سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

 

چگونه می توانیم به نماز علاقمند شویم ؟
ازدید قرآن مهمترین عامل تشویق مسلمانان به اقامه نماز چیست؟

نماز

انسان موجودی است که در زندگی خود، خواه ناخواه با اضطرابات و نگرانی هایی روبه روست. گاهی این نگرانی ها برای برخی محدود به مسائل مادی است و گاهی از این حد گذشته و جنبه غیرمادی و معنوی  هم پیدا می کند. این حالت گاهی برخی از انسان ها را چنان به خود مشغول می دارد که تمام عمرشان را در بر می گیرد و با همان حالت از دنیا می روند و در برخی دیگر، مدتی از حیاتشان را اشغال و زمانی سر بلند می کنند که مدت زیادی از عمرشان سپری شده است.اما عده ای از افراد  آگاه با تدبیر خاص جلوی این حالا ت درونی خود را گرفته و ناآرامی درونی خود را آرامش می بخشند. برای همه ما این نکته حائز اهمیت بسیاری است که بدانیم عامل این آرامش چیست و چگونه آن اضطراب به طمانینه تبدیل شده و آرامش تضمین و تامین می گردد. آری خداوند با یک جمله کوتاه و مختصر پاسخ این سوال را داده اند که «بدانید با یاد خدا دلها آرام می گیرد.» اما باید گفت: که این کلام الهی برای بسیاری از افراد حتی تحصیل  کرده های ما شاید مبهم بوده و تفسیر آن روشن نیست.
ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/12/7 توسط منیره غلامی توکلی

جرا نماز می خوانیم ؟

    بررسی علل کم توجهی و بی توجهی برخی از نوجوانان به نماز
نماز

آیا الهی چون خداوند با این همه قدرت و حشمت و نعمت و رحمت نیازمند ستایش ما است یا ما نیاز به وجود او و پرستش ذات اقدسش داریم ؟
درپاسخ به این سؤال از دیدگاه استاد شهید مطهری می توان گفت : « پرستش، جوششی است از اعماق ذرات عالم که عطر جانبخشش همه جا گسترده و پرتو انوارش هستی را روشن ساخته است.»
با علم به این سخن می توان نتیجه گرفت : پرستش ذات تمامی موجودات است و مسلمان و یهود و مسیحی و کافر ندارد . نیاز عبادت خدا مخصوص بشر و در ذات اوست فقط گروهی راه را درست انتخاب می کنند و گروهی اشتباه بر می گزینند .

 


ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/12/7 توسط منیره غلامی توکلی
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/12/6 توسط منیره غلامی توکلی

دیروز و امروز فمنیسم

از مبانی فمنیسم رادیکال تا حذف   نهاد خانواده

فیمنیسم

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/12/6 توسط منیره غلامی توکلی

حکمت های تشکیل خانواده و حقوق همسران از دیدگاه روایات معصومین

آرامش روانی مهم ترین حکمت ازدواج / تعادل و ارامش روانی با شناختِ حقوق دو جانبه زن و مرد

ازدواج و ارامش روحی

نخستین حکمت تشکیل خانواده که قرآن کریم، آن را با صراحت بیان کرده است رسیدن به آرامش روانی است .بدون آرامش روانی نمی‌توان از جوان، انتظار تقوا داشت. بدون آرامش روانی، نه نسل سالم و صالح پدید می‌آید ونه سازندگی اخلاقی و اجتماعی اتفاق می‌افتد و ارزش‌های دینی و آرمان های توحیدی نیز گسترش نمی‌یابد.

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/12/6 توسط منیره غلامی توکلی
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک