سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

 سلحشوری: از سخنانم سوءبرداشت شده؛ عذرخواهی می‌کنم

اقدام سنجیده منتخب مردم تهران در مجلس دهم، باید سرلوحه سایر مسئولین قرار گیرد

پروانه سلحشوری، منتخب مردم تهران هنوز پا به بهارستان نگذاشته با نشر یک مصاحبه در فضای مجازی که به واکنش‌های زیادی انجامید یکی از چهره‌های رسانه ای مجلس دهم شد، مجلسی که هنوز کار خود را آغاز نکرده است.

وی که از چهره‌های اصلاح طلب است در گفت وگو  با یک خبرنگار ایتالیایی که سایت‌های ضدانقلاب آن را پوشش داده است، قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاحات، نمایندگان زن فعلی مجلس شورای اسلامی، پوشش حجاب، قوانین اسلامی در حوزه زنان و ... صحبت‌هایی کرده که بعد از ایجاد واکنش‌های داخلی و خارجی، طی یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا پوشش آن خبر را گزینشی دانسته و گفته است « متاسفانه این رسانه نتوانسته یا نخواسته که دیدگاه کامل بنده درباره موضوع حجاب را پوشش دهد و همین امر سبب برخی سوءبرداشت ها در داخل و نیز سوءاستفاده برخی رسانه های خارجی ازجمله رسانه های معاند نظام شده است.»


پروانه سلحشوری

سلحشوری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه « رعایت حجاب به عنوان یکی از دستورات دین مبین اسلام، برای زنان مسلمان امری ضروی و برخاسته از اعتقادات قلبی آنان است. هرچند ممکن است در شیوه اجرای این اصل، اختلاف سلایقی وجود داشته باشد، اما التزام به آن از سوی زنان مسلمان ایرانی امری بدیهی است.

این نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داده: بنده به عنوان یک زن مسلمان، پوشیدن چادر را مصداق بارز رعایت حجاب می دانم. حال ممکن است برخی ها پوشیدن مانتو و روسری را در رعایت این اصل، کافی بدانند. این، همان اختلاف سلایقی است که ممکن است وجود داشته باشد اما در اصل رعایت حجاب هیچ تشکیکی نمی توان و نباید داشت.»

خانم سلحشوری« ضمن ابراز تاسف عمیق بابت برخی سوءبرداشت‌های به وجود آمده، تاکید کرد: نگرانی‌هایی که در این باره به درستی ایجاد شده است را به خوبی درک کرده و از این بابت عذرخواهی می‌کند.»

اینکه رسانه‌های غربی به ویژه رسانه‌هایی تحت حمایت گروه‌های ضدانقلاب همواره به دنبال چالش افکنی و ایجاد هیاهوی رسانه‌ای علیه مدیران ، سیاستمداران و مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و برای رسیدن به این مقصود از هر چیزی حتی یک جمله و حتی یک واکنش ... به عنوان وسیله استفاده می‌کنند، امری واضح و مبرهن است این رو به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگان زن توصیه می‌شود که در انتخاب رسانه درخواست کننده گفت وگو با دقت بیشتری عمل کرده تا شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم.

چرا که فیلمی که از گفت وگوی خانم سلحشوری در فضای مجازی نشر پیدا کرده است، نه تنها فقط مختص به حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه در این خبرسازی سعی شده است ایشان را در تقابل با قوانین اسلامی در خصوص زن، توهین به زنان نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی و .. نشان دهد که این میزان تحریف در سخنان خانم سلحشوری! می‌تواند دیلی محکم برای شکایت ایشان از آن خبرنگار یا رسانه مربوطه باشد.

از طرفی در پاسخ به این دلنگرانی خانم سلحشوری که « شاید عده‌ای تمایل داشته باشند با بزرگ جلوه دادن این مصاحبه که به صورت ناقص منتشر شده، حماسه بزرگ ملت ایران در هفتم اسفند که جلوه‌ای باشکوه از مردم‌سالاری دینی بود را تحت‌الشعاع قرار دهند.» باید بگوییم رسانه‌ها با شعار آزادی بیان به طرح مهم ترین دغدغه ها و اشاعه ارزش های موجود در جامعه می‌پردازند و در این زمینه نوعی مطالبه‌گری دارند، اما آرامش بعد از انتخابات، نشان از رعایت اخلاقمداری انتخابات دارد که در پس تجربه شکست خورده جنجال آفرینی ها پس از انتخابات سال 88 و تقبیح آن توسط افراد معتقد به نظام جای هیچ گونه شکی باقی نمی‌گذارد که این برداشت حرفی مصداق واقعیت نیست.

 هر کسی در قبال گفته های خود مسئول است و در قبال تحریف گفته هایش این فرصت را دارد که روشنگری نماید مثل خانم سلحشوری که به درستی این حرکت شیطنت رسانه ای را بر ملا کرده و حتی بسیار مودبانه و مردمی از ایجاد دلنگرانی های صورت گرفته توسط این خبر عذرخواهی کرده است؛ قطعا بعد از این واکنش زیبای خانم سلحشوری هر گونه فرافکنی در خصوص این مصاحبه امری مذموم و خیراخلاقی است.

امیدواریم  این حرکت زیبای نماینده زن دهمین مجلس شورای اسلامی را از سوی تمام مسئولین و نمایندگان مردم در اتفاقات مشابه ببینیم.

انتهای پیام/ ت



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 94/12/11 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک