سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

فرمایشات مقام عظمی ولایت در خصوص انتخابات

مهم ترین شاخصه فرد اصلح ، زنده کردن روز به روز شعارهای انقلاب اسلامی است

قلمدون : مقام معظم رهبری : کسانی باید در مراکز تصمیم گیری حضور یابند که معتقد به اسلام ، شعارهای انقلاب اسلامی و توانایی های ملی باشند.

امام خامنه ای

مقام معظم رهبری در بیانات خود در خصوص انتخابات مسائلی را مطرح می کنند که هر تدبر و اندیشه در مورد هر یک از سخنان ایشان می تواند مسیر انتخاب فرد اصلح و چرایی و چگونگی شرکت در انتخابات را تبیین کند . توجه و الهام گرفتن از منویات معظم له برای هر انسان ولایتمدار چراغ راهی است که او را به سر منزل مقصود که همان عزت و اقتدار امت مسلمان است می رساند . طوری که آرمان های انقلابی مردم ایران در تمامی شئونات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی لحاظ شده باشد.

 * حضور گسترده مردم در انتخابات و رونق بخشیدن به صندوق رأی ، مجاهدت به شمار می رود که نزد خداوند متعال نیز اجر دارد .

* همه باید اصرار دشاته باشید که در انتخابات شرکت کنید . به نظر من مسئله او در انتخابات ، مسئله انتخاب این شخص و آن شخص نسیت ؛ مسئله اول ، مسئله حضور شماست .

* مهم ترین شاخص برای انتخاب افراد این است که باید مسئولان و منتخبان روز به روز شعارهای انقلاب اسلامی را زنده تر کنند و این مسئله ربطی به جناح بندی ها و اسم ها ندارد.

* مردم سالاری دینی با حرف نمی شود ؛ مردم سالاری دینی با شرکت مردم , حضور مردم ، اراده مردم ، ارتباط فکری و عقلانی و عاطفی مردم با تحولات کشور صورت می گیرد؛ این هم جز با یک انتخاب صحیح و همگانی و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست . این مردم سالاری، عامل پایداری ملت ایران است.

* کسانی باید در مراکز تصمیم گیری حضور یابند که معتقد به اسلام ، شعارهای انقلاب اسلامی و توانایی های ملی باشند.

* هنر ملت ایران این است که دقت کنند. نگاه کنند؛ بشناسند اصلح را بهترین را انتخاب کنند ؛ بهترین از لحاظ ایمان ، بهترین از لحاظ اخلاق و امانت و بهترین از لحاظ دینداری و آمادگی برای حضور در میدان های انقلاب درد شناس ترین و دردمندترین نسیت به نیازهای مردم .



نوشته شده در تاریخ شنبه 92/3/18 توسط منیره غلامی توکلی

بررسی مقام و منزلت زن از دیدگاه اقبال لاهوری

تجلی زن در حجاب

علامه اقبال لاهوری


موضوع زن همواره مورد توجه شاعران جهان بوده است. از این میان محمداقبال لاهوری- شاعر، فیلسوف، حقوقدان و سیاستمدار پاکستانی- هم در آثار خود منزلت و شخصیت زن را توصیف کرده است.


زندی پژوه در مقاله با استناد به ابیات اقبال لاهوری نظر این اندیشمند برزگ را در خصوص عفاف و حجاب بانوی مسلمان آودره است :

منظر اقبال به زن با قرآن مجید مطابقت دارد؛ گویا یادآوردنده مقام و رتبه زن مسلمان است. اقبال در وصف زن در " رموز بی خودی" آورده است:

آن که نازد بر وجودش کائنات   ذکر او فرموده با طیب و صلواة

در قرن چهارم هجری، زمان اقبال ، زن و مرد از کمترین حقوق انسانی برخوردار بودند، زنان به نسبت مردان محدودتر بودند، از اینرو اقبال دوشادوش بودن زن و مرد، نقش هر دو را در عرصه اجتماع لازم می دانست

مرد  و زن وابسته ی یکدیگرند     کائنات شوق را صورت گرند

اقبال نه تنها زن را گوشه نشین معرفی نکرد،  بلکه او را به عنوان یک نیروی فعال می دانست، علامه در خطبه ای می گوید: « اگر چه قانونا مرد و زن در دارایی و اموال از حقوق مساوی برخوردار نیستند ولی این دلیل بر این نیست که مردان به زنان برترند، این تفکر بر خلاف تعلیمات قرآن است»

به نظر اقبال زن رها شده یک متجدد و زن آزاد یک روشن فکر است. زن رها شده دارای جنبه منفی است ، زن در رهایی از قیدها به انحطاط ،  فساد و انحراف افتاده است. اما زن روشنفکر به آزادی رسیده و زن متجدد به بی قیدی. اینجاست که در می یابیم زن رها شده از دید اقبال مذموم است.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/3/16 توسط منیره غلامی توکلی

قلمدون :از منظر امام، نماد ارزشمند و بسیار روشن زن در جامعه اسلامی، زنی است که در براندازی رژیم شاه و پس از آن در مراحل تصویب و تثبیت جمهوری اسلامی نقش ارزنده داشته، حتی انقلاب اسلامی، گاه به نام او و «انقلاب چادرها» نامیده می شود. این زن در جنگ و دفاع نقش تعیین کننده دارد و در هدایت و رهنمود جوامع، جزو رسولان و فرستادگان دینی است؛ چنان که در هیأت اعزامی به شوروی مشاهده کردیم. در دیدگاه وی، زن مربی انسان و مظهر تحقق آمال بشر است و از دامن وی مرد به معراج می رود، و اگر آنان از ملتها گرفته شوند، ملتها به شکست و انحطاط کشیده می شوند.

 

امام خمینی (ره)

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/3/16 توسط منیره غلامی توکلی

 

 

مبعث پیامبر


خجسته بادبر شما؛ زیبا مبعثی که با "افرابسم ربک" آغاز و با " انا اعطیناک الکوثر" بیمه و با " الیوم اکملت لکم دینکم" جاودانه شد



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/3/16 توسط منیره غلامی توکلی

حاضری از حرم امام روح الله تا جمکران مهدی فاطمه(س) پا به پای من بیایی؟

به گزارش قلمدون به نقل از بلاغ ـ پایگاه جهادگران مجازی شمال کشور:   علی اکبر امیدی ، جانباز قطع نخاعی به اظهارات علی مطهری؛ نوشت:


حاضری از روی همین ویلچیر و یا وقتی حالم بدتر می‌شود از روی تختم، با تو که ظاهراً سالمی و روی زمین راه میروی، با هم مسابقه دو بگذاریم؟ اشتباه نکن! نه فقط مسابقه سرعت،‌ حاضری از حرم امام روح الله تا جمکران مهدی فاطمه (س)پا به پای من بیایی؟

پاسخ جانباز علی اکبرامیدی به علی مطهری

 

 

 

 

 

 

 

 


متن نامه جانباز شیمیایی"علی اکبر امیدی"که در عملیات خیبر به درجه رفیع جانبازی نائل آمده به علی مطهری که به دفتر بلاغ ارسال شده به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

آقای علی مطهری؛ فرزند مجاهد بزرگ و معلم مکتبی صدر انقلاب که چندان از تربیت پدر برخوردار نبوده‌ای، تو را به مسابقه دعوت میکنم.

آیا حاضری با من مچ بیاندازی؟ مرا ضعیف میپنداری؟ چنان مشت تو را بفشارم که از درد به خود بپیچی. حاضری از روی همین ویلچیر و یا وقتی حالم بدتر می‌شود از روی تختم، با تو که ظاهراً سالمی و روی زمین راه میروی، با هم مسابقه دو بگذاریم؟ اشتباه نکن! نه فقط مسابقه سرعت،‌ حاضری از حرم امام روح الله تا جمکران مهدی فاطمه(س) پا به پای من بیایی؟ بدون راننده و ماشین؟.

بیا مسابقه قرص خوردن بدهیم. چندتا قرص حاضری در روز بخوری؟ 5 ، 10 ، 20 ؟ من روزی 35 قرص میخورم. میتوانی رکورد مرا بزنی؟ راستی،‌ هرچه به حافظه‌ام فشار می‌آورم، یادم نمی‌آید تو را در جبهه‌ها دیده باشم. کدام جبهه خدمت میکردی؟

در غرب بودی یا در جنوب؟ استخوانهایت از سرمای کردستان ترکیده و انگشتانت سیاه شده یا از حرارت جنوب به عطش مرگ افتاده‌ای و خاک بیابان خورده‌ای؟ در چند عملیات شرکت داشته‌ای؟ چندبار مجروح شدی؟

داغی سرب را چشیده‌ای یا توانسته‌ای خطی از دشمن را بشکافی؟ آیا توانسته‌ای فاصله پنجاه متری در سه راهی شهادت را در شلمچه بدوی؟ چقدر زیر آب میمانی؟

مسابقه بدهیم؟ حاضری در اروند دویست متر زیر آب یک نفس شنا کنی؟ چقدر می‌توانی شیمیایی تنفس کنی؟ حاضری یکبار در خیبر نفس بکشی؟ من با تو مسابقه پول و موقعیت و جایگاه و جهالت نخواهم داد. من با تو مسابقه دلشاد کردن دشمن و ابزار تبلیغ او شدن را نخواهم داد. من با تو مسابقه شهرت پرستی باطل و نوکری طاغوت را نخواهم داد.

من با تو مسابقه اهانت به ولایت فقیه را نخواهم داد که پیشتر اثبات کرده‌ام که از جسم و روح و همسر و فرزند و زندگی و آرامشم برای او و نام او و فرمان او و یک لحظه لبخند او نخواهم گذشت و همچون تو، او را کالای مسابقه نخواهم کرد. آیا حاضری با من مسابقه میزان قدرت انقباض و اسپاسم عضلات موقع تشنج را بدهی؟

میدانی آخرین باری که نزدیک بود تشنج کنم کی بود؟ زمانی که از خواندن نامه سخیف تو خشمگین شدم و نزدیک بود از روی ویلچیر زهوار دررفته‌ام نقش زمین شوم و اگر نبود تلاش همسر زجر کشیده‌ام، بار دیگر مسابقه را از تو برده بودم.

اما این نامه را نگه میدارم تا حکم مسابقه بعدی من و تو باشد در قیامت؛ تا معلوم شود چه کسی می‌تواند بهتر از روی صراط بدود.نام محفوظ برای اینکه رسانه های حامی شما فکر نکنند به فکر مطرح کردن خودم بودم.



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92/3/14 توسط منیره غلامی توکلی
<      1   2   3   4   5      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک