سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

سریال انتخاباتی خانواده هاشمی به کجا ختم‌می‌شود؟/رأی‌آوردن؛مسئله‌این‌است

iانتخایات و خانواده هاشمی


«اگر تقلب شد بریزید توی خیابون‌ها" این توصیه عفت مرعشی به  هوادارانش – شما به خوانید اختلال‌گران -  در جریان انتخابات 22 خرداد سال 88 است. یک صدور فرمان برای آشوب و بلوای خبایانی بود.

4 سال بعد فاطمه هاشمی که این دوره برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است، در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه پیروز انتخابات به نظر شما چه کسی است، گفت: «پیروز انتخابات آن کسی است که ما به او رای می‌دهیم. »!! و این پیشگویی اگر به نتیجه دلخواه نمی‌رسید قطعا باز مادر عفت پای هوادارانش را به خیابان‌ها می‌کشاند!

و امسال محسن و فاطمه هاشمی با یکدیگر برای نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند و در یک حضور دوستانه در صورت تأیید صلاحیت یکی از آنها به نفع دیگری کنار می‌رود.

البته این شرکت هم بدون حاشیه نبوده است و فاطمه هاشمی در گفت وگویی با با روزنامه جهموری اسلامی پیامی برای طرفداران خود صادر کرده است که دختر کو نشان دارد از مادر ... «اگر ردصلاحیت‌ها گسترده باشد به طور قطع مردم نسبت به این مسئله ناراحت خواهند شد و عکس‎العمل نشان خواهند داد.»

فقط در این جمله ابهام اینجاست که اگر رد صلاحیت‌ها گسترده باشد یعنی اگر خانواده هاشمی رد صلاحیت شوند!؟

آیا گستردگی رد صلاحیت‌ها در جغرافیایی حضور خانواده هاشمی و رد صلاحیت آنها در انتخابات می‌گنجد؟!

البته گویی این گونه مصاحبه کردن و نظر دادن نوعی پازل است که اگر کنار هم قرار بگیرد پیام نهایی را به مخاطبان می‌دهد، وی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا نیز پیامی دیگر می‌دهد مثل همان پیام تقلب انتخاباتی سال 88!  اما اینبار با ترفندی دیگر که « امیدوارم رد صلاحیت‎ها غیراخلاقی نباشد»! سؤال اینجاست که مگر تا کنون شورای نگهبان رد صلاحیت غیراخلاقی هم داشته و سابقه این امر در تاریخ انتخابات ایران وجود دارد؟ مگر باز هم داستان فتنه 88 را به میان بکشیم...  شاید هم پیش‌بینی رد صلاحیت احتمالی خانواده هاشمی نشان از بداخلاقی سیاسی در گزینش یا رد صلاحیت  داوطلبان است و اگر چنین باشد همین یک جمله می تواند دست مایه زیر سوال بردن شورای نگهبان باشدو سلامت عملکرد آن باشد، چون قطعا این خانواده از سوی دولت رد نخواهند شد!!

و درست بعد از ارسال تمام این پیام‌ها که در قالب تهدید و ابراز امیدواری و ... صادر شد در پاسخ مستقیم به این سؤال خبرنگار که اگر رد صلاحیت شوید واکنش شما چه خواهد بود، می‌گوید: «حتما تمکین خواهیم کرد.» جمله‌ای که نشان از قانونمداری،نشان از اخلاق انتخاباتی دارد، عملکردی که با توجه به سابقه حضور انتخاباتی و عکس العمل این خانواده و طرفداران آنها در برابر قانون کمتر به چشم خورده است.

                        خاندان هاشمی

آیا به راستی خانواده هاشمی رفسنجانی نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که مسیر بررسی صلاحیت‌شان برای ورود به مجلس شورای اسلامی به کجا ختم خواهد شد؟ اگر مشکلی وجود ندارد چرا نظریه پردازی، تهدید در خصوص ردصلاحیت و اگر هم مشکلی وجود دارد چرا ثبت نام برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ؟! اگر خودشان نمی‌توانند حدس بزنند دوستان و نظریه‌پردازان نزدیک به آنها که پیش‌بینی‌هایی لازم را کرده‌اند.  آیا خانواده هاشمی وقعی به این پیشبینی‌ها خواهند گذاشت؟ آیا درصورت رد صلاحیت جبهه گیری‌شان همان « تمکین است» یا به « تهدید و فشار و تهییج افکار عمومی روی می‌آورند و باز هم قضایایی دیگری را وارد مسیر انتخابات می‌کنند؟

جواب چرایی رد صلاحیت خانواده هاشمی و قطعا بعد از آن عکس العمل این خانواده را  همین آقای صادق زیباکلام در هفته‌نامه تماشاگران امروز داده است: « در مورد ورود خاندان هاشمی به انتخابات مجلس باید گفت اولا به احتمال خیلی زیاد حداقل دو نفرشان، یعنی آقای مهندس محسن هاشمی و خانم فائزه هاشمی رد صلاحیت خواهند شد.

خانواده هاشمی

وقتی که محسن هاشمی برای شورای شهر رد صلاحیت بشود دیگر برای مجلس که علی‌القاعده این اتفاق خواهد افتاد. پس احتمال تأیید صلاحیت محسن هاشمی خیلی خیلی کم است. خانم فائزه هاشمی هم که یقینا صلاحیت‌شان رد خواهد شد. خانم فاطمه هاشمی ممکن است ناپلئونی نمره بیاورد و صلاحیت‌شان تأیید بشود. تنها کسی که از این چهار نفر کمی وضعش نامشخص است آقای یاسر هاشمی، فرزند کوچک آقای هاشمی است. البته ایشان هم ممکن است به‌خاطراین که فرزند آیت ا... هاشمی است رد صلاحیت شود....   آنها خواهند گفت که چرا اصلاً باید فرزند یک چهره و شخصیت سیاسی در انتخابات شرکت کند... آنها با غوغاسالاری سعی می‌کنند به مردم بگویند که اشرافیت و زیاده‌خواهی خواندان هاشمی را ببینید.»

اما در کنار این پیش بینی‌ها اگر بنابر گفته آقای زیبا کلام خانم فاطمه هاشمی ناپلئونی نمره بیاورد، به قولی از مرحله اول جَستی بزند در قبال رأی آوردن و یا نیاوردن از صندوق چه عکس‌العملی نشان خواهد داد؟ اگر قرار باشد چون سنوات گذشته اسمی از صندوق تهران خارج شود که خانواده هاشمی به آن رای داده باشند! این اتفاق نیفتد فرمان « تقلب شد بریزید توی خیابون‌ها" » صادر خواهد شد؟

انتهای پیام/ت



نوشته شده در تاریخ شنبه 94/10/19 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک