سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

ایران میزبان بزرگترین نشست دیپلماتک
اجلاس تهران بازگشت جنبش عدم تعد به جایگاه اصلی خود

راضیه ترکمن - نویسنده طنین یاس
جنبش عدم تعهد اولین بار  در بهبوهه جنگ سرد و در شرایطی که کشور ها با  عنوان بلوک شرق و غرب مرز بندی شده بودند  سال  1954 در جهت  اعلام حیات  و موجودیت کشور های جهان سو م  به صورت رسمی در کلمبو   تشکیل شد  و  کشور های جنبش عدم تعهد در تقابل  با تقسیم بندی موجود آن زمان  و بادیدگاه ضد استعماری و امپریاالیسمی  و با ایجاد روحیه همگرایی بین کشور های  در حال توسعه اعلام موجودیت کرد  تا  کشور های جهان سوم نیز تریبونی در جهت اعلام نظرات و خواسته های خود در تحولات بین المللی داشته باشند.
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/6/7 توسط منیره غلامی توکلی

سناریو تکراری غرب علیه ایران این بار در استانه برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها
ژاژخایی انگلیس پیرامون نقض حقوق بشر در ایران
علیرضا مالمیر - طنین یاس

 اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس درباره نقض حقوق بشر در ایران
این که می گویند:حرف های قدیمی ها رو باید با آب طلا نوشت  پربیراه نیست. برای مثال همین ضرب المثل "کل اگر طبیب بودی سرخود دوا نمودی" که مصداق موضوع این یادداشت ما شده است.
مساله ازاین قراره که روباه رسانه ای -شما بخوانید بی بی سی-  دو روز پیش به نقل از وزیر امورخارجه دولت روباه پیر در سایت خود نوشت
( "ویلیام هیگ"، وزیر امور خارجه "بریتانیا"، آنچه را نقض گسترده حقوق بشر شهروندان ایران خواند، محکوم کرده و گفته است که تداوم این روند یک ننگ ، رسوایی و نمادی از رفتار شرم‌آور و موجب بی‌آبرویی رهبران ایران است! )
  جای تعجب داره! آقای هیگ،‌ نسبت به نقض حقوق بشر از سوی ایران در ماه‌های گذشته، ابراز نگرانی کرده است!
واقعا انسان از درک این همه دغدغه بشر دوستانه دولتمردان  بریتانیا درقبال حقوق بشر عاجز می ماند!
آقای هیگ، نسبت به  آزار و شکنجه در ایران و بخصوص درمورد اقلیت های دینی هم افاضاتی داشتند و به اعدام افراد مجرمی که قانون شکنی کرده و به حکم دادگاه محکوم شده اند؛ اعتراض و برای این مجرمین و بزهکاران اشک تمساح می ریزد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/6/6 توسط منیره غلامی توکلی

سربلندی بسیج در محک سخت و تلخ زلزله تبریز
بنی آدم اعضای یک پیکرند / که در آفرینش ز یک گوهرند / چو عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضو ها را نماند قرار.
این دو بیت شعر استاد سخن سعدی شیرازی، در تمام  ایعاد می تواند مفهوم انسانیت و همنوع دوستی را معنا و جایگاه رفیع آن را در میان ایرانیان از زبان بزرگترین و خوش سخن ترین شاعر قرن هفتم بیان کند.
این معنا بخشی و مفهوم زیبای سخن سعدی که در طول تاریخ توسط ایرانیان در شرایط بحرانی در رفتار و کردار به منصه ظهور گذاشته  شده است؛ چنان دل انگیز و خداپسندانه است که سر در سازمان ملل را هم با آن منقش کرده اند تا نمایندگان همین بنی آدم؛ در نخستین گام های حضور در سازمان عریض و طویل ملل متحد ، متذکر پیکره واحد انسانیت شده و آن را ارج نهند.
...نمی دانم چرا وقتی می خواستم درباره زلزله اخیر آذربایجان شرقی بنویسم؛ این بیت شعر به ذهنم آمد! شاید نزدیک ترین زمان برای زیباترین نمایش قدرت عاطفی ایرانیان در کمک به هموطنشان و همدردی با آنان، زمین لرزه شش ریشتری 21 مرداد ماه سال جاری بود.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/6/5 توسط منیره غلامی توکلی

اجلاس سران غیرمتعهد ؛فرصتها وتهدیدها در عرصه بین الملل
علیرضا مالمیر
- نویسنده و کارشناس طنین یاس
همانطورکه میدانیم پنجم تادهم شهریورماه سال جاری تهران میزبان برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو "جنبش غیرمتعهدها" است.بنا بر اعلام منابع رسمی 120کشورجهان به همراه 17کشوربه عنوان عضو ناظر،10 سازمان و تشکل بین­ المللی دراین اجلاس حضور خواهند داشت . این جنبش به عنوان دومین سازمان بزرگ و تاثیرگذار بین­ المللی پس از سازمان "ملل متحد" شناخته می­ شود.
کشورهای عضو این جنبش در سه سطح سران، وزرا و کارشناسان در این  اجلاس حضور خواهند داشت. همچنین جمهوری اسلامی ایران از کشورهای "روسیه" و "ترکیه " به عنوان مهمانان ویژه در این اجلاس دعوت به عمل آورده است. نظر به موضع گیری های متفاوت این دو کشور در قبال  مناقشات اخیر در سوریه و منطقه بایستی منتظر بود که حضور یا عدم حضور این دو  کشور در اجلاس آتی چگونه خواهد بود. درحال، کشور "مصر "به عنوان ریاست دوره ای این جنبش است که در اجلاس ماه جاری ریاست آن بر عهده ایران خواهد  بود.
این نشست بین المللی ،اولین تجربه ایران در زمینه برگزاری چنین اجلاسی با این وسعت کاری در عرصه  دیپلماسی خارجی نبوده است. سال   76 ایران میزبان هشتمین اجلاس  سران "کشورهای اسلامی" بود که این نشست ،دستاوردهای خوبی را به همراه داشت. حال انچه که مهم جلوه می کند ره اورد و ماحصل این اجلاس درسطح کلان بر روابط کشورهای عضو جنبش و سیاست خارجی آن است که نشان از میزان تعهد کشورهای عضو این جنبش  به عدم تعهدشان درقبال "امپریالیسم "جهانی است.
نکته ای که شاید در موضع گیری های چند سال اخیر و در این دوره زمانی کشورهای عضو این جنبش در قبال دیگر اعضای  عدم تعهد مانند "فلسطین"،"سوریه"،"افغانستان "،"عراق" و... اتخاذ کردند،موضعی محافظه کارانه و یا بی تفاوت نسبت به مناقشات و مسائل اتفاق افتاده  در این کشورها بوده است!
به جرات می توان گفت:  تنها کشور غیر متعهد به معنای واقعی در بین اعضا، جمهوری اسلامی ایران است که سکاندار جریان مقابله و مبارزه با امپریالیسم چه در شرق و چه در غرب از بعد از وقوع انقلاب اسلامی بوده است.
با توجه به فراگیری موج  بیداری اسلامی در دنیا و تحولات بنیادین در منطقه استراتژیک "خاورمیانه" و به خصوص مسائل سوریه باید منتظر بود تا مواضع سران این جنبش با محوریت و هدایت ایران به عنوان رئیس دوره ای این اجلاس در پایان نشست شانردهم ، تبیین و تصویب شود . امیدواریم این مصوبات احتمالی با یک ضمانت اجرائی مقتدرانه در عرصه دیپلماسی خارجی به فعلیت تبدیل شود.
ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ شنبه 91/6/4 توسط منیره غلامی توکلی

 

گزارش تصویری  از طرح هجرت و اردوهای جهادی بسیج سازندگی تهران بزرگ

گرمسار - کمک به کشاورزان

 

بهسازی و زیبا سازی مدارس تهران

بهسازی و زیبا سازی مدارس تهران

گرمسار - کمک به کشاورزان

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/6/1 توسط منیره غلامی توکلی
<      1   2   3   4   5      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک