سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه (س)

اسطوره علم و عفاف / دومین شهید زن ولایت از خاندان رسالت

حضرت معصومه (س)را می توان نمونه یک انسان کامل دانست که با وجود همه مصائبی که پیش روی ایشان قرار گرفت توانستند در این طوفان پرحجم بلاها سکاندار کشتی نوح باشند و انسان های دین دار را به مقصد امن الهی برسانند، امروز هم زنان باید به میدان بلاها و طوفان های شنی که تشخیص حق را از باطل دشوار می سازد؛ وارد شوند و از حریم تشیع در جهان دفاع کنند که این مهم ترین پیام از سوی حضرت فاطمه معصومه(س) به زنان است.

حضتر معصومه

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/12/3 توسط منیره غلامی توکلی

ارتفاعات سبلان
 عکاس: صمد خطیبی فر

ارتفاعات سبلان
عکاس : صمد خطیبی فر



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/12/3 توسط منیره غلامی توکلی

اختصاصی طنین یاس : نقش زنان درجریان سازی تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران

مدیریت و حضور بی بدیل زنان در تحولات تاریخی ایران/ زنان، قدرتی نرم در تاریخ ایران

علیرضا مالمیر- کارشناس طنین یاس :

قدر مسلم تفوق و برتری جامعه سیاسی ،اجتماعی ایران بر دیگر ملل و اقوام دراین است که نقش زنان در حوادث، رویدادها و هدایت جریانات همسو و غیر همسو با اموزه های دینی و
ملی اگر بیشتر نباشد؛ تحقیقا کمتر نخواهد بود.


زنان و جامعه اسلامی تاریخ ایران همواره شاهد  فراز و فرودهای بسیاری  در عرصه های فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی ... بوده است.
همانطور که می دانیم  ایرانیان در گذشته از دیگر مردمان هم عصر خویش در بسیاری از زمینه ها چون  صنعت  ، کشاورزی ، فصاحت ادبی ، هنری ... به قول امروزی ها یک سر و گردن بالاتر بوده اند. این شکوفایی مادامیکه با فرهنگ و تمدن اسلامی در هم امیخته شد در اعصار تاریخی جلوه گری می کرد.
هرچند به گواه مورخان شهیر و سیاحان بنام که عمری به نگارش تاریخ ایران پرداختند این کشور  همواره آبستن حوادث بوده است  اما نکته قابل توجه این است که حوادث ، رخدادهای تلخ و جانکاهی که اکثرا مسیر تاریخ را نیز عوض کرده است ؛  مانند حمله مغول ها به ایران کوچکترین خللی در عزم مردم این کشور وارد نساخت به طوری که با تاکید بر اموزه های دینی ، وجوب ضرورت حضور زن و مرد کنار یکدیگر  در هنگامه بلا بر مشکلات فائق آمدند.
قدر مسلم تفوق و برتری جامعه سیاسی ،اجتماعی ایران بر دیگر ملل و اقوام دراین است که نقش زنان در حوادث، رویدادها و هدایت جریانات همسو و غیر همسو با اموزه های دینی و ملی اگر بیشتر نباشد؛ تحقیقا کمتر نخواهد بود.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/12/2 توسط منیره غلامی توکلی

خانواده

نهاد خانواده، اصلی‌ترین رکن جامعه و بستر فرهنگ‌های گوناگون و زمینه ساز خوشبختی و یا بدبختی انسان‌ها و ملت ها است. و از این رو، اسلام که برنامه سعادت و تکامل بشر است عنایت ویژه‌ای به سلامت، رشد و پویایی این نهاد سرنوشت ساز دارد. خانواده، نهادی است که بر پایه‌ ازدواج زن و مرد، شکل می‌گیرد و با تولید مثل توسعه می‌یابد. این نهاد، اساس سازندگی شخصیت انسان و مهم‌ترین عامل تکامل جامعه بشری است. پیامبر اکرم صلی صلی الله علیه و آله می‌فرماید: «در اسلام بنیادی نهاده نشده که در نزد خدا، از ازدواج، محبوب‌تر باشد.»

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/12/1 توسط منیره غلامی توکلی
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/12/1 توسط منیره غلامی توکلی
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک