قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

باستانشناسان کشف کردند

کشف قدیمی‌ترین نمونه کودک‌آزاری تاریخ توسط محققان

قدیمی ترین کودک ازاری تاریخ

به گزارشقلمدون به نقل از خبرگزاری ایسنا  ،بر اساس نتایج زیست‌باستان‌شناسان، این کودک که حدود دو هزار سال پیش زندگی می‌کرده، اولین نمونه کودک‌آزاری کودکان در

مصر و قدیمی‌ترین نمونه از این دست در تاریخ باستان‌شناسی را نشان می‌دهد. 


آبادی Dakhleh یکی از هفت واحه در بیابان غربی مصر است و گورستان‌های موجود در آن به باستان‌شناسان امکان مطالعه آغاز مسیحیت در مصر را می‌دهند.


شیوه‌های مطالعه با استفاده از کربن تشعشعی از اسکلت‌ها، قدمت این گورستان را به بین سال‌های 50 تا 450 پس از میلاد بازمی‌گرداند.


هنگامی که «ساندرا ویلر» زیست‌باستان‌شناس دانشگاه فلوریدای مرکزی، در حال مطالعه اسکلت کودک مزبور بود، متوجه شکستگی‌هایی در بازوهای وی شد.


این محقق و همکارانش سپس شکستگی دیگری را در ناحیه ترقوره این کودک پیدا کرد. این تنها کودک حاضر در این گورستان است که الگوهای بی‌نهایت خشن شکستگی را نشان می‌دهد.


استفاده از اشعه ایکس، مطالعه میکروسکوپی بافت‌ها وتحلیل ایزوتوپ‌ها، شکستگی‌های استخوانی متعددی را در سراسر بدن از جمله دنده‌ها، پشت، لگن و ساعد او گزارش کرد.


آسیب‌دیدگی‌های این کودک که برچسب Burial 519 را گرفته، در مراحل متعدد التیام صورت گرفته‌اند، که این امر نشان‌دهنده بروز ترومای غیرتصادفی تکراری است.


پس از انجام آزمایش‌ها، محققان دریافتند که فردی بازوهای این کودک را گرفته و آنها را به شدت تکان داده است.


دیگر شکستگی‌ها هم احتمالا ناشی از تکان‌دادن شدید بوده و تعدادی دیگر نیز در نتیجه آسیب‌های وارده به دنده و استخوان‌های مهره ناشی از ضربه‌های مستقیم، اعلام شده‌اند.


پژوهشگران در خصوص دلیل مرگ این کودک به طور قطع، اظهارنظری نکرده‌اند، اما حدس‌ می‌زنند که آخرین شکستگی در ناحیه ترقوه جانش را گرفته باشد.

 



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/3/9 توسط منیره غلامی توکلی

مقام معظم رهبری: مشارکت، یکی از اساسی ترین مسائل است/ تکرار حرف غربی ها امتیازی برای کاندیداها نیست


امام خامنه ای: نامزدهای انتخاباتی ما برای جلب توجه دیگران حرف های غربی ها را تکرار کنند، هیج امتیازی محسوب نمی شود .


امام خامنه ای

قلمدون گزارش می دهد:


* همه باید اصرار داشته باشید که در انتخابات شرکت کنید. به نظر من مسئله اول در انتخابات , مسئله انتخاب این شخص و آن شخص نیست، مسئله اول ، حضور شماست.


* مردم سالاری دینی با حرف نمی شود، امردم سالاری دینی با مشارکت مردم، حضور مردم ، اراده مردم ، ارتباط فکری و عقلانی و عاطفی مردم با تحولات کشور صورت می گیرد؛ این هم جز با یک انتخاب صحیح و همگانی و مشارکت و سیع مردم ممکن نیست . این مردم سالاری ، عامل پایداری ملت ایران است.


* انتخابات در کشور ما یک حرکت نمایشی نیست . پایه های نظام ما به همین انتخابات است . یکی از پایه ها انتخابات است .


* جوان های ما ، اهل فکر ما ، اهل فرهنگ ما تأمل کنند، مسئولین کشور به سمت سیاست های اسلامی حرکت کنند, اینی که مسئولان ما ، نامزدهای انتخاباتی ما برای جلب توجه دیگران حرف های غربی ها را تکرار کنند، هیج امتیازی محسوب نمی شود . امتیاز این نیست که ما آن چیزی را بگوییم که غرب می پسندد. این ها کسانی اند که با فکر ایرانی، هویت اسلامی - ایرانی مخالفند.


* مسئله اول ، مشارکت است . در زمینه مشارکت مردم , هر طور که می توانید ، روی خانواده ها و دوستانتان کار کنید . مشارکت ، یکی از اساسی ترین مسائل است.



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/3/9 توسط منیره غلامی توکلی

 رجب

معبودا! رجب از نیمه هم گذشت و دل بیقرار نیمه شعبان است و در فراق یار می سوزد و به امید وصال می نوازد؛ آوای انتظار  را ....

بار الها ! دستان خالی من هنوز در رسیدن به معراج اجابت ناتوانند و دلم ، تردید در تمنای عاشقی دارد.

معبودا ! چه زیبا فراخواندیم «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسیلَةَ وَ جاهِدُوا فی‏ سَبیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»1 دور کن از وجودم هر آنچه از شک است که بیقین تو بهترین مأمنی برایم و خوب می دانم که تنها دلیل بودن من هستی و هر چه هستم و هر چه دارم از کرامت بی منت تو و دلیل لغزشم غفلت از درگاه کبریایی و عظمت بی انتهای توست .

ای قدیم ! خود گفته ای «وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ وَ نَعْلَمُ ما تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَریدِ»2سائلی هستم ، تشنه و امیدوار به اندوخته مهربانیت، ره گم کرده ای هستم در سرابی بی پایان ... راه را نمی دانم در مسیر بندگی یار باش مرا که تنهایم ای تنهاترین

ای عزیز، «وَلکِنْ یُضِّلُ مَنْ یَشاءُ وَ یَهْدى مَنْ یَشاءُ»3دستم بگیر از ظلمت گمراهی نجاتم ده و مسپند کاهلی سائل لب تشنه معرفت چون مرا را که نه از سر ظلالت که از روی غفلت به آه و دمی کوتاه راه  درگاه صاحبخانه ای به عظمت کبریایی تو را با وجود، خورشید و 14 ستاره رهنما گم کرده است .

ای رحیم ! سیرابم کن از دریای محبتت در این رجب المرجب که طلوع آفتابش نوید روزی دیگر برای بخشش و شب های پر ستاره اش محرابی برای عبادت بندگان توست .

ای سمیع !به پیمان صادقت که گفتی : ??? ادْعُونی أَسْتَجِبْ لَکُمْ ???.4دستان سرد نیازمندم ، آغوش گرم اجابت تو را خواستارند و این دم و هر دم بند بند وجودم عاشقانه تو را طلب می کند . قلبم را سیراب کن از انوار نورانی مهربانی ات که در جناب بارگاهت شرف حضور یابد و چشمان منتظرم ، نگاه سراسر نور تو را برای رهایی از  ظلمت نفس خواستار است .

بار الها ! مرا در زمره کسانی قرار بده که «جاهَدُوا فینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا»کسانى که در راه ما تلاش و کوشش نمایند ما نیز آنها را به راههاى خود هدایت مى کنیم.5

1_ سوره مبارکه  ق ایه 16

2_ سوره مبارکه  المائده ایه 35

3- سوره مبارکه نحل آیه 93

4_سوره مبارکه مؤمنون آیه 60

5_سوره مبارکه عنکبوت آیه 69



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/3/6 توسط منیره غلامی توکلی

شاید به سختی بتوان باور کرد که در این روزهای پر جنب وجوش ومدت زمان بسیار کوتاه باقی مانده تا انتاخبات ریاست جمهوری مسئله ای مهمتر از این انتخابات هم در کشور وجود دا شته باشد.

 

انتخابات

اما به نظر میرسد صرف نظر از اینکه  طی روزهای آینده چه اتفاق مهمی در عرصه سیاسی کشور روی خواهد داد و  شور و نشاط عمیقی رادر تمامی عرصه های اجتماع  بوجود خواهد آورد ؛ باید از نکات مهمتری سخن گفت که انتخابات ریاست جمهوری  بر بستر این تحولات  به انجام خواهد رسید  و پرد اختن به این نکات میتواند اهمیت مضاعف این  انتخابات را  بیشتر آشکار سازد .

1_ بعد از ماجرای انتخابات ریاست جمهوری 88 ، عناصر فتنه آفرین در داخل وخارج متعهد شدند  تا دیگر اجازه برگزاری انتخابات  در ایران را ندهند اما برگزاری موفقیت آمیز انتخابات مجلس در سال 90 این ایده جاه طلبانه  آنان را نقش برآب نمود  تا جائی که برخی از  سران فتنه با حضور مخفیانه در صندوقهای اخذ رای حاشیه تهران رای خویش را به صندوق انداختند تا از مرگ سیاسی خویش  ساخته  بگریزند .

2_ تقریبا تمامی تحریم های هوشمند  وبه قول غربیها « فلج کننده» برای منصرف کردن  مردم از مشارکت  در انتخابات  طراحی شد تا نظام اسلامی از پشتوانه  مردمی خود محروم بماند .

3_ برخی  برنامه ریزی ها هم حاکی از تلاش عوامل  خارجی وداخلی اردوگاه استکبار برای بحران آفرینی اقتصادی وایجاد تلاطم در  معیشت مردم و خصوصا در بحث تامین کالاهای اساسی خانواده ها ودر نهایت فتنه آفرینی اقتصادی  در چهارچوب سناریوی نجات ملی است .

4_ جنبش های بیداری اسلامی که در سطح منطقه با محوریت مطالبات اسلام خواهانه و صهیونیسم ستیز  شکل گرفت و امروزه  در تمامی منطقه  شاهد امواج کنترل ناپذیر تضعیف جبهه استکبار _ صهیونیست  هستیم .

5_ آغاز دوران افول قدرت آمریکا در خاورمیانه  و قدرت یابی جمهوری اسلامی در سطح منطقه و الگو آفرینی نظام جمهوری اسلامی برای مردم انقلابی سایر کشورها  که مدتها است این حرکت آغاز شده و با توجه به تلاش گسترده  اردوگاه سلطه در جهت عدم  الگو پذیری از ایران، آنچه در میدان عمل  مشاهده میشود  الگو شدن ایران است که نمود آن خصوصا  در  حرکتهای انقلابی بانوان بحرینی و یمنی ومصری  است که دقیقا مبتنی بر الگوی موفق زنان ایرانی  در دفاع از انقلاب اسلامی شکل گرفته است و لا اقل انکار این بخش از  الگو شدن جمهوری اسلامی حتی برای دشمنان هم مقدور نیست .

6_ شکل گیری فضای چهار قطبی در انتخابات ریاست جمهوری ( اصلاح طلبان ، اصولگرایان، حامیان دولت، مستقلین) که دقیقا بر خلاف  تصور اردوگاه نظام سلطه شکل گرفت که آرزوی رقابتی درون اصولگرایان ( با هدف کاستن از  مشارکت مردم و عدم خلق حماسه سیاسی) داشتند و  بنا به آخرین برآوردهای صورت گرفته  وتمامی قرائن  و شواهد ، میزان مشارکت بالای مردمی  در این انتخابات   پیامهای ویژه ای را برای غرب خواهد داشت .

7_ دست برتر  ایران  در مذاکرات هسته ای و به انفال کشاندن  گروه 1+5 و مقاومت مبتنی بر عزت ، تدبیر ومصلحت  در مذاکرات هسته ای که  تاکنون به جز اسباب انفعال و سردرگمی برای غرب در بر نداشته است .

حالا به موارد فوق  میتوان دهها مورد دیگر نیز اضافه کرد  تا در نهایت ایمان بیاوریم   که آنچه از انتخابات ریاست جمهوری  آینده اهمیت بیشتری دارد  همانا اراده و همت مردمی است  که با رهبری مقتدر وحکیم  ؛ الگوی مقاومت  در جهان  شده اند  و  کمتر حرکت انقلابی در جهان  وجود دارد که لااقل بخشهائی از آن  از ایران  و مردمشان الگو نگرفته باشد .

اگر به نبرد  اراده ها اعتقاد داشته باشیم که این روزها در تمامی جهان شاهد آن هستیم  بی شک آینده از آن انسانهای با ارده  و مصمم است که دقیقا در اینجا _ ایران_  انبوهی نامتناهی از اراده های آهنین  شکل گرفته  تا نهضت جهانی اسلام همچنان  برای فتح سنگرهای کلیدی دنیا  تداوم یابد .

دقیقا همین اراده های مصمم وانقلابی والهام بخش است که  برای ما حتی از انتخابات ریاست جمهوری هم مهمتر است . والسلام

نویسنده : محمد علی عباس زاده



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/3/6 توسط منیره غلامی توکلی

چادر بهترین نوع حجاب است / چادر نشانه ملی ماست

جرعه 31  

سیر تاریخی صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص حجاب

به نظر ما ، بحث هایی که در باب پوشش زن می شود؛ بحث های خوبی است که انجام می گیرد؛ منتها باید توجه کنید که هیچ بحثی در این زمینه های مربوط به پوشش زن، از هجوم تبلیغاتی غرب متأثر نباشد ؛ اگر متأثر از آن باشد ، خراب نخواهد شد. مثلا بیاییم که خودمان فکر کنیم که حجاب داشته باشیم ، اما چادر نباشد، این فکر غلط است .

نه اینکه من بخواهم بگویم چادر ، نوع منحصر است ، نه، من می گویم چادر بهترین نوع حجاب است یک نشانه ملی ماست ، هیچ اشکالی هم ندارد هیچ منافاتی با هیچ نوع تحرکی هم در زن ندارد. اگر واقعا بنای تحرک و کار اجتماعی و کار سیاسی و کار فکری باشد ، لباس رسمی زن می تواند چادر باشد و - همانطور که عرض کردم - چادر بهترین نوع حجاب است .

البته می توان محجبه بود و چادر هم نداشت ، منتنها همین جا هم بایستی آن مرز را پیدا کرد . بعضی ها از چادر فرار می کنند ، به خاطر این که هجوم تبلیغاتی غرب دامنگیرشان نشود؛ منتها از چادر که فرار می کنند ، به آن حجاب واقعی بدون چادر هم رو نمی آورند ؛ چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار می دهد!

شما خیال کرده اید که اگر ما چادر را کنار گذاشتیم ، فرضا آن مغنعه کذایی و آن لباس های ( ولیضربن بخمرهن علی جیوبهن ) و همان هایی را که در قرآن هست ، درست کردیم ، دست از سر ما بر می دارند؟ نه ، آن ها به این چیزها قانع نیستند ، آن ها می خواهند همان فرهنگ منحوس خودشان عینا این جا عمل بشود؛ مثل زمان شاه که عمل می شد .

در آن زمان ، زن اصلا پوشش و حجابی نداشت ، حتی در این جاها وقتی نوبت به این کارها می رسد ؛ بی بند و باری خیلی بیش تر هم می شود ؛ کما این که در زمان شاه ، بی بند و باری یی که در همین شهر تهران و بعضی دیگر از شهرهای کشور ما بود، از معمول شهرهای اروپا بیش تر بود ! زن معمولی در اروپا ، لباس و پوشش خود را داشت ؛ اما در این جا آن طوری نبوده آن طور که دیده بودیم و شنیده بودیم و می دانیستیم و مناظری که از آن وقت الان جلوی نظر من هست ، انسان واقعا حیرت می کند که چرا بایستی این گونه بشود؛ کما این که در خیلی از کشورها متأسفانه عقب مانده مسلمان و غیر مسلمان هم همین طور است ، بنابر این ، باید به دقت و با نهایت کنجکاوی و بدون اغماض ، مسائل ارزشی را رعایت کرد.

دیدار با اعضای فرهنگی اجتماعی زنان ، متخصص پزشکی زنان ، مسئولان  70/01/04

حدیث ولایت ج 9 ، ص 63-62



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/3/5 توسط منیره غلامی توکلی
<      1   2   3   4   5      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک