پتانسیلی را در کشور خود نداشته و مردم نیز خواستار چنین کمکی به جنگ طلبان نیستند.

نفوذ دین در اوضاع سیاسی و فرهنگی جامعه یمن

 یکی دیگر از نقاط قوت این مردم سلحشور است، ایمانی که قطعا در میان جنگ طلبان و متجاوزان به کشور مسلمان همسایه وجود ندارد اگر چه ادعا می شود...

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دین در جامعه سیاسی و فرهنگ یمن نفود کرد. لازم به ذکر است که احکام فردی اسلام از زمان پذیرفتن اسلامی از سوی مردم یمن اجرا می شد، ولی نفوذ شریعت اسلام در سیاست آن کشور، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود. یمنی ها جزو  اولین گروه هایی بودند که پس از پیروزی انقلاب به جمهوری اسلامی ایران آمدند و به حضور امام راحل (ره) رسیدند. نفوذ اسلام اکنون به حدی است که در تدوین قانون اساسی یکی از موارد اختلاف، ذکر اسلام به عنوان ( تنها منبع قانون گذاری) است.

جنگ افروزی در یمن، بازی دو سر باخت برای عربستان

این حقیقت نکته ای اصلی حمله عربستان سعودی به یمن است. ترس از نفوذ انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در کشور خود... به هر حال جنگ افروزی که عربستان به راه انداخته است بازی دو سر باختی بیش برای این کشور نیست چرا که اگر در این جنگ شکست بخورد، از فقیرترین کشور با کم ترین امکانات نظامی شکست خورده و اگر هم پیروز شود چهره ای کریه و کودک کش چون اسرائیل غاصب از خود به نمایش گذاشته است مقایسه عربستان به عنوان کشوری مسلمان و خادم زائرین خانه خدا، با اسرائیل یک رسوایی بزرگ برای این کشور است و عربستان به قطع آرزوی پیروزی در یمن را چون اسرائیل با خود به گور خواهد برد.

انتهای پیام /  ت

 



نوشته شده در تاریخ جمعه 94/2/25 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک