سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
همه آمده بودند تا بگویند : راه قدس را چون راه کربلا باز می کنیم
دیگر مستضعفان از عربده های شرق و غرب نمی هراسند و با اعتماد به خداوند تعالی و اتکال به قدرت اسلام و ایمان بپاخواسته اند و همانگونه که دست جنایتکاران دیکتاتورهای دست نشانده آن ها را از کشورهای خود کوتاه کردند حال آزادی قدس شریف و فلسطین را سرلوحه‌ برنامه‌ خود قرار داده اند .
من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن،‌به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان "روز قدس" انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند. ازخداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم."(صحیفه امام، ج 9، ص 267)

امام خمینی (ره)  در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال 1358 با گوشزد کردن خطر اسرائیل و با اشاره به جنایات این رژیم غاصب در فلسطین و جنوب لبنان جهان اسلام را به اتحاد در برابر این مولود نامبارک آمریکا دعوت کرد.
حضرت امام خمینی (ره ) رهبر کبیر انقلاب اسلامی در بیاناتی به مناسبت روز قدس ، از این روز به عنوان یک روز جهانی نام بردند و فرمودند : { روز قدس } روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است .روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند.


... و حال امروز در سی و  سومین سال روز ، تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان " روز جهانی قدس " ما شاهد حضور گسترده و آگاهانه ملت ایران در مراسم باشکوه روز قدس بودیم .

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ جمعه 91/5/27 توسط منیره غلامی توکلی

گفتگو با سید اکبر بطحایی به مناسبت سالروز ورود آزادگان
اسرا در عراق مردان قبیله غیرت و ایمان بودند


 منیره غلامی توکلی - نویسنده طنین یاس
گردان حمزه در امامزاده عباس بطحایی را جا می گذارد !
"
سید اکبر بطحایی" اهل خمین ساکن منطقه 14 تهران از آزادگان هشت سال دفاع مقدس است که در عملیات غرور آفرین "فتح المبین" در نخستین روزهای بهار سال 1361 در منطقه عملیاتی امامزاده عباس از ناحیه پا مجروح شد و دشمن هم که فقط زوربازویش به شیرهای زخمی ایران می رسید! او را به اسارت گرفت و هشت سالی میزبان نامهربانی برای او و سایر همرزمان اسیرش شد. 
سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را بهانه ای قرار می دهیم تا ساعتی میهمان خاطرات او از آن دوران باشیم.خاطرات زیادی که  به قول خودش اگر بخواهد همه آنها را بگوید و ما بشنویم باید به اندازه هشت سال گوش شنوایی باشیم ...

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/5/25 توسط منیره غلامی توکلی

           مطلع الفجر پیروزی جهان اسلام
روزقدس تداوم بیداری اسلامی درجهان است


علیرضا مالمیر - نویسنده و کارشناس طنین یاس
من طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم ...من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آنبه هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.
  
والسلام علیکم و رحمة‌الله برکاته
 16/5/1358   مصادف با 13رمضان المبارک1399 ه.ق/روح الله الموسوی الخمینی
روز جهانی "قدس" را به حق می توان مولود تفکر ناب انقلاب اسلامی و میراث گرانقدر حضرت امام خمینی(ره)نامید. این روز درحالی وارد سی وچهارمین بهار عمر خود می شود که عرصه بین الملل دچار تحول و دگرگونی بنیادین شده است.
ازیک سوموج بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه منجربه سقوط دیکتاتورهای دست نشانده غربی شده و از سوی دیگر به علت به وجود امدن مشکلات اجتماعی و اقتصادی وبعضا سیاسی در قلب اروپا و ایالات متحده آمریکا موج اعتراضات مردمی به راه افتاده است. آنچه در این بین مهم جلوه می کند ؛ شرایط نابسامان و ملتهب سیاسی و اجتماعی در قلب فلسطین اشغالی یعنی "تل اویو" است.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/5/24 توسط منیره غلامی توکلی

نگاهی به اسلام اروپایی در ترکیه
اسلام با مدل اروپایی؛  مصادر دین به نفع سیاست

منیره غلامی توکلی، کارشناس طنین یاس

تا حال به قصه کلاغی که می خواست راه رفتن کبک رو یاد بگیره و بالاخره راه رفت خودش رو هم از یاد برد فکر کرده اید!یا این ضرب المثل معروف که می گه: «‌ خواهی نشوی رسوا ؛‌همرنگ جماعت شو!»  ...
داستان ترکیه کشوری با فرهنگ غنی و مردمانی مسلمان دقیقا مصداق این جملات است. کشوری که برای پذیرفته شدن در اتحادیه اروپا در نخستین گام ، جدایی از نقشه آسیا ، بزرگترین قاره جهان را سر لوحه کار  خود قرار داد و برای پذیرفته شدن در میان کشورهای غربی، الگوی  معرفت دینی خود را تا جایی تغییر داد که نوع رفتارهای دینی و اعتقادی مردم بخصوص جوانانش نه شبیه به مسلمانان است و نه شبیه به اروپاییان!
در سیاست های خارجی در عین اینکه به فکر مردم غزه است و کشتی امداد رسانی مرسوم به "کشتی آزادی" را به سمت مردم مظلوم غزه حرکت می دهد در سیاست کلان مدافع و حامی منافع اسرائیل و امریکاست. به تازگی هم در جریان سوریه شاهد این دوگانگی عملکرد و همنوایی این کشور با آمریکا و اسرائیل هستیم .
به نظر می رسد با این نوع رفتار های سیاسی و برداشت های دولتمردان و سیاست گذاران ترکیه در قبال سایر مردم مسلمان، مبانی اسلام و اسلام خواهی یا حتی آزادگی که رسم مسلمانان است، چندان نباید تعجب کرد که نمونه های غریبی از مناسک و مراسم و برداشت های مختلف از دین و آیین اسلامی را در این کشور دید .


ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ شنبه 91/5/21 توسط منیره غلامی توکلی

مادر جانباز شهید رمضانعلی سوئیزی :

یکی از هفت پسرم نذر امام بود

نوشته شده در تاریخ جمعه 91/5/20 توسط منیره غلامی توکلی
   1   2   3      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک