سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

برخورد حکیمانه اسلام با مسئله حجاب
جرعه 12 

سیری در سخنان رهبری در خصوص حجاب و عفاف

اسلام مسئله حجاب را بسیار حکیمانه بررسی کرده است . حجاب در قلمرو زندگی خصوصی زن و مرد مطرح است و در این میان چادر ، حجاب برتر محسوب می شود ؛ اما در عین حال ، متعین هم نیست .
شرع مقدس اسلام ، برای حجاب حدی را معین کرده است که نباید از آن تخطی شود و افراط و تفریط هم لازم نیست .

                                                                                                                                                                                                                     دیدار با جمعی از بانوان مسئول و متخصص و هنرمند کشور  74/8/22



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/1 توسط منیره غلامی توکلی

زن صالح،سازنده جامعه مهدوی منتظر/ تربیت نسلی صالح، وظیفه خطیر زنان در عصر انتظار
منتظر ظهور حضرت مهدی (عج) خود باید صالح باشد تا با ایجاد جامعه صالح شرایط ظهور صاحب الزمان فراهم شود . اگر زن به عنوان محور تربیتی خانواه و جامعه خود را اصلاح کرد و به دنبال معنویات رفت آن وقت می توان شادهد یک جامعه واقعی منتظر در عصر انتظار بود.

زن و عصر انتظار

حجت السلام مهدی مولوی دوست معاون اجرایی حوزه علمیه امام القائم(عج) در گفتگو با خبرنگار طنین یاس گفت : یکی از شرایط عصر ظهور، اصلاح امور جامعه است و این امر زمانی محقق می شود که افراد جامعه خود را اصلاح کرده و تقوا پیشه کنند . در این امر بین زن و مرد منتظر، هیچ تفاوتی وجود ندارد و همه باید به امور معنوی و اخلاقیات اهتمام ورزند .
وی ادامه داد:  بنیان یک جامعه از خانواده ها و بنیان خانواده ها از مرد و زن در نقش های مادر و پدر تشکیل می شود. اگر زن به عنوان محور تربیتی و مدیر فرهنگی خانواده در راس امور، ابتدا خود را اصلاح  کند ؛ می توانیم شاهد اصلاح خانواده و سپس جامعه مصلح و دارای شرایط واقعی متنظر قائم (عج) باشیم .
وی با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه امت مسلمان، بخصوص در جبهه اعتقادات اظهار داشت: دشمن در مرحله اول اعتقادات و فرهنگ دینی مردم را مورد هدف قرارداده است ،بطوری که ما شاهد برخی مشکلات فرهنگی در جامعه هستیم با توجه به این شرایط، نقش مادران به عنوان شخصیت هایی  معنوی و روحانی در اصلاح امور و جرایان سازی معنویت در خانواده و سپس جامعه بسیار مهم است .
این کارشناس امور دینی، جمله " از دامن زن ، مرد  به معراج می رسد " را حقیقتی انکار ناپذیر دانست و افزود : نقطه عروج انسان ها به ملکوت باید خود صالح و مومن باشد و راهکار رسیدن به درجه ایمان برای بانوان رعایت تقوی ، حجاب ، عفت و توجه به  صبر ، توکل ،  توسل و درآمد حلال مرد خانواده است .
مهدی مولوی دوست  با تأکید بر اینکه جامعه منتظر ، جامعه ای مصلح  است؛  افزود: یکی از نشانه های جامعه منتظر، توجه و پیشرفت در امور دینی و معنوی و ترقی در علم و فن آوری است که در سایه سار جامعه ای ایمن و پرهیزگار به دست می آید و بانوان مؤمن و صالح سرشاخصه اصلی شجره طبیه یک جامعه صالح را تشکیل می دهند.
وی در پایان بانوان جامعه اسلامی را دارای ارزش برای پیوستن به313  یاران امام عصر (عج) دانست و اظهار داشت : اگر جامعه غربی رو به انحطاط است ، زن جامعه رو به تباهی رفته است و اگر جامعه اسلامی در عصر غیببت کبری رو به ترقی و پیشرفت گام برمی دارد بخاطر این است که  زن بصیر و پاکدامن در آن نسل جوان را پرورش و هدایت می کند و این خطیر ترین وظیفه زن در عصر انتظار است ؛ چرا که جامعه منتظر زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/1 توسط منیره غلامی توکلی

بی اعتمادی مهم ترین چالش ازدواج های اینترنتی
ازدواج اینترنتی
یکی از کارکردهای جدید اینترنت که مدت زمان زیادی از عمرش نمی گذرد ، ازدواج های اینترنتی است . ازدواج هایی که در پس آشنایی در فضای مجازی رخ می دهد و به تحقیق می توان گفت : تفاوت های زیادی با آشنایی در فضاهای واقعی دارد . مؤلفه های این  ازدواج ها که در بیشترین درصد ممکن به اختلاف شدید و طلاق می انجامد ، اعتماد کردن طرفین به هم بر اساس گفت و شنودهای که در صدق آنها یقنی وجود ندارد و بر اساس آمار و تجربه بر پایه های دروغ بسته شده است و به تدریج این اعتماد در زیر یک سقف و یا شاید حتی در کمترین فرصت در دوران عقد و نامزدی به بی اعتمادی و اختلافات زاییده از آن تبدیل شود .
 آمار نشان می دهد که  بی‌اعتمادی در بین زوج‌ها، عمده‌ترین آسیب ازدواج اینترنتی است.
 در این میان حس بد و نفرت بر انگیز ذهنی که آیا همسر یا نامزد من با کس دیگری هم در ارتباط بوده یا هست یکی از مهم ترین و شاید سیاه ترین تفکراتی است که گریبان زندگی مشترک زوج ها را می گیرد و در روابط آنها چالش های بسیاری را به وجود آورده و  حتی این زندگی را به طلاق و جدایی تهدید می کند.
شناخت زوجین از هم در فضای مجازی بیشتر بر اساس ذهنیات و القائاتی است که طرفین حتی به دروغ و برای دلبری برای هم واگویه می کنند . از این رو تفاوت بین تصویر ذهنی پسر و دختر جوان با تصویر عینی که از رفتارها و حتی جسم یکدیگر می بینند می تواند مورد دیگری برای بر هم خوردن روابط حسنه بین همسران جوان باشد .  
از طرفی واقعیت موجود در ارتباط های مجازی و گاها ازدواج های اینترنتی این است که معمولا نوجوان ما در گیر این مسائل شده و سن و سال کم  ، نرسیدن به مرحله پختگی تفکرات و حتی آماده نبودن شرایط ازدواج آنها را به مشکلات متعدد مثل برخورد با خانواده و حتی ازدواج هایی با مخالفت آنها می کشاند . از این رو می توان گفت : نوع ارتباط در دنیای مجازی و ازدواج به وسیله آشنایی های اینترنتی  زمانی می‌تواند درصد کمتری از آسیب ها را داشته باشد که دو طرف به بلوغ هیجانی رسیده باشند و در کنار ، نظارت خانواده و موسسات ذی‌صلاح مانند مراکز مشاوره دست محکم تر کردن به اینگونه روابط بزنند .
شکست های عاطفی در دوران به اصطلاح نامزدی که می توان ادعا کرد نامزدی های انیترنتی قبل از ازدواج های اینترنتی است ، در صفحه خاطرات ذهنی دختران حک می شود چرا که دختران در چت به دنبال پیدا کردن فرد مناسب برای ازدواج هستند و پسران برعکس آنها از این ارتباط برای گذران اوقات خود استفاده می کنند . دختران بعد از چند شکست عاطفی به دنبال احقاق حق خود در انتقام گیری وارد اینگونه تعاملات شده و درگیر برخی از رفتارهایی می شوند که ناهنجاری های شخصیتی برایشان به بار خواهد آورد .
به هرحال آشنایی از طریق انیترنت و گفتگو در فضای چت روم و در پی آن ازدواج های اینترنتی پدیده ای است که شاید با بهانه هایی مثل اینکه شهرها گسترش یافته اند و دختر و پسر در میان جامعه گمنام حرکت می کنند و یا روابط کم رنگ شده و تعاملات کمتری بین خانواده ها برای برقراری ارتباط های منجر به ازدواج به تبع آن کمتر شده است ، تا حدی برای برخی از افراد موجه جلو ه نماید اما نکته حقیقی این است که کسانی به فکر ازدواج های انیترنتی می افتند و گروه های سود جو را برای راه اندازی بنگاه های ازدواج مجازی ترقیب می کنند که دارای محدودیت هایی مانند  مشکلات فردی، خانوادگی، ظاهری و فرهنگ حاکم بر محیط زندگی هستند  . مشکلاتی که شاید اگر در دنیای واقعی دختر و پسر با هم روبرو شوند حاضر ازدواج نبوده و یا بتوانند با آگاهی از آن تصمیم درست تر و معقولانه تری را بگیرند .



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/1 توسط منیره غلامی توکلی
<   <<   11   12   13   14   15      
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک