سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

قلمدون:



طلاق

زنانی که با آرایش غلیظ و عشوه‌ و ناز در خیابان‌ها و مراکز خرید، رفت و آمد می‌کنند همگی زنانی ورشکسته هستند که نه تنها فقط عُرضه ی عَرضه کردن کالای جنسی خود را به نازل‌ترین قیمت ( نیم نگاهی از سر شهوت) دارند و هیچ چیز عایدشان نمی‌شود بلکه حیثیت، شخصیت، انسانیت و زندگی خود را در می‌بازند. 

این بدترین نوع تجربه برای زن فهیم ایرانی است که بخواهد وضعیت زن در غرب را تجربه کند، جامعه از هم فروپاشیده غرب برای زنان ما باید موزه عبرتی باشد تا بداند عرضه جسم و یا حتی در خفیف‌ترین صورت ممکن، عرضه زیبایی بدون روح، چگونه آسایش، سلامت، امنیت و اعتماد به نفس او را می‌گیرد.


ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94/5/14 توسط منیره غلامی توکلی

قلمدون : 

 

حماقت در زیبا شدن

گسترش تبلیغات اینترنتی برای انجام جراحی‌های زیبایی و حتی تاتوی چشم و پوست جاهای مختلف بدن، ارائه تاتوهای سه بعدی و ... نشان دهنده اوج این حماقت در زیباتر شدن است، آیا کسی که سعی دارد با خالکوبی قلب، ستاره، ابتدای اسم فرد مورد علاقه خود در سفیدی چشمش، زیبا و متفاوت باشد؛ فردی عاقلی است و باید او را انسانی سالم پنداشت!؟

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94/5/14 توسط منیره غلامی توکلی

 

شرح حدیث از حضرت ایت الله العظمی امام خامنه‌ای:

شرط کمال اعمال نیک و حسنات

 

امام خامنه ای:


سه خصلت است که اگر در کسی نباشد، کار او کامل نخواهد شد، یا کار کامل و تمامی از او سر نخواهد زد. یعنی شرط کمال اعمال نیک و حسنات انسان در زندگی، وجود این سه خصلت است. مجموعه این سه خصلت موجب می‌شود که فعالیت انسان، عمل انسان در طول زندگی، یک عمل کامل و تامی باشد.

  1. ورع داشته باشد: که این ورع موجب می‌شود انسان از معاصی الهی دوری کند، ورع مانع می‌شود از ارتکاب معصیت، این شرط اول است.
  2. اخلاق داشته باشد که با مردم به وسیله این اخلاق مدارا کند، مدارا یعنی ملاطفت کردن، رفتار ملاطفت آمیز با مردم داشتن، اعم از مؤمنین و غیر مؤمن، اعم از آن کسی که انسان او را از لحاظ اعمال و رفتار می‌پسندد. با همه مداراکند. این مدارا... یک جنبه دیگر است، غیر از جنبه امر به معروف و نهی از منکر و غیر جنبه تکبر و متکبر است... اینها با هم منافاتی ندارند. هر کدام یک مقوله‌ای است معنای مداراة الناس این است که در معاشرت‌های متعارف زندگی، انسان با افراد با مدارا رفتار کند. این مدارا گاهی به معنای اخلاق خوش و رفتار نرم است. گاهی به معنای اغماض از بعضی از بدی‌هایی است که از او سر می‌زند.
  3. حلم( نیز در این روایت) به معنای ظرفیت و بردباری است، انسان روحاً دارای این ظرفیت باشد، که اگر بدی‌ای را دید از جا در نرود، حلم در مورد شادمانی‌ها هم می‌آید. انسان یک چیزی را که مایه خوشبختی و خوشحالی اوست، اگر برای او پیش آمد، از جا در نرود، حلم به این معنا است.

(جلسه282 مورخ سه شنبه15 اردیبهشت سال 1388 )



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 94/5/12 توسط منیره غلامی توکلی

«یَوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْکُبْرى‏ إِنَّا مُنْتَقِمُون»

 در آن روز که آنها را با قدرت خواهیم گرفت؛ آرى ما انتقام گیرنده ‏ایم!

سال‌هاست به اشغال و اشغال‌گری عادت کرده است، صاحب ادعای حقی نداشته شده است، نسل‌کُشی می‌کنند و کسی معترضشان نمی‌شود، کودک‌کشی شیوه‌شان شده و به آن شناخته شده‌ است، چشم دیده‌بان حقوق بشر در برابر جنایاتش همیشه کور است! ابرقدرت‌های پوشالی حمایتشان می‌کنند و تازگی‌ها هم در منطقه همدل و هم‌زبانی به اسم عربستان پیدا کرده است و شرم و انسانیت گم شده در اعمالشان را با هم به نمایش گذاشته‌اند و خداوند بی‌شک انتقام گیرنده است ( ....َو اللّهُ عَزِیزٌ ذُو انتِقَامٍ) آل عمران آیه 4.

 

 

کودک کشی صهیونیسم  

آمارهای نسل کشی و کودک کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه و شهرک‌های فلسطینی نشین هر روز بالا بالاتر می‌رود و کسی هم به این تراژدی قرن اهمیت نمی‌دهد، کسی برای این حقیقت سرخ تاریخ معاصر دل نمی‌سوزاند، سخنوران و ادیبان نمایشنامه نمی نویسند و گویی همه از سازمان ملل گرفته تا سازمان های حقوق بشری دست به دست هم داده اند تا حق مردم فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان، بحرین، یمن و ... حتی حق حیاتشان نادیده انگاشته شود! و در این مسیر اسرائیل، ام التروریسم و پدر تمام گروهک های تروریسی در راس قرار دارد.

افراطیون و نژادپرستان صهیونیستی روز گذشته با به آتش کشیدن خانه مسکونی یکی از فلسطنیان در روستای شهرک «دوام» واقع در جنوب شرق «نابلس» و زنده زنده سوزاندن نوزاد شیرخوار این خانواده به جرم مسلمان و فلسطینی بودن به بهانه خاموش کردن آتش قهر و کینه‌شان بار دیگر بر سیاه نامه اعمال ضد بشری و ذات آدم‌کشی و تفکر تروریستی خود امضاء زدند.

اگر چه چشم حقوق بشر به دست مدافعان دروغین آن همیشه تاریخ در برابر ظلم به مظلوم و در رأس آن مسلمانان کور شده است! اما اتفاق دیروز، چنان سند محکمی است که دیگر هیچ و‌ِتو احمقانه‌ای نمی‌تواند حکم اذهان جهانیان در دادگاه وجدان را نادیده و باطل انگارد، چرا که درهای مسدود شده آن خانه، ساختمان سوخته، کودک شیرخوار کباب شده در آتش و زخم دل پدر و مادر او به قطع، زبان‌ها را در دفاع و پرده‌پوشی از این جنایات الکن می‌کند.

 شهید شیرخوار " علی سعد دوابشه" نخستین کودک و آخرین آنها هم نخواهد بود که بدست تا مفرق آغشته به خون و جنایات، حکومت‌های ظالم و ستمکاره‌ای چون اسرائیل، عربستان، آمریکا و همپیمانانش به شهادت می‌رسد و قطعا خون این شهدا دریایی از انتقام الهی را به وجود خواهد آورد و آنان را چون فرعون زمان در کام خود غرق خواهد کرد و این است وعده الهی «...یَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَیْرَ الْأَرْضِ وَالسَّمَاوَاتُ وَ بَرَزُواْ لِلَّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّارِ»[«...در آن روز که این زمین به زمین دیگر، و آسمانها (به آسمانهاى دیگرى) مبدل مى‏شود، و آنان در پیشگاه خداوندِ واحدِ قهار ظاهر مى‏گردند»

طنز تلخ تاریخ در این برهه از زمان رقم می‌خورد که رئیس جمهور بزدل و وحشی صفت این دولت غاصب در دعواهای سیاسی خود از نام حقوق بشر به استعار از " منافع اسرائیل" استفاده کرده و این مفهوم را به خون آغشته است.

نتانیاهو ! دولت‌ها و مردمان اصیل و صلح طلب را در حالی به تروریسم و مداخله در کشورهای دیگر و از بین برنده امنیت منطقه و جهان معرفی می‌کند که در خیابان‌های کشور فلسطین نه بهتر است بگوییم در خانه به خانه شهرک‌های صهیونیسم نشین تروریسم جای داده است.

انتهای پیام/ ت



نوشته شده در تاریخ شنبه 94/5/10 توسط منیره غلامی توکلی

قلمدون:

 سجده واجب

 

در 15 آیه از قرآن، سجده وجود دارد. با شنیدن یا خواندن چهار آیه، سجده واجب می‌شود. در یازده آِیه دیگر سجده مستحب است.

چهار سوره‌ای را که سجده واجب قرآنی دراند « سوره عزائم» می‌نامند.

سجده های واجب در این آیات وجود دارد:

  1. آیه 15 سوره سجده ( جز 21) « "إِنَّمَا یُؤْمِنُ بِآیَاتِنَا الَّذِینَ إِذَا ذُکِّرُوا بِهَا خَرُّوا سُجَّدًا وَسَبَّحُوا بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُونَ»
  2. آیه 37 سوره فصلت( ج 24) « وَ مِنْ آیاتِهِ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ الشَّمْسُ وَ الْقَمَرُ لا تَسْجُدُوا لِلشَّمْسِ وَ لا لِلْقَمَرِ وَ اسْجُدُوا لِلَّهِ الَّذی خَلَقَهُنَّ إِنْ کُنْتُمْ إِیَّاهُ تَعْبُدُونَ»
  3. آخرین آِه سوره نجم ( جز 27)  « فَاسْجُدُوا لِلَّهِ وَاعْبُدُوا»
  4. آخرین آِیه سوره علق ( جز 30 ) « کلا لا تطعه و اسجد و اقترب»

 

با خواندن یا شنیدن هر یک از این چهار آیه باید فوری سجده‌های واجب نیز با علامت ( سجده واجبة) در انتهای آیه و یا در کنار صفحه قرآن رو به روی آیه سجده، مشخص شده است.

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94/5/7 توسط منیره غلامی توکلی
<      1   2   3   4      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک