سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

سوریه باتلاق تروریسم دولتی امریکا در منطقه خاورمیانه

 

علیرضا مالمیر - نویسنده و کارشناس طنین یاس
همه ما بارها وبارها ضربالمثل معروف “ازاب گل الود ماهی گرفتن “را شنیده ایم. این جمله موقعی به کار میرودکه شخص یا گروهی از فرصت کاذب پیش امده دریک موقعیت نابسامانی به دنبال هدف گذاری و رسیدن به مقاصد خویش است و برای رسیدن به آن متوسل به هرکاری می شود.وجه تسمیه جمله مذکور در این یادداشت اشوب ها و جو ملتهب تروریستی و شرایط پیش امدکرده در سوریه است  که ردپای غربی وآمریکائی برای گرفتن ماهی از آب گل الود! کاملا در آن مشهود است.
موقعیتی که غربی ها قصد دارند از موج بیداری اسلامی در منطقه به نفع خود بهره برداری کنند و در این بین موقعیت کشور سوریه را برای پیاده کردن نقشه خود به مانند آنچه که در لیبی به وقوع پیوست مناسب می دانند. ولی غافل از اینکه نه حاکمیت سوریه تشابهی به حکومت سابق لیبی دارد و نه شرایط ژئوپلیتیک سوریه مانند آن کشور است  .

انقلاب مردمی یاتروریسم دولتی درسوریه
غرب به خصوص امریکا با تاکتیک اسلام در مقابل اسلام؛ اما با این تفاوت که اسلام آمریکائی با محوریت ولایت شیطان که یک طرفش القاعده و وهابیون و طرف مقابل اسلام ناب با محوریت ولایت الله که طرفداران مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین در زمره آنان است به مصاف با سوریه می رود. ناآرامی ها تصنعی  که غربی ها ، ناتو و ایالات متحده امریکا سعی در مردمی نشان دادن آن دارند تا از این طریق به هدف نامبارک خود در منطقه که به نوعی آخرین تیر در ترکش است دست پیدا کنند.
غرب با این حربه یعنی تاکتیک فرار رو به جلو خواهان تثبیت موقعیت متزلزل سیاسی طفل نامشروعشان در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی است و قصدشان خروج و به تعبیری فرار ! از وضعیت موجود است. موقعیتی که در ان اسرائیل به نوعی گروگان سه محور مقاومت اسلامی لبنان(حزب الله)،مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و حامی این دو جنبش یعنی سوریه در منطقه است.
همانطور که می دانیم قریب دو سال است اغلب کشورهای خاورمیانه دست خوش تغییرات زیربنائی و ساختاری اساسی شده است که از آن به بیداری اسلامی یاد می شود. به باور غربی ها موج اول بیداری به انقلاب اسلامی ایران منجر شد و موج دوم بیداری ،شکل گیری مقاومت های اسلامی در لبنان و فلسطین را رقم زد و موج سوم بیداری که امروز دوازده کشور عربی اسلامی را فراگرفته باید هر سه موج از بین برود زیرا مادامی که این موج بردریای خاورمیانه سوار است اقبالی برای ادامه حیات رژیم صهیونیستی وجود ندارد. از این منظر  و برای نشان دادن قدرت نرم اسلام امام خامنه ای در اردیبهشت ماه سال گذشته فرمودند:« موج چهارم بیداری اسلامی مستضعفین به متن اروپا می‌رود که امروز همه ما در جهان شاهد این مسئله هستیم.
موج بیداری اسلامی تحولی شگرف را در جهان اسلام رقم زده است و تا عمق استراتژیک   12کشور اسلامی را در برگرفته و تا الان 4 حاکم دیکتاتور را به کام سرنگونی کشانده است. تحولی که به تعبیر حضرت امام خامنه ای که فرمودند:« شکى نیست که بر اساس حقایقى که خداى متعال تقدیر کرده است، خاورمیانه‌ى جدید شکل خواهد گرفت و این خاورمیانه، خاورمیانه‌ى اسلام خواهد بود در حال تخقق یافتن است. » انچه که مهم جلوه می کند گزاره های کلیدی این بیداری که اعراب از انها با عنوان ثوره یاد می کنند مردمی بودن، آرام و بدون اعمال خشونت فیزیکی از جانب انقلابیون و  از همه مهمتر بدون دخالت بیگانگان در روند آن است.
در کشور بحرین مردم با دست های خالی و با برگزاری تظاهرات و راهپیمائی های آرام  در مقابل حاکمیت مستبد آل خلیفه به قیام برخواسته اند. قیامی که دولت بحرین با انواع تجهیزات نظامی و کمک عربستان وال سعود به دنبال سرکوبی ونابودی این قیام مردمی است. روندی که برخواسته از بطن ملت و تجلی عزم و اراده آن جامعه در برقراری حکومتی اسلامی و مردمی است. نمونه های عینی این جریان در کشورهائی مانند مصر،تونس ،یمن به وقوع پیوسته است.
همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از جلوه های مهم این بیداری اسلامی با تعریف مذکور عدم دخالت بیگانگان اعم از شرق و غرب درجریان سازی و یا روند حاکم بر آن است حال امروز در چنین شرایطی چرا جریان سلطه کشور سوریه را بر خلاف حرکت طبیعی تحت فشار و سیطره خود قرار داده است؟ این مسئله از چه منطقی تبعیت می‌کند؟ روندی که در کشور سوریه کاملا برعکس دیگر کشورهائی است که موج بیداری اسلامی  در ان جریان دارد. خوب می دانیم که انچه در سوریه در حال وقوع است نه انقلابی مردمی برای تغییر حاکمیت، بلکه دسیسه ای از قبل طراحی شده برای ایجاد اشوب و بلوا در سوریه برای رسیدن به مقاصد شوم و پلیدشان است.

آنچه که در سوریه امروز شاهد آن هستیم بروز تروریسم عریان و خشونت اشکار به اسم انقلاب و ازادیخواهی مردم سوریه و با حضور گروه های افراطی و سلفی با پشتوانه و حمایت های مادی آمریکا و اسرائیل و ناتو و برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان و قطر برای تغییر حاکمیت در این کشور است.  
همانطور که می دانیم با تغییر رژیم در مصر ،تونس و لیبی ، اسرائیل بزرگترین حامیانش را در منطقه از دست داد. عمده ترین تلاشی که در طول ماه‌های اخیر امریکا و رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند این است که القاء کنند آنچه که در منطقه رخ می‌دهد ؛ پدیده ضد صهیونیستی و ضد امریکایی نیست بلکه علیه استبداد است و این استبداد درون سوریه نیز وجود دارد چون سوریه با رژیم صهیونیستی و امریکا رابطه‌ای ندارد و می‌خواهند بگویند که مردم در سوریه نیز چنین مطالباتی را دارند.
حال سوال مطرح است که غرب و امریکا که با تئوری های جین شارپ و بنیاد سوروس که قائل به انقلاب های رنگی برای تغییر حاکمیت برای رسیدن به دموکراسی مدل غربی هستند چرا به انقلاب و تغییر به سبک پارتیزانی و چریکی کمونیست های امریکای لاتین در سوریه دست میزنند؟ پاسخ  کاملا روشن و جمله معروف آقای هنری کیسینجر خود گویای همه چیز است که  گفت :"سوریه را باید از درون به آتش کشید!"
آنچه که ما درخیابانهای شهرهای سوریه شاهد آن هستیم نه مشارکت به سبک حضور مردم مصر ،بحرین و یمن ؛ بلکه وجود گروه های وابسته به القاعده و وهابیت با رویکردی سلفی گری و مسلح به انواع سلاح های مدرن و سازماندهی شده در مقابل دولت و ملت سوریه هستند که به آشوب در این کشور تحت لوای انقلاب مردمی!دامن می زنند.
تروریست هائی که سر در آخور امریکا دارند با تابعیت های مختلف غیر سوری که بنا بر  اعلام دستگاه اطلاعاتی سوریه تعدادی از دستگیرشدگان انفجارهای اخیر در این کشور اغلب از کشورهایی همچون عربستان و اردن با گرایش های فکری سلفی گری هستند!

رژیم صهیونیستی گروگان لبنان وفلسطین و سوریه در منطقه

امروز که منطقه جنوب رژیم صهیونیستی در سرزمین مصر از سیطره ایالات متحده و رژیم صهیونیستی خارج شده است، یک راه برای رژیم صهیونیستی برای خروج از این چاله عمیق باقی می‌ماند و آن این است که مرکز دفاع از رژیم صهیونیستی به ترکیه تغییر کند چون این رژیم در کشور ترکیه سفارت داشته و با این کشور تعامل دارد.
اما میان رژیم صهیونیستی و مجموعه ترکیه، سرزمین سوریه فاصله انداخته از بلندی‌های جولان تا محدوده جنوب ترکیه، باید سرزمین سوریه از چنگ مردم خارج شده و تکیه گاه رژیم صهیونیستی برای دهه های آینده از راه سوریه تأمین شود.
فلسطین که به اشغال رژیم صهیونیستی در آمده است هم اکنون در بدترین شرایط در 60 سال گذشته قرار دارد و به شدت در وضعیت بغرنج و بحرانی است و فشار به کشور سوریه به همین دلیل است.
دلیل اساسی آشوب در سوریه این است که بگویند این انقلاب‌ها ضد صهیونیستی و ضد امریکایی نیست و دلیل دوم آنها نیز این است که عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی را که در جنوب بود به شمال سرزمین های اشغالی منتقل کنند.
اینکه در بعضی از سخنرانی ها و موضع گیری ها علیه سوریه صحبت از جنگ مسلحانه علیه این کشور است به دو دلیل امکان وقوع آن امکانپذیر نیست:
-    هر جنگی را رژیم صهیونیستی و ناتو علیه سرزمین سوریه رقم بزنند این کشور به جای پاسخ به ناتو تمرکز موشک‌های خود را بر روی نقاط استراتژیک این رژیم  قرار خواهد داد و این رژیم با مشکلات متعددی روبه رو می‌شود.
- دولت "اوباما "که در آبان ماه با انتخابات ریاست جمهوری درگیر می‌شود آماده هیچ‌گونه تنش و درگیری نیست، نکته بعدی این است که به دلیل مشکلات عدیده مالی و فروپاشی اتحادیه اروپا این اتحادیه نیز آماده جنگی نیست که شروع کننده خودش باشد ولی نداند خاتمه دهنده آن کیست.
روزی که دو سرباز متجاوز رژیم صهیونیستی توسط حزب الله اسیر شدند فکر نمی‌کردند درگیری که خانم "رایس " می‌گفت  یکی دو روز طول می‌کشد 34 روز استمرار پیدا کند؛ اگر در حرکتی جاهلانه عضوی از ناتو یعنی ترکیه مانند ورود جنگنده ترکیه به خاک سوریه و موارد مشابه آن دنبال شود، محدوده سوریه، لبنان و حماس با لیبی که با ورودناتو به اتمام رسیدکاملا متفاوت خواهد بود.
خوب می دانیم به دلیل اینکه سوریه در منطقه همپیمان آمریکا ، اسرائیل و ناتو نیست و حاکمیت آن در خط حمایت از حزب الله و در جبهه ایران قرار دارد مورد حمایت مردم سوریه است و نفرتی که مردم این کشور و دیگر کشورهای اسلامی منطقه خاورمیانه از غربی ها ، رژیم صهیونیستی و ایالات متحده امریکا و همچنین انزجار از تروریست های القاعده و وابستگان آنها که تاکنون از سلاحشان گلوله ای به سمت اسرائیل شلیک نشده است! در منطقه دارند با وارد شدن ناتو در جنگ با سوریه ؛ این کشور سطح درگیری را تا عمق استراتژیک فلسطین اشغالی یعنی "تل آویو " گسترش خواهد داد.
بابروز درگیری ،دامنه اتش جنگ فقط در سوریه نخواهد بود بلکه تمام نقاط حساس  اسرائیل در تیررس  موشک های ارتش سوریه قرار خواهد گرفت و غرب شاهد یک جنگ تمام عیار نه تنها در منطقه، بلکه در جهان خواهد بود و این خودباعث پیوستن کشورهای جهان اسلام به سوریه به عنوان خط مقدم جبهه مبارزه با اسرائیل خواهدبود.اما قدرمسلم آنکه تا وقتی که امریکا، ‌اروپا و ناتو، رژیم صهیونیستی را گروگان دولت سوریه می دانند وارد این جنگ نخواهند شد.

آنچه که وظیفه دیگر کشورهای اسلامی و به خصوص مردم سوریه است استقامت دراین شرایط و حفظ روحیه واتحاد وهمدلی در مواجهه با این وضعیت موجود است .علاوه بر این مهم رسانه های کشورهای اسلامی می توانند با بسیج عمومی و منسجم و در یک عملیات روانی نسبت به انعکاس اخبار و تصاویر کشته شدگان مردمبی دفاع و مظلوم سوریه در این جنگ تمام عیار توسط تروریسم امریکائی در رسانه ها اقدام کنند.
حداقل کاری که از عهده کشورهای مسلمان بر می اید این است تابا ایجاد یک عملیات روانی عظیم علیه غرب و با به چالش کشیدن موقعیت متزلزل غربی ها در جهان به ویژه در منطقه استراتژیک خاورمیانه در مقابل کشتار مسلمانان سوریه حمایت از تروریسم دولتی امریکارا به تصویر بکشند .این امر در استقامت و پیروزی قریب الوقوع مردم سوریه بردنیای کفر به مصداق آیه شریفه "فاستقم کما امرت "تحقیقا موثر خواهد افتادو شکوه پیروزی اسلام همانگونه که درجنگ  34روزه لبنان و 22 روزه غزه به تصویر کشیده شد؛ ان شاالله در این کشور محقق شود.

 



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/5/12 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک