سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
 اردوی جهادی ما در آخرین روزهای شهریور با شرکت جمعی از خواهران در روستای " حصار گلی" از توابع جوادآباد ورامین برگزار شد.
پایگاه شهیدان   

به گزارش قلمدون: در این اردوی یک روزه خواهران با حضور در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ضمن غبارروبی از مسجد و تک پایگاه مقاومت "شهیدان ابراهیمی و الهیان" در واحدهای پزشکی و پیراپزشکی، ایستگاه کودک، دیدار با خانواده معظم شهدا، پاسخ به سؤالات شرعی و ...  خدمات درمانی – فرهنگی را به ساکنین این روستا ارائه دادند.

در نخستین ساعات روز، اهالی روستا با حضور در  مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، با مراجعه به بخش درمانی توسط دو خانم دکتر ویزیت شدند؛ یکی از ساکنین روستا که با کیسه ای از داروهایش برای معاینه پزشکی مراجعه کرده بود با بیان اینکه روستای ما فاقد امکانات درمانی است، گفت: هر دو هفته یک بار آقایی از شهر به روستای می‌آید تا مثلاً ! خدمات درمانی ارائه دهد اما اکثر افراد روستا کهن سال و بیمار هستند مجبورند که به بهداری رفته و فقط فشارخونی از آنها  گرفته شود و هیچ ...

تیم پزشکی اردو جهادی     

یکی دیگر از بانوان جوان با اشاره به اینکه ما از نظر بهداشتی بسیار در مضیقه هستیم گفت: با آنکه روستا آب لوله کشی دارد اما این آب آلوده است و اکثر کودکان ما بیماری دستگاه گوارش و  اسهال دارند ما از مسئولان درخواست داریم که به روستای ما بیشتر توجه کنند.

با مراجعه یکی از بانوان روستا که همسایه پیرش نیازمند ویزیت یک پزشک است به همراه یکی از خانم دکترها به منزلش رفتیم ، مسافت مسجد تا منزل آن پیزن کوتاه بود اما دنیایمان عوض شد... خانه محقر او و وضعیت نابسامان فرزندانش نشان از اعتیاد آنها داشت که این خود مسئله ای بغرنج است که اعتیاد این بلای خانمان سوز جوانان روستا را هم گرفتار کرده است.

سایر خانواده‌ها با اطلاع از اینکه پزشک اکیپ درمانی، به خانه‌های روستاییان می‌رود از او برای ویزیت بیماران کهنسال و معلول خود در خانه دعوت می‌کردند و اینگونه بیش از 3 نفر در خانه ویزیت شدند.

خانواده شهید ابراهیمی

حضور در خانه شهید ابراهیمی، یکی از لحظات بسیار معنوی این اردوی جهادی بود ، در خانه شهید برادزاده اش از ما پذیرایی کرد. مادر شهید ابراهیمی در منزل نبودند، برادرزاده از عمویش گفت: اینکه بسیار مرد بود و باغیرت، مردمدار بود و مهربان. عروس خانواده با بیان اینکه مادر شهید همواره می‌گوید: « هیچ یک از فرزندانم به مهربانی فرزند شهیدم نیستند گفت: دیوارهای این خانه ، بخشی از باغ انگور کاشته به دست شهید بزرگوار کشیده و کاشته شده است.

شهید الهیان

منزل شهید الهیان یکی دیگر از شهدای این روستای ولایتمدار منزل بعدی ما بود، دایی شهید که پدر همسر او نیز می‌شد برایمان گفت: « دامادم بسیار مردمدار بود و در یاری کردن مظلومان و از کارافتادگان هیشه پیش قدم بود.»

 این پدر پیر با بیان اینکه دخترم را به او دادم چون مرد خوبی بود گفت: از شهید سه نوه دارم که هر کدام به درجات علمی رسیده اند و از دختر شهید بیش از سایر نوه‌هایم رضایت خاطر دارم.

وقتی از روستا به سمت شهر حرکت می‌کردیم سوغاتی از مهربانی‌ها، ساده زیستی، ولایتمداری، قناعت و مردمداری را از روستا به شهر می‌آوردیم همه ما در دل خود رضایت خاطری داشتیم که باز چشم و دلمان را به سمت روستا می‌کشید .... خوشا به حالت ای روستایی.


طبیعت روستایی    طبیعت روستایی

 

طبیعت روستایی   طبیعت روستایی


قلعه متروکه روستای حصار گلی

انتهای پیام/ ت



نوشته شده در تاریخ شنبه 94/6/28 توسط منیره غلامی توکلی

 

خبر داراری یک پیکره است، پیکره‌ای که به زیباترین صورت ممکن باید اجزاء یک خبر را در خود جای می‌دهد.  اگر خبرنگار نتواند عناصر سازنده یک خبر را در قالب آن جایگزین کند نه تنها خبری خلق نکرده است بلکه در صورت زشت و ناراست چیدن خبر و عدول از روش خبرنویسی، خبری زرد و در عین حال غیرجذاب را فراهم کرده است.

در این یادداشت سعی داریم در مورد تیتر یک از مهم ترین اجزاء خبر و  آن  اشاراتی داشته باشیم....


ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ جمعه 94/6/20 توسط منیره غلامی توکلی

«اذ اخذ ربک من بنی آدم من ظهورهم ذریتهم و اشهدهم علی انفسهم الست بربکم قالوا بلی شهدنا، ان تقولوا یوم القیمه انّا کنّا عن هذا غافلین» (سوره اعراف، آیات 172 تا 174)

متذکر باش هنگامی که پروردگارت از پشت بنی‏آدم ذریه آنها را برگرفت و آن‏ها را بر خویش گواه ساخت که آیا من پروردگار شما نیستم؟ گفتند چرا بر این امر گواهیم (این پیمان به خاطر این انجام شد) که روز قیامت نگوئید ما از این موضوع (توحید و خداپرستی) غفلت کردیم و همچنین نگوئید پدران ما قبل از ما مشرک بودند و ما نسل بعدی هستیم (که طبعاً پیرو آنان خواهیم بود) آیا ما را بر آنچه عناصر باطل انجام دادند عذاب می‏کنی و چنین آیات خود را تقصیل می‏دهیم و بیا‌ن می‏کنیم شاید به سوی حق باز گردند.

 

حج

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94/6/19 توسط منیره غلامی توکلی

 

 

آیت الله !

 

 

تاریخ همیشه تکرار شدنی است

هشدار به آیت‌الله هاشمی؛ از سرنوشت برخی خواص صدر اسلام عبرت بگیرید

در طول تاریخ اسلام همواره برخی از خواص و رجال سیاسی دیده می‌شوند که تحت تاثیر خانواده خود دست به اقداماتی زدند که نه تنها چیزی جز بد نامی برایشان به ارمغان نیاورد، بلکه شاید سوابق روشن و مبارزاتی آنها را نیز خدشه‌دار نموده است. از جمله افرادی که در صدر اسلام دچار این معضل شده اند می‌توان به "زبیر بن عوام" اشاره کرد، کسی که جزو اولین مسلمانان بود و همواره در رکاب رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) بوده و در بسیاری از جنگ‌ها و غزوات شرکت داشته است و به همین دلیل پیامبر اکرم(ص) در مناسبت‌های مختلف از وی تمجید کرده است اما همین زبیر که حتی بعد از رحلت نبی مکرم اسلام نیز با امام علی(ع) بیعت می‌کند بعدها بواسطه نفوذ و تاثیر فرزند ناخلفش عبدا... به قدری دچار انحراف شد که به مخالفت با خلیفه و امام زمان خویش امیرالمومنین(ع) و حتی برپا نمودن جنگ جمل علیه ایشان دست زد. حضرت علی (ع) نیز درباره زبیر می‌فرماید: «زبیر تا زمانی که فرزند بدیُمنش بزرگ نشده بود، از ما به حساب می آمد"»......

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ شنبه 94/6/14 توسط منیره غلامی توکلی


راستی می دونید که دومین نمایشگاه محصولات فرهنگی ( لوازم التحریر و پوشاک ایرانی ) در سه نقطه تهران از هشتم شهریور در حال اجرا است، امروز سری نمایشگاه واقع در میدان امام حسین(ع) زدم، بسیار مفید و در عین حال زیبا بود. طوری که دوست داشتم دانش آموز بودم و کلی کتاب و دفتر با طرح ایرانی می خریدم:)


برج میلاد، بوستان ولایت و میدان امام حسین (ع) از نقاط هستند که این نمایشگاه در آنجا برگزار شده است، توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از محصولات فرهنگی، نوشت‌افزار و پوشاک منطبق با الگوی فرهنگ‌های اسلامی ــ ایرانی در جامعه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به ویژه دانش‌آموزان از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.


اینم چند تا عکس قلمدونی از آن نمایشگاه :

 

 

نمایشگاه باز باران - میدان امام حسین(ع)

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94/6/11 توسط منیره غلامی توکلی
   1   2      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک