سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

سلبریتی هایی که چشم بر فاجعه انسانی یمن بسته و علیه سگ کشی داد انسانیت برمی دارند!

 

 بیش از دو میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه رنج می‌برند و حدود چهار صد هزار نفر از آنان به سوء تغذیه شدید مبتلا شده اند و بیش از یازده میلیون کودک یمنی با خطر کمبود غذا و ابتلا به بیماری‌های سوء تغذیه رو به رو هستند.


 فاجعه انسانی در یمن با ادامه محاصره سعودی امریکایی طی سه سال گذشته  در سکوت بین المللی در حال شدت یافتن است در حالی که بنابر گزارش اسوشیتد پرس هیچ کمکی ازنهادهای حقوق بشری به این کودکان و پدر و مادرهایشان در یمن نمی شود. بر اساس آمار سازمان ملل دستکم 8/4 میلیون نفر در یمن 29 میلیونی از گرسنگی رنج میبرند.

  تصاویر کودکانی که فقط پوست و استخوانی از آنان باقی مانده است و در آغوش مادر یا پدر با چشمانی ملتمس به دنیای بی رحم چشم دوخته اند هر بشری را متأثر می کند و جای تعجب اینکه مادر طبیعت با بذل برگ درختان از موجودات دو پای انسان نما، نسبت به این مردم مهربان ترند.

  در کنار مسئله تغذیه که جان هزاران کودک را به خطر انداخته است، سلاح ها و بمب های عربستانی که از آسمان و زمین بر سر مردم یمن فروریخته می شوند نیز از مهم ترین عوامل کشتار غیرنظامین در سه سال جنگ عربستان سعودی و متحدانش علیه این مردم است.

  بنا به آمار سازمان ملل، در جنگ سه ساله ائتلاف عربستان علیه یمن بیش از 10 هزار نفر کشته و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند. همچنین محاصره یمن از سوی ائتلاف سعودی و جلوگیری از ورود کمک های بشردوستانه به این کشور فقیر عربی موجب شیوع بیماریهای مختلف و افزایش فقر و گرسنگی در یمن شده است.

 تمام این فجایع که می توان از آن مفهوم کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا ر ا برداشت کرد . درست در همسایگی ما در سرزمین های یمن، بحرین، فلسطین، عراق و سوریه به دست سعودی – یهودیِ حکومت عربستان و صد البته در مقابل چشم مدعیان حقوق بشر اتفاق می افتد.

  نکته تأمل برانگیز و تأسف آوراینکه در این وضعیت وخیم انسانی، سلبریتی هایی کشورمان که مدعی فهم ودرک انسانی هستند طی عادتی  که  خود را نخود هر آشی می کنند از موضوعات سیاسی گرفته تا ورزشی ! از خانوادگی گرفته تا کشتارسگ های هار و بیمار! به جای پرداختن به موضوعاتی که شأن انسانی شان را نشان می دهد به محملات و شایعاتی دامن می زنند که از سوی دشمنان نظام اسلامی مطرح می شود.

  از هر طرفی به داستان ابراز نظرها و شایعه پراکنی های سلبریتی های کم سواد و گاها بی سواد نگاه کنی، رد پایی از جرم چه علیه نظام  چه علیه شریعت و چه علیه انسانیت را می بینی.. جایی که با نوشتن سخنان ائمه اطهار و بزرگان دین به نام خارجی ها به دنبال بزرگ کردن چهره غیرمسلمانان هستند! تا بدان جا که برای یک تروریست معدوم اشک ماتم می ریزند و قوه قضائیه را زیر سوال می برند و پا را فراتر گذاشته و در ماه عزای مسلمانان تبلیغ ثواب خنداندن کودکان به جای شور  و شعور حسینی را دارند... این قصه پایان ندارد!

  این روزهای سرخ و ماتم مردم یمن که سرزمین شان کربلای امروز و فرزندان شان رقیه ها و علی اصغرهای امروزی هستند، سلبریتی های ما که متأسفانه چهره زنانه در آنان بیشتر دیده می شود، همراه با مردم کوفه شده اند و علیه عزای حسینی با نادیده گرفتن فرهنگ عاشورایی و ستم ستیزی اقامه دعوی کرده اند؟ از سیر سؤال بردن تشنگی بر خاندان رسول خدا تا اشک ماتم ریختن برای آنان و احمق خواندن عزادارن.. .

  بی شرمانه تر اینکه همین سلبریتی ها در ایام ماه محرم برای کبوترانی اشک ماتم می ریزند که چهار سال پیش در یک اشتباه سوختند و با بستن چشم بر روی کشتار مردم و کودکان مظلوم یمن برای سک کشی در بوشهر، دم از فراموشی انسانیت می زنند و نظرات و شایعه هایی را پراکنده می کنند که سگ بازهای غربی نشین و چاکران جیب پر پول یهود –صهیونیسم واگویه می کنند. 

  امید اینکه در روزهای محرم که دل ها به نور حق و ظلم ستیزی بیناتر می شود، چهره های هنری و ورزشی و .. کشور در مقابل این درد و رنج مردم یمن بیدار شوند  و در بین این همه هیاهوی دروغین و شایعه سازی ها و هوچی گری های دشمنانی که کمر به ذلت مردم مسلمان بسته اند، کودکان یمنی، فلسطینی، بحرینی و سوری و .. را فراموش نکنند.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 97/6/27 توسط منیره غلامی توکلی

 

 

 

جشن تولد   منیره

 

و یک سال دیگر بر من گذشت

 

سالی پر از فراز و نشیب

 

سالی پر از غصه ها و شادی ها

 

که اکنون رنگ قصه به خود گرفته اند

 

هرگز از گذران عمر ناراحت نبوده ام

 

هرگز سن را یک عدد آن هم بدون اثر ندانسته ام

 

امروز وارد سی و هشتمین سالگرد تولدم شدم

 

سی و هفت سال زیستن، خدا کند درش ذره ای بندگی خداوند منان و شکر گذاری به درگاهش،  وجود داشته باشد

 

سی و هفت سال گذشت و مادرم تمام این روزها و ساعت ها راه های بسیاری را نشانم داده و کلید بسیاری از درهای خیر و برکت را با دعایش یافته ام

 

سی و هفت سال گذشت و خواهرانم، دوستانم، اساتیدم، همکارانم در کنارم بودند و تمام سعی را داشتم تا در کنارشان باشم و جبران کننده محبت و مهرشان

 

سی و هفت سال گذشت و این نخستین تولدی که بوسه پر مهر پدر را به همراه ندارد تا بار دیگر خاطرات آن ساعت های تولدم را که بر او و مادرم گذشت چون قصه ای شیرین برایم تعریف کند

 

در سی و هشتمین سال تولدم فقط جای پدر خالیست !

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 97/6/17 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک