سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

 

یلدا در محرم

امروز که همه خبرگزاری ها حداقل یک تیتر خوشمزه داشتند. تیتری که برای محتوای خبر یلدا « طولانی ترین شب سال» زده بودند.

یلدا بهانه ای برای با هم بودن ، پررنگ ترین تیترها بود. برخی از خبرگزاری ها هم در مورد نکات پزشکی و رعایت رژیم های بیماران قندی و کسانیکه به عارضه چربی خون مبتلا هستند، نوشته بودند.

بازار کار کارشناسان اجتماعی و کارشناسان تغذیه و  تاریخدانان بسیار داغ داغ بود مثل آجیل فروشان و میوه فروشان و دست فروشان که هر برای خرید باید در صف های طولانی مغازه هایشان بایستی ...

اما به راستی کمتر رسانه خبری حتی رسانه ملی ! به تقارن یلدا و اربعین حسینی پرداخته  و اگر مطلبی هم گفته شده گذرا و از روی رفع تکلیف است !!‌

به راستی چرا ؟ ...

زمانی که  مناسبت های ملی – فرهنگی ایران باستان با مناسبت های مذهبی تقارن یکسان و یکنواخت دارند شادی ها چندین برابر شده  و شور شعف در تمام شهرها دیده می شود.

چطور زمانی که  رنگ عزای ملی تقویم ما با رنگ عزای مذهبی با هم تقارن می یابند از این فرصت برای بروز هر چه بیشتر احساسات خود استفاده می کنیم و حزن و اندوه نشسته بر دلمان را به پیکره جامعه تزریق می کنیم؛ اما وقتی شادی ملی ما با عزای اسلامی تقارن می یابد انگار خیلی ها سعی دارند رنگ فراموشی بر واقعه و عزای اسلامی زده و حزن را مسخر شادی کنند !‌  ...

یلدا در محرم

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ شنبه 92/9/30 توسط منیره غلامی توکلی

 

تغییر مدیر

هر کسی را بهر کاری ساختن

این ضرب المثلی است که ما ایرانیان از آن بسیار استفاده می کنیم . زمانی که بخواهیم کسی را از انجام دادن کاری که در آن تخصص ندارد برحذر کنیم یا اینکه وقتی بخواهیم از کار تخصصی که صاحب هنر و اندیشه آن را درست و به جا انجام داده است تشکر و قدردانی کنیم.

با این حال باید بگویم کار ما هم نوشتن است و نوشتن اما گاهی این نوشتن و گفتن و دست یافتن به سحر کلمات برای ادای کامل احساسات چندان با توفیق همراه نیست به قول یکی از دوستان " گاهی زمان "  نشه "  مخفف «نشدن» است.

...و من چند روزی است نوشتن برایم در فعل «  نشدن » صرف شده است.

این حالات زمانی به من دست می دهد که می خو اهم از دوستی که دیگر نیست بنویسم . از مسافرتی که اولش با شادی و انتهایش با غم همراه و اجین شد؛ بگویم . از همکارانی که می آیند و می روند و نمی دانم چرا در کار ما همکاری ها اینقدر کوتاه و دوستی ها عمیق است .

هر زمان قلمم قصد گریستن دارد !‌ چوهرش خشک می شود  و الان جوهر قلم خشک خشک است گریه‌آور


 خلاصه بعد از آمدن از آمل اتفاقات زیادی افتاد که یکی از آنها همین تغییرات اساسی در قلمدون است که از این ساعت به بعد بنده تلاش می کنم بهتر از روزهای گذشته اما در همان مسیر بنویسم تا قلمدون میراث بزرگ " رمضون خبرنگار حرفه ای " چراغ خانه اش همچنان روشن باقی بماند .

 

 

تو گر پرنیانی نیابی مجوش            کرم کار فرما و حشوش بپوش گل تقدیم شماگل تقدیم شما



نوشته شده در تاریخ شنبه 92/9/30 توسط منیره غلامی توکلی

گزارش کنگره ملی شهید سیده طاهره هاشمی

 

سیده طاهره هاشمی


سوگند به قلم و آنچه می نویسد «‌ن و القلم و ما یسطرون » کدامین قلم و کدامین سطرها می تواند مورد نظر پروردگار باشد!‌ پاسخ این سؤال سخت نیست اگر با کلام خدا مونس باشی آنجا که می فرماید: قلم وسیله تعلیم شماست  « الذی علم بالقلم » .

به صراحت می توان گفت که خدا بر دوات و قلمی سوگند می خورد که وسیله ای برای تعلیم بندگانش باشد و چه دواتی ماندگارتر و چه قلمی شیواتر از دوات و قلمی می توان یافت که سطر سطر نوشته هایش در مورد شهید و شهادت باشد؛ موجودی که در ذات مفاهیم متعالی تلعیم و تعلم نهفته است .

نقل کوتاه ترین جملات و نوشتن نغز ترین کلمات و قدرشناس بودن از عناصر جاویدان و موجودات حی،‌ تأثیرگذار تر از  نوشتن هزاران کتاب از موجود و عنصری است که فانی و  از دست رفته است و شهید همان موجود است که خدا در موردش می فرماید: و هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده اند، بلکه زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی داده می شوند    .     «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»

به نام پروردگار و به یاد شهید قلم را می چرخانم تا سطر سطرش نه از روی زیبایی بیان من بلکه از برای قداست نام صاحب قلم، شایسته قسم قدسی شود.

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/9/24 توسط منیره غلامی توکلی

کنگره ملی شهید سیده طاهره هاشمی دیروز در شهر آمل برگزار شد .

در این کنگره علاوه بر عموم بسیجیان استان مازندران, سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین, فرمانده سپاه کربلا, امام جمعه شهرستان آمل و جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور و دکتر حاجی بابای وزیر اسبق آموزش و پرورش هم حضور داشتند

سخرانی برادر  و حضور گرم خانواده شهید سیده طاهره هاشمی و 21 شهید زن دیگر استان محفل را بسیار معنوی و مداحی ذاکر اهل بیت و شعر خوانی شاعر حماسی بر لطف آن افزوده بود.

بعد از سخنرانی سید قاسم هاشمی - بردار شهید سیده طاهره هاشمی-  و سردار نقدی , مدعوبن و  40 نفر از میهمانان خارجی دعوت شده به کنگره که  از 20 کشور جهان آمده بودند از آثار شهید سیده طاهره هاشمی باز دید کردند و سپس همگان با حضور بر سر مزار این شهید  بزرگوار در امامزاده ابراهیم شهرستان آمل به او ادای احترام کردند .

نکته قابل توجه بالاخره موضع گیری سردار نقدی در قبال مذاکرات ژنو بود که با تکبیر بسیجیان و مرگ بر آمریکای کوبنده آنها , تصدیق و تأیید می شد .

خلاصه قلمدون و سایر دوستان در هوایی برفی در حالیکه جاده هراز بیش از 50 سانت برف نشسته بود به سمت خانه امده و تمام جاده را با چشمانی بسته و لبانی اشهد گویان گذراند .

این هم چند تصویر به عنوان گزارش تصویری از این کنگره ملی بسیار بسیار عالی در استان زیبای مازندران شهر دلاور مردان و زنان آملی .

 

کنگره ملی شهید سیده طاهره هاشمی - امل

 

کنگره ملی شهید سیده طاهره هاشمی - امل

.. و مجری که گویا با بسیج خواهران قرارداد دارد ! :)

 

 

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ جمعه 92/9/22 توسط منیره غلامی توکلی

 

 

امر به معروف و نهی از منکر

 

در بخش نخست یادداشت « بیمه طلایی سلامت جامعه"  گفتیم که امر به معروف و نهی از منکر شاخصه مهم سلامت یک جامعه است. چرا که باعث پیشگیری از بروز ناهنجاری ها و عوافب آن در سطح کلان جامعه می شود.

امر به معروف و نهی از منکر، جریانی است که ابتدا باید از خود شروع کرد و چون عملیات زیرساخت سازی آن که همان توجه شخصی به معروفات و دوری از منکرات است در وجودمان نهادینه شد در یک پروسه بلند مدت به خانواده، نزدیکان، هم محلی ها و عموم جامعه تعمیم داد تا از این بحر شوینده زذایل و زاینده محاسن بیشترین استفاده ها را برد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/9/18 توسط منیره غلامی توکلی
   1   2   3      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک