سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

نویسنده : مهدی امیری پور- طنین یاس

 

نقش والدین در تربیت اسلامی فرزندان

در آموزه های دینی مابه تربیت فرزندان اهیمت ویژه ای داده شده است و از این رو اگر یک فرد نتواند فرزندان صالحی را در دامان خود پرورش دهد نمی توان گفت خروجی آن خانواده برای جامعه مفید بوده است و به جرأت گفته خواهد شد که وی با این عملکردش به اجتماع آسیب بسیار جدی رسانده است. با این گفتار باید دید که آیا تربیت فرزندان در دوران کودکی می تواند تأثیر گذار باشد؟ آیا از بعد نیازسنجی و آسیب شناسی خانوادگی و اجتماعی، توجه به این مهم بهترا ست یا درمان آسیب های حاصل از آن ؟

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/9/27 توسط منیره غلامی توکلی

حجاب یعنی پوشش سالم برای حفظ زن

جرعه 1

جرعه ای زلال اندیشه

حجاب برای زن به معنای ذلت زن نیست ، بلکه به معنای عصمت و حفظ زن است و به فقط عصمت و حفظ زن ، بلکه عصمت و حفاظت زن و مرد هر دو .... حجاب به معنای چادر نیست ، اما چادر در نزد ما ایرانی ها که زن های ما از قدیم داشتند ،‌بهترین نوع حجاب است .

بدون چادر هم حجاب ممکن است ،‌ حجاب به معنای پوشیدن سالم نه پوشیدنی که از نپوشیدن بدتر است . به تعبیر روایات پوشیده عریان که در عین پوشیدگی مثل انسان برهنه و عریان است ،‌آن پوشیدن به درد نمی خورد ،‌حجاب باشد ،‌البته صورت و دو دست را بسیاری فقها مستثنی می دانند و برخی مستثنی نمی دانند و آن هایی هم که مستثنی می دانند ، البته در مواردی که صورت بدون آرایش و ساده باشد ،‌این هم معنای حجاب است .

البته زن های ایرانی روش چادر را پیدا کرده اند که بسیار هم روش خوبی است و هم زیباست و منافی با زیبایی زن نیست و هم حجاب حافظ کامل است .

به هر حال حجاب را چه به شکل ایرانی ، چه به شکل عربی ، چه به شکل کشورهای دیگر که در هر یک از کشورهای اسلامی زن ها یک جور حجاب خود را حفظ می کنند ، هر جوری که حجاب حفظ بشود ، این نظر اسلام تأمین شده است ، این یکی از پیشگیری های اسلام است .

مقام معظم رهبری
خطبه نماز جمعه
65/05/17



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/9/26 توسط منیره غلامی توکلی

 

هفتمین روز در گذشت شاعر متعهد و انقلابی خلیل عمرانی /اینجا ققنوسی آرمیده است

گالیا توانگر - طنین یاس
این مطلب را به مناسبت هفتمین روز در گذشت استاد خلیل عمرانی نوشته ام. مردی از دیار بوشهر که با شعرش و شاگردانش هرگز نخواهد مرد، بلکه حیاتی ققنوس وار خواهد داشت. بی گمان ده ها مثل او از خاک جنوب بر خواهند خاست و حماسه ای از شعر خواهند آفریند. این ها  شاعرانی هستند که در صدف جلسات شعر او مروارید شده اند. یاد بنیانگذار گروه ادبی نسل مروارید جاودان.هم اویی که نیمی از منزل اجاره ای اش در اسلام شهر را به جلسات شعر خوانی شاگردانش اختصاص داده بود. می خواست به خاطر شاگردانشمنزلی بزرگتر در اطراف تهران داشته باشد که پذیرای خیل مشتاق آنهاباشد.


ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ شنبه 91/9/25 توسط منیره غلامی توکلی

طلاق عاطفی ....زهر جدایی در کام زندگی مشترک
نویسنده : منیره غلامی توکلی
در این نوع طلاق که شباهتی به طلاق رسمی ندارد و در جایی ثبت نمی شود، زن و شوهر بدون اینکه به طور رسمی از هم جدا شوند، عواطف خود را از هم دریغ می کنند؛ غافل از اینکه کم رنگ شدن عواطف بین آنها سر منشاء تمام مشکلاتشان بوده و با قطع کلی این اکسیر معجزه آسا نه تنها راه علاجی در پیش نخواهد بود بلکه وضعیت بیمار خانواده را به سمت زندگی نباتی پیش می برند . زندگی سرد و خاموشی که خطرات اجتماعی فراوانی را به دنبال خواهد داشت.خطراتی مثل کم توجهی به تربیت فرزندان، افسردگی های شدید، خیانت به همسر و بی تفاوتی در برابر خانواده....


ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ شنبه 91/9/25 توسط منیره غلامی توکلی



طبیعت تهرا ن بعد از بارندگی

طبیعت تهرا ن بعد از بارندگی

طبیعت تهرا ن بعد از بارندگی

طبیعت تهرا ن بعد از بارندگی

طبیعت تهرا ن بعد از بارندگی

طبیعت تهرا ن بعد از بارندگی



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/9/16 توسط منیره غلامی توکلی
   1   2      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک