سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

این دختر خانم خوشگل که داره سواری میده به آقا پسر شیطون!


صبا خانم خواهرزاده منه


تا حالا به کسی باج که نداده هیچ تا دلتون بخواد هم باج گیره


حالا دست بالا دست بسیار شده تا دراز کشید تا فقط 5 دقیقه به اجازه مامانش با موبایل بازی کنه !


امیرعلی پرید روی کولش و سواری گرفت


قصد پایین آمدن هم نداشت که نداشت

 

صبا خانم نجفی

 

صبا خانم نجفی

 

صبا خانم نجفی



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 96/3/31 توسط منیره غلامی توکلی
جشن حجاب عروسک‌ها در غرفه « جشن عروسک‌ها»

عروسک‌هایی که به سلیقه بچه‌ها محجبه می‌شوند/ آموزش عفاف و حجاب در قالب هنر

عروسک‌هایی که به سلیقه بچه‌ها محجبه می‌شوند/ آموزش عفاف و حجاب در قالب هنر

  غرفه ساده ای است، اما پر رونق، رونق آن بچه های هستند که با اشتیاق فراوان دور میزها حلقه زده اند و عروسک ها را با سلیقه خود محجبه می کنند. تعدادی دیگر مدادرنگی به دست دارند و با رنگ های زیبا طرح هایی که موضوع عفاف و حجاب در آن بخوبی دیده می شود ، رنگ می کنند.

وقتی به نقاشی ها نگاه می کنم، سلیقه بچه ها را تحسین برانگیز می بینم، چادرهای گل گلی با رنگ های زیبای سبز، آبی و صورتی .. حتی برخی از مادرها، کودک درونشان بیدار شده است! اگر چه خوب حجاب کاملی ندارند اما برای زیباتر رنگ شدن نقاشی بچه ها پیشنهاداتی را می دهند. نکته جالب توجه این است که در نقاشی ها چادر مامان ها یا مشکلی است یا قهوه ای اما چادر دختر بچه ها با رنگ های روشن، رنگ شده است.

کنار یک میز مربیان غرفه « جشن عروسک ها » بچه ها به آنها خاله می گویند، خاله ها در حال آموزش غیرمستقیم حجاب به کودکان هستند! دختربچه ها اکثر موی عروسک را با روسری پوشانده اند ما دست هایشان تا آرنج لخت است! خاله به آنها می گوید که باید تا مچ دست عروسک را بپوشانند همینطور مچ پاها را.

یکی از مادرها که خود چندان حجاب کاملی دارد با شوق می گوید: نمی دانستم دخترم اینقدر حجاب را دوست دارد! از بخش های فرهنگی نمایشگاه برایش روسری می خرم. آن دیگری با آنکه روزه است و خستگی یک روز کاری در چشمانش معلوم است، با صبر و حوصله آنقدر روی پا می ایستد تا دخترش عروسک را آنطور که دوست دارد با سوزن ونخ و پارچه محجبه کند.

غرفه « جشن عروسک ها » حجاب و عفاف را در قالب هنر به بچه ها آموزش می دهد هنر خیاطی و هنر نقاشی چزی که در وجود دختر بچه ها قطعا نهادینه شده است.

محمدجواد گلسرخی کارشناس مسائل مذهبی و مسئول گروه " خانه آسمانی" که مدیریت این غرفه را نیز برعهده دارد با اشاره به اینکه برای تعریف ، تبیین و نهادینه کردن عفاف و حجاب در باور کودکان باید از  روش هایی استفاده کرد که خلاقیت فکری و آموزشی داشته باشد، اگر بخواهیم حرکت در مسیر عفاف و حجاب با قدرت و تثبیت بیشتری باشد بهتر است این مسیر را در قالب هنر طی کنیم.

وی با بیان اینکه در غرفه « جشن عروسک ها » سعی شده است مفاهیم حجاب و ملزومات آن و همینطورمعرفی ارکان حجاب برتر به صورت غیرمستقیم صورت گیرد افزود: این روشها که در قالب هنر خیاطی و هنر نقاشی عملیاتی شده است هم ماندگاری بیشتر و هم گیرایی بیشتر بچه ها را در پی خواهد داشت.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه طرح « جشن عروسک ها » برای اولین بار است که در نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار می شود گفت: پیشینه این طرح در نمایشگاه های شهرداری بوده است که با استقبال بسیار خوب بچه ها رو به رو شده است. به طوری که در این طرح شاهد بودیم که مربیان غرفه حجاب را به بچه ها و بچه ها گاهاً به والدین خود آموزش می دادند.  

گلسرخی نوع کار را اینگونه تشریح کرد که در غرفه میزهایی درنظر گرفته شده است که در آن عروسک های زیبایی گذاشته شده اند؛ بچه های با نخ، سوزن، سوزن ته گرد و پارچه عروسک های خود را با سلیقه خودشان محجبه می کنند و مربیان نیز سوآلات آنها را در خصوص نحوه پوشش درست پاسخ می دهند در این صورت است که از طریق عروسک هم مسئله حجاب و عفاف و هم خود نوع حجاب اسلامی به بچه ها آموزش داده می شود.

وی نکته مهم در بخش رنگ آمیزی را توجه بچه ها به رنگ های روشن برشمرد و افزود: این خود یک نظر سنجی غیرمستقیم برای انتخاب رنگ چادر مورد علاقه کودکان می باشد.  

 مسئول گروه " خانه آسمانی" در پایان خاطر نشان کرد تا به امروز کار ی محتوایی در خصوص حجاب و عفاف در نمایشگاه دیده نشده است در حالیکه برگزار کنندگان آن مدعی کار در موضوع عفاف و حجاب هستند! گویا بیشتر کارها در این زمینه کاسبی فرهنگی است حتی برخی از غرفه ها برای یک مجموعه است که توان مالی اجاره چندین غرفه را داشته اند در حالی که ما برای اجازه یک غرفه آن هم در محلی مناسب مشکلات زیادی داشتیl.

انتهای پیام/ت



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 96/3/31 توسط منیره غلامی توکلی


بررسی راهکارهای تبدیل روزه عام به روزه خاص

گسترده شدن چتر حجاب در جامعه از برکات ماه مبارک رمضان

 منیره غلامی توکلی  - ماه مبارک رمضان به نیمه نزدیک شده است، عطر خوش بندگی در جای جای کشور پراکنده شده است. اما متأسفانه هنوز برخی از اعمال و رفتار ما با شئونات ماه مبارک رمضان و روزه داری مطابقت ندارد.

بارها و بارها شنیده ایم که رمضان فقط تشنه و گرسنه ماندن نیست! شأن رمضان به بندگی خالصانه و عبادت های عاشقانه و حفظ حریم هایی است که از آن تحت عنوان ارزش های دینی و معرفتی نام می بریم. ارزش هایی که حفظ حریم آنها در سلامت جسم و روح فردی و اجتماعی ما تأثیرگذار خواهند بود.

روزه  بر اساس اینکه روزه دار  به چه سبکی خود را تشنه و گرسنه نگه می دارد، دارای اجر و ثواب است! امام محمد غزالی در کتاب " کیمیای سعادت" می گوید: روزه به سه درجه تقسیم شده است، روزه عام، روزه خواص و روزه خاص الخاص و در تعریف این سه قسم می گوید:

روزه عوام که کمترین درجه است و آخرین تلاش و نهایت حد آن نگهداری شکم و دامن می باشد.

روزه خواص که اعضا و جوارح را نیز نگه دارند، چشم نگاه بد نکند و گوش بد نشنود، و دست بد ندهد و بدنگیرد و پا بد نرود و چون افطار شود از حرام و آنچه شبهه ای در آن است نخورد و از حلال هم پرخوری ننماید. آخر اینکه بین بیم و امید باشند که ندانند که روزه اش پذیرفته است یا خیر.  

روزه خاص الخاص بالاترین درجات است، علاوه بر آنچه گفته شد دل را از اندیشه غیر خدا نگه دارد و این درجه صدیقان است.

اینکه ما بتوانیم در روزه داری به درجه ی خواص یا خاص الخاص برسیم تنها منوط به تلاش ما نیست بلکه جامعه و محیط اطراف نیز باید ما را در این مسیر همراهی کنند. اگر همه جامعه دست به دست هم داده و راه را برای خاص شدن روزه داری مهیا کنند در این صورت خالی کردن دل از هر اندیشه ای جز خدا ممکن تر و در دسترس تر خواهد بود.

اینکه مردان ما علاوه بر شکم گرسنه و لب های تشنه، برای کسب حلال تلاش کنند، و زنان ما طوری در محیط اجتماعی رفت و آمد کنند که چشم ها بد نبیند و دل ها نلرزد و پاها و دست ها و نگاه ها به خطا نرود.. پیوستن مطلق به خدا راحت تر و دلپذیرتر خواهد بود.

" عفاف" زمانی می تواند خود را در منظر عمومی به جلوه در بیاورد که حجاب در رفتار و حرکات و  سکنات ما  عیان باشد. مسئله ای که اگر چه به اندازه طول عمر بشر، درازا دارد اما چنان دستخوش معیارها، جاه طلبی ها، نگاه های بی مهر و سیاستزدگی ها شده است که اکنون محلی از مناقشات اجتماعی قرار گرفته است. گویی کسی نمی داند حجاب چیست، محجبه بودن چگونه است و برای چه باید حجب داشت... ؟

وقتی حجاب را در معنای اصطلاحی و در قالب پوشش زن ، معنا می بخشیم در واقع منظور ما پوشش تمام زن به وسیله چادر و نقاب است . علت شایع شدن این اصطلاح به آن سبب است که پرده ، سبب پوشیدن هر چیز است که پشت آن قرار گیرد ؛  زیبایی های زن هم به وسیله نقاب و چادر مستور  و پشت آن واقع می شود.

  این تعریف رد ادعای کسانی است که "حجاب  و زن  محجبه " را  زنی همیشه پشت پرده و در خانه محبوس و زندانی تعریف کرده اند .

قدمت تاریخی و نگاه مذهبی به مسئله"حجاب" زنان مخصوص به تاریخ اسلام نیست، بلکه ما قوانین مربوط به " حجاب "  را در ادیان دیگر به ویژه تمام ادیان آسمانی می بینیم به طوری که در آیین یهود، مسیحیت و حتی زتشت، « عفاف و حجاب» همواره مورد تأکید خداوند قرار داشته است ؛ در دین یهود، مسئله حجاب سخت تر از حجابی است که اسلام می گوید اگر چه امروزه به آن پایبند نیستند .

در دین اسلام به عنوان کامل ترین دین بشریت، حجاب نه حق زن و نه حق مرد است که بتواند از آن بگذرد بلکه به عنوان  " حق الله "  مطرح شده است . آن جا که قرآن کریم می‏گوید: (هر گروهی، اگر راضی هم باشند ، شما حد الهی را در برابر آلودگی اجرا کنید ، معلوم می‏شود عصمت زن ، حق‏اللَّه است و به هیچ کسی ارتباط ندارد.(

 امروزه بحث "آزادی" در دنیای بردگی نوین در میان مردم دنیا، بحثی داغ است ، بسیاری از قوانین بر پایه همین کلمه از سوی سیاستمداران غربی وضع می شود . از این رو " آزادی " تبدیل به کمله ای شده  که رنگ و بوی سیاست زدگی، منفعت طلبی و استعمار نوین برای زن در آن به وضوح دیده می شود ؛ به طوری که در بخش بزرگی از این نگاه " آزادی" در معنای " بی پوششی و لاقیدی و لامذهبی " مطرح شده است درحالی که قرآن کریم "حجاب" را در معنای " آزادگی  و حریت " برای زنان مطرح کرده است. 

 اما همین مؤلفه فرهنگی ، ارزشی و معنوی جامعه اسلامی به ویژه زن مسلمان که زبان مشترک دنیای زن مسلمان برای حضور عفیف و کارآمد در جامعه است در چند سده اخیر رنگ و بوی سیاست زدگی به خود گرفته است. که این نگاه سیاست زده به فرهنگ گاه از سوی خودی و گاه از سوی بیگانه صورت می گیرد.

اکنون اگر شاهد هستیم که افراد علیه جهان اسلام و به ویژه در زمینه زنان مسلمان علیه "حجاب و عفاف" آنها صحبت می کند برخاسته از فکر یک نفر نیست بلکه تئوریزه شده و هدفمند است ! چرا که ساموئل هانتینگتون می گوید:( خطوط گسل بین تمدن ها؛ مرزهای درگیری آینده را نشان می دهد) هانتینگتون، معتقد بود تمدن اسلامی، غربی، بودایی و تمدن روم باستان مرزهای آینده را شکل می دهند و تمدن اسلامی بزرگترین تهدید برای تمدن غرب است.
غلامی اظهار داشت: آنها در مسیر مبارزه با اسلام از  چهار  قدرت پیش رو استفاده می کنند قدرت سخت ( مسلحانه) . قدرت نرم (عملیات روان) ،  قدرت هوشمند(که تلفیقی از قدرت نرم و قدرت سخت) . قدرت هنرمندانه ( قدرتی آکادمیک که از طریق عملیات روانی و رسانه ها زمینه را برای پذیریش برخی از موضوعات فراهم کند.)

 آنها از قدرت هنرمندانه بیشترین استفاده ها را می برند و آن بهره برداری از رسانه ها و ابررسانه هایی چون ماهواره و برنامه های ماهواره ای است . در این میان تیر اهداف آنها قوی ترین مؤلفه قدرت نرم جامعه اسلامی یعنی "عفاف و حجاب" زن مسلمان و "غیرت مرد" مسلمان را هدف قرار داده است.

 این هدف گزاری به صورتی است که ابتدا فرد، بعد خانواده و سپس اجتماع را در برگرفته و تا جایی پیش می رود که از یک ملت مستقل با تمدن و فرهنگ غنی ملتی ضعیف، بی هویت و در عین حال مصرف گرا و وابسته بسازد.  

  محورهای ارائه شده در سریال های ماهواره ای که در مقابل ارزش ها، قوانین و فرهنگ ملی و عرق مذهبی زن و خانواده مسلمان  قرار دارد عبارتند از  سقط جنین، ر ابطه نامشروع،  دوستی پیش از ازدواج، تجاوز، خیانت به همسر، نوزاد نامشروع که از محورهای این فیلم ها است و فیلم ها ساخته شده کشورهایی چون آمریکا ، کره، کلمبیا و مکزیک هستند که در آنها موضوعاتی چون فمنیسم، لیبرالیسم، اومانیسم( انسان محوری)، سکولاریسم(جدایی دین از سیاست) همجنس گرایی، لائیسم به عنوان تفکر امروز غرب منتشر می شود .

در این میان  نقش وزارت علوم و دانشگاه ها بسیار حائز اهمیت است. دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی و تخصصی که باید فرهنگ‌سازترین بخش جامعه باشد، اکنون خود درگیر همین ناهنجاری شده و این مساله تا جایی پیش رفته که هر ساله گلایه ها و شکایات دانشجویان ارزشی را نسبت به بی توجهی مسؤولان در خصوص آن می شنویم.
 

در آموزش و پرورش مخصوصا در مهدکودک ها به عنوان اولین مرکز آموزشی کودکان برای آموزش تئوری و عملی ارزش ها و مبانی دینی حرکات موزون و موسیقی آموزش داده می شود.
با توجه به اینکه ما در کشوری اسلامی سکنا داریم، انتظار می‌رود مسئولین ذی‌ربط به عنوان نمایندگان کشورمان اولین گام‌ها را فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب بردارند.

انتهای پیام/ت



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 96/3/18 توسط منیره غلامی توکلی
در ماه رمضان؛ با صدقه و صله رحم، گناهان خود را پاک و محبوب پروردگار شوید!

صله رحم نسخه ای برای درمان بیماری های روحی و جسمی/تکریم خویشاوندان بهترین اعمال پس از ایمان است

اگر چه ماه رمضان ماه همه برکت ها و بخشش ها است، ماه دق الباب کردن خانه ای است که صاحب آن مالک تمام کون و مکان است اما این وسعت از بخشش و کرامت تا بدان حدی است که خودت بر سر بنشینی و از آن بهره بری و هستند کسانی که دق الباب نمی کنند، بر سر سفره برکت الهی نمی نشینند و یا به اندازه وسعت آن از این سفره بهره مند نمی شوند و آنان زیانکارانند.

کسانی که در معامله پُر سود خداوند با بنده هایش با باختن تمام لحظات نیایش، اطاعت، عبادت و کسب رضایت خداوند و خدمت به بندگانش ورشکستگانی می شوند که نه تنها در این دنیا بلکه یوم الحسرت را نیز رقم می زنند.

صله رحم

 از مؤلفه های سبک زندگی اسلامی که در ماه رمضان باید آن را در زندگی اجتماعی جاری کرد به احترام گذاشتن به قانون، صله حرم، احترام و تفقد از والدین، سرکشی و کمک به نیازمندان و مستمندان، توجه و دلجویی از ایتام، تدارک سفره های افطاری ساده و ارزان، توجه به عبادات جمعی مانند حضور در مساجد و محافل قرآنی و ...است 

از آنجایی که رمضان را شَهْرُ الْمُواساة؛ ماه مواسات و هم دردی، رَبیعُ الْفُقَراء؛ بهار فقیران و شَهْرُ التَمْحیص؛ماه خالص سازی می نامند، قطعا محبت، سرکشی، دلجویی و کمک کردن به والدین، مستضعفان وایتام و صله رحم در اولویت روزه داران برای عملیاتی کردن سبک زندگی اسلامی است.

سبک زندگی اسلامی مسیر نجات بخش انسان از دنیازدگی و منیت به سوی رستگاری

در روایات از «صله رحم» به بهترین اعمال پس از ایمان، اولین سخنگوی روز قیامت و بهترین خصلت مؤمن یاد شده و ده ها فضیلت دیگر برای آن شمرده شده است  به طوری که پیامبر اسلام(ص) می فرمایند: قطع رحم، «منفورترین عمل» شمرده شده و قاطع رحم «یکی از سه گروهی است که روی بهشت را نمی بیند.»

در روایات دیگر، «واگذار شدن انسان به خود از سوی خدا»، «فرود آمدن خشم و انتقام»، «قطع رحمت الهی» و «کیفر اخروی» از پی آمدهای منفی قطع رحم ذکر شده است.

در حدیثی از امام علی علیه السلام نقل شده است  کَفِّروا ذُنوبَکُمْ وَتَحَبَّبوا اِلى رَبِّـکُمْ بِالصَّدَقَةِ وَ صِلَةِ الرَّحِمِ.  با صدقه و صله رحم، گناهان خود را پاک کنید و خود را محبوب پروردگارتان گردانید.

صله رحم و صدقه دادن نه تنها در این ماه مبارک بلکه در تمامی ایام زندگی برکات فردی و اجتماعی فراوانی دارد که هر یک می تواند در سلامت روح، جسم فردی و اعتلای سلامت اجتماعی تأثیرگذار باشد.

امام صادق علیه السلام در این زمینه می فرماید: «نیکی و صله رحم کنید... که همه امور شما را در طریق درست سامان خواهد داد.» رسول خدا صلی الله علیه و آله نیز فرموده است: «کسی که تأخیر مرگ و سلامت بدن را دوست دارد، صله رحم کند».

علاوه بر سلامتی جسمی و سامان یافتن کارها، صله ارحام با ایجاد محبت میان خویشاوندان، دست یابی به آرامش و کاهش اضطراب از طریق حضور در جمع، کسب هویت اجتماعی و فرصت ابراز خود به ویژه در دوران جوانی و نوجوانی، به طور گسترده ای در تأمین امنیت روانی و سلامتی روحی مؤثر است. انسان های گوشه گیر، مضطرب و بحران زده، نه تنها جسمی نحیف و بیمار، بلکه روح و شخصیتی ناپایدار و متزلزل دارند.

از دیگر کارکردهای مهم صله رحم را می توان افزایش عمر، فراوانی رزق و روزی، تأمین سلامت و سامان یافتن امورات زندگی، در امان ماندن از گناهان، پالایش روح، اخلاق و عمل و تقویت پایه های دین و کسب ثواب و اجر صد شهید را از منظر فردی برشمرد.

و از ابعاد اجتماعی صله رحم باعث  برقراری ارتباطات متنوع اجتماعی و مشارکت فعال در عرصه های مختلف زندگی اجتماعی،  افزایش جمعیت و زیاد شدن نفوس، فقر زدایی ، تأمین نیاز وابستگی به گروه،  را نام برد که بودن هر یک لازمه ای برای سلامت بشر و فقدان هر کدام دلیلی برای بیماری های روحی و روانی است.

انتهای پیام/ت



نوشته شده در تاریخ شنبه 96/3/13 توسط منیره غلامی توکلی

 دیشب بود که وزارت کشو، شورای نگهبان صحت انتخابات ریاست‌جمهوری را تایید کرد و شورای نگهبان هم با صدور بیانیه ای در باره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم رسما صحت و سقم این انتخابات را تأیید کرد و حال به نظر می رسد که این بار نیز قصه فتنه 88 و تمام دردسرهای آن برای ملت چنان تجربه آفرین بود که امینت ملی و آبروی سیاسی و اقتدار نظام را بر مطالبات به خود به امید گام نهادن دولت به سوی اعتدال ترجیح دادند.
 

- فتنه خط قرمز نظام است، دولت نهم و یازدهم هم ندارد!

- فتنه گران همیشه به دنبال هیاهو و ایجاد تشنج در نظامند و خیابان های شهر و شبکه های اجتماعی هم ندارد!

- تقلب؛ مرغ عزا و عروسی فتنه گران است و انتخابات سال 88 و 96 هم ندارد!

-  تخلف! به جرم هم وزن بودن با تقلب؛ به دادگاه کشیده و متغلب تبرئه می شود!.

- رأی حرام قبل از انتخابات، متولد و قُل دیگرش محکوم به فنا می شود!
 
- علظت گرد و غبار تخلفات در هوای سالم انتخابات یک بام و دو هوای سیاسی می شود!

- اصلا بگذریم همه چیز تقصیر دولت قبل است! بی مقدارها در مجلس هواخواه فتنه گران می شوند!

- خدا به دادمان برسد شیر تو شیر و خر تو خر با هم یک جا می شود!

- امضا کننده 2030  بار دیگر رئیس شورای انقلاب فرهنگی و پیگیر مطالبات رهبری می شود!

- تاریخ تنفیذ ریاست جمهوری، به زودی اعلام می شود!

- منتقدان بی شناسنامه و دلواپسان چهارسال دیگر هم رهسپار جهنم می شوند!

- سرتان سلامت، روح برجام هم هیچ وقت نقض نمی شود!

- مردم ترکیه هم صدقه خور نفت ملت ایران می شوند!

- حج و کنسرت ، دهه فاطمیه و چهارشنبه سفید با هم برگزاری می شود!

- تاریخ تکرار می شود و بنی صدرها رسوا می شوند... 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 96/3/10 توسط منیره غلامی توکلی
   1   2   3      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک