سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

تأثیرات متقابل زن و انقلاب اسلامی در فرمایشات مقام معظم رهبری

زن انقلابی در آیینه کلام رهبری *نقش زن در انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی

انقلاب اسلامی ایران نقش بسزایی در تبیین جایگاه زن در نظام اسلامی و تغییر نگرش اجتماعی او داشت . زنان در پیروزی انقلاب اسبلامی نقش بسزایی را ایفا کرده و در تثیت آن مؤثر بوده و تحکیم آن نیز بر بصیرت زن مسلمان ایرانی وابسته است . زن به عنوان مدیر فرهنگی و فکری یک خانواده می تواند مایه بقا و تداوم بسیاری از ارزش های فرهنگی ایران و اسلام باشد . از این رو آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر آنیم تا با بازخوانی صحبت های مقام معظم ولایت ، امام خامنه ای ؛ بار دیگر تأثیر متقابل زن و انقلاب اسلامی را یادآوری و بر نقش زنان در پیروزی انقلاب و تأثیر انقلاب در احیا هویت زن مسلمان ایرانی تأکید کنیم .

زن انقلابی در ایینه کلام رهبری
معلم بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (قدس سره ) نقش زن را در انقلاب- چه در پیدایش و چه در استمرار آن - و نیز جایگاه او را در تکامل جامعه اسلامی و بلوغ اسلامی و انقلابی آن ، بسی بزرگ می داشت و حق هم همین است و این مستلزم آن است که زن ایرانی و زن مسلمان ، به مجاهدت خود برای رها شدن از دام های پرداخته و در راه نهاده ی فرهنگ تباهگر غرب ، با اراده یی راسخ ادامه دهد و به هیچ رو تسلیم اغوای آنان که زن را ابزاری برای پیشبرد سیاست های ویرانگر و اسارت بار خواسته اند ، نشود .
                                                         پیام به سمینار شخصیت زن از دیدگاه اما خمینی(ره) 68/08/03
                                                                                                            حدیث ولایت، ج 2 ، ص



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/1 توسط منیره غلامی توکلی

تبلیغات صحیح در کنار میل طبیعی زن به حجاب شایسته
جرعه 13 - 
سیری در سخنان رهبری در خصوص حجاب و عفاف

اعتقاد من این است که زن های ایرانی به حجاب علاقمندند و پای بند آن هستند و بی حجابی نادرست گذشته نیز بر آن ها تحمیل می شد، منظورم تحمیل به صورت زور نیست بلکه تحمیل ذهنی می شد . موج تبلیغاتی آنقدر زیاد بود که اغلب را با خود می برد.
و من فکر می کنم که در وضع کنونی اگر در کنار آن میل طبیعی زن به حجاب شایسته ، نوعی تبلیغات صحیح که بتواند نظر اسلام را هم تأمین کند ارائه شود ، زنان ما به حجاب اصیل اسلامی و شرعی رو خواهند آورد. چنان که ملاحظه می کنید پس از انقلاب بسیاری به حجاب بازگشتند.
                                                                                                                                                      مصاحبه با ویژه نامه روز زن ، 60/02/25 جمهوری اسلامی



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/1 توسط منیره غلامی توکلی
فردا برای نخستین بار :
همایش بین‌المللی نیمکت‌های سوخته برگزار می شود/ پیشنهاد افتتاح دبیرخانه دائمی شهدای زن کشور در شهرستان میانه
فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان میانه از برگزاری نخستین همایش بین المللی " نیمکت های سوخته" یادواره شهدای مدرسه زینبیه، ساعت 16 فردا خبر داد و گفت: قصد داریم در این همایش پیشنهاد افتتاح دبیر خانه دائمی شهدای زن کشور در شهرستان میانه را مطرح کنیم.
نخستین همایش بین المللی نیمکت های سوخته

به گزارش طنین یاس احمدزاده فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی با بیان این مطلب گفت : این همایش یادبودی برای شهدای مدرسه زینبیه است که در سال 1365 در بمباران هوایی رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند .
وی با یادآوری این نکته که این همایش از سال 1389 بصورت استانی و در سال 1390 بصورت کشوری برگزاری شده است گفت: امسال همایش نیمکت های سوخته بصورت بین المللی و با  با حضور سردار نقدی فرمانده بسیج مستضعفین کشور،حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش ، خانواده شهدای دختران دانش آموز و مهمانانی از کشورهای فلسطین، لبنان، افغانستان که دانش آموزان آنها به شهادت رسیده اند و جمعی از مسئولین و فرماندهان بسیج خواهران کشور  در سالن اجتماعات اداره ارشاد برگزار می شود .
احمدزاده با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و احیاء  و ترویج فرهنگ شهید و شهادت، تأثیرگذارترین حرکت فرهنگی در جبهه جنگ نرم است اظهار داشت: این همایش به منظور حفظ نام و یاد شهدای دختر مدرسه زینبیه و در راستای تبیین مظلومیت مردم ایران بخصوص شهروندان غیرنظامی در طول هشت سال دفاع مقدس به نسل امروز و  فردا و نشان دادند اوج ستمکاری و زیر پا نهادن قوانین بین المللی توسط مدعیان حقوق بشر به جهانیان برگزار می شود. 
وی از مدارس استانهای آذربایجان غربی، خوزستان ، لرستان ، کرمانشاه ، فارس ، ایلام و  زنجان به عنوان دیگر مدارس بمباران شده توسط رژیم بعث عراق یاد کرد و ادامه داد: در آخرین حمله رژیم بعث 38 نفر از دختران دانش آموز دبیرستان زینبیه که از مدارس فعال در کمک رسانی به پشت جبهه بودند در بمباران هوایی از پیش اعلام شده به شهادت رسیدند از این شهدا اثار زیبا و تأمل برانگیزی باقی مانده است و قصد داریم  پیشنهاد افتتاح  "موزه شهدای زینبیه و ثارالله" برای حفظ این اثار ارائه دهیم.  
احمدزاده در ادامه از اجرای مراسم کلنگ زنی یادمان شهدای دبیرستان زینبیه در جاده ورودی شهرستان میانه ، بازدید از مدرسه بمباران شده ، حضور در مزار شهدای دانش آموز میانه ، بازدید از صحنه بازسازی بمباران مدرسه ، نخستین اجرا سرود یاد شهدای زینبیه و رونمایی از تمبر شهدای زینبیه را از دیگر برنامه های اجرایی در حاشیه این همایش برشمرد .
فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان میانه ادامه داد : در نظر داریم سرود یاد شهدای دبیرستان زینبیه را هر سال 12 بهمن ماه در سالروز عروج خونین این دختران دانش آموز در سطح مدارس شهرستان اجرا کنیم.
نخسین همایش بین المللی نیمکت های سوخته 2 بهمن ماه از ساعت 15 با حضور سردار نقدی و با تجلیل از خانواده شهدای دانش آموز دبیرستان زینبیه و دبستان ثارالله در سالن اجتماعات اداره ارشاد شهرستان میانه برگزار می شود .


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/1 توسط منیره غلامی توکلی

مسئول بسیج هنرمندان سپاه عاشورا :
صحنه بمباران مدرسه زینبیه بازسازی می شود/ یکی از برکات این برنامه، ماندگاری این حادثه در اذهان مردم است
صحنه بمباران مدرسه زینبیه

مسئول بسیج هنرمندان سپاه عاشورا گفت: همزمان با نخستین روز برگزاری همایش "بین المللی نیمکت های سوخته" صحنه بمباران مدرسه زینبیه به مدت 5 روز در ورزشگاه شهید جعفری شهرستان میانه اجرا می شود .

  مسئول بسیج هنرمندان  سپاه عاشورا در گفتگو با خبرنگار طنین یاس، با اشاره به اینکه کار بازسازی صحنه بمباران مدرسه زینبیه شهرستان میانه در مراحل پایانی است گفت: این نمایش توسط عوامل مشترک تهران، تبریز و میانه در زمان مقرر اجرا می شود.
وی با بیان اینکه، تمامی دست اندرکاران تدارک و اجرای این نمایش  افراد زبده و متخصص هستند افزود: بخش هایی مانند جلوه های ویژه ، نور را هنرمندان تهران و سناریو نویسی و موسیقی را هنرمندانی از استان آذربایجان شرقی و شهرستان میانه  برعهده دارند ؛ همچنین 100 نفر از بانوان در کار بازسازی و نمایش مشارکت دارند.
وی گفت: برای بازسازی دقیق و نزدیک به واقعیت و اجرای هر چه بهتر این نمایش سعی کرده ایم؛ تمام لحظات و فضاها را به تصویر بکشیم چرا که یکی از برکات این بازسازی، ماندگاری این حادثه در اذهان مردم است.
نصیربیگی استفاده از زبان هنر نمایش و اجرای زنده و میدانی این واقعه را برای بیان عمق فاجعه  خونین 12 بهمن سال 1365 از مهم ترین اهدف اجرای این نمایش دانست و گفت: اگر چه این اتفاق بسیار سخت و سهمگین بوده است اما اگر ما بتوانیم با زبان نمایش، خلوص و شجاعت این دختران دانش آموز را طوری به تصویر بکشیم که مخاطب با آن ارتباط و تعامل عمیق تری  برقرار کند،کار بسیار بزرگی کرده و در واقع رسالت خود را انجام داده ایم.
نصیربیگی، در پایان از ضبط این نمایش برای پخش در یکی ازشبکه های سراسری تلویزیون خبر داد و گفت:با توجه به استقبال خوب مردمی از این طرح پیش بینی می کنیم 3 هزار نفر در هر روز از این برنامه بازدید کنند .
مدرسه دختران زینبیه شهرستان میانه در 12 بهمن ماه سال 1365 توسط رژیم بعث عراق بمباران شد و امسال در بیست و ششمین سالگرد شهادت دانش آموزان این مدرسه بار دیگر صحنه این واقعه بازسازی می شود .



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/1 توسط منیره غلامی توکلی

12 بهمن ماه سال 1365 رژیم بعث عراق در حرکتی مذبوحانه و ضدبشری ، طی اعلام قبلی در رادیوهای بیگانه دبیرستان دخترانه زینبیه شهرستان میانه از توابع استان آذربایجان شرقی را که در امداد و کمک رسانی به مناطق علمیاتی نامی پرآوازه میان رزمندگان اسلام داشتند از روی بغض و کینه بمباران کرد و طی آن 38 دانش آموز این مدرسه به شهادت رسیدند .
دبیرستان دخترانه زینبیه / میانه
از میان شهدای این مدرسه می توان به ایران قربانی که از او دست نوشته های بسیار زیبایی باقی مانده اشاره کرد : دوستان شهید ایران باقری از شجاعت و ایمان او چنان یاد می کنند که گویی این دختر دانش آموز در پشت سنگرهای علم و دانش به دنبال شهادت بوده و موشک های رژیم بعثی فقط سفیری برای لبیک باری تعال به خواست این دختر نوجوان بوده است .
دوستان شهید ایران قربانی تعریف می کنند که : وقتی برای اهدا خون به مرکز اهدای خون مراجعه کرده بودیم ، از ایران به خاطر کم بودن وزنش خون نگرفتند او که به شدت ناراحت شده بود بعد از دقایقی بار دیگر بازگشت روی ترازو رفت، در کمال تعجب وزن ایران به میزان مناسب رسیده بود ، بعد از اهدای خون متوجه شدیم که شهید ایران قربانی جیب های خود را از سنگ پر کرده بود تا وزنش را بالا برده و بتواند خون اهدا کند .
این شهید بزرگوار در یکی از دست نوشته هایش خطاب به خداوند گفت است :
« .. پس دنیا که اینقدر فانی است چه بهتر که با سعادت و با شهادت رفت »
خداوندا! از چه چیز سخن به میان بیاورم ؛ از دنیا که برای آن کسانی که او را می شناسند لذتی دیگری دارد و برای فریب خوردگان دنیا چگونه ، باید درباره شان فکری کرد .
خدایا تو ما را آفریدی و برای ما فکر و اندیشه دادی تا خوب بیندیشیم و راه راست زندگی را بشناسیم ولی با این همه موهبت ها که به ما عطا فرمودی باز هم جمعی غفلت زده  در هوس های خویش غرق شدند و لبریز از خود خواهی ها ، ستم ها کردند. ای مولای من و ای پادشاه عالم تو ما را آفریدی تا درباره این دنیای هستی بخش فکر کنیم و به وجود تو پی ببریم و شکر گذار نعمت های خوب تو باشیم ولی افسوس عده ای از این نعمت ها ی خوی و قشنگ تو خوردند و آشامیدند و در باغهای آفریده ی تو به گردش پرداختند و بجای شکر به درگاهت براثر ناز پروری به گمراهی کشیده شدند . خدایا یاریمان کن دنیا را آنطور که تو از ما خواسته ای بشناسیم و هرگز فریب زر و زیورهای او را نخوریم .
راستی خواهران ! اگر ما چند دقیقه ای بنشینیم و تفکر کنیم درباره دنیا، این دنیا چه ارزشی دارد ؟ این دنیا دنیای فریب است . دنیا نعمت های هوی و هوسها، دنیای شیرینی های زودگذر زندگی ، دنیای خوردن و خوابیدن ، دنیای پوشیدن و خوشگذرانی کردن .. البته اینها را که گفتم برای آن کسانی است که هنوز در خواب عمیق و دراز به سر می برند و غرق در هوی و هوس های زودگذر زندگی...
و اما برای آنها که خدای خود را شناخته اند دنیا لذتی دیگر دارد و آنها همیشه عاشقند و روزی هم می رسد که به عشق مورد نظر خود نائل می آیند . واقعا هدف خداوند از آفرینش انسان چیست ، جز  آزمایش کردن آنها ، چرا که این دنیا بی ارزش است و غیر از این دنیا دنیای دیگری است و آن دنبا دنیای فریب خوردگان این دنیاست و انجا جایگاه ابدی انسان ها.
بلی ؛ پس این دنیا که اینقدر بی ارزش است و روزی خواهد رسید که در گوری تاریک خواهیم خفت و با خزندگان زیر زمینی همنشین و پوستمان غذای حشرات ! پس چه بهتر است از امروز بیدار شویم و در این کوتاه عمر و زندگی خود کاری را انجام دهیم که همیشه هم در این دنیا برای نسل های آینده زنده باشیم و هم در آن دنیا با نمره عالی به محشر وارد شویم و جاوید و سربلند در پیش خدا .........
و در فرازی دیگر آورده است : پس ای خدای من! چگونه درد این قلب آتش گرفته ام را برایت بازگو کنم ، خدایا چگونه وصیتی کنم که بعد از مرگم برای همه مفید باشد تنها وصیتی که بیشتر در قلبم لانه کرده است ؛ می توانم بگویم که :

- دلم می خواست شمعی باشم و در تاریکی ها روشنایی بخشم
- دلم می خواست کوهی باشم و در مقابل کاخی بایستم
- دلم می خواست آزادی باشم و ققس ها را بشکنم
- دلم  می خواست خون با شم و تشکیل دریا دهم
- دلم می خواست گلوله باشم و سینه خصم را بشکافم
-دلم می خواست فریاد باشم و جهان را با فریادم پر سازم
دلم می خواست الگو باشم و نمونه ، نمونه مقاومت در راه خدا و همیشه دلم می خواست گریه باشم تا برای دردمندان بگریم .

اما ای خدایم در همه حال به یادم باش که در همه حال به یاد تو خواهم بود ؛ خدیا ! خدایا ! خدایا ! زنده باد اسلام ، نابود باد شرق و غرب

 ...و حال ما برای شهید ایران قربانی می نویسم : خدا حرفها و خواست های تو را شنید و اینک تو الگویی برای تمام دانش آموزان و دختران ایران هستی ، راه را درست انتخاب کردی و چون شمع در برابر تاریکی ها روشنایی بخشی و خوب توانستی زندان و ققس تن را شکسته و آزادانه به ملکوت پرواز کنی و هر آن نام تو و یاد تو چون گلوله ای سرخ بر جان و پیکره استکبار می نشیند و فریاد بلند اسلام خواهی و حمایت تو از مظلومان و ستم دیدگان در حنجره تاریخ باقی مانده است .



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/1 توسط منیره غلامی توکلی
<   <<   11   12   13   14   15      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک