سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

 استاد سیدهاشم میرلوحی استاد دانشگاه و کارشناس مباحث سیاسی  در خصوص شرکت برخی از مسئولین در مهمانی سفیر سوئد در تهران گفت: می توان قضایا را از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد.

برهم زدن معادلات آمریکا با شرکت در پارتی سوئدی ها!

وی ادامه داد، ممکن است افراد برای شرکت در این مهمانی دلیل بیاروند که به خاطر تهدیداتی که از سوی ترامپ صورت می گیرد ما می خواهیم وضعیتی با اتحادیه اروپا داشته باشیم که معادلات آمریکا را بهم بزنیم! یا دلیل بیاورند که می خواهیم با اروپائیان صمیمی شده و قراردادهایی را ببندیم.

آمریکا در فکر  برده داری از سفید پوستان!

نویسنده کتاب «آمریکا بدون نقاب» با بیان اینکه من در کتابم نوشته ام که آمریکا؛ اروپای متحد و یوروی قوی را نمی خواهد، خاطرنشان کرد: آمریکا می خواهد، خود اروپایی ها زانو بزنند و دست گدایی به سمت آمریکا به عنوان ارباب دراز کنند!.

وی بیان کرد: "دونالد ترامپ" هیچ تفاوتی با اوباما ندارد چرا که مواضع همه آنها در نابود کردن اسلام ناب محمدی و در خدمت گزاری به صهیونیست ها یکی است.

نویسنده کتاب« یوسرائیل و صهیوناکراسی» گفت: جهودان صهیونیست دوست دارند از رئیس جمهور ایران چیزی شبیه یاسرعرفات بسازند، فردی که آخرش هم خودشان دخلش را آوردند.

عذر بدتر از گناه مسئولان برای رفتارهای غیر دیپلماتیک در خارج از مرزها

این استاد دانشگاه که مدت ها در آمریکا تحصیل و زندگی کرده است با بیان اینکه متأسفانه برخی از مسئولین جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزها نشست و برخاست هایی خارج از محدوده قوانین جامعه اسلامی و عرف دیپلماتیک دارند، تصریح کرد: حال اگر شما در این موارد متذکر شوید که چرا به چنین مهمانی هایی می روید؟ دلایل بسیاری می آورند که قضیه را برای شما توجیه کنند! درست مانند قدم زدن آقای ظریف با وزیر سابق امور خارجه آمریکا در ژنو ..

این کارشناس مسائل سیاسی، بیان کرد: مسئولین ما باید متوجه باشند که اگر قصد ایجاد رابطه خوب با کشورهای اروپایی را دارند این هدف باید با رعایت کامل عرف و قوانین دیپلماتیک صورت گیرد.

میرلوحی در ادامه با بیان برخی از اقدامات خارج از عرف نظام جمهوری اسلامی ایران و مسائل دیپلماتیک که متأسفانه از سوی برخی از مسئولین کشورمان در خارج از مرزها صورت می گیرد، گفت: « دلایل این افراد برای دست زدن به چنین کارهایی " نزدیک و الفت بین دل هاست" اما سؤال اینجاست ایجاد الفت بین دل ها یا به عبارتی " تألیف" بین قلوب با چه کسی؟با منافقین!»

سبک رفتاری امام خمینی با اروپاییان، حلقه گم شده مسئولان

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه به سبک رفتار و روابط حسنه امام خمینی(ره) در فرانسه با همسایگانش اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) ارتباط حسنه ای با همسایگان شان داشتند در عید کریسمس برای آنها گل می فرستاند و سال نو را تبریک می گفتند اما در عین حال خیلی از موارد را نیز رعایت می کردند، وقتی وزیرامور خارجه شوروی در دیدار با امام خمینی(ره) حرف بی ربطی زد ایشان به نشانه اعتراض از اتاق بیرون رفتند!

ولی فقیه، قوام جمهوری اسلامی

وی در ادامه تصریح کرد: اما به نظر می رسد الان به جایی رسیده ایم که اگر ترس از ولی فقیه و رهبری قدرتمندانه ایشان نبود این افراد خیلی وقت پیش جمهوری اسلامی ایران را کتف بسته، تحویل آمریکا می دادند!  

عوام فریبی با بزک کردن چهره غرب

این تحلیل گر مسائل سیاسی مصداق کلام خود را بخشی از صحبت های رئیس جمهوری کشورمان مبنی بر اینکه باید سانتریفیوژ بچرخد، اما امور مردم نیز باید بچرخد، دانست و گفت: عوام وقتی این حرف ها را می شنوند، می گویند، رئیس جمهوری راست می گوید! چند نفر... دست ما را بسته اند، آمریکا و اروپا می خواهند در خدمت ما باشند، دستورات ما را اجرا کنند، اینها نمی گذارند! این یعنی عوام فریبی.

میرلوحی ادامه داد: اخیرا وزیر صنعت گفته است برای چند "گور خر" معادن را تعطیل کرده اند! این 4 تا "گور خر" را بدهید به بخش خصوصی کل ایران را گور خر می کنند و بعد می خندد! و دوباره مطرح می کند که بگذارید فرانسه 100 درصد کارهای پژو را در کشورمان به دست بگیرد!

دولتمردان بدانند که مردم هوشیار و مواظبند

میرلوحی در ادامه اذعان کرد: خیلی ها هستند که از همان اول انقلاب، خطوطی که باید رعایت بشود را رعایت نمی کنند! و بعضی از مسائل را توجیه می کنند! اما وظیفه ماست که به این افراد تذکر دهیم که ما به عنوان پیروان ولایت فقیه مواظبیم و بهوشیم اگر شما خطا کنید با ما طرفید.

38 سال پیشگامی مردم بر دولت ها!

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سؤال که وظیفه رسانه ها و مردم در قبال این دست رفتارها چیست، گفت: رسانه ها، کارشناسان باید این دست اقدامات و پیامدهای آن را به مردم گوشزد کنیم، نباید منتظر باشیم همه چیز را ولی فقیه بگوید بارها و بارها مقام معظم رهبری فرموده ان که مرم خیلی جلوتر از مسئولین هستند ما نیز به عنوان بخشی از مردم که الحمدالله در طول 38 جلوتر از مسئولین بوده ایم باید این موارد را با دقت عمل بیشتری گوشزد کنیم؛ باید به عاملان چنین حرکاتی بگوییم که  اگر تو آدم انقلابی هستی از آن خطی که نباید عدول کنی، فراتر رفته ای.

شکست مفتضحانه کرنش گران به اروپا و تجربه ای که تکرار می شود!

میرلوحی در ادامه با اشاره به بخشی از صحبت های خانم "موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه قضایای برجام و هسته ای ایران جداست و ما نسبت به آمریکا ایران را بخاطر مسائل حقوق بشر و تروریسم، تحریم سخت تر می کنیم، گفت: این دست صحبت ها برای ما جای سوال دارد.

چنبره جهود صهیونیسم بر سیاست های کشورهای غربی و آمریکایی

 این استاد دانشگاه با طرح این سوأل که آیا باید امیدوار باشیم با جلسه ای که اینها دو شب قبل با آن وضعیت داشتند، می توانند حق جمهوری اسلامی را بگیرند؟ گفت: ولی قطعاً نمی توانند! چون خود آمریکا و اروپا، برده اسرائیل هستند و جهودان صهیونیستم نمی گذارد غرب نفس بکشند، کوچکترین اخمی را همین الان نتانیاهو بکند، همه رنگشان می پرد!

نویسنده کتاب« یوسرائیل و صهیوناکراسی در توضیح مطلب فوق افزود: قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نتانیاهو سفری به آمریکا داشت، "هیلاری کلینتون" و "دونالد ترامپ" هر دو به محل اقامت او رفتند چون می دانستند اگر مورد تأییدش قرار نگیرند، نمی گذارد هیچ رجلی رئیس جمهور شود!

این تحلیل گر مسائل سیاسی بیان کرد: با چنین اوضاعی آیا جمهوری اسلامی می تواند، فضا را تغییر بدهد و حقش را  از اروپا و آمریکا بگیرد؛ خیر و اگر ما پا روی ارزش هایمان بگذاریم و آرمان های انقلاب اسلامی را کم رنگ جلوه دهیم! یعنی عقب نشینی کنیم غرب جلوتر رفته و پیشروی می کند.

انتهای پیام/ ت



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 95/11/27 توسط منیره غلامی توکلی

پیام شرکت کنندگان در راهپیمایی بیست و دوم بهمن:

ترامپ! از کودک 5 ساله ایرانی می ترسی؛ از هول مادران شهید پرور ایران بمیر/ انقلاب ماندنی و دولتمردان رهگذرند، طوری بگذرید که مایه خجالت نباشید

منیره غلامی توکلی- دیروز ملت ایران چون سال های گذشته با حضور پر شور در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، سی و هشتمین حضور عاشقانه خود را در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ثبت کردند.

دیروز چشمان جهانیان، شکوهی بی نظیر از حضور ملتی بصیر را به تماشا نشست که "وحدت کلمه" رمز ماندگاری انقلاب شان است و ولایتمداری و دشمن شناسی و طاغوت ستیزی شعار عزت بخش شان.

از شگفتی های برگزاری راهپیمایی یوم الله بیست و دوم بهمن در ایران، پرشکوه تر برگزار شدن آن همزمان بالارفتن سن انقلاب است. همچنین پیام ها و شعارهایی که ملت ایران هر سال با حضور خود در این میتینگ سیاسی به سران برخی از کشورهای اروپایی و به ویژه آمریکا بصورت مستقیم مخابره می کنند هم با موضع گیری ها و تلاش های خصمانه و پیام های مداخله جویانه آنها همخوانی عجیبی دارد.

امسال مردم ایران از پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان آمده بودند و از هر قشری ورزشکار و کاسب، دانشجو و روحانی، کودک پیش دبستانی تا دانش آموز پیش دانشگاهی، از پشت کنکوری ها تا معلمان و اساتید در اقصی نقاط کشور از شرق تا غرب از جنوب تا شمال میهن اسلامی مازنی و کرد و لر و بلوچ و سیستانی و فارس؛  "ترامپ" را مرکز عصبانیت و هشدار خود قرار داده بودند تا بداند «  چهل و چهار رئیس جمهور قبل از او هم نتوانست هیچ غلطی بکند و این سلسله همچنان باقی است. »

شعارهای امسال هم چون سنوات گذشته نشان گر اراده و عزم ملت ایران در حمایت از انقلاب اسلامی ، آرمان های نظام جمهوری اسلامی و هشدارهایی به سران کشورهای متخاصم به ویژه آمریکا بود تا گزینه های پوشالی خود را به رخ ملت قهرمان ایران نکشند.

 شعارهایی چون « الله اکبر؛ خامنه ای رهبر»، « نصرمن الله و فتح قریب»، « این همه لشکر آمده / به عشق رهبر آمده »، « وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، لشکر دنیا نتواند که جوابم دهد»، « مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، « لا اله الا الله»..


                                          



اما تابلو نوشته هایی که در دست مردم  غیور سرزمین من به ویژه مردم شهید پرور تهران بود نیز پیامک هایی بودند که گاه به زبان هنر، تصویر، کاریکاتور " ترامپ و اسرائیل " را مخاطب قرار داده بودند و گاه هم با ساده ترین صورت ممکن برای دولت یازدهم و سیاست های آن پیام هایی را در بر داشتند. مردم طناز ایران در شهرستان ها با نوشتن جملاتی به لهجه ها و گویش های محلی خود در این چشن ملی " ترامپ" را دست انداخته و با هم به او می خندیدند و با عروسک های ترامپ عکس می انداختند!

اما در تهران امسال حضور آتش نشانان با عکس های شهدای آتش نشان پلاسکو، جلوه ای ویژه داشت، شهدایی که در قاب تصویر با استقبال "شهدای حرم" و "شهدای غواص"، راه آسمان را در پیش گرفته بودند و همکاران شان در خیل جمعیت یاد آنها را گرامی می داشتند.

فاطمه عراقی بانوی شصت و شش ساله در مسیر میدان فردوسی به سمت میدان انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس با اشاره به اینکه امسال 38 مین باری است که در راهپیمایی بیست و دوم بهمن شرکت می کند، گفت: « شرکت در راهپیمایی برایم یک فریضه است، فریضه ای که حمایت از ولایت فقیه و مبارزه با دشمنان اسلام آن را بر هر ایرانی بصیری واجب کرده است.» وی که خود را شاگردان آیت الله سعیدی معرفی کرد، ادامه داد: « رئیس جمهوری تاجر  آمریکا از کودک 5 ساله ایرانی می ترسد! اما جوانان غیور ایرانی را با گزینه هایی نامرعی روی میز می ترساند! غافل از اینکه اگر هم ترسی برای او وجود دارد، ترس از مادرانی است که فرزندان انقلابی و عاشق امام خامنه ای و سرسپرده شهادت را تربیت می کنند.»

خانم و آقای هاتف که به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند نیز به خبرنگار ما، گفتند: این اولین راهپیمایی مشترک ما است و امیدواریم که هر سال توفیق حضور در راهپیمایی های ملی را داشته باشیم. خانم هاتف با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مردم ایران جواب ترامپ را در راهپمایی بیست و دوم بهمن می دهند، گفت: « امروز هر کسی که در این راهپمایی شرکت کرده است و یا دلش با راهپیمایان است، ثواب جهاد را خواهند برد، هر مشت گره کرده مردم و هر شعاری که در حمایت از نائب امام زمان عج الله، سر می دهیم قطعا برکات اخروی و دنیوی خواهد داشت که زندگی باعزت یکی از آنهاست. »

سما بهزادی دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی نیز گفت: « آمده ام تا به دولت مردان کشور بگویم ما برای انقلاب آمده ایم برای امام خمینی(ره) که توفیق درک وجودش را نداشتیم، این پیام ماست که « انقلاب ماندی است و شما رهگذرید، طوری باشید که مایه خجالت نباشید.»

دیروز هوای تهران، مه آلود بود اما حضور با طراوت و با نشاط خردسالان و کودکان با در دست داشتن پرچم هایی رنگارنگ و بادکنک های زیبا و کلاه هایی به رنگ پرچم ایران اسلامی، رنگین کمانی بی نظیر را به وجود آورده بود، صدرا و صبا نجفی خواهر و برادر خردسالی بودند که به همراه پدر و مادر در راهپمایی سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرده بودند. صدرا در پاسخ به این سؤال که چه شعارهایی داده است با گویشی کودکانه گفت: « مرگ بر آمریکا» و بعد ادامه داد: آمده ام تا بگویم می خواهم بزرگ که شدم سرباز بشوم و آمریکا و داعش را بکشم.»

مرضیه غلامی مادر این کودکان خردسال گفت: با فرزندانم در این راهپمایی شرکت کرده ام تا آنها یاد بگیرند که برای دفاع از انقلاب و حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی در هر زمانی آماده باشند.

مطهره انیسی نیز در پاسخ به این سؤال که زیباترین صحنه ای که امسال در راهپیمایی دیده است، چیست؟ گفت: تصاویر زیبای شهدای مدافع حرم، حضور خانواده شهدای فاطمیون، تصاویر شهدای آتش نشان زیباترین جلوه هایی بود که دیدم و این پیام را برای خانواده شهدا دارم که تا زنده هستیم از خون فرزندان آنها دفاغ کرده و خود را مدیون ایثار و شهامت شهدا و صبر و استقامت مادران شهدا و همسران شهدا می دانیم.

از آنجایی که ایران یک حلقوم و میلیون ها حنجره علیه دشمنان نظام و حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی شده بود، گفتن و گفتن از مردم و چرایی حضورشان ، وصف عطر گل های گلستانی است که همه یک بوی خوش دل انگیز دارند.

 صفایی که دیروز در خیابان های شهرهای کشورم بیش از هر زمان دیگر نمود و بروزی وصف نشدنی داشت؛ سرچشمه از امنیتی داشت که کودک را از آغوش مادر به راه رفتن در خیل جمعیت و دست فروش را به بساط کردن مایحتاج عید خانه ها و مغازه داران حاشیه خیابان را به بازکردن قفل دکان های شان واداشته بود؛ هر چند که بنابر گفته وزیر اطلاعات، عوامل داعش تا بیخ گوش مان آمده بودند اما دست از پا خطا نکردند چرا که در چتر نیروهای امنیتی کشورم گرفتارند.

مردم میهنم با خیالی راحت و دل گرم از امنیت و اقتدار پایدار نیروهای تحت امر فرمانده کل قوا در هوا، زمین و دریا بار دیگر مقتدرانه، عاشقانه، بیداردل و ولایتمدار فعل " آمدن" را صرف کردند.

انتهای پیام/ ت



نوشته شده در تاریخ شنبه 95/11/23 توسط منیره غلامی توکلی

راهپیمایی 22 بهمن امسال، تشکری متفاوت از رئیس جمهور متفاوت آمریکا است! 

، منیره غلامی توکلی - بیست و دومین روز از بهمن ماه،  روز شکوه و عظمت ملتی است که سی و هشت سال پیش کاخ های استبداد چندین هزارساله را با غریو « الله اکبر » به لرزه در آوردند و با رهبری پیر و مراد خود "خمینی" بت شکن انقلابی را پدید آوردند که بر طلیعه آن خورشید فروزان " اسلام" می رخشد و  « نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی» رمز استقلال، آزادی، عزت و اقتدار پایدار آن است.

بیست و دومین روز از بهمن ماه، هر ساله نمایش عزم ملی و بصیرت علوی مردمی است که عاشورایی صفت، «شهادت را بر زندگی با ذلت ترجیح » دادند و هزاران هزار لاله گلگون کفن را در کربلای ایران، تقدیم نظام اسلامی کردند.

بیست و دومین روز از بهمن ماه، عرصه تجلی فرهنگ فاطمی مردم ایران است که در حمایت از ولایت، "نه" بزرگ تاریخی به کوفی منشان امروزی دادند و ثابت کردند که  علی زمان و ولی خود را تنها نگذاشته و نمی گذارند.

بیست و دومین روز از بهمن ماه، مظهر اقتدار ملتی است که با مشت های گره کرده دهان یاوه گویان شرقی و غربی، آمریکایی و اسرائیلی را چنان می کوبد که گزینه های روی میزشان هم چنان روی میز باقی بماند در حالی که خود پشت آن میزها مخفی شده اند!

بیست و دومین روز از بهمن ماه، تابلوی زیبایی از حضور توأمان 4 نسل انقلاب در کنار یکدیگر است، نسلی که انقلاب را پیروز کرد، نسلی که در دفاع مقدس جانفشانی کرد، نسلی که اقتدار نظامی را با پیشرفت و تولید علم در آمیخت و نسلی که حضور همیشگی در صحنه را در آغوش مادر و پدر تجربه می کند و ان شاء الله سربازان آخرالزمانی مهدی موعوداند.

بیست و دومین روز از بهمن ماه، خود به تنهایی یک تاریخ شکوهمند است؛ روزی تکرار نشدنی است که گویی در سال 57 همچنان با آن شور و حال باقی مانده است؛ یک یوم الله است که خداوند آن را به نام مردم ایران اسلامی در تاریخ مبارزات علیه طاغوت ثبت کرده است؛ مرز باریک میان عشق  و نفرت است، عشق به اسلام و نظام اسلامی و نفرت از هر چه سلطه، استکبار و استعمار است.

راهپیمایی بیست و دوم بهمن 95 جواب دندان شکن مردم ملت ایران به رئیس جمهوری نوکیسته و نوخاسته آمریکایی است که تنها گزینه روی میز مورثی اش! اعلام جنگ علیه ملتی است که شهادت را افتخار خود می داند و مبارزه با دشمنان اسلام را وظیفه خود....

راهپیمایی جمعه ملت ایرانی در پاسداشت یوم  الله پیروزی انقلاب اسلامی،در آستانه ایام فاطمیه لبیک دیگری به دعوت فرزند برومند و عزیز او " سید علی خامنه ای" امام  و مقتدای جهان اسلام  است تا دشمنان بدانند، ملت مسلمان و ولایتمدار ایران اجازه نخواهند داد که تاریخ تکرار و سیدعلی تنها بماند.

در جمعه یوم الله 22 بهمن ماه پیام ملت ایران به دشمنان خارجی و منافقان بزدل که چماق به دستان و عربده کشان و قمه بندان، مزدوران آنها هستند این است: « آنچه آنها را از ملت ایرانی می ترساند و برحذر می دارد نه بمب هسته ای و ده ها تهمت ناروای دیگر است؛ بلکه خشم امتی مسلمان، یک پارچه، متحد، ولایتمدار و عاشق شهادتی است که از مرزهای خود صدها کیلومتر دورتر از خاک وطن دفاع می کنند تا نکند خواب کودکی در ایران آشفقته شود! قلبی در سینه مادر بلرزد و  ناموسی از وطن به مخاطره بیفتد .. پاسداران و نظامیان و بسیجیانی که می تواند دست متجاوز را با یک اشاره انگشت مقتدای خود از بیخ برکند. »

راهپیمایی بیست و دوم بهمن امسال، تشکری متفاوت از سوی ملت ایران برای رئیس جمهور متفاوت آمریکا است که به قول امام خامنه ای زحمت ما را برای نشان دادن چهره خبیث دولتمردان این کشور کم کرد و نقاب از رخ کشید و ذات عیان کرد.. 

انتهای پیام/ ت 



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 95/11/21 توسط منیره غلامی توکلی
روایت خاطرات تکرارنشدنی دختر دانشجوی ایرانی در نوفل لوشاتو

خاطرات شنیده نشده از آخرین روزهای بهمن57 /عاقبت خوش ماجرای فرودگاه دالاس/دیدار شگفت انگیز دختران دانشجوی فرانسوی با امام خمینی/تیزهوشی همسر امام در مصاحبه با خبرنگار واشینگتن پست

حاجیه تجلی از معدود دختران دانشجویی است که برای درک حضور امام خمینی (ره) و خدمت به ایشان از آمریکا به فرانسه مهاجرت کرد و به همراه یک دیگر از بانوان حاضر در نوفل لوشاتو مسئولیت پیاده سازی نوارهای سخنرانی و پیام های امام خمینی (ره) را برعهده داشت.
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 95/11/17 توسط منیره غلامی توکلی

 

انا راح بالایران! / مرحوم مرضیه دباغ برای دیدار چه کسی با امام خمینی، پا در میانی کرد؟ 

در روزهای اوج گیری انقلاب در بهمن 57، مدرسه علوی تهران، محل تردد عناصر و چهره‌های گوناگون بود. برخی از این افراد از خارج از کشور برای عرض تبریک پیروزی انقلاب به ایران می آمدند، سفر یاسرعرفات به ایران و اصرار او برای عرض تبریک به امام خمینی از زبان مرحومه مرضیه حدیدچی دباغ که با پادرمیانی او عرفات به دیدار امام نائل شد، خواندنی است.

 

همان شب پیروزی، یکی از برادرها مرا صدا زد : « خواهر طاهره! لطفا بیایید با تلفن صحبت کنید، یک نفر به عربی حرف می زند، ما نمی  فهمیم که چه می گوید، بیا ببین حرفش چیست؟ رفتم و گوشی را گرفتم آقایی به عربی گفت: « ابوعمار - یاسرعرفات- می خواهد با شما صحبت کند.» چند لحظه بعد، عرفات گوشی را برداشت و پس از سلام و احوال پرسی، بدون مقدمه گفت که می خواهد به ایران برود و مثل بچه ها التماس می کرد: « یا اختی انا مضطر انا راح بالایران و .. »؛ « ای خواهر من برای رفتن به ایران بی قرارم.. »  هر چه به او توضیح دادم که در این وضعیت نمی شود، امکان ندارد، فرودگاه ها بسته است و خطر دارد، گوشش بدهکار نبود و اصرار می کرد که اجازه اش را بگیرم که به ایران برود.

فایده ای نداشت، حرف مرا نمی پذیرفت. آخرالامر از او خواستم که تماس را قطع کند تا من بتوانم به ایران تماس گرفته و موضوع را بپرسم، پذیرفت. با سختی با مدرسه رفاه تماس گرفته و گفتم: « یاسر عرفات، دارد خودش را می کُشد تا به ایران بیاید و هر چه می گویم که فرودگاه ها را بسته اند حرفم را گوش نمی دهد.» برادرها گفتند که باید از امام کسب تکلیف کنند. بعد تماس می گیرند و نتیجه را اعلام می کنند. ساعتی طول کشید تا با ما تماس گرفتند و گفتند حضرت امام فرموده که به هیچ وجه نباید به هیچ پروازی اجازه ورود به آسمان تهران داده شود، فرودگاه به روی همه بسته است. پس از این تلفن ما خود با دفتر یاسرعرفات تماس گرفتیم و نظر امام را به او انتقال دادیم، عرفات گفت که من این حرف ها سرم نمی شود، من می خواهم به ایران بروم، من باید اولین کسی باشم که به امام تبریک می گویم و ...

آنقدر صحبت کردن که باز من متقاعد شدم دوباره به تهران زنگ بزنم، این بار گفتم این دست بردار نیست. برای ما مشکل ایجاد کرده است و هدفش از آمدن به ایران این است و این . آنها گفتند که به او بگویید فردا به شما زنگ بزند و جواب را بگیرد ما نیز به او اطلاع دادیم که چنین کند.

ساعت حدود 4 صبح بود که صدای زنگ تلفن بلند شد، برادران مان از تهران گفتند که به عرفات بگویید اگر می تواند از راه زمین و از طریق عراق و خرمشهر بیاید. بعد یاسر عرفات زنگ زد و من عین جملات را برای او بازگفتم، خیلی خوشحال شد و تشکر کرد.

یاسر عرفات سرانجام به ایران آمد و جزو السابقون در تبریک گویی به انقلاب ایران شد. بعدها شنیدم که آقای جلال الدین فارسی نیز به همراه او بوده است. او آمد و به دیدار امام رفت.

 

--------------------------------------------------------------------

یاسر عرفات در روز 28 بهمن 1357 به همراه 59 نفر از یارانش با یک هواپیمای اختصاصی از فرودگاه بیروت به سمت ایران حرکت کردند و در ساعت 5 بعدازظهر به فرودگاه مهرآباد تهران رسیدند. 



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 95/11/14 توسط منیره غلامی توکلی
   1   2   3      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک