سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
امام(ره)سیمای واقعی زن را ترسیم کرد

کارشناس اجتماعی: تبیین نظریه ولایت فقیه و تثبیت مرجعیت و رهبری امام خمینی(ره) مهمترین دستاورد 15 خرداد 42

یک کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی، گفت: حضور پر شکوه زنان همراه با فرزندان خود در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)، طنین انداز این واقعیت است که راه امام و اندیشه های متعالی و نگاه انسانی و موحدانه ایشان به زن و جایگاه پرشکوه آفرینش او از سوی بانوان مسلمان نه تنها درک بلکه پذیرفته و عملیاتی و تقدیر شده است.

 
 


امام خمینی

میترا خسروبیک کارشناس مسائل اجتماعی ، در خصوص نقش و جایگاه زن با اشاره به وجود نگاه غیرالهی به زن در طول تاریخ بشریت، مهم ترین علل عدم توفیق زنان در رسیدن به جایگاه و هویت واقعی خود را همین مسئله می داند.

وی می گوید: حافظه تاریخ بشری، مملو از ظلم و اهانت به زنان است، از حیوان و شیطان و طفیلی خواندن زن تا فلسفه خلقت او برای خدمت به مردان! این نگاه زمانی جان می گیرد و به عنوان یک حقیقت تلخ در جامعه بشری رخ می نمایاند که خط سیر تفکرات انسان ها از حق به سوی طاغوت از عقلانیت به سوی خرافات کشانده شده باشد.

نگاه توحیدی به جایگاه زنان، حلقه مفقود تاریخ غرب

این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه البته نگاه غیر الهی به زن، اگر چه در طول تاریخ دست خوش تغییرات بسیاری شده است و حتی گاها برای دست یابی زن به حقوق و جایگاه اصلی انسانی اش، تلاش های بسیار و سیاست گذاری های مختلفی در سطح جهان صورت گرفته؛ می افزاید:  اما حلقه مفقوده این تلاش ها «نگاه الهی و حقیقت بینی است که برگرفته از آموزه های یکتاپرستی باشد» چیزی که زن را از اسارت در جهالت مردان به اسارت در شهوات نزدیک کرده و از او به جای یک عنصر بی خاصیت، ابزاری برای رسیدن به امیال و خواسته های شیطانی ساخته است.!

وی در ادامه با استناد به برخی از قسمت های کتاب " جهالیت در قرن بیستم ادامه می دهد:  ( زن در این نگاه در عصر جهالت قرون وسطایی «نه تنها نقش اجتماعى نداشت، بلکه خوار و ذلیل و برده‏وار مى‏زیست و حتى او را عامل فساد و منفور خدا مى‏پنداشتند تا جایی که در سال 586 میلادى، مجلس بزرگى براى حل این مسئله که آیا زن داراى روح است یا نه در اروپا بر پا شد. پس از بحث فراوان، سرانجام قبول کردند که زن داخل در نوع آدم است. (1) «لیکى» در کتاب «تاریخ اخلاق در اروپا» مى‏گوید: «در آن روزگار (قرون وسطا)مردها از سایه زنان مى‏گریختند و نزدیکى و همنشینى با ایشان را گناه مى‏پنداشتند و عقیده داشتند که برخورد با ایشان در کوچه و خیابان و سخن گفتن با ایشان- اگر چه مادران، همسران و یا خواهران باشند- اعمال و ریاضت هاى روحى شخصى را تباه مى‏سازد.» (2)

خسروبیک می گوید: «ترتولیان»، یکى از پیشوایان مسیحى، در مقام بیان نظر مسیحیت درباره زن مى‏گوید: «بى‏گمان زن مدخل شیطان به درون نفس انسان است و مرد را به سوى شجره ممنوعه مى‏راند و شکننده قانون خدا و زشت کننده صورت خدا (مرد) است.««کراى سوستام»، یکى از بزرگان مسیحیت، درباره زن مى‏گوید: «او شرى است که از آن گریزى نیست. او وسوسه‏اى جبلى و آفتى دلپذیر و خطرى براى خانه و خانواده و معشوقه‏اى عاشق‏کش و مارى خوش خط و خال است.» (3))

وی با اشاره به اینکه اما از دیدگاه همین نگاه غیرالهی با تمام تلاش های بشر مادی گرا، زن در قرن های نزدیک به ما، حتی در قرن معاصر، برای رسیدن به جایگاه حقیقی خود چندان توفیقی نداشت؛ اظهار داشت: تا جایی که اینبار در جهالت مدرن، گرفتار در نگاهی صهیونیستی در توفان بالایای تن و زیبایی و شهوت چنان غرق شد که دیگر هویت انسانی او در حصار آزادی! و اندامش خلاصه می شد و حتی می توان گفت که می شود!

این کارشناس مسائل اجتماعی،  تأکید کرد این نگاه زن را نه تنها به خواسته های خود نرساند بلکه او را از خواسته هایش هر آنچه بیشتر دور کرد، تا جایی که به گفته سیدهاشم میرلوحی استاد دانشگاه از زن با اندامی برهنه برای تبلیغات و فروش بیشتر تابوت استفاده می شود!

زن ایرانی  قبل و بعد از پیروزی انقلاب

وی در خصوص وضعیت زنان در جامعه ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در دوران پهلوی ادامه می دهد: در ایران قبل از انقلاب اسلامی، زنان مسلمان در خط سیر ترسیم شده توسط پهلوی همان راهی را می رفتند که غرب آن را شاهراه ترقی و احقاق حقوق زن می دانست!

خسروبیک با بیان اینکه، اسلام در هزار و چهارصد سال قبل، برخلاف جوامع و تمدن جاهلی که زنان را حقیر و ضعیف و دون شمرده و آنان را در خدمت ابتذال و فساد گرفته بود، به زنان، شخصیتی باکرامت و مقامی والا بخشیده بود، تصریح کرد: وقوع انقلاب اسلامی در ایران بستری را فراهم ساخت که زنان مسلمان بتوانند نه تنها شخصیت خویش را بازیافته بلکه در مسیر انقلاب اسلامی  هویت و مقام و منزلت انسانی خود را به منصه ظهور برسانند تا جایی که از بینش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خوبی برخوردار شود.

وی تصریح کرد:  این تحول فکری و روحی بزرگی که نصیب زنان شد، موهبت الهی بود که به یمن رهبری امام خمینی رحم?الله و نگاه متعالی ایشان به زن به وجود آمده است، نگاهی که معتقد است:  «من در جامعه  زن­ها یک جور تحول عجیبی می­بینم که بیش­تر از تحولی است که در مردها پیدا شده.»

15 خرداد، نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی

این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه امسال بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) را در پیش رو داریم، گفت: حضور پر شکوه زنان همراه با فرزندان خود در مراسم گرامی داشت یاد و خاطره بنیان گذار انقلاب اسلامی که به طور قطع تفکری ماندگار و حرکتی پویا را در بازپروری و احیای هویت زن به بویژه زن مسلمان در جهان  محسوب می شوند، طنین انداز این واقعیت است که راه امام و اندیشه های متعالی و نگاه انسانی و موحدانه ایشان به زن و جایگاه پرشکوه آفرینش او از سوی بانوان مسلمان نه تنها درک بلکه پذیرفته و عملیاتی و تقدیر شده است.

وی در ادامه افزود: نام امام روح الله همیشه تاریخ همراه با ایثار و مقاومت و آرمان خواهی است که مردم ایران اسلامی آن را پایه گذاری کرده و دیگر ملل مسلمان با الگو پذیری از آن به مقابله با تمام کفر جهانی بالاخص صهیونیسم و تفکر صهیونیسمی می پردازند و در این مسیر واقعه 15 خرداد نقطه عطفی در مسیر  انقلابی مردم ایران اسلامی است که با تقارنی زیبا همراه با یاد و خاطره امام خمینی (ره) پاس داشته می شود.

خسروبیک با اشاره به اینکه واقعه 15 خرداد ، آغاز رسمی نهضت امام خمینی(ره) محسوب می شود،گفت از مهم ترین دستاوردهای این واقعه بزرگ تاریخی می توان به تببین نظریه ولایت مطلقه فقیه، مهر باطل زدن بر تفکر غیر موحدانه ی جدایی دین از سیاست، تثبیت مرجعیت و رهبری امام خمینی(ره)، شروع و گسترش مبارزات انقلابی به لایه های بیرونی جامعه، رشد و آگاهی توده مردم ، اشاره کرد.

لزوم بازسازی تاریخ انقلاب اسلامی

این کارشناس مسائل اجتماعی در پایان اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که باید وقایع تاریخی به صورت های مختلف اعم از برنامه های تلویزیونی – مستند، فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی با نیاز سنجی و علاقه سنجی جوانان به ویژه بانوان که در مرکزیت هدف استکباری و استعماری دشمن قرار دارند، بازگو شود تا تاریخ نه فقط یک رویداد از سرگذشته بلکه سرمشقی پرگهر مقابل دیدگان جامعه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/ غ



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 95/3/13 توسط منیره غلامی توکلی

گفت وگو و تنظیم از : قلمدون

در آستانه بیست و هفتمین سال، رحلت بینان گذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) در راستای تبیین جایگاه زن در اندیشه های امام خمینی(ره) و نقش زنان در تحولات جهانی، طنین یاس نشست تخصصی را با موضوع «« تبیین اندیشه های امام خمینی در خصوص جایگاه زن در تحولات جهانی»» و با حضور «مینواصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور» برگزار کرد.

بی شک امام خمینی(ره) انقلابی عظیم در احقاق حقوق زنان در ایران و احیای قدر، شأن و منزلت زن داشتند که این احیاگری، اکنون بدون اغراق در جهان، الگویی بی نظیر و قابل عملیاتی شدن و در جهان اسلام الگویی عملیاتی شده است.

مینو اصلانی

 
 


امام خمینی، راهبر مسیر تاریخ به سمت توحید

مینواصلانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با گرامی داشت بیست و هفتمین سالگرد رحلت پیرفرزانه انقلاب؛ امام خمینی(ره) را بعد از صدر اسلام و بعد از مردان الهی یکی از بی نظیرترین شخصیت های تاریخ معاصر بشر دانست و افزود: امام(ره) مسیر تاریخ را از کفر به سمت توحید آورد و ابرمرد تاریخی است که توانست با تمام کفر جهانی با شعار لا اله الا الله و با تکیه بر خداوند و اعتماد به مردم به مقابله بپردازد.

وی بیان کرد: امام بزرگوار با عشق به مرد و عشقی که مردم به ایشان داشتند، توانستند طاغوت را سرنگون کرده و مسیر تاریخ را از کفر و طاغوت به سمت گفتمان انقلاب اسلامی تغییر دهند.

منطق و اندیشه های قرآنی امام(ره) احیاگر هویت زن

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، با بیان اینکه، شخصیت بی نظیر امام خمینی(ره) احیاگر هویت زن در قرن معاصر بود، اظهار داشت: قاطعانه این مطلب قابل اثبات را عرض می کنم که زن در ورای نگاه ابزاری که غرب توانسته بود، بدون معارض در بیش از یک قرن با تکه تازی آن را به کرسی بنشاند و هویتش را در حد یک ابزار، یک موجود بی خاصیت و صرفا در خدمت سودجویان و منافع مادی شهوت پرستان ، پایین بیاورد با نگاه توحیدی امام خمینی(ره) توانست هویت خود را بازیافته و آن را پرورش دهد.

اصلانی ادامه داد: حضرت امام(ره) با این هویت بخشی، این نگاه جامع، کامل، انسانی و الهی به زن ،یکباره او را به جایگاه بالایی رساند که باعث شد تحولی عظیم در زن به وجود آید و به خودباوری، یک جهش فکری - اندیشه ای و باور قلبی برسد که  آن چیزی نیست که برایش در ورطه هلاکتی به نام آزادی ترسیم کرده اند.

زن مسلمان انقلابی تحول آفرینی شگرف در جهان

مسئول بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد:  این خودباوری و هویتی که حضرت امام خمینی(ره) به زنان داد، باعث شد که آنها با یک جهش فوق العاده فکری - اندیشه ای به سمت آرمان های حرکت کنند که جهان را تکان می دهد و نمونه آن مادران شهیدانی هستند که حاضر شدند فرزندان برومند خود را پای آرمان های انقلاب اسلامی و دفاع از اسلام به مصاف تانک برفرستند و حتی از پیکر آنها نیز بگذرند.

وی با اشاره شرایط اجتماعی زمان طاغوت و نگاه تأسی گرفته از غرب پهلوی به زنان، گفت: بنیادهای اشرف پهلوی و فرح دیبا و بسیاری از سازمان هایی که به اصطلاح برای زنان در دوران طاغوت فعالیت می کردند، قصد داشتند زن ایرانی مسلمان را از حجب و حیای خود خارج کنند و با معرفی زن غربی به عنوان الگویی تمام و کمال باعث شدند؛ برخی از زنان به خاطر این جو بسیار آلوده، گوشه نشین و دچار روزمرگی شوند، اما انقلاب اسلامی و نگاه توحیدی امام خمینی(ره) به زن فرصت حضور در جامعه و ظهور و بروز توانمندی ها و کسب جایگاه حقیقی را به زن داد.

 

اندیشه های امام خمینی، رسمیت شناختن هویت الهی زن

اصلانی در ادامه در تبیین حرکت امام خمینی در احیاگری هویت زن، گفت: آغاز این حرکت به رسمیت شناختن هویت زنانه ی زن بود؛ در طاغوت به تأسی از غرب هویت زنانه زن به شدت سرکوب و در جنسیت او خلاصه می شد، به طوری که جسمش در خدمت کارگردان ها و تبلیغ  کالاهای خارجی قرار گرفته شده بود! و این نگاه روز به روز گسترش پیدا می کرد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور افزود: امام(ره)، هویت زنانگی زن را به رسمیت شناخت، منظور از هویت زنانگی زن این است که همه عواطف او به رسمیت شناخته و به همه احساساتش هویت داده شد به طوری که احساسات او در خدمت پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفت.

وی در توضیح این مطلب گفت: وقتی یک زن با همه عواطف به خانواده اش، برای دفاع از اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی، آنها را در معرض گلوگله طاغوتیان قرار می دهد یعنی؛ همه عواطف و احساسات همسری و مادری خود را در خدمت انقلاب اسلامی داده است! این زن می گوید که من و همه خانواده ام فدای راه امام(ره)، من و فرزندانم فدای راه اسلام و اینگونه می شود که فرزندانش را راهی جبهه های حق علیه باطل می کند و این جریان تا به امروز که مادران فرزندانشان را راهی دفاع از حرم اهل بیت علیه السلام می کنند، ادامه دارد.

زنان و مردان همگام در مسیر پیشرفت و تعالی

اصلانی با بیان اینکه، نگاه امام(ره) این بود که زن جایگاه دارد، زن هویت دارد، همه آنچه در وجود زن هست قابل احترام است وباید ظهور و بروز کند و باید استعدادهای زنان در خدمت پیشرفت و تعالی جامعه قرار بگیرد، گفت: ایشان جمله ای زیبا و عمیق دارند که می فرمایند: « اگر حضرت زهرا(س) مرد بود؛ به جای نبی بود.»

وی در تبیین این جمله امام خمینی(ره) ادامه داد: منظور امام خمینی(ره) این است که از لحاظ وجودی رسیدن به کمال انسانی، رسیدن به قله های معرفت، رسیدن و فنا شدن در مسیر الهی زن و مرد ندارد.. بلکه زن و مرد می توانند در کسب معرفت و قرب الهی از هم سبقت بگیرند و در این مسیر هر چقدر می توانند پیش بروند و به قرب الهی برسند و حضرت زهرا (س) به عنوان یک زن این مسیر را طی کرده بود و اگر مرد بود جای پیامبر عظیم الشأن می بود.

پرورش و حمایت از انبیاء ، رسالتی چون نبوت

اصلانی بیان کرد: اگر چه بین زن و مردی در کسب معرفت الهی هیچ تفاوتی وجود ندارد، حال باید گفت با توجه به اینکه مقام رسالت دارای مسئولیت عظیم و سخت و طاقت فرسای اجتماعی اعم از مسئولیت هدایت انسان ها، تدابیر دفاعی .. است و بدون شک این مسئولیت ها از زن خواسته نشده، پس زن چه برتری و چه جایگاهی دارد که می تواند در مقام " نبی" بروز و ظهور کند؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت: زن مسئولیتی سنگین تری برعهده دارد و آن پرورش انبیاء الهی است.

سه زن، پرورش دهنده، حامی و پیرو صدیق موسی

وی با استناد به قرآن کریم و سرگذشت حضرت موسی(ع) گفت: سه زن در رسالت حضرت موسی(ع) دخالت داشتند و کار پیچیده اطلاعاتی و عملیاتی را به بهترین صورت ممکن انجام دادند.

اصلانی به نقش مادر ، خواهر حضرت موسی و زن فرعون اشاهر کرده و اظهارداشت: جایگاه مادر موسی(ع) به گونه ای است که خداوند به او وحی می کند که فرزندش را به آب بسپارد و او به خدا اعتماد و احساسات مادرانه را در قالب توکل به خداوند برای کمک به نبی خدا مدیریت می نماید و امام خمینی (ره) نیز در انقلاب اسلامی تبیین کردند که احساس مادری در جهت آرمان خواهی قابل مدیریت است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: بعد خواهر موسی (ع)که با درایت به دربار فرعون راه می یابد و با  هوشیاری مادر را به فرزندش می رساند و در بعدی دیگر در راه رسالت موسی(ع) نقش مهمی ایفا می کند  و بعد از این دو تن نیز  همسر فرعون با آشکار کردن ایمانش، دست به مبارزه علنی با طاغوت می زند.

غرب ؛ استهزا کننده ی نقش های زن

اصلانی  بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) همین هویت زن را برای زنان جامعه امروز احیا کرد که شما –زنان- می توانید در پیچیده ترین مسائل اجتماعی حضور داشته باشید و نقش آفرینی کنید بدون اینکه نقش های اصلی خود را فراموش کرده و یا آنها را دستخوش استهزا کنید.

وی تصریح کرد: اینکه می گویم نقش های زنان دستخوش استهزا شده، بحثی جدی است! غرب هویت زن را به استهزا گرفته ،مادر بودن را به استهزا گرفته، طوری که سیمون دو بوواردر کتاب جنس دوم می گوید: جنین مثل انگل به بدن زن می چسبد و زن باید این انگل را از خود دور کند. این نشان میدهد که  فرهنگ غربی هویت مادرانه را به استهزا می گیرد و حتی آن را نفی می کند.

تقابل اسلام با نگاه غرب به زن و عواطف زنانه

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: اما منطق قرآن و منطق حضرت امام که برگرفته از قرآن و آموزه های اسلامی است این احساس مادرانه را نه تنها تقویت می کند بله می گوید این احساس مادرانه می تواند بسیار قوی تر از یک احساس معمولی عمل کند، مادر می تواند با تمام عشقی که به فرزندش دارد او را در یک مسیر بالاتری هدایت کرده جان و خون فرزندش را در این مسیر اهدا نماید.

احترام همه  هویت زن در سیره امام خمینی(ره)  

اصلانی با بیان اینکه، همه جلوه زیبای زنانگی، جلوه زیبای حضور عفیفانه زن در جامعه، حضور تأثیرگذار زن در جامعه بیانگر نگاه عمیق امام به جایگاه زن است، اظهار داشت: در بحث خانوادگی هم بسیار ملموس می بینیم که حضرت امام(ره) چقدر زیبا نسبت به خانواده ابراز محبت و احترام فوق العاده داشتند به طوری که در سیره امام می بینیم تا زمانی که خانم ایشان سر سفره نمی نشستند، حضرت امام دست به سفره نمی زدند همچنین ابراز محبت ایشان به فرزندانشان در رفتار و عمل جایگاه زن را آموزش داده و تبیین می کرد .

وی ادامه داد: نکته دیگری که در زندگی امام راحل و بیانات ایشان وجود دارد، احساس تواضع در برابر فعالیت خانم هاست. ایشان در مورد فعالیت زنان در دوران دفاع مقدس طی سخنانی می گویند که من هر وقت می بینم خانم ها اینگونه برای جبهه فداکاری می کنند، در برابر آنها خجالت می کشم و احساس حقارت می کنم که زنان به این عظمت؛ تمام هستی خود را برای دفاع از جبهه ها و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی می دهند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: حضرت امام در دوران دفاع مقدس، دفاع را بر زن و مرد واجب دانست از این رو  مقدمه این دفاع را که آموزش نظامی برای خانم ها بود، پیشبینی شد و برای زنان در مدارس، مساجد، مراکز اداری و پایگاه های بسیج، کلاس های آموزش نظامی برگزار شد، جالب اینکه مربیان نظامی زیادی از بین این بانوان تربیت شدند و در واقع مهارت های ویژه و توامندی های جدیدی برای زنان ایجاد شد و این موارد چیز غریبی نیست چرا که ما حتی شاهد فرماندهی خانم دباغ بر سپاه همدان هستیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: سرکار خانم دباغ عزیز که الگوی بی نظیر زنان در انقلاب اسلامی هستند، خودشان تعریف می کنند که از حضرت امام(ره) به واسطه سوال کردم که ما با شاه مبارزه می کنیم، امام فرموده بودند در مسیر استقلال و آزادی و رسیدن به حکومت اسلامی زن و مرد باید مبارزه کنند و نکته همین جاست که شهید فاطمه جعفریان، شهید واعظی شهید ناهید فتاتحی کرجو، شهید سیده طاهره هاشمی، هفت هزار شهید زن ایران اسلامی با فتوا و نظر امام وارد مبارزه با طاغوت شدند و این منطق قرآنی است.

اصلانی بیان کرد، اینکه امام خمینی(ره) چقدر برای شخصیت زن احترام قائل بودند و چقدر فعالیت های اجتماعی انقلاب و آرمان خواهی او را به رسمیت می شناختند، چقدر هویت زنانه ی زن را در مسیر آرمان خواهی قبول داشتند و هویت زنانگی زن را در مسیر آرمان خواهی انقلاب اسلامی قرار دادند و احترامی که در عمل به خانم ها داشتند؛ نشان از چند وجهی بودن وجود امام(ره) دارد، اینکه واقعا حضرت امام(ره) در همه زمینه ها و به ویژه در خصوص زن مسیر تاریخ را عوض کردند.

دو رهبری و یک نگاه به هویت زن

وی تصریح کرد: از زمانی که امام ترسیم سیمای زن را داشتند تا امروز که حضرت مقام معظم رهبری همین مسیر را ادامه  می دهند و الگوی زن را ترسیم کرده اند در دنیا اتفاقات مهمی افتاده است از جمله جنبش های لباس عفیفانه ، جنبش زنان پوشاننده زن .. که نشان می دهد فطرت الهی زن خود را نشان می دهد تا جایی که جوانا فرانسیس به آرامش، حجاب و خانواده زن مسلمان غبطه می خورد و برای خود و زن غربی متأسف می شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: امروز، زن مسلمان ایرانی هویت پیدا کرده و در قله های عفت و فداکاری و نمونه شدن قرار دارد، چنانچه در سنگر علم و ورزش می درخشد حتی تحسین کسانی که اینگونه نیستند را بر می انگیزد مگر تفکر صهیونیستی که انسان را محترم نمی شمارند.

جامعه نیازمند تبیین دوباره اندیشه های امام به زنان

وی در بخش پایانی صحبت هایش خاطرنشان کرد: جا دارد اندیشه های امام را برای دختر و زن جوان امروز که متأسفانه به دلیل تبلیغات غول رسانه ای منحط غربی،  تحت تأثییر قرار گرفته اند و آزادی و استقلال شخصیتی  را در جایی دیگر جستجو می کنند، باز گو و تبیین کنیم چرا که آنها – غربیان-  از همه بیشتر در دام و زنجیر شهوات خود و سودجویان اسیر هستند.

اصلانی با اشاره به اینکه آزادی در عفاف زن مسلمان ایرانی و هویت در شخصیت زن مسلمان ایرانی است، گفت: این واقعیتی است که جهان آن را می فهمد ولی متأسفانه به دلیل سیاست های غلط اصلاحات و سیاست های غلط حوزه زنان دولت یازدهم که با حرکت های فمینیستی رو به رو هستیم با دیگر باید اندیشه های امام بازگو، تبیین و عملیاتی شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: این چیزی که امروز برخی از افراد قائل به افکار فمینیستی برای زن ترسیم می کنند، هویت زن مسلمان نیست بلکه هویتی ساخته و پرداخته شده از اندیشه های منحط غربی است که زن را دوباره به انحطاط مدرن می کشاند برای مثال می توان از ارائه طرح پیوستن ایران به کنوانسیون رفع تبعیض به عنوان یکی از نقاط تاریک و لکه ننگ دوران اصلاحات نام برد که با هوشیاری زنان انقلابی، علما و فضلا و شورای نگهبان رد شد.


انتهای پیام/ غ




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 95/3/11 توسط منیره غلامی توکلی

jحلیلی بر حرکت توهین آمیز شادی صدر:

توهم نیست؛ توطئه ای در راه است!

این اغراق نیست بلکه یک واقعیت است، یک توهم توطئه نیست بلکه نفوذ و یک جریان سازی علیه ارزش های اسلامی و مؤلفه ها و اهداف انقلاب اسلامی است که از سوی برخی افراد هم فکر، در مقطعی همکار "شادی صدر" چون فائزه هاشمی در حال اجراست، چرا دست های سازنده پازل فتنه 88 امروز دوباره دور یک میز نشسته و پازل دیگری را که قطعا معلوم است با چه هدفی طراحی و مدیریت می شود، کنار هم می چینند.
منیره غلامی توکلی

خبر حرمت شکنی دوباره عنصر فاسد، ضد انقلاب، فتنه گر و فمینیسم اصلاح طلب "شادی صدر" در شبکه های اجتماعی فارغ از ایجاد خشم و انزجار ملت ایران که به طور قطع بدون پاسخ نخواهد ماند، آزمونی سرنوشت ساز و مهم برای اصلاح طلبان و به ویژه مدعیان حقوق زن است که زیر پرچم اسلام به دنبال اهداف فمینیستی خود بر سر سینه می زنند و اسلام و ارزش های آن را با عجیب ترین استدلالات مصادره می کنند.

بی شک "شادی صدر" که نطفه فعالیت های ضدانقلابی و حقوق بشری اش! در دولت اصلاحات و روزنامه زن با مدیریت – فائزه هاشمی- بسته شد؛  پرورش یافته  مکتب فمینیسمی است که چاشنی تند ضدنظام و ارزش های اسلامی آن را متمایز تر از سایرین می کند، بلوغ فکری این شیطانک در فتنه 88 و سپس پیوستنش به رسانه های معاند نظام امروز او را به شیطانی بزرگ و ملحدی خطرناک تبدیل کرده است.

از سویی دیگر جریان شکل دهنده و اجرا کننده  فتنه 88 در داخل کشور که به واقع « لیدرهای» فتنه گران محسوب و اینک در سطح جامعه چهره های شناخته شده ای هستند بعد از خوردن سیلی محکم از سوی ملت ایران در 9 دی نه تنها آرام ننشستند بلکه چون سال ها و ماه های قبل از علنی کردن فتنه ابتدا چون موش های کور به سوراخ های خود رفته و اکنون بار دیگر سر از لانه بیرون آورده اند .

پر واضح است که نقش زنان و برخی از زنان اصلاح طلب فمینیسم که سبقه هتاکی به قوانین شرعی و اسلامی در رابطه با مسائل خانواده، طلاق، نفقه، ازدواج و مهریه و حتی تمسخر احکام فقهی و ایردهای متعدد به حجاب اسلامی دارند، چنان واضح است که دیگر نیازی نیست اطاله کلام کرد و از فائزه هاشمی و روزنامه زن  و دبیری سرویس حقوقی آن روزنامه به تفصیل یاد کرد.

این حشر و نشرها و دوستی ها و اعتماد فائزه هاشمی به افکار خبیث "شادی صدر" در تحقق خواسته ها و ارزش های نظام جمهوری اسلامی باعث شد تا وی تمام همت خود را برای رسیدن به اهدافش در  قابل اظهارات هتاکانه و هنجار شکنانه در برابر نظام جمهوری اسلامی و قوانین اسلامی به کار گیرد و دولت اصلاحات نیز با دادن ده ها جایزه همسو با رژیم صهیونیستی مسیر آغاز رشد وی و فتنه گری را هموار سازد.

از مهم ترین جوایز این زن فاسد ملحد انتشار مقالات انتقادی و همچنین کمپین مبارزه با سنگسار و فعالیت در انجمن راهی و جایزه زنان شجاع وزارت امور خارجه آمریکا (2010) به خاطر شجاعت و رهبری در دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان است نکته ای که باید در خصوص این زن ضدانقلاب دانست افکار خبیث و کثیف و دور از انسانیت این فعال حقوق بشری! در خصوص هم جنسگرایان که زنان فمینیسم و اصلاح طلب باید در خصوص انتخاب گزینه سیاست سکوت در برابر آخرین حرمت شکنی وی تجدید نظر کنند.

این اغراق نیست بلکه یک واقعیت است، یک توهم توطئه نیست بلکه نفوذ و یک جریان سازی علیه ارزش های اسلامی و مؤلفه ها و اهداف انقلاب اسلامی است که از سوی برخی افراد هم فکر، در مقطعی همکار "شادی صدر" چون فائزه هاشمی در حال اجراست، چرا دست های سازنده پازل فتنه 88 امروز دوباره دور یک میز نشسته و پازل دیگری را که قطعا معلوم است  با چه هدفی طراحی و مدیریت می شود، کنار هم می چینند؟!

تکه پازل هایی که شامل حماسه ثبت نام زنان برای نامزدی مجلس شورای اسلامی،  ثبت نام پرحاشیه زنان برای مجلس خبرگان رهبری، معرفی حضور زنان در ورزشگاه ها به عنوان مهم ترین خواسته و دغدغه زنان، حرف های عجیب نماینده زن اصلاح طلب مجلس دهم در خصوص زن ستیزی نمایندگان زن دوره قبل و سخن سرایی وی در خصوص آزادی بودن و اختیاری شدن حجاب، تلاش برای ورود یک زن کشف حجاب کرده به مجلس شورای اسلامی از سوی اطلاح طلبان ، از همه مهم تر مشروعیت سازی غیرقانونی فائزه هاشمی برای بهائیان با خرج کردن نام و نشان پدر، و در  میدان فعالیت های دولتی، برگزاری همایش هایی از جنس فمینیستی از سوی معاونت امور زنان و خانواده  و ... می شود.

از این افراد که در کمترین اتهام آنان را باید " فمینیسم" گرایی نامید قطعا نمیتوان  توقع یک حرکت سازنده و مفید برای جامعه زنان داشت اما نباید هم تعجب کرد که از این گرایش زن ستیزانه! که برگرفته از عدم خودشناسی آنهاست به خدانشناسی و بعد خداستیزی برسند و " شادی صدر" نماد کمال یافته چنین تفکری است و ما به فائزه هاشمی در این زمینه هشدار می دهیم....

نزدیک شدن به بهائیت و عذرخواهی نکردن و جسارت ورزیدن و میدان و پرورش دادن به صاحبان افکاری این چنینی نه دنیای تو را آباد و راهت را هموار می سازد و نه آخرتی برایت باقی می گذارد چرا که تصویر نجس "شادی صدر" آخر این راه است که "روز مبادا" چندان دور نیست... این توصیه ای برای همه  به ویژه مدعیان حقوق زن در زیر پرچم اسلام است که امروز زمان آن رسیده  که حتی با یک جمله از این دست افکار برائت بجویند، سیاست سکوت نه تنها آنها را از گردباد خطاها در امان نمی سازد بلکه از قدیم گفته اند« سکوت علامت رضایت است! » و نیز به قول شاعر:

 تو اول بگو با کیان دوستی / پس آن گه بگویم که تو کیستی...

اما باید این جمله را همیشه آویزه گوشمان کنیم که دشمن، هوشیاری ترسو است! می داند که در جبهه نظامی در برابر مردان غیور ایران زمین و دامن زنان ایثارگر این سرزمین کهن، مجالی برای عرض اندام ندارد. او مقهور عظمت نیم نگاهی از سوی رهبری مقتدر است که پدرانه فرزندان عاشورایی خود را کنار خود جمع می کند و سخنانی مردانه می گوید. از این رو دست به سوی فرهنگی دراز می کند، فرهنگی را به سخره می گیرد، قصد خراب کردن فرهنگی را دارد که به "فرهنگ عاشورایی" شناخته شده است، فرهنگی که مؤلفه های اصلی آن را ایمان، ایثار، شهامت، شجاعت، شهادت، عزت، شرف، حجاب، عفاف و اقتدار باید معنا کرد.

در این صورت رمز گشایی از عملکرد فائزه هاشمی برای هم نشینی و مجالست با بهائیت بی دین، تلاش زنانی برخی سازمان ها و ان جی او ها برای از بین بردن هویت زن مسلمان که رنگ گرفته از حجاب، عفاف است، تلاش برای حیا زدایی زن و مرد مسلمان، مبارزه با ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی و در نهایت بی احترامی به ساحت معلم و مکتب فرهنگ عاشورا " امام حسین" (ع) در هر فتنه ای که برپا می شود ، کاری سخت نخواهد بود...

اما آنچه که شادی صدر در این حرکت مذبوحانه فراموش کرده این واقعیت است که « آب    از دهان سگ نجس نمی شود چه رسد به اقیانوس ولایت و امامت و سگی که تو باشی.»

انتهای پیام/ت

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 95/3/10 توسط منیره غلامی توکلی
 
روایت سرخ آزادسازی یک شهر؛

از خرم شهر تا خونین شهر

در عملیات غرور آفرین الی بیت المقدس، 5400 کیلومتر مربع از اراضی جمهوری اسلامی از جمله مراکز مهمی چون شهر خرمشهر، هویزه، و پادگان حمید، طی 25 روز نبرد سخت توسط رزمندگان اسلام از اشغال دشمن آزاد شدو ارتش عراق با بجای گذاردن 16 هزار کشته و زخمی و 19 هزار اسیر، مجبور به فرار شد، رزمندگان اسلام فقط در یک روز و نیم نبرد در خرمشهر، این شهر را آزاد کردند.
روایت سرخ آزادسازی یک شهر


منیره غلامی توکلی

خردادماه در تاریخ انقلاب اسلامی، از سال های مبارزه علیه طاغوت تا سال های پُرافتخار دفاع مقدس به رهبری امام خمینی(ره) تا به ایران امروز با رهبری مقتدرانه امام خامنه ای، آبستن حوادث شیرین و تلخ بسیاری بوده است.

گویی تک تک روزهای خردادماه، ساعات بروز اعجاز خدایی در تغییر سرنوشت ملت ایران بوده و است! از 15 خرداد سال 42 که نقطه عطف مبارزات مردم انقلابی ایران علیه رژیم شاهنشاهی بود تا سوم خرداد سال 61 که « خدا خرمشهر را آزاد کرد» تا 14 خرداد سال 68 که با رحلت پیرفرزانه انقلاب، زعامت امور کشور و فرماندهی کل قوای ارتش مقتدر ایران اسلامی را امام خامنه ای برعهده گرفتند.

روزی به نام خرمشهر

اما امروز سوم خرداد، روز خرمشهر است، روزی که در آن همیشه جای جهان آرا و جهان آراها خالی است. امروز فرصتی برای مُرورِ روزهای پُر خاطره و پُر درد است، روز طنین دوباره جمله «خرمشهر آزاد شد».

سوم خرداد، روزِ مُرورِ دردِ نبودن ها، نبودن مردانی از جنس یاران آخرین منجی، شیران روز و عابدان شب است مردانی از جنس ایمان و توکل که بهانه ای زیبا برای نزول ملائک اند، همان هایی که جای خالیشان تا در مسیر انقلاب اسلامی در صفوفی به هم پیوسته برای یاری انقلاب اسلامی سربازی سیدعلی را کنند.

به راستی! خرمشهر، فقط یک شهر نیست، خاکی اسطوره ساز است با رزمندگانی قهرمانان و ساکنانی عاشق و شجاع...

 خرمشهر فقط یک شهر نیست، روایتی از حماسه ای بزرگ و عاشورایی دیگر در دل خاک جنوب ایران است که یاران حسین زمان – امام خمینی- آن را با تأسی از یاران حسین بن علی (ع) خلق و جاوید کردند، طوری که خورشید خرمشهر در هر غروب و طلوعش آن را روایت می کند.

خرمشهر، هدیه خدا به مردم ایران است، تکه ای از آسمان که نه به بهانه بلکه به بهای خون شهدایش، محل تبرک ملائک شده است .

خرمشهر خاکی عجین شده با استقامت، شهامت، ایثار، ایمان و توکل است، خرمشهر با 578 روز مقاومت، خونین شهر شد و خانه به خانه اش چنان عطر شهادت گرفت که باید بر در ورودی این شهر نوشته شد « بی و ضو وارد نشوید» .

تلاش های بی ثمر صدام!

درباره اهمیت خرمشهر و تلاش صدام برای حفظ اشغال این شهر، رادیو بی بی سی در تحلیلی می گوید: « گفته می‌شود ارتش عراق بوسیله مین‌گذاری و ایجاد شبکه‌های زیرزمینی و بلندی‌هایی به منظور استقرار توپخانه در خرمشهر مستقرند و کاملاً واضح است که صدام حسین قصد دارد به هر نحو ممکن از تصرف خرمشهر توسط نیروهای ایرانی، جلوگیری کند.» و در آستانه ورود در آستانه ورود قوای ایران به خرمشهر بخش فارسی رادیو بغداد، مکرر اعلام می‌کند: «دفاع از خرمشهر دفاع از بصره است و آبروی امت عربی در گرو دفاع از خرمشهر است. این رادیو تلاش می‌کند سربازان وحشت زده عراقی را به مقاومت وادار کند.»


شرح عملیات الی بیت المقدس

اما عملیات – الی بیت المقدس ، عملیات آزادسازی خرمشهر -که با کج سلیقگی به نام جعلی عملیات بیت المقدس - معروف شده است، باید با غافلگیری نیروهای بعثی به سرانجام می رسید، چیزی که طراحان این عملیات آن را به خوبی می دانستند.

پس از کامل شدن طراحی عملیات سه قرارگاه قدس، فتح، و نصر تشکیل شدند و قرارگاه مرکزی کربلا فرماندهی کل عملیات را بر عهده گرفت. قرارگاه قدس ماموریت یافت در شمال منطقه عملیاتی (رودخانه کرخه) به دشمن حمله کند و با مشغول نگاه داشتن عراقی‌ها در شمال منطقه عملیاتی، دو قرارگاه دیگر برای عبور از رودکارون با مشکلات کمتری روبرو شوند. در این جبهه قرارگاه قدس باید با لشکر 5 مکانیزه و لشکر 6 زرهی عراق می‌جنگید. نفوذ در جبهه دشمن بدلیل موانع زیاد ایجاد شده توسط عراق در این منطقه کار ساده‌ای نبود.


چرا الی بیت المقدس؟

در همین ایام مردم فلسطین مورد یورش رژیم صهیونیستی قرار گرفته بودند. به‌همین خاطر، فرماندهی قرارگاه کربلا، نام «الی‌بیت المقدس» را برای عملیات برگزید و نیز به سبب همزمانی عملیات با میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) رمز عملیات «یا علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام» در نظر گرفته شد.

مرحله اول عملیات در ساعت 30دقیقه بامداد 10 اردیبهشت 1361 در غرب کارون آغاز شد. حسن باقری (افشردی) فرمانده قرارگاه نصر بعدها در مصاحبه‌ای درباره مرحله اول عملیات گفت: «… برادران رزمنده ما توانستند آن شب (شب‌اول) در دل تاریکی با شناسایی‌های دقیق که قبلاً انجام داده بودند، حتی از جاده آسفالت اهواز- خرمشهر هم رد می‌شوند و در آنجا با لشگر 3عراق که نیروی احتیاط بود، درگیر شده و بیش از پنجاه درصد واحدهای آنان را منهدم کنند. این از نظر نظامی حایز اهمیت است و شاید مستشاران نظامی خارجی هم نتوانند توان و جرات چنین عملیاتی را تحلیل کنند.

- ساعت 30: 23 شب 16اردیبهشت، مرحله دوم عملیات آغاز شد. در این مرحله پیشروی نیروهای رزمنده ایرانی به سوی نوار مرزی، از جاده اهواز- خرمشهر در ناحیه غرب کارون آغاز گردید.

در مرحله سوم اگر چه اهداف مورد نظر به‌طور کامل تأمین نشد، ولی شمار بسیاری از نیروهای عراقی منهدم شدند و اطلاعاتی نیز از چگونگی آرایش دشمن به دست آمد که مقدمه طرح مرحله چهارم عملیات بود.

یکشنبه اول خرداد 1361، مرحله چهارم عملیات آغاز شد. یگان‌های قرارگاه فتح پس از درگیری با دشمن و پیشروی موفق شدند خود را به پلیس راه خرمشهر برسانند. نیروهای قرارگاه فجر نیز پل نو را تصرف و به سوی اروند پیشروی کردند.نیروهای قرارگاه نصر نیز در امتداد مرز، ضمن پیشروی و پاکسازی منطقه، به سوی جنوب به حرکت در آمدند. مقاومت عراقی‌ها به ویژه در پل نو، به منظور نگه داشتن عقبه نیروهای خود، نتیجه‌ای در بر نداشت. محاصره شهر لحظه به لحظه تنگ‌تر می‌شد و تعداد نیروهای عراقی که دست‌هایشان را بر سر گذارده و آماده اسارت بودند هر لحظه بیشتر می‌شد؛ به گونه‌ای که خلبان‌ هلی‌کوپتر هوا نیروز از فراز شهر این‌گونه گزارش می‌کرد: «تا چشم کار می‌کند توی خیابان‌ها و کوچه‌های خرمشهر، عراقی‌ها صف بسته‌اند و دست‌ها بر سر منتظر اسارتند.» در سوم خرداد 61، برخلاف تصور دشمن، رزمندگان ایران اسلامی در ساعت 13 از دروازه‌های غربی و شمالی و از همان محوری که دشمن وارد خرمشهر شده بود وارد شده و شهر خرمشهر پس از 575 روز آزاد شد.


بازی سراسر برد

  • در عملیات الی بیت‌المقدس 5400 کیلومتر مربع از سرزمین‌های اشغالی ایران آزاد شد و دشمن برای اجتناب از تلفات بیشتر و حفظ ارتش خود و همچنین حفظ بصره با سرافکندگی از خاک ایران عقب نشست و به این ترتیب پس از 9ماه از آغاز عملیات‌های آزادسازی، عمده مناطق اشغالی آزاد گردید.

همه نظرها و تحلیل‌های ارایه شده بر این نکته تاکید داشت که پیروزی ایران در عملیات الی بیت‌المقدس به عنوان نقطه عطف، می‌تواند سرنوشت جنگ را تعیین کند چنانکه روزنامه‌ گاردین چاپ انگلیس این پیروزی را نقطه عطفی در جنگ میان کشور دانست. و روزنامه لوموند چاپ فرانسه نیز بر این مسئله تاکید کرد که نبرد خرمشهر سرنوشت جنگ را تعیین خواهد کرد.
                                                                                                     


  •  خبرگزاری آسوشیتدپرس سقوط خرمشهر را شکستی توهین‌آمیز و واقعی برای دولت صدام در جنگ 20ماهه ارزیابی کرد. رادیو لندن نیز به نقل از کارشناسان، پیروزی در خرمشهر را به عنوان یکی از بزرگترین پیروزی‌های ایران بر شمرد. روزنامه نیویورک تایمز نیز عقب‌نشینی عراق را به عنوان بزرگترین شکست برای عراق در طول جنگ ذکر کرده است.

در عملیات غرور آفرین الی بیت المقدس، 5400 کیلومتر مربع از اراضی جمهوری اسلامی از جمله مراکز مهمی چون شهر خرمشهر، هویزه، و پادگان حمید، طی 25 روز نبرد سخت توسط رزمندگان اسلام از اشغال دشمن آزاد شدو ارتش عراق با بجای گذاردن 16 هزار کشته و زخمی و 19 هزار اسیر، مجبور به فرار شد، رزمندگان اسلام فقط در یک روز و نیم نبرد در خرمشهر، که دهها هزار سرباز عراقی مجهز به پیشرفته ترین سلاحها، تانکها و تجهیزات در آنجا مستقر بودند، این شهر را آزاد کردند.


پیام امام خمینی به رزمندگان ایران اسلامی و دولتمردان جهان اسلام

خرمشهر در سوم خرداد ماه،  پیرخمین (ره) را قلم به دست کرد تا در پیامی نه به سربازانش بلکه برای جهان اسلام بنوسید ( ... این جانب با یقین به آن که «مَا النصرُ اِلاّ مِن عندِ الله» از فرزندان اسلام و قوای سلحشور مسلح که دست قدرت حق از آستین آنان بیرون آمد و کشور بقیة الله الاعظم ارواحنا لمقدمه الفدا را از چنگ گرگان آدمخوار که آلت هایی در دست ابرقدرتان خصوصاً امریکای جهانخوارند، بیرون آورد و ندای «الله اکبر» را در خرمشهر عزیز طنین انداز کرد و پرچم پرافتخار «لا اله الا الله» را بر فراز آن شهر خرم که با دست پلید جنایتکاران غرب به خون کشیده شده و خونین شهر نام گرفت، - به اهتزاز در آورد – تشکر می کنم و آنان فوق تشکر امثال من هستند.

آنان به یقین مورد تقدیر ناجی بشریت و برپا کننده ی عدل الهی در سراسر گیتی روحی لتراب مقدمه الفدا می باشند. آنان به آرم «ما رمیتَ اِذ رمیتَ و لکنَّ الله رَمی» مفتخرند. مبارک باد و هزاران بار مبارک باد بر شما عزیزان و نورچشمان اسلام این فتح و نصر عظیم که با توفیق الهی و ضایعات کم و غنایم بی پایان و هزاران اسیر گمراه و مقتولین و آسیب دیدگان بدبخت که با فریب و فشار صدام تکریتی این ابرجنایتکار دهر به تباهی کشیده شدند، سرافرازانه برای اسلام و میهن عزیز افتخار ابدی هدیه آوردید...مبارک باد بر فرماندهان قدرتمند که فرماندهان چنین فداکارانی هستند...مبارک باد بر ملت عظیم الشأن ایران، این چنین فرزندان سلحشور جان بر کفی که نام آنان و کشورشان را جاویدان کردند و مبارک باد بر اسلام بزرگ این متابعانی که در دو جبهه ی جنگ با دشمنان باطنی و دشمن ظاهری پیروزمندانه و سرافراز امتحان خویش را دادند و برای اسلام سرافرازی آفریدند و هان ای فرزندان قرآن کریم و نیروهای ارتشی، سپاهی، بسیجی، ژاندارمری، شهربانی و کمیته ها و عشایر و نیروهای مردمی داوطلب و ملت عزیز، هشیار باشید که پیروزی هر چند عظیم و حیرت انگیز است، شما را از یاد خداوند که نصر و فتح در دست اوست غافل نکند و غرور فتح، شما را به خود جلب نکند که این آفتی بزرگ و دامی خطرناک است که با وسوسه ی شیطان به سراغ آدم می آید و برای اولاد آدم تباهی می آورد ... چنانچه از نصیحت به حکومت های همجوار و منطقه دریغ ندارم و آنان می دانند امروز با فتح خرمشهر مظلوم، دولت و ملت پیروزمند ما از موضع قدرت سخن می گویند و من به پیروی از آنان به شما اطمینان می دهم که اگر از اطاعت بی چون و چرای امریکا و بستگان آن دست بردارید و با ما به حکم اسلام و قرآن کریم رفتار کنید، از ما جز خیر و پشتیبانی نخواهید دید و شما بدانید آن قدر که ابرقدرت ها از صدام این نوکر چشم و گوش بسته پشتیبانی کردند، از شماها که قدرت های کوچک و حکومت های ضعیف هستید، پشتیبانی نمی کنند و شما عاقبت این جنایتکار و هم قطار جنایتکارش شاه مخلوع را به عیان دیده اید... )

 

دیوانه ای به اسم صدام حسین!

اما حال و روز صدام بعد از این شکست مفتضحانه درست شبیه یک دیوانه بود، دیوانه ای که کوچکترین کارش کشتن فرماندهان ارشد نظامی به اتهام کوتاهی در مسئولیتشان بود در این زمنیه  نزار الخزرجی، رئیس سابق ستاد ارتش عراق می گوید: « بعد از سقوط محمره ]خرمشهر[ فرمانده سپاه و فرماندهان لشگر را اعدام کرد از جمله صلاح القاضی، فرمانده لشگر سوم، گفته می شود او با صدام و فرماندهان به دلیل دخالت هایشان در کارش و چگونگی اداره سناریوی درگیریها بحث و جدل کرد، که باعث تحمیل خسارت های سنگینی به لشگر شد، مثل چنین بحث و جدل هایی نوعی عبور از حدود و خط قرمزها محسوب می شد.»


آنچه صدام حسین از عملیات الی بیت المقدس فهمید

و این پیروزی لشکر اسلام بر لشکر کفر، پاسخ کوبنده خداوند بود به فرماندهانی که بنابه گفته سرهنگ رضا الصبردر حضور صدام گفته بودند : خرمشهر مال ماست. آن را با دریای خون احاطه می کنیم و ایرانی ها را در آن غرق می سازیم وی در پایان می گوید: گمان داشتیم که این عملیات برای فریب ما بوده و در جهت ایجاد پراکندگی در نیروهای تجمع یافته ما باشد  زیرا در بیشتر حمله های جنگی ، چنین شیوه ای متداول و مرسوم است ، لیکن بعد ها متوجه شدیم که ایرانی ها طرح های عملیاتی گسترده ای را برنامه ریزی کرده اند تا بعد ها مورد استفاده قرار دهند .

به هرحال ، شهر خرمشهر که به عنوان بزرگترین هدف سوق الجیشی عراق محسوب می شد، در تاریخ 24/ 5/ 1982 به آغوش وطنش بازگشت و در همین تاریخ، سنگین ترین و مهلک ترین ضربات به ارتش عراق وارد شد و انگیزه های خود را به عنوان یک نیروی نظامی قدرتمند از دست داد . صدام حسین  از آن تاریخ به بعد ، متوجه قدرت ایرانی ها شد و به ما گفت : به ما ثابت شد که ایرانی ها به هنگام سختی ها بسیار قدرتمندند.


منابع:

 هم پای صاعقه اثر گل علی بابایی – حسین بهزاد

کتاب  صدام از اینجا عبور کرد ، اثر غسان شربل

خاطرات یک سرهنگ عراقی درباره عملیات بیت‌المقدس، پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلام ایران

پورتال امام خمینی www.imam-khomeini.ir

از خرمشهر تا خرمشهر ، وبلاگ محمدگل پور

انتهای پیام/ غ



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 95/3/2 توسط منیره غلامی توکلی
در سالرروز آزادسازی خرمشهر باید از خود پرسید

خرمشهر را از دست ندادیم، ایمان و ارزش هایمان را چطور؟

خرمشهر را از دست ندادیم ، ایمان مان را چطور؟

امروز، "فرهنگ" در دست همان حامیان صدام حسین تکریتی، اسیر است و هر چه ولی امر مسلمین فرمان می دهد کسی در این جبهه علمیاتی موفقیت آمیز انجام نمی دهد! شاید ایمان به کار در جبهه فرهنگی کم است شاید هم غرور.. خدا نکند که اسلام و ارزش ها آن خبیثانه مصادره یا در دست غفلت خودمان اسیر شده باشد!

میترا خسروبیک

 امروز سی چهارمین سالروز آزادسازی خرمشهر است، شهری که برای داشتنش ، برای بازگرداندنش به آغوش مهربان مام وطن، جان های زیادی نثار شد و خاک متبرک...

امروز در یک تقارن زیبا سالروز آزادسازی خرمشهر با میلاد با سعادت امام زمان(عج) یکی شده و نشانه ای زیبا برای ماست که پیروزی ها، افتخارات، شکوه و عزت و عظمت ایران اسلامی در دوران انتظار ، ناگسستنی با ایمان  و توکل به خدا و ولایت مداری و ولایت پذیری و حمایت از ولی فقیه دارد .

این روزها در آستانه آزادسازی خرمشهر به دست رزمندگان اسلام و به خواست خداوند متعال در سایه سار عزت برگرفته از اسلام ، هستند عده ای با پشتوانه انقلابی گری، که با دشمنان دین مبین عکس یادگاری می گیرند! و عذر نمی خواهند! و پدران آیت ا لله شان هم به یک اخم و ترش پدرانه ! رضایت می دهند؟

امروز، "فرهنگ" در دست همان حامیان صدام حسین تکریتی، اسیر است  و هر چه ولی امر مسلمین فرمان می دهد کسی در این جبهه علمیاتی موفقیت آمیز انجام نمی دهد شاید ایمان به کار در جبهه فرهنگی کم است شاید هم غرور.. خدا نکند که اسلام و ارزش ها آن خبیثانه مصادره یا در دست غفلت خودمان اسیر باشد!

امروز در حالی چشن سالروز آزادسازی خرمشهر را برای سی و چهارمین بار برپا می کنیم که در سوگ حیا، عفاف، خوشیتنداری و .. باید مرثیه بخوانیم!

امروزه در شرایطی جشن سالروز آزادسازی خرمشهر را می گیریم که بلادهای بسیاری از جهان اسلام در عراق، سوریه، فلسطین به دست صدامیان زمان به اسارت و غارت رفته و مردمانشان آواره کشورهای غیرمسلمان شده اند؟ و هستند کسانی که برای حضور و دفاع از این شهرها ان قلت می آورند و گویی فراموش کرده اند که همانطور که خدا خرمشهر را آزاد کرد، بلاد دیگر اسلام را نیز از دست صدام حسین های تکفیری خارج خواهد کرد.

امروزدر سی و چهارمین سالگرد فتح الفتوح خرمشهر باید کمی بیشتر اندیشید، جواب سوالات زیادی را داد:

 آیا خاک ایران مهد فرهنگ ایران نیست؟

آیا فرهنگ ایران ناموس فکر و اندیشه مردمان ایران زمین نیست؟

آیا محمدها رفتند تا فقط جایشان در آزاد زادسازی خرمشهر خالی باشد؟

 آیا محمد- جهان آرا- به یادمان هست و او را خاطره کرده ایم و این گفته اش را از خاطر رفته  «بچه ها اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح می کنیم مراقب باشید ایمانتان سقوط نکند..» آیا ایمان هایمان سرجایش است؟

از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی باید پرسید آیا ایمان مان سرجایش است و رهبر انقلاب به خاطر نگرانی های فرهنگی شب ها خواب به چشمشان نمی آید؟

از دولت یازدهم باید پرسید که ایمان مان سرجایش هست و فرمان اقتصاد مقاومتی هنوز به اقدام و عمل تبدیل نشده و به جای اینکه ما انقلاب پابرهنه ها باشیم به فکر رضایت کدخدا مسلکان غربی و هم پاله های آنانیم؟

از وزارت امور خارجه باید پرسید، ایمانمان سرجایش هست که پای میز مذاکره رفتیم و باختیم صحبت از برد – برد می کنیم؟ اگر خرمشهر را هم برد – برد گرفته بودیم الان اسمش محمره بود یا خرمشهر؟

باید از برخی -شما بخوانید حداکثر- ورزشکاران و هنرمندان پرسید، آیا ایمانتان سرجایش هست به جای الگوی درست و عینی برای جوانان، جان باختگان مشروب و الکل و مواد مخدر شده اید یا مزدوران عرصه نفوذ فرهنگ بی بندوبار غربی ..؟

باید از سازمان جوانان از بانک ها و .. پرسید آیا  ایمانمان سر جایش هست و جوانان ما با تأخیر در ازدواج که بیشتر مسئله آن اقتصادی و فرهنگی است، میهمان سفره ای آلوده ازکالای دسته چندم بازار جنسی شده اند و ازدواج و افزایش جمعیت را به بحران کشیده  است و ایدز با رفتار پر خطر جنسی بیداد می کند؟ 

باید از معاونت امور زنان و خانواده پرسید که ایمان مان سرجایش هست و دختران و زنان ایران اسلامی در بی راهه های گم شدن هویت زن مسلمان و خواسته های بحق آن به دنبال کشف حجاب و حضور در ورزشگاه ها و خوانندگی و متور سواری و از همه بدتر به رسمت شناخته شدن روسپیگری هستند ؟

باید از روئسای بیمارستان ها پرسید وجدانتان را که برگرفته از ایمان مان است در کدامین اتاق عمل جراحی و خارج کردید که اینگونه بیماران را در بیمارستان ها رفتار می کنید از بخیه تازه کشیدن می گویم تا اشتباهات عجیب پزشکی و مرگ ها؟

باید از صاحب خانه ها پرسید ایمان تان سرجایش هست و  اینگونه به مستأجر کارگر و زوج جوان کارمند کرایه می بندید و بهای تجمل گرایی و اسراف گری خود را از حلقوم آنان بیرون می کشید؟

باید از کم فروش پرسید ایمانتان کجا رفت که وزنه شما را نامتعادل کرده و گاهی سنگین تر از کالا را نمایش می دهد؟

باید از بانوی ایرانی پرسید،  ایمانت سرجایش هست و چرخه تولیدات داخلی را با خرید کالای نبجل چینی کساد می کنی و با خرید لوازم آرایش غیراستاندارد سلامت جسمی و روخی خود، جامعه و نسل آینده را به عنوان یک زن و مادر به خطر می اندازی و بدتر از آن در تجمل چنان گم شدی که فرزندآوری را فراموش کرده ای ...؟

در سی و چهارمین سالگرد آزاد سازی خرمشهر باید دوباره این درس را خواند « خدا خرمشهر را با توکل و ایمان به خدا، اطاعت از ولایت فقیه، تأسی از حماسه حسینی و عملیاتی کردن اندیشه های عاشورایی، آزاد کرد و رزمندگان ایران اسلامی را بر صدام حسین تکفیری نصرت بخشید، دست حق از آستین همه رزمندگان اسلام که با تکفیری های داعشی می جنگند، بیرون آمده و نصرت و عزت واقعی از آنِ آنان است.

چه پُرشکوه و مدبرانه ملت ایران پیام امام خود را شنیدند و عزتشان را از اسلام و قدرتشان را از ایمان خود می دانند و همه این اقتدار را در سایه ولایت مطلقه فقیه تجربه و درک می کنند و چه سرنوشت شومی داشتند و دارند ملتی که پیام امام خمینی (ره) را شنیده و آن را به جان نخریدند که فرمود: « قدرت های بزرگ پیش از آن که از شما استفاده نمایند، از شما طرفداری نمی کنند و شماها را برای منافع خویش به هلاکت می کشند .»

انتهای پیام/ ت



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 95/3/2 توسط منیره غلامی توکلی
<      1   2      
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک