سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

گفت وگو با مینو اصلانی ریاست سازمان بسیج جامعه زنان کشور

سینما دین خود را به امام و شهدا ادا نکرده است

سینما دین خود را به امام و شهدا ادا نکرد

سی و پنج سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد . انقلابی که وجه غالب تفکیک و تمییز آن از سایر انقلاب های به ظاهر مشابه در جهان فرهنگ است . حال این انقلاب فرهنگی به سی و پنج سالگی خود رسیده است و جهان او را به نظاره نشسته است . در آستانه روز پیروزی انقلاب اسلامی ،  این پرسش مطرح می شود که آیا فرهنگ و هنر امروز کشور در قد و قواره ارزش های انقلاب اسلامی و گفتمان امام و رهبری است ؟
آیا هنر کشور موجبات ارتقاء و اعتلای فرهنگ عمومی جامعه را فراهم کرده است ؟ آیا سینمای ما به ظرف شایسته برای پاسداری و معرفی مظروفی که همانا مؤلفه های گفتمان انقلاب اسلامی است تبدیل شده است 
  سؤالات خود را با  مینو اصلانی ، ریاست سازمان بسیج جامعه زنان کشور مطرح می کنیم :

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/15 توسط منیره غلامی توکلی

 بررسی مؤلفه های قدرت نرم انقلاب اسلامی بر اساس نظریه هارتلند
سه گام طلایی / ایران در گام های سوم، تولید قدرت نرم و تمدن سازی

بررسی مؤلفه های قدرت نرم انقلاب اسلامی بر اساس نظریه هارتلندمصطفی دولت آبادی - کارشناس ارشد اندیشه های سیاسی اسلام

در امتداد توان تولید قدرت نرم؛ گفتمان سازی و ارائه مدل عینی از سبک زندگی اسلامی یکی از اصلی ترین مولفه های قدرت نرم انقلاب اسلامی می باشد که توانسته ایران را به قلب هارتلند جهانی برساند، یکی از شاخص های مهم و اثر گذار در این زمینه ،تبیین و باز تعریف هویت و جایگاه زن و خانواده می باشد، که به طور اخص در حوزه تبیین جایگاه زن در انقلاب اسلامی می توان مولفه های حقیقی را مطرح کرد ، مصادیقی چون حضور اثر گذار زنان در عرصه مبارزات انقلابی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.
ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/15 توسط منیره غلامی توکلی

جرعه 16-
هوشیاری نسبت به توطئه دشمنان علیه حجاب

سیر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حجاب و عفاف
... و ای خواهران و برادران ! بینی دشمن را به خاک بمالید ، دشمن می خواهد از هر حادثه ای در کشور ما استفاده کند . امروز که موج توجه و اقبال به حجاب اسلامی و حفظ عفاف از راه پوشش معقول و منطقی زن در جامعه ی ما به راه افتاده است ، دشمنانی توطئه می کنند؛ ما بی اطلاع نیستیم . سعی می کنند از پاره ای عناصر مزدور و مغرض و گاهی با استفاده از عناصر ساده دل و بی خبر در مقابل موج هیجان امت اسلامی - که امروز نمونه ی بارزش را در سراسر ایران همه دیده اند - در مقابل این موج خروشان سعی می کنند عناصری مزدور و عناصری ساده دل و غافل را قرار بدهند.
ای خواهران و ای برادران صادق!  غافل نشوید .
ای بندگان خدا! ای زنان و مردان مؤمن و مسلم ! ای نمازگزاران و ای برپا دارندگان نماز ! تقوای خدا را پیشه کنید هوشیار باشید، توطئه دشمن را بشناسید، ضرورت انقلاب را بشناسید ، بدانید که حفظ عفاف و عصمت جامعه و طهارت و یک فریضه ی بزرگ است ، هم در محیط ادارات ، هم در محیط کوچه و خیابان ، در محیط جامعه ، سعی کنید عفاف را حفظ کنید .
خواهران مسلمان با حجاب ! من از سوی همه ملت مسلمان که یقینا به این گفته من راضی هستند از شما تشکر می کنم. ای خواهران مسلمانی که پیرو فرمان امام حاضر شدید با وضع متناسب اسلامی و با لباس محجب اسلامی در محیط کار و در جامعه ظاهر شوید! من از شما سپاسگذاری می کنم .
خطبه های نماز جمعه ، 1359/04/13



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/11/14 توسط منیره غلامی توکلی

تأثیرات متقابل زن و انقلاب اسلامی در فرمایشات مقام معظم رهبری
انقلاب اسلامی ایران نقش بسزایی در تبیین جایگاه زن در نظام اسلامی و تغییر نگرش اجتماعی او داشت . زنان در پیروزی انقلاب اسبلامی نقش بسزایی را ایفا کرده و در تثیت آن مؤثر بوده و تحکیم آن نیز بر بصیرت زن مسلمان ایرانی وابسته است . زن به عنوان مدیر فرهنگی و فکری یک خانواده می تواند مایه بقا و تداوم بسیاری از ارزش های فرهنگی ایران و اسلام باشد . از این رو در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر آنیم تا با بازخوانی صحبت های مقام معظم ولایت ، امام خامنه ای ؛ بار دیگر تأثیر متقابل زن و انقلاب اسلامی را یادآوری و بر نقش زنان در پیروزی انقلاب و تأثیر انقلاب در احیا هویت زن مسلمان ایرانی تأکید کنیم .

زن انقلابی در ایینه کلام رهبری

نقش اجتماعات زن در پیروزی انقلاب به احتمال زیاد از اجتماعات مخصوص مردان بیش تر بود. وقتی زن خانه خود را در م بارزه سهیم می دانست و وارد میدان می شد ، در واقع خانه را می آورد در میدان مبارزه حاضر گردد.
در جنگ هم اگر مادران و همسران شهدا این صبر را نمی کردند، جنگ دچار مشکلات بسیار سنگینی می شد؛ نقش زنان در جامعه ، زنان ما را از یک آگاهی و رشد سیاسی برخوردار کرد . زن وقتی از سواد و آگاهی سیاسی برخوردار باشد ، کسی نمی تواند به او زور بگوید.
دیدار با مردم آذربایجان شرقی 75/06/28

کیهان



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/11/14 توسط منیره غلامی توکلی

صدرا اولین نوه خانواده ما

یه کج سلیقه می گفت : این پسره زشته ! وااااای سلیقه ندارن که

صدرا اولین نوه خانواده ما

مامانش نمی ذاره انگشت بخوره ! یکی نیست بگه از مال مردم خوری که بهتره شوخی انگشت خودشه

صدرا اولین نوه خانواده ما

بابا و مامانش معلم ریاضی هستن . از چشمامش ریاضیات می ریزه یعنی چی؟

صدرا اولین نوه خانواده ما

اینم دوست صدرا شرمنده یه کم زود شروع کرده شما باور نکنید که به داییش رفته باشه خیلی خنده‌دار



نوشته شده در تاریخ جمعه 91/11/13 توسط منیره غلامی توکلی
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک