سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

شواهدی از مبارزه پنهای علیه چادر / چادر برای ملت ما مقدس است
جرعه 11


سیر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حجاب و عفاف

امروز متأسفانه شاهد دست های پنهان مبارزه با چادر هستیم؛  گاه در لوای روان شناسی رنگ ها و این که رنگ سیاه رنگ نا امیدی و دلمردگی و گاه در لوای نمایش فیلم هایی از زنان بی فرهنگ و بی سواد جاهل چادری در برابر زنان روشنفکر و تحصیلکرده های بی چادر و گاه نیز در تبلیغات غیر مستقیم دیگری از قبیل آنچه در تراکت های تبلیغاتی اولین سمینار سراسری تنظیم خانواده در مشهد که یکی از آنها تصویر زنی چاپ شده بود با ظاهری متجدد و با پوشش مانتو و روسری ، دو فرزند به همراه داشت و در زیر آن جمله دانش بیش تر ، فرزند کمتر قید شده بود و در تراکت دیگری که زنی چادری با تعداد فرزندان بیش تر نشان می داد و زیر آن جمله دانش کم تر ،  فرزند بیش تر به چشم می خورد و به این وسیله تلویحا چادر را شاخص بی سوادی و عدم استفاده از آن را با سوادی دانستند .
باعث تأسف است که پس از شکست مبارزات مستقیم و غیر مستقیم استعمار با چادر در رژیم گذشته امروز ما با دست خود وسیله برای اجرای این هدف شوم استعمار شویم .
درست است که ما حجاب غیر چادر را نفی نمی کنیم ؛ ولی چادر شعار ماست ، هویت اسلامی و فرهنگی ماست و برای ملت ما مقدس است .
                                                                                                                                                  مقام معظم رهبری
                                                                                                                                  دیدار با شورای فرهنگی اجتماعی زنان
70/10/5



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/10/24 توسط منیره غلامی توکلی

قلمدون : شهید سیده طاهره هاشمی را می شناسید ؟ *شهید شاخص سال آینده از خطه شمال کشور است
بسیج جامعه زنان کشور هر سال یکی از هفت هزار شهید زن کشورمان را که در طول مبارزات انقلابی مردم ایران و یا در هشت سال دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمده اند به عنوان شهید شاخص معرفی می کند . نوع زندگی و سیره عملی و نظری  این شهدای عزیز که از قشرهای مختلف زنان کشورمان از بین معلمان ، دانش آموزان ،‌ پرستاران و پزشکان و .... از اقصی نقاط کشورمان انتتخاب می شوند ، می تواند رهروری شایسته برای نسل امروز  در راه رسیدن به قله سعادت و پیشرفت باشد .در سال های اخیر شهید مریم فرهانیان که به نظر عارفه ای در خور تحسین و ستایش بود و نسرین افضل که معلمی و مجاهدت را در کنار هم معنا بخشیده بود و شیر بچه ی غیور کردستان ستاره درخشان غیرت و همیت "‌ ناهید فاتحی کرجو " به جامعه بانوان معرفی شدند و برای سال 1392 هم شهید سیده طاهره هاشمی معرفی خواهد شد .دختری نوجوان که در 14سالکی در درگیری‌های خونین میان گروهک‌های کمونیستی علیه مردم و انقلاب،‌در شهرستان آمل به درجه والای شهادت نائل آمد .
مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در این باره می گوید : با بررسی های  صورت گرفته در نحوه زندگی و نوع شهادت شهدای زن ،  از میان هفت هزار شهید زن ؛ دختر نوجوان آملی ، شهید سیده طاهره هاشمی به عنوان شهید زن شاخص سال 1392 انتخاب شد.  .وی در درگیری‌های خونین میان گروهک‌های کمونیستی علیه مردم و انقلاب،‌ در شهرستان آمل به درجه والای شهادت نائل  آمده است.
شهید سیده طاهره هاشمی / شهید شاخص سال 92

سیده طاهره هاشمی در یکم خرداد سال 1346 در شهرستان آمل و در روستای شهید آباد ( شهربانو محله ) و در خانواده‌ای متدین، مذهبی و طرفدار انقلاب به دنیا آمد و تحت تربیت پدر و مادری بزرگوار که هر دو از سادات منطقه‌ی هزار جریب ساری بودند، رشد و پرورش یافت.
وی از کودکی با قرآن، نهج‌البلاغه و سایر کتب روایی شیعی انس و الفت پیدا کرد و به دلیل جو فرهنگی و مذهبی خانواده روح تشنه‌اش با عمیق‌ترین مفاهیم دینی و معنوی سیراب شد.
او دختری مهربان، دلسوز و دانش‌آموزی نمونه و موفق و درسخوان بود. هرگز در ادای تکالیف واجب دینی، کوتاهی نمی‌کرد و مستحبات را تا جایی که می‌توانست، به جا می‌آورد. در کارهای هنری چون خطاطی، طراحی، گلدوزی، نگارش مقاله، تهیه‌ روزنامه دیواری و نیز اداره‌ی برنامه‌های فرهنگی مدرسه بسیار موفق بود و بسیاری از برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و حرکت‌های سیاسی مدرسه بر عهده‌ او بود. در برخورد با دانش‌آموزانی که تحت تأثیر تبلیغات گروهک‌های منحرف قرار گرفته بودند، بسیار مهربان، باحوصله و دلسوز بود و از فرط مهر و دوستی، آن‌ها را به خود جذب می‌کرد.
و سرانجام در غروب روز ششم بهمن‌ سال 1360 در حالی که 14بهار بیشتر از عمر کوتاهش نمی‌گذشت، در حالی به کمک نیروهای مدافع شهر شتافته بود ، در درگیری خونین گروهک‌های معاند انقلاب با نیروهای بسیجی و مردمی، با اصابت دو گلوله به فیض شهادت رسید .


**********************************************

وحال انشایی از این دختر نوجوان که به پیشنهاد معلم باید خطاب به یک دوست نوشته می شد و شهید سیده طاهره هاشمی در طرحی ابتکاری در قالب نامه ای به یک دوست امدادگر و رزمنده فرضی نگاشته شده است. او در این نامه پیامی را نیز خطاب به رئیس جمهور وقت ایالات متحده گوشزد نموده است :

به نام خدا

نامه ای می نویسم برای تو دوست در جنگم ، ای دوست جان بر کفم ، ای دوست شریفم . نامه ای که شاید از آن کوه مشکلات که بر سرت فرود آمده است بکاهد . هر چند که این نامه برایت سودی ندارد . برای تویی که در سنگر به مداوای مجروحان جنگ اعم از ایرانی و یا غیر ایرانی می پردازی . من این نامه را در حقیقت برای دوستانم می بایست می نوشتم اما روزگار را چه دیدی باید نوشت برای تو که حتی یک لحظه شاید نتوانی به این نامه نظری بیفکنی ، چون مجروحان در جلویت صف کشیده و رگبار مسلسل و توپ و نارنجک بر بالای سرت در پروازند .

ای کاش می توانستم با تو به جبهه آیم و مسلسل ها را در آغوش گیرم ، اما می دانم که چه خواهی گفت ، بله من سنگر دیگری دارم و سنگرم را همچون تو حفظ خواهم کرد ، همچون تو که که با وسایل اولیه بسیار کم و غذای اندک در خط مقدم جبهه ای . شاید بر من عیب بگیری که چرا به آگاهی دوستان و همشهریانم نمی پردازم . می دانم اما آگاهی دادن به کدامین مردم؟ به مردم جان بر کف شهرم ! نه می دانم که نمی گویی ! زیرا باید به اشخاصی آگاهی داد که چشم ها و را بسته و گوش ها را پنبه نموده و به شعار دادن در سر چهار راه ها مشغولند . شعار مرگ بر آمریکایی که معنی آن سازش با آمریکاست! می گویند که باید در این جنگ ، حق با باطل سازش کند . باید میانجی گری را پذیرفت و ملتی را که بیست سال زیر ستم بعثیان بود تنها گذاشت . آنها با شایعه سازی می خواهند مردم را گول بزنند ، اما قرآن دستور داد برای شایعه سازان قتل و اسیری و لعنت است . می دانم که تو تنها برای ملت ایران نمی جنگی بلکه برای ملت عراق هم می جنگی و ملت جان بر کف و شهید داده ما و عراق پشتیبان تو هستند . اگر تو شهید بشوی صدها نفر بعد از تو می آیند و سنگرت را حفظ خواهند کرد . ملتی که برای هر قطعه از این میهن خون ها فدا کرد ، دیگر سازش با نوکران آمریکا و شوروی این دشمنان اسلام را جایز نمی داند. می دانم که تو تا آخرین قطره قطره خون خواهی جنگید ، زیرا تو فرزند خلف کسانی هستی که در جهان همیشه بر ضد ستم می شوریدند و تو هم مانند آنها پیروز خواهی شد زیرا اماممان ، این بت شکن عصر گفت : آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و در جای دیگر گفت: ما مرد جنگیم آقای کارتر نباید ما را از جنگ بترساند. البته به یاری خداوند ، زیرا این خداوند بود که آمریکا را در حمله نظامی به ایران در طبس نابود کرد . شن های بیابان این مأموران الهی چون ابابیل بر سرش ریخت و تمام آن تجهیزات را نابود کرد و این بار هم کید شیطان بر هم ریخت چون خداوند در قرآن فرمود " ان کید الشیطان کان ضعیفا " بلی حیله شیطان ضعیف است زیرا در این زمان هم به یاری خدا و هوشیاری ملت و بیداری ارتش و جان بر کفان سپاه و بسیج مانع رسیدن آمریکا به هدف شومش گردید .

 من به تو خواهرم و برادرم که در سنگرید ، پیام می دهم که خواهم آمد و انتقام خون های نا به حق ریخته را خواهم گرفت . مبادا سازشی صورت گیرد و خون های شهیدان به هدر رود و نتوانیم ندای امام را به گوش جهانیان برسانیم ، که ندای امام همان ندای اسلام است . اما می دانم که هرگز سازشی صورت نخواهد گرفت ، زیرا تمام ارگان های مملکتی در دست ملت و نمایندگان ملت است و من و تو ای دوستم با هم به جنگ اسرائیل که فلسطین را اشغال کرده است می رویم و از آن جا به سادات ها و شاه حسن ها و حسین ها و ملک خالدها خواهیم گفت که به سراغتان خواهیم آمد و دوباره فلسفه شهادت را زنده خواهیم کرد و صف های طولانی برای شهادت تشکیل خواهیم داد و روزه خون خواهیم گرفت

 برای آشنایی با نحوه شهادت این دختر نوجوان به ادامه مطلب رجوع کنید


ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/10/24 توسط منیره غلامی توکلی

هر چند رفتار عملی پیامبر اسلام نقش اصلی را در هدایت انسان ها به شاهراه کمال داشت، اما باید اذعان کرد که گفتار و سخنان آن حضرت در رسیدن به این مهم نیز نقش به سزایی دارد . از این رو ضمن تسلیت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام ، پیامبر اخرالزمان و پیغامبر صلح و دوستی و مهربانی چند حدیث از این بزرگوار در خصوص حیا و عفاف تقدیم می کنم باشد که کلمات آن حضرت که جان مایه های آن برگرفته از سرچشمه لایزال علم الهی بود و از کسی شنیده می شد که نمونه عملی و تندیس مقدس اخلاق کامل و صاحب تمامی مکارم اخلاقی بود ،  چراغ راه هدایت ما باشد .

قال رسول الله:

الحیاءُ خیرٌ کُلُهُ .
حیا سراسر نیکی است .

الحیاءُ شُعبهُ مِن الایمانِ .
حیا شعبه ای از ایمان است .

الحیاءُ لایَأتی اِلاّ بِخیرٍ.
از حیا جز نیکی نمی آید .

الحیاءُ مِن الایمانِ و الایمانُ فی الجنهِ و البذاءُ مِن الجفاءِ و الجفاءُ فی النارِ.

حیا از لوازم ایمان است و ایمان در بهشت است و بدزبانی از خشونت است و خشونت در جهنم است .

الحیاءُ هو الدّینُ کُلُهُ .
حیا تمام دین است.

احیاءُ و الایمانُ قُرِناجمیعاً فاذا رُفِعَ احَدُهُما رُفِعَ الآخَرُ.

حیا و ایمان قرین یکدیگرند اگر یکی از میان برخاست دیگری هم برود.

لَو کانَ الحیاءُ رَجُلاً لَکانَ رجلاً صالحاً.
اگر حیا مردی بود،‌مرد شاسته ای بود .

اِذا لَم تَستَحیی فَاصنَع ما شِئتَ .

وقتی حیا نداری هر کاری می خواهی بکن.

مَن لایَستَحیی مِن الناسِ لایَستَحیی مِنَ الله.
هر که از مردم شرم ندارد از خدا شرم نکند.

الدُنیا مَتاعُ وَ خَیرُ مَتاعِها المرأة الصالِحَة.
دنیا متاعی است و بهترین متاع آن زن پارسا است.

عِفُّوا تَعُفُّ نِساءُ کُم و بَرُّوا آباءَکُم تَبَرُّکُم أبناؤُکُم و مَنِ اعتَذَرَ الی اَخیهِ المُسلِمِ مِن شَی ءٍ بَلَغَهُ عَنهُ فَلَم یَقبَل عُذرَهُ لَم یَرِد عَلَیَ الحَوضَ .
عفت ورزید تا زنانتان عفیف شوند و با پدرانتان نیکی کنید تا فرزندانان با شما نیکی کنند و هر که از برادر مسلمان خویش درباره رنجشی که از او دارد عذر بخواهد و عذرش نپذیرد بر سر حوض به نزد من نیاید.

ما زانَ اللهُ عبداً‌ بِزینةٍ أفضَلُ مِن عِفافٍ فی دینِه وَ فَرجِهِ.

خدا به بنده خویش زینتی بهتر از عفت در دین و عورتش نداده است.

مَنِ اشتَعَفَّ أعَفَّهُ اللهُ وَ مَنِ استَغنی اَغناهُ اللهُ.
هر که عفت جوید خدایش عفت دهد و هر که غنا طلبد خدایش غنی کند . 

اِنَّ اللهَ تَعالی یُحِبُ عَبدَهُ المؤمِنَ الفَقیرَ التَعَفِّفَ أبَا العِیالِ‌.
خداوند بنده مؤمن فقیر عفیف عیالمند را دوست دارد .

العَفافُ زینَةُ النِّساءِ.
عفت زینت زنان است .



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/10/21 توسط منیره غلامی توکلی

 

چادر نشانه ملی و مورد غضب استعمار
جرعه 10

 
حجاب زنان به چادر منحصر نمی شود . اما چادر بهترین نوع حجاب و نشانه ملی ماست و هیچ منافاتی با فعالیت های زنان مسلمان در مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ندارد .
به همین علت است که چادر همواره مورد غضب دشمن استعماگر بوده است .
استعمارگران در یک دو قرن اخیر به کمک عوامل خود به مبارزه مستقیم با چادر پرداختند. رضا شاه به دستور اربابان خود کشف حجاب را اعلام کرد و برای اعمال این دستور خشونت های بیشماری مرتکب شده، مأموران حکومتی رضا خان با زور سرنیزه چادر را از سر زنان می کشیدند و حتی حاضر بودند علی رغم کشف حجاب ، زنان کلاه و روسری بر سر کنند، اما چادر را بردارند . این دستور استعمار بود .
زیرا می دانست این کارها اولین گام تهی کردن زن مسلمان ایرانی از شخصیت اسلامی و ملی اوست و در صورت موفقیت این طرح بقیه اهداف آنان راحت تر به نتیجه می رسد .
اما تاریخ به یاد دارد که زنان ایران در سخت ترین شرایط حاظر نشدند دست از چادر بردارند .

                                                                                                                                                           دیدار شورای فرهنگی اجتماعی زنان 70/10/5

 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/10/20 توسط منیره غلامی توکلی



در جایی خوانده بودم نوشتن شرح زندگی افراد، علی الخصوص افرادی که دستی درآتش سیاست داشته اند بسیار مشکل است . زیرا فراموشی واشتباه، خدای نکرده ضعف های اخلاقی در به عرش رساندن یا به فرش کشیدن افراد ، شخص را از راه حقیقت دور می کند . این را گفتم تا عذر تقصیری باشد بر مطلب کوتاهم درباره "میرزا تقی خان فراهانی "امیر کبیری که یکی از نامدارترین مردان تاریخ ایران است . مردی که درباره زندگیش گفتنی فراوان است ولی علل وعوامل بسیاری از زندگی این مرد بزرگ هنوز مکتوم مانده است ! مردی  به بزرگی تاریخ که شهرتی جهانی درکمرهمت بستن به آبادانی وترقی ایران یافته، ودرفعالیت های سیاسی اش بویژه بعد از فوت محمد شاه قاجار در برپایی حکومت ناصرالدین شاه ونصب ناصرالدین میرزا ولیهد زمان به پادشاهی وحرکت از آذربایجان به سوی تهران ، پایتخت ایران که با وجود رقبای زیاد کاری بسیار سخت می نمود، شهامت ذاتی وتجربه سالیان دراز شاگردی کنار میرزا بزرگ قائم مقام ومیرزا ابوالقاسم قائم مقام فرا هانی – که هردووزیر عباس میرزا ، ولیعهد اصلاح طلب ایرانی بودند گذراند . عباس میرزا ، میرزا بزرگ قائم مقام ومیرزا ابوالقاسم قائم مقام فراهانی ، درحقیقت ازپیشتازان اندیشه ترقی خواهی واصلاح طلبی دراوایل دوران قاجاریه بودند . آنان بودند که برای نخستین بار در تاریخ ایران ، اولین دسته محصلین ایرانی را به فرنگ گسیل داشتند تا علم وصنعت بیا موزند وازآموخته هایشان درراه استقلال ایران فایده برند. سخن از روزنامه وکتابهای فرنگی به میان آوردند وبه سپاه نظم و سامان دادند وبه فکر مدرن کردن سلاح افتادند . -  را به رخ بد گویان و منکرانش کشاند .
اگر به مطالعه تاریخ زندگی بزرگان علاقه داشته باشیم می دانیم که نکته مشترک در زندگانی همه آنها دردسترس نبودن تاریخ تولد تحقیقی وحقیقیشان است تولدی که غالبا مرگی شهادت گونه درپی داشته است . به هرحال آنچه می دانیم این است که محمد تقی ، پسر محمد باقر فراهانی ، ملقب به اتابک اعظم وامیر نظام وامیرکبیر از بزرگ ترین وزرای ایران دردوره اسلامی است .که درحدود سال 1223یا 1225 در"هزاوه" یکی از محلات فراهان متولد شد .از دوره کودکی ونوجوانی او اطلاعات درستی دردست نیست همین قدرمعلوم است که دردستگاه "میرزاابوالقاسم قائم مقام فراهانی" بزرگ شده وهمانجا خواندن ونوشتن را فرا گرفته است به این گونه که ، دردوران کودکی ، ناهار بچه های قائم مقام را می آورده ، پشت دراتاق به انتظار تمام شده صرف نهار ، برای بردن ظرف ها  می ایستاده ودرهمین مدت کوتاه ، گوش به کلمات معلم که به بچه ها درس می آموخته می داده وهر چه می شنیده را فرا می گرفته است. یک روز قائم مقام برای امتحان بچه هایش هر چه می پرسد آنها از عهده جواب بر نمی آیند .

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/10/20 توسط منیره غلامی توکلی
   1   2   3   4   5   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک