سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

مقاله اختصاصی طنین یاس / بررسی مؤلفه های قدرت نرم انقلاب اسلامی (بخش دوم )

نمایش مدل مناسبی از حکومت دینی با مؤلفه های انقلاب اسلامی/ ولایت پذیری و شهادت طلبی رمز پیروزی در دفاع مقدس


 

  انقلاب اسلامی همواره به دنبال صدور ارزش‌های خود در سراسر جهان به ویژه در بین ملت‌های مسلمان بوده تا آنان را نیز از بند استکبار برهاند و اسلام گسترش یابد. این موضوع، طیف متنوع و وسیعی را در بر می‌گیرد که جدی شدن موضوع دین برای جوامع مسلمان،بیان مطالبات اجرای شریعت اسلامی، ایده وحدت مسلمانان، اسلام راه حل مبارزه و زندگی، وحدت شیعه و سنی، ایجاد جامعه اسلامی و دولت اسلامی از مهم ترین آن است.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92/7/2 توسط منیره غلامی توکلی
فت و گوی اختصاصی طنین یاس با ایران ترابی، راوی کتاب " خاطرات ایران"
جبهه امروز زنان تغییر سبک زندگی و حجاب و عفاف است/ حمایت از اسلام و دشمنی با اسرائیل ، دفاع مقدس امروز ماست

گفت و گو با ایران ترابی
 

صدای زن بیمار در گو ش "ایران" می پیچد. « ما را آدم حساب نمی کنند. هیچ کس نمی گوید دردتان چیست؟» " ایران" که شاهد هل دادن پرستار و زمین خوردن مادری بود که برای درمان فرزندش به پرستار تنها بیمارستان تویسرکان التماس می کرد با خود گفت: « من حتما باید درس بخوانم و پرستار بشوم و در همین تویسرکان یا اگر اینجا هم نشد در روستاهایی که لازم باشد، بروم و برای این مردم کار کنم.» 
این آرزوهای ایران ترابی است. دختری از تویسرکان که در نهایت سختی و تلاش بسیار درس می خواند، بعد از وقفه ای در تحصیل وارد دبیرستان می شود. با دیدن اطلاعیه "آموزشگاه مامایی روستایی همدان" و ثبت نام در آن دوره، موفق به کسب مدرک شده و به عنوان مامای روستاها مشغول کار می شود. اما دست روزگار او را به تهران می رساند و در بیمارستان "فرحناز" آموزش های تکنسین بیهوشی را می بیند و در همان دوران هم با مبارزان انقلابی آشنا شده و با پخش کردن و خواندن اعلامیه های امام خمینی(ره) مسیر واقعی و انقلابی خود را پیدا می کند.با شروع جنگ تحمیلی " ایران" جزو اولین گروه پزشکی به مناطق علمیاتی اعزام می شود و از اینجا است که فصل تازه ای از زندگی او ورق می خورد.
 

 
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92/7/2 توسط منیره غلامی توکلی

نگاهی به چرایی گرامی داشت هفته دفاع مقدس

دفاع مقدس، دفاعی برای خدا برای حفظ اسلام/هشت سال مقاومت، هشت دفتر ایمان و اقتدار ماندگار

به راستی ! چرا ..... مگر جنگ فی حد نفسه امری مذموم و ناپسند نیست پس چرا این همه سلام و صلوات در نخستین روزهای تقویم دفاع مقدس، آخر مگر ما از جنگ و رزم خوشمان می آید مگر قرار گذشته ایم در این ایام مشق جنگ کنیم ؟



علی نظری :

ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/7/1 توسط منیره غلامی توکلی

 پاسخ های مردم به این سوال

با شنیدن نام دفاع مقدس چه چیزی در ذهن شما تداعی می شود

قلمدون  - نکته مهم در تفاوت گرامی داشت یاد و خاطره هشت سال" دفاع مقدس" با سایر وقایعی که در کشورهای دیگر رخ داده، این است که اساساً هرکشوری پایان جنگ و یا هر بحرانی را گرامی می دارد اما در کشور ما شروع " جنگ تحمیلی" گرامی داشته می شود! خبرنگار طنین یاس بین مردم رفته است تا نظر آنها را در مورد نام گذاری هفته دفاع مقدس، چرای و چگونگی گرامی داشت آن و حسی که با شنیدن این نام بزرگ به آنها دست می دهد، گفتگوی داشته باشد.

"دفاع مقدس" واژه ای است که به جنگ تحمیلی جمهوری اسلامی و حزب بعث عراق اطلاق می شود. شروعی که برای خاتمه آن هشت سال مردان غیور و زنان شیردل ایران زمین با ایمان، ولایتمداری، بصیرت و شهادت طلبی همزمان با دنیای از کفر و استکبار جنگیدند و هزاران شهید و جانباز تقدیم انقلاب کردند؛ اما وجبی از خاک میهن را حتی برای لحظه ای زیرچکمه های دشمن غاصب تحمل نکردند.

"دفاع مقدس" ملت ایران برگرفته از مکتبی عاشورایی بود که با رهبری امام خمینی (ره) برای حفظ اسلام و انقلاب اسلامی و عزت وطن شکل گرفت و بنابر فرمایش امام خمینی (ره) «جنگ تا پایان رفع فتنه» ادامه دارد. جنگی که برای ما دفاع مقدس و دفاعی که از دید رهبر کبیر انقلاب اسلامی "نعمتی بزرگ" بوده و هست.

نکته مهم در تفاوت گرامی داشت یاد و خاطره هشت سال" دفاع مقدس" با سایر وقایعی که در کشورهای دیگر رخ داده، این است که اساساً هرکشوری پایان جنگ و یا هر بحرانی را گرامی می دارد اما در کشور ما  شروع " جنگ تحمیلی" گرامی داشته می شود! قلمدون  بین مردم رفته است تا نظر آنها را در مورد نام گذاری هفته دفاع مقدس، چرای و چگونگی گرامی داشت آن و حسی که با شنیدن این نام بزرگ به آنها دست می دهد، گفتگوی داشته باشد.


ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/7/1 توسط منیره غلامی توکلی
<   <<   6   7      
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک