سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

تساوی حقوق زن و مرد

اسلام زن و مرد را در شخصیت انسانی با نظر تساوی می‌بیند اما این امر نیز مسلم است که یکایک اعضاء جامعه نمی‌توانند در تمام امور با هم کاملاً مساوی باشند بلکه عدالت اجتماعی ایجاب می‌کند که همه افراد در حقوق عمومی انسانی مشترک باشند زیرا برخلاف تصور عده‌ای که زن را موجودی جدای از مرد می‌شناسند اسلام خلقت زن و مرد را از یک جنس و یک منشأ می‌داند. دامنه تساوی مرد و زن شامل همه چیز است؛ در خلقت، اعمال عبادی، ثواب و عقاب، کسب علم، رشد و کمال معنوی و....

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ شنبه 91/12/12 توسط منیره غلامی توکلی

سینما و سبک های زندگی

پیش از این به بررسی برخی از فیلم های شرکت کننده در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر که همسو با سبک زندگی اسلامی برای خانواده های ایرانی تهیه شده بودند پرداخته شد . فیلم هایی را که به آنها اشاره شد اگر نتوان به عنوان یک الگوی تمام عیار برای سبک زندگی دانست حداقل می توان اذعان داشت فضای حاکم بر آنها متناسب با فرهنگ ارزشی و سبک زندگی مطلوب برای خانواده ها طراحی شده است . اما در همین جشنواره فیلم هایی هم به نمایش درآمدند که که نه تنها مناسب با ارزشهای خانوادگی نبودند بلکه برخی از آنها به وضوح به نفی و سلب آن می پرداختند. عجیب اینکه حتی تعدادی از این فیلم ها توانستند جوایز قابل توجهی هم از هیئت داوران این دوره از جشنواره دریافت کنند.
در این یادداشت به بررسی فیلم هایی پرداخته می شود که تلاش می کنند با تعریف یک مدل جدید از سبک زندگی ذائقه مخاطب را تغییر دهند و خانواده را به سمتی متمایل کنند که هیج وجه اشتراک فرهنگی با آن ندارد .

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ شنبه 91/12/12 توسط منیره غلامی توکلی

 مقاومت در برابر تهاجم تبلیغات جهان علیه حجاب
جرعه  22 

سیر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حجاب و عفاف

تمام دنیای غرب و مطبوعات آنها و این نویسندگان قلم به مزد و عامل سرمایه داران و صهیونیست های بزرگ جهانی ، دست به دست هم داده اند تا جمهوری اسلامی را هو کنند .مسئله حجاب را مورد تهاجم تبلیغاتی قرار دادند تا شاید ما را از میدان خارج کنند . علیرغم تبلیغات آنها ، ایران اسلامی و زن مسلمان پایبندی خود را به مسئله حجاب و حیثیت اسلامی زن مسلمان و آموزش اسلام در مورد زن ، با قدرت و قاطعیت و روح اعتقاد و اطمینان به خود حفظ کرد و امروز دنیای غرب است که تدریجا به سمت حجاب اسلامی متمایل می شود.
سخنرانی در جمع کثیری از زنان شهرهای تهران ، تبریز ، اصفهان ، کرمان ، قم ، قزوین ، یزد،کرج و استان های چهارمحال و بختیاری و مازندران 68/10/26

حدیث ولایت ، ج 3 ص
161



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/12/12 توسط منیره غلامی توکلی

دخترم
دخترم با تو سخن می گویم :
گوش کن ، با تو سخن می گویم :
زندگی در نگهم گلزاریست
و تو با قامت چون نیلوفر -
شاخه پر گل این گلزاری
من در اندام تو یک خرمن گل می بینم
گل گیسو، گل لبها، گل لبخند شباب
من به چشمان تو گلهای فراوان دیدم
گل تقوا -
گل عفت -
گل صد رنگ امید
گل فردای بزرگ
گل دنیای سپید

....................
دیده بگشای و در اندیشه گلچینان باش
همه هستی سوزند
کس به فردای گل باغ نمیاندیشد
آنکه گرد همه گلها بهوس میچرخد-
بلبل عاشق نیست...

...................
دیو خویان پلیدی که سلیمان رویند
همه گوهر شکنند
دیو! کی ارزش گوهر داند ؟
نه خرمند بود-
آنکه اهریمن را -
از سر جهل ، سلیمان خواند

....................
اری ای دخترکم ، ای به سرا پا الماس
از حرامی بهراس
قیمت خود مشکن
قدر خود را بشناس
قدر خود را بشناس



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/12/9 توسط منیره غلامی توکلی

مریم صفاران - مدرس دانشگاه و پژوهشگر :

اقتصاد مقاومتی

در سالهای گذشته بنا به سنت دیرین ، مقام معظم رهبری به مناسبت تبریک نوروزی به ملت شریف ایران طی پیام شاخصی ، سالها را نام گذاری می نمودند. به طور دقیق سال 1388 را سال اصلاح الگوی مصرف و سال 1389 را سال همت مضاعف و کارمضاعف و سال 1390را سال جهاد اقتصادی و(دهه پیشرفت و عدالت)و همچنین سال 1391 را که در اواخر آن بسر می بریم سال تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی معرفی نمودند. این عنوانها یعنی یک نشانه، یعنی یک نقشه راه برای مسئولان اجرای و دست اندرکاران اقتصادی که در عرصه فرهنگی و اجتماعی باید حرکت جهاد گونه داشته باشند و این سالها به دلیل شاخصه ها ی داده شده در حافظه تقویم اقتصادی ایران یعنی به تحقق رسیدن سند چشم اندازکه این امر به نوبه خود نقش راهبردی در پیشرفت کشور و گام بلند ی در اقتصاد می باشد .

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/12/9 توسط منیره غلامی توکلی
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک