سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
در سکوت بهت آور جوامع مدعی حقوق بشر

کودکانی فلسطینی کشته و مادران داغدار می شوند/ استقامت ادامه دارد

 

کودک کشی اسرائیل

نکته قابل توجه در تمام جنایات اسرائیل کشته و زخمی شدن زنان، کودکان و نوجوانان فلسطینی است که با هدف نسل‌کشی و ایجاد ترس برای سست کردن پایه‌های استقامت فلسطینیان صورت می‌گیرد، به طوری که در دو سال اخیر با کشتار وحشیانه کودکان و نوزادان در باریکه غزه و روستاهای فلسطینی‌نشین، این رویکرد با هدف از بین بردن روحیه مادران فلسطینی رنگ و بوی وحشیانه‌تری به خود گرفته است.

 

 

قلمدون:

« اگر حسین بن‏ علی بود می‏گفت اگر می‏خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد. شمر امروز "موشه دایان" است . شمر هزار و سیصد سال پیش مُرد، شمر امروز را بشناس.» استاد شهیدمطهری – عاشورای 1348

قریب 46 سال از این صحبت تاریخی استاد شهید مرتضی مطهری می‌گذرد و فلسفه وجودی و تاریخ سرتاسر ظلم و جور رژیم غاصب صهیونیستی بر حقانیت این صحبت‌ها مهر تأیید زده و می‌زند.

شرایط سیاسی، نظامی و امنیتی موجود در برخی از کشورهای منطقه و همچنین زایش و پرورش گروه‌های تروریستی به دست رژیم اسرائیل با حمایت و پشتیبانی مالی برخی از کشورهای عرب منطقه مؤید این نکته است که به راستی بنابر نظر استاد “مطهری” این قوم جمع آوری شده از مناطق مختلف جهان که مدعی خاک فلسطین هستند! به دنبال یک دولت کوچک نبوده و  رویای تشکیل اسرائیل بزرگ را از نیل تا فرات در سر می‌پرورانند و برای رسیدن به این امر از هیچ جنایتی فروگذار نخواهند بود، چرا که فلسفه وجودی اسرائیل غصب و غارت سرزمین‌های سایر کشورهاست و این هدف را گاهی با رهبری "موشه دایان" و گاهی هم با رهبری "نتانیاهو" دنبال می‌کنند.. سگ زردی که برادر شغال است.

استاد مطهری 5 دهه پیش در این زمینه گفتند: « این یهودیانی که شما امروز اسمشان را می‏شنوید: "موشه دایان"، "زلی اشکول"، "گلدامایر" زهر مار؛ آخر ببینید این‌ها از کجای دنیا آمده‏اند؟ مدعی‏ هستند که این سرزمین -فلسطین-، سرزمین ماست... هدف مگر تنها همین است که یک‏ دولت کوچک در آنجا تشکیل شود ؟ خیلی اشتباه کرده‏اید، خیلی همه اشتباه‏ می‏کنیم؛ او می‏داند که یک دولت کوچک بالاخره نمی‏تواند آنجا زندگی کند، یک اسرائیل بزرگ که دامنه‏اش از این طرف شاید تا ایران خودمان هم‏ کشیده شود...»

این تفکر صهیونیستی که در چندین دهه با رویکرد نظامی و کشتار همراه بود اگر چه در برخی از کشورهای منطقه باعث کشتار مسلمانان و برهم ریختن امنیت آنها و به تصور خودش تضعیف دولت حاکم بر آن شد اما تنها راهکار اسرائیل برای رسیدن به هدفش نیست، او برای کشورهای بزرگ و قدرتمندی چون ایران نقشه‌هایی دیگر کشیده است. نقشه‌ای که از آن به نام "جنگ نرم" یاد می‌شود. مبارزه‌ای با فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی؛ فرهنگی که در ابعاد اسلامی خود مشترکات زیادی با سایر کشورهای همسایه دارد و یکی از آنها سبک "زندگی عاشورایی" است که بر پایه‌های مبارزه با استکبار، کفر، ظالم و برگزیدن شهادت مقابل زندگی با ذلت بنیان نهاده شده است.

اسرائیل در این مسیر همراه با سایر کشورهای استعمارگر و مستکبر از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده و نمی‌کند و در کنار این روش فکری، با زایش و پرورش گروهک‌های تروریستی چون (داعش، گروه‌های تکفیری و حتی طالبان و ..) که به نام اسلام و به کام صهیونیست به جان مسلمانان افتاده اند از دو جبهه "اسلام در برابر اسلام" و "اسلام هراسی" در بین سایر ادیان بهره می‌جوید و در این راه برای پاک نشان دادن چهره کثیف و دستان آغشته به خون خود! طبل تو خالی "مبارزه با تروریسم" را به صدا در آورده و مُضحکانه با تمام قوا بر آن می‌کوبد و چون دایه‌ دروغین مهربان‌تر از مادر با حمایت از هر گروه تروریستی دیگری، نگران آرامش منطقه و حفظ امنیت وجودی خود است! وجودی که چون غده سرطانی پیکره جهان اسلام را در برگرفته و چون خُره بر جان سایر ملت‌ها و کشورها هم خواهد افتاد.

نکته جالب اینکه در این شوی احمقانه خود – مبارزه با ترویسم- با توطئه و حمایت شیطان بزرگ آمریکا و با سرمایه‌گذاری برخی از همپیمانان عربی – غربی‌اش، سایر کشورهای حامی صلح چون ایران را به تروریسم و حمایت از آن متهم می‌کنند و به قولی چون کبکی که سر زیر برف کرده است هیچ توجهی به اذهان و وجدان‌های بیدار حاضر در اقصی نقاط جهان ندارند.

اگر تاریخ را مرور کنیم، در کشته شدن مظلومانه یحیی نبی، واقعه عاشورا، هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی و چندین دهه مبارزه مردم مظلوم فلسیطن و اکنون هم تجاوز و کشتار بی‌رحمانه مردم کشورهای سوریه،یمن و بحرین توسط رژیم‌هایی با تفکر اسرائیلی یک وجه تشابه وجود دارد و آن هم فرعون صفت بودن و یزدیدی عمل کردن ظالمان در کشتار مردم بی‌گناه به ویژه جوانان و نوجوانان و کودکان است و در این راه بعد از خاندان بنی امیه و شِمر لعنة الله علیه  این رژیم منحوس صهیونیستی است که صفت " کودک‌کشی" و "نسل کشی" را برای خود خریده است.

از بین تمام نسل‌کشی ها و جنایات رژیم صهیونیستی 27 مورد آن از همه مشهورتر است

نکته قابل توجه در تمام این جنایات کشته شدن و زخمی شدن زنان، کودکان و اعدام نوجوانان و جوانان فلسطینی است که با هدف نسل‌کشی و ایجاد ارعاب و ترس برای سست کردن پایه‌های استقامت فلسطینیان صورت می‌گیرد، به طوری که در دو سال اخیر با کشتار وحشیانه کودکان و نوزادان در باریکه غزه و روستاهای فلسطینی‌نشین، این رویکرد با هدف از بین بردن روحیه مادران فلسطینی رنگ و بوی وحشیانه‌تری به خود گرفته است.

اما سؤال اینجاست که آیا به راستی این کشتارهای وحشیانه خللی در اراده و استقامت مردم فلسطین وارد می‌کند؟ "ستار هدایت‌خواه" نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی در این‌باره معتقد است که کودک‌کشی نوعی جنون و استیصال در مقابل مقاومت را نشان می‌دهد .

 وی در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس، می‌گوید: این گونه رفتاها در یمن  از سوی رژیم صعودی و در رژیم اشغالگر قدس در فلسطین اشغالی همواره نشانگر و آشکار کننده چهره کریه این رژیم‌هاست.

معاون پارلمانی سازمان بسیج مستضعفین ادامه می‌دهد: به نظر می‌رسد افرادی که چنین کارهایی را انجام می‌دهند به  نوعی جنون مبتلا شده‌اند و از سلامت عقل و روح و روان برخوردار نیستند چرا که اینگونه اعمال وحشیانه از هیچ انسانی که سلامت عقل داشته باشد سر نخواهد زد .

 هدایت‌خواه می‌افزاید: با اینگونه اقدامات عواطف و روحیه مقابله مردم در برابر تجاوزات بیشتر می‌شود و مردم یمن و یا فلسطین بر مقاومت خود خواهند افزود، چرا که این گونه اعمال به علت استیصال و ناچاری رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت مردم فلسطین صورت می‌گیرد و در دنیا ابعاد مختلف مظلومیت آنها نشان داده می‌شود.

معاون پارلمانی سازمان بسیج مستضعفین، تأکید کرد: اینگونه اعمال چیزی جز منفورتر کردن این گونه رژیم‌ها در اذهان عمومی ندارد و مردم مناطق اشغالی را در مقاومت خود مصمم‌تر می‌کند.

شهادت مظلومانه "محمد الدوره" نوجوان فلسطینی در آغوش پدرش توسط نظامیان مسلح رژیم اشغالگر صهیونیستی در اول اکتبر سال 2000، ربودن "محمد حسین ابوخضیر" نوجوان فلسطینی در اوایل صبح 2 ژوئیه 2014 به دست چند شهرک‌نشین و شکنجه و سوزاندن پیکر او هنگامی که هنوز جان در بدن داشت و پیدا شدن پیکر سوخته‌اش در جنگلی نزدیک به قدس اورشلیم و سوزاندن زنده زنده نوزاد 18 ماه فلسطینی "علی دوابشه" به دست یهودیان شهرک‌نشین صهیونیستی از آن دست اقدامات ضدبشری است که دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد. جنایاتی که همچنان در سکوت بُهت‌آور رسانه‌های دُوَل حامی رژیم غاصب صهیونیستی که از مدعیان مبارزه با تروریسم و از کشورهای مثلا سنبل آزادی به ویژه آزادی بیان هستند، ادامه دارد.

حسن حاجی حسینی، جامعه شناس و استاد دانشگاه در خصوص اینگونه جنایات رژیم صهیونیستی معتقد است: صهیونیست‌ها اندیشه‌های بنیاد گرانه را در اذهان خود پرورش داده‌اند در حالی که درجایگاه نظری و پایگاه اجتماعی مردم منطقه جایگاهی ندارند چرا که  اندیشه و عملکرد آنها پایه و شالوده ظلم و زور را داراست .

وی اظهار کرد: شهرک‌نشینان صهیونیست به صورت افراطی از جنبه اجتماعی بنیادگرا تربیت یافته‌اند که نه تنها با مسلمانان بلکه نسبت به مسیحیان و دیگر ادیان آن مناطق نیز سازش ندارند ومشکلات فرواوانی را ایجاد می‌کنند.

این استاد دانشگاه ادامه می‌دهد: مردم منطقه با  این جنایات نفرت و انزجار بیشتری را نسبت به رژیم‌های اشغالی پیدا می‌کنند و می‌دانند که در مقابل اینگونه رفتارها هیچ راهی و منطقی جز مقاومت وجود ندارد .

این استاد دانشگاه اظهار کرد: در این مواقع، عزت‌مداری از جمله مهمترین اصولی است که باید به آن توجه شود و باید دانست که با دشمنان  با زبان خودشان برخورد نمود تا پاسخ در خور توجه حاصل شود .

و اما به راستی حال دل و روحیه استقامت مادران فلسطینی چگونه است؟  "حوریه زندیه" مادری است که سه پسر خود را در سنین 12 تا 3 سالگی از دست داده است وی در توصیف حال مادران کودک از دست داده می‌گوید: در واقعه کربلا داریم « رباب» و « لیلا» سلام الله مادران نوجوان و کودک شهید شده در کربلا چه مرثیه ها که نکردند و چه اشک‌ها که نریختند ما که در برابر ایمان و صبر آنها کم می‌آوریم؛ ببینید چه حالی می‌توانیم داشته باشیم و صد مرتبه حال مادران مظلوم فلسطین و غزه در از دست دادن فرزندانشان با وحشیانه‌ترین اعمال غم‌انگیزتر است.

وی ادامه می‌دهد: در کنار تمام این مصیبت‌ها و از دست‌دادن‌های عزیزان، وقتی صحبت از شهادت می‌شود، فرهنگ عاشورا به میان می‌آید و صبر و شکیبایی زیبایی حضرت زینب(س) که به دشمنان خدا بعد از عاشورا فرمودند: « ندیدم هیچ چیز جز زیبایی»! مادران غیور فلسطینی نیز قطعا در شهادت فرزندانشان به جز زیبایی چیزی نخواهند دید همانطور که مردان رشید خود را مدافعان حرم این بانوی بزرگ اسلام می‌کنند.

انتهای پیام/ غ



نوشته شده در تاریخ شنبه 94/5/17 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک